GP Σιγκαπούρης: Στο νυχτερινό άντρο του Φέτελ (upd)!

GP Σιγκαπούρης: Στο νυχτερινό άντρο του Φέτελ (upd)!

Ο παγκόσμιος πρωταθλητής έχει κερδίσει εκεί τις τελευταίες τρεις χρονιές, συνολικά τους μισούς αγώνες στη Σιγκαπούρη, ενώ ήταν επικεφαλής στους 159 από τους 366 γύρους στην ιστορία του αγώνα.

GP Σιγκαπούρης: Στο νυχτερινό άντρο του Φέτελ (upd)!
Όλα είναι έτοιμα για την διεξαγωγή του 14ου αγώνα του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος της F1 στο μεγάλο λιμάνι της Ανατολής, τη Σιγκαπούρη. 
Από οργανωτικής πλευράς πρόκειται για άθλο που δεν θα μπορούσε να επιτευχθεί χωρίς την συναίνεση – συνεργασία όλων των κατοίκων αυτής της πόλης κρατιδίου. Οι δρόμοι του λιμανιού στη Marina Bay κλείνουν για τέσσερις μέρες και η ζωή στο μεγάλο λιμάνι της Ανατολής κυλά στο ρυθμό της F1.

Η διαδρομή στο λιμάνι της Σιγκαπούρης έχει μήκος 5073m και για την ολοκλήρωση του αγώνα απαιτούνται 61 γύροι. Πέρυσι ο νικητής του αγώνα, Σεμπάστιαν Φέτελ χρειάστηκε 119 λεπτά για να ολοκληρώσει την προσπάθειά του, θεωρείστε δεδομένο ότι εάν επαληθευτούν οι προβλέψεις για βροχή ο αγώνας δε θα ολοκληρωθεί όταν συμπληρωθούν τα 309km αλλά το χρονικό όριο των 120 λεπτών.

Κλείσιμο



Η ιδιομορφία του συγκεκριμένου αγώνα δεν επιτρέπει προβλέψεις
. Το GP στη Σιγκαπούρη γίνεται σε δημόσιους δρόμους αλλά είναι ασυνήθιστο. Ο αγώνας διεξάγεται βράδυ, αυτό έχει ως αποτέλεσμα το διάγραμμα θερμοκρασιών σε αέρα και οδόστρωμα να παρουσιάζει κάπως διαφορετική μορφή απ’ ότι σε άλλους αγώνες. Παραταύτα η θερμοκρασία περιβάλλοντος είναι υψηλή και σε συνδυασμό με την κλειστή φύση της διαδρομής στη καρδιά της πόλης συνθέτουν μια από τις απαιτητικές - από άποψη φυσικής κατάστασης – διαδρομή για τους οδηγούς. Πρόσφυση και ευστάθεια στο φρενάρισμα είναι σημεία κλειδιά στη Marina Bay. Η διαδρομή της πίστας έχει αρκετές αναπηδήσεις/ανομοιομορφίες αυτό δυσκολεύει ακόμη περισσότερο την προσπάθεια για σταθερή πρόσφυση. Πέρα απ’ αυτό η διαγράμμιση με άσπρες λωρίδες αλλά και τα καπάκια του δικτύου αποχέτευσης μπορεί να αιφνιδιάσουν τους οδηγούς, αυτό είναι μια έξτρα δυσκολία για τα ελαστικά. Η διαδρομή στη Σιγκαπούρη έχει περισσότερες στροφές από κάθε άλλη πίστα στο ημερολόγιο του πρωταθλήματος, αυτό αυξάνει περισσότερο τη δουλειά των ελαστικών.



Μιλώντας σχετικά ο περσινός νικητής και πρωτοπόρος της βαθμολογίας, Σεμπάστιαν Φέτελ τόνισε: «Λατρεύω αυτή την εντυπωσιακή και πολύ καθαρή πόλη. Η αγωνιστική διαδρομή είναι γεμάτη αναπηδήσεις και χοροπηδάς στη θέση του οδηγού. Κινείσαι στα όρια και ρισκάρεις πολύ, για να πάρεις τα μέγιστα από το μονοθέσιο. Οι μεγαλύτερες προκλήσεις στη Σιγκαπούρη είναι η ζέστη και ο αριθμός των στροφών. Τα σικέιν είναι δύσκολα και δεν έχεις την πολυτέλεια να ξεκουραστείς. Πολύ σημαντική είναι η τελευταία στροφή, έχει πολύ ψηλό κερμπ, στο οποίο δεν πρέπει να χτυπήσεις με δύναμη γιατί το μονοθέσιο απογειώνεται. Είναι από τους πιο δύσκολους αγώνες της σεζόν, μεγάλος σε διάρκεια, δεν υπάρχει περιθώριο λάθους και φαντάζει ατελείωτος».

Ο έτερος πιλότος της Red Bull, Ντάνιελ Ρικιάρντο,
θ' αγωνιστεί για πρώτη φορά με τα χρώματα της Αυστριακής ομάδας στην Σιγκαπούρη. Φέτος είναι ο μόνος που έχει καταφέρει να σπάσει την κυριαρχία των Mercedes, κερδίζοντας 3 φορές σε Καναδά, Ουγγαρία και Βέλγιο. Από πολλούς θεωρείται φαβορί για τη νίκη την Κυριακή: «Περπατώντας σήμερα στην αγωνιστική διαδρομή διαπίστωσα πως το οδόστρωμα είναι ακάθαρτο. Έτσι συμβαίνει στα σιρκουί πόλης που περιλαμβάνουν δημόσιους δρόμους. Ξέρεις πως θα έχεις μπροστά σου ένα τριήμερο με συνεχείς αναπηδήσεις και πλαγιολισθήσεις. Όμως αυτό μου αρέσει! Το σημαντικό εδώ στη Σιγκαπούρη είναι να μην παρασυρθείς αναζητώντας το τέλειο στήσιμο στο μονοθέσιο σου την Παρασκευή. Η κατάσταση της αγωνιστικής διαδρομής θα βελτιωθεί, πρέπει να είσαι υπομονετικός και να προσαρμοστείς χωρίς να αλλάζεις συνεχώς ρυθμίσεις. Είναι ένας από τους αγώνες όπου ποτέ δεν είσαι απολύτως ικανοποιημένος με την προετοιμασία που έχεις κάνει».



O Ντάνιελ Ρικιάρντο κάνεις δηλώσεις στους δημοσιογράφους στη Σιγκαπούρη.


Η Pirelli θα έχει στη διάθεση των ομάδων την πολύ μαλακή και τη μαλακή γόμα
, συνδυασμός που φέτος χρησιμοποιήθηκε επίσης σε Μονακό, Καναδά, Αυστρία, Γερμανία. Ο αγ. διευθυντής της Ιταλικής εταιρείας Πωλ Χέμπερι ανέφερε: «Η μοναδική φύση του νυχτερινού αγώνα προφανώς επιδρά και στα ελαστικά. Επιλέξαμε τις δυο πιο μαλακές γόμες της γκάμας γιατί ζεσταίνονται γρήγορα ενώ προσφέρουν και υψηλά επίπεδα πρόσφυσης, αυτά είναι κρίσιμα χαρακτηριστικά για ένα αγώνα σε δημόσιους δρόμους. Η επιλογή μας είναι ένα επίπεδο πιο μαλακή από πέρυσι, καθώς η μάχη του πρωταθλήματος γίνεται πιο αμφίρροπη όλα τα σημάδια δείχνουν πως θα έχουμε έναν συναρπαστικό και απρόβλεπτο αγώνα».
 
Ο αγώνας ξεκινά την Κυριακή στις 20:00 τοπική ώρα
πολλοί είναι οι οδηγοί που επιλέγουν να κρατήσουν το βιολογικό τους ρολόι, σε Ευρωπαϊκή ώρα. Για να το πετύχουν αυτό κοιμούνται σε δωμάτια όπου δεν μπαίνει φυσικό φως. Για το λαμπερό φως της πίστας φροντίζουν 1600 προβολείς προηγμένης τεχνολογίας. Χρησιμοποιούνται λάμπες αλογόνου  2000 watt, που εκπέμπουν τέσσερις φορές πιο έντονο φωτισμό σε σχέση με τον αντίστοιχο που παράγεται σε ένα μέσο γήπεδο ποδοσφαίρου τη νύχτα. Η υγρασία κυμαίνεται στο 75% - 90% αλλά δεν έχει βρέξει στην 6ετή ιστορία του GP. Για φέτος όμως προβλέπεται βροχή. Καθώς η πλειοψηφία των στροφών είναι χαμηλών ταχυτήτων με δεύτερη ή τρίτη σχέση στο κιβώτιο, οι ομάδες επιλέγουν μεγάλες κλίσεις στις αεροτομές αναζητώντας μεγάλη κάθετη δύναμη.



Αναμένεται μάχη για το βάθρο ανάμεσα σε Mercedes και Red Bull
. Ο πρωτοπόρος της βαθμολογίας Νίκο Ρόσμπεργκ έχει κάνει καλές εμφανίσεις εκεί στο παρελθόν ενώ ο Χάμιλτον έχει κερδίσει το 2009. Ο Αλόνσο επίσης έχει πάρει νίκη το 2008 (Crash Gate) αλλά και το 2010 με τη Ferrari.

O Ρόσμπεργκ μιλώντας για τον νυχτερινό αγώνα ανέφερε μεταξύ άλλων: "To GP της Σιγκαπούρης είναι σίγουρα μια από τις καλύτερες στιγμές της χρονιάς. Είναι εκπληκτική η ατμόσφαιρα στην πόλη, αισθάνεσαι πως ζωντανεύει ολόκληρη η πόλη, εξωπραγματικό, αν καταφέρεται να πάτε εκεί έστω και μια φορά είναι σπουδαία εμπειρία. Είναι μοναδικό αυτό που συμβαίνει, είναι νυχτερινός αγώνας αλλά έχει τόσα φώτα στην πίστα που για μας τους οδηγούς δεν έχει διαφορά είναι σα να αγωνιζόμαστε στο φως της μέρας. Μολονότι είναι νυχτερινός αγώνας είναι ο πιο απαιτητικός της χρονιάς για μένα σαν οδηγό επειδή έχει πολύ υγρασία και όντας διαδρομή σε πόλη δεν υπάρχει σημείο να πάρεις ανάσα η μια στροφή ακολουθεί την άλλη. Η διαδρομή έχει περισσότερες στροφές από οποιαδήποτε άλλη πίστα του πρωταθλήματος δεν έχεις καθόλου χρόνο ν’ ανασάνεις στις στροφές και ταυτόχρονα χρονικά είναι ο μεγαλύτερος αγώνας της σεζόν. Περνάνε 2 ώρες για να τερματίσουμε. Ιδρώνω τόσο πολύ σ’ αυτό τον αγώνα κάποιες φορές έχω χάσει μέχρι και 4 λίτρα υγρών. Αυτό είναι κρίσιμο γιατί επηρεάζει σημαντικά την ικανότητα συγκέντρωσης το τελευταίο μέρος του αγώνα δεν είναι διασκεδαστικό είναι επίπονο. Ένα άλλο αξιοπερίεργο είναι ότι δεν έχουμε τζετ λαγκ στη Σιγκαπούρη γιατί διατηρούμε την Ευρωπαϊκή ώρα. Πάω για ύπνο στις πέντε το πρωί τοπική ώρα όταν βγαίνει ο ήλιος και ξυπνάω στις δυο το μεσημέρι. Κατεβαίνω για πρωινό την ώρα που οι υπόλοιποι τρώνε μεσημεριανό. Είναι λίγο περίεργο αλλά μου αρέσει…".



Οι Χάμιλτον και Ρόσμπεργκ σε εκδήλωση στο κέντρο της Σιγκαπούρης.


Στη Σιγκαπούρη όλα εξαρτώνται σε μεγάλο βαθμό από τα φρένα και την πρόσφυση.
Ειδικά τα πίσω ελαστικά δουλεύουν σκληρά στην έξοδο όλων των αργών στροφών. Το πίσω αριστερά ελαστικό καταπονείται πιο έντονα καθώς καλείται να τα βγάλει πέρα με διαμήκεις αλλά και πλευρικές επιταχύνσεις. Η πρόσφυση επηρεάζεται από τις ανομοιομορφίες του δημόσιου δρόμου. Η πολύ μαλακή γόμα είναι σχεδιασμένη να λειτουργεί σε πιο χαμηλές θερμοκρασίες και να επιτυγχάνει την βέλτιστη απόδοση σε μεγάλο εύρος θερμοκρασιών. Σε αντίθεση η μαλακή γόμα έχει σχεδιαστεί για να δουλεύει καλύτερα σε πιο υψηλό εύρος γι’ αυτό αποδίδει σε υψηλές θερμοκρασίες. Η θερμοκρασία περιβάλλοντος κυμαίνεται στη Σιγκαπούρη από τους 30 – 35 βαθμούς Κελσίου. Ακόμη δεν έχει γίνει αγώνας υπό βροχή. Το οδόστρωμα έχει υψηλό συντελεστή τριβής όμως ταυτόχρονα αργεί πολύ να στρωθεί γόμα στην αγωνιστική γραμμή. Έτσι η βελτίωση του κρατήματος έρχεται αργά, αυτό είναι συνηθισμένο όταν πρόκειται για άσφαλτο που δεν χρησιμοποιείται συνέχεια για αγώνες. Οι παροδικές καταιγίδες κατά τη διάρκεια του απογεύματος – συχνό φαινόμενο – επιτείνουν την κατάσταση, ξεπλένοντας το οδόστρωμα από τη γόμα που έχει ήδη στρωθεί.



Η στρατηγική που χρησιμοποίησε πέρυσι
ο νικητής Σεμπάστιαν Φέτελ με τη Red Bull ήταν αυτή των δυο αλλαγών ελαστικών στον 17ο και 44ο γύρο. Ο Γερμανός εκκίνησε με την πολύ μαλακή γόμα και έβαλε την μέση στον 17ο γύρο ενώ επέστρεψε στην πολύ μαλακή για το φινάλε.

Πολύ σημαντικό είναι να δούμε και πως θα επηρεάσουν την εξέλιξη του αγώνα οι απαγορεύσεις της FIA όσον αφορά στις πληροφορίες που μπορεί να δίνουν οι ομάδες στους οδηγούς. Περισσότερα για το θέμα μπορείτε να διαβάσετε εδώ...

Στην τηλεόραση...
Ο πιο εντυπωσιακός αγώνας της χρονιάς, υπό το φως των προβολέων στους δρόμους της πόλης θα μεταδοθεί απευθείας από τον Alpha και τον ΟΤΕ. Ειδικότερα για την ελεύθερη τηλεόραση το GP της Σιγκαπούρης θα μεταδοθεί απευθείας από τον Alpha στις τρεις μετά το μεσημέρι την Κυριακή. Περίπου μια ώρα νωρίτερα θα ξεκινήσει η αντίστροφη μέτρηση «F1 Countdown» στο στούντιο. Εκεί μπορείτε να παρακολουθήσετε πέρα από τα καλύτερα στιγμιότυπα των κατατακτήριων δοκιμών, ενδιαφέροντα θέματα για τη F1 και το αυτοκίνητο. Η κάμερα του Alpha βρέθηκε στο Νίρμπουργκρινγκ όπου κατέγραψε τον αγώνα του Αντώνη Βόσσου στο Adac GT Masters, ο Έλληνας οδηγός ανέβηκε στο βάθρο. Ο Πάνος Σεϊτανίδης βρέθηκε στα αποκαλυπτήρια της εξωτικής Mercedes AMG GT. Το γελαστό παιδί, Ντάνιελ Ρικιάρντο δε γελάει συνέχεια όπως εξηγεί σε μια ενδιαφέρουσα συνέντευξη. Συγκλονιστική ήταν η πρεμιέρα της Formula E στο Πεκίνο, με εξαιρετικό ενδιαφέρον αναμένεται το άλλο Σαββατοκύριακο το PICK στους δρόμους της Πάτρας. Η απομάκρυνση του Λούκα Μοντεζέμολο από την προεδρία της Ferrari φέρνει ανατροπές.

Στην παρουσίαση της εκπομπής και στο σχολιασμό του αγώνα πλαισιώνουν τον Τάκη Πουρναράκη οι Νίκος Κατσαρός, Πάνος Σεϊτανίδης και Τάκης Τρακουσέλλης.


F1 Countdown: 14:10
Race: 15:00


GP Σιγκαπούρης

 

Μήκος διαδρομής: 5073m

Ρεκόρ γύρου: 1:45.599 Ράικονεν, Ferrari, 2008

Μέση ταχύτητα γύρου: 170km/h

Τέρμα γκάζι: 70% του γύρου

Αλλαγές σχέσεων: 71 στο γύρο.

Γύροι: 61

Απόσταση: 309.316km

Ταχύτητα διέλευσης από τα πιτ: 60km/h δοκιμές, αγώνας

Αριθμός στροφών: 23 (14 αριστερές, 9 δεξιές)





Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

BEST OF NETWORK

Δείτε Επίσης