Τουρισμός: Το στοίχημα που κερδήθηκε
karydas

Φώτης Καρύδας

Τουρισμός: Το στοίχημα που κερδήθηκε

«Μικρό ταξιδιωτικό θαύμα» και «νικήτρια του καλοκαιριού» χαρακτηρίζει την Ελλάδα το γερμανικό δίκτυο RND σε ανταπόκρισή του από την Αθήνα. Οι Γερμανοί δημοσιογράφοι αναφέρουν, μεταξύ άλλων, ότι η εναέρια κυκλοφορία στην Ελλάδα άγγιξε τα προ πανδημίας επίπεδα. Από άλλα δημοσιεύματα πληροφορούμαστε ότι η επιβατική κίνηση της ακτοπλοΐας στις Κυκλάδες ξεπέρασε υα μεγέθη του 2019

Τουρισμός, ένα στοίχημα που κέρδισε η ελληνική Κυβέρνηση χάρη σε μία συντονισμένη προσπάθεια όλων των εμπλεκόμενων φορέων. Σαν χθες θυμάμαι εκείνη την ημέρα του Ιουνίου, στη Σαντορίνη, όταν ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης έδωσε συνέντευξη στους ανταποκριτές ξένου Τύπου με φόντο το ειδυλλιακό ηλιοβασίλεμα. Θυμάμαι ότι η συνέντευξη ξεκίνησε την ώρα που έδυε ο ήλιος και οι ξένοι συνάδελφοι αποθανάτιζαν με τις μηχανές τους τις όμορφες εικόνες.

«Η Ελλάδα είναι ανοιχτή και όπως ξέρετε ο τουρισμός είναι πολύ σημαντικός για την ελληνική οικονομία και το γεγονός ότι μπορούμε να έχουμε τουριστική περίοδο φέτος είναι αποτέλεσμα σκληρής δουλειάς. Δεν έχω καμία αμφιβολία ότι αυτή η σκληρή δουλειά θα διασφαλίσει αυτό το ιδιότυπο καλοκαίρι να είναι ασφαλές για όλους», δήλωσε ο Έλληνας Πρωθυπουργός και τέσσερις μήνες μετά μπορούμε να δούμε τα αποτελέσματα αυτής της σκληρής δουλειάς.

Μπορεί η σεζόν, λόγω της πανδημίας, να άρχισε… δειλά, με την τουριστική κίνηση τον Ιούνιο να αγγίζει το 50% και τον Ιούλιο να ανεβαίνει στο 70% αλλά κατά τον μήνα Αύγουστο η τουριστική κίνηση έφτασε τα επίπεδα πριν από την έναρξη της πανδημίας. Σύμφωνα με τα στατιστικά, τη χώρα επισκέφτηκαν ταξιδιώτες πρόθυμοι να δαπανήσουν περισσότερα σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια. Τα πολυτελή resorts και οι luxury κατοικίες ήταν η μεγάλοι κερδισμένοι της σεζόν. Μάλιστα, σε αυτές τις περιπτώσεις τα έσοδα ξεπέρασαν αυτά του 2019.

Στην αρχή της σεζόν ο πήχης είχε τοποθετηθεί στο 50% των εσόδων του 2019, δηλαδή, περίπου, εννέα δισεκατομμύρια ευρώ. Όμως, όπως όλα δείχνουν, τα έσοδα ενδέχεται να αγγίξουν και τα 12 δις. Φυσικά, όλα αυτά δεν έγιναν τυχαία. Χάρη, στις συντονισμένες ενέργειες της Κυβέρνησης οι τουρίστες πείστηκαν ότι η Ελλάδα είναι μία ασφαλής χώρα που μπορεί να προσφέρει ωραίες διακοπές ακόμα και εν μέσω μίας πανδημίας που έχει βάλει «λουκέτα» στον τουρισμό πολλών χωρών.

Η Ελλάδα ήταν μία από τις πρώτες χώρες που ανακοίνωσε ότι θα δεχόταν επισκέπτες που είχαν εμβολιαστεί πλήρως ή θα μπορούσαν να δείξουν αρνητικό PCR τεστ. Αυτή η ανακοίνωση μπορεί να αποτέλεσε αιτία για πυρά από πλευράς της αντιπολίτευσης αλλά το αποτέλεσμα έδειξε ότι η Κυβέρνηση έπραξε καλώς και τα αποτελέσματα, ήδη, φαίνονται, πριν ακόμα ολοκληρωθεί η σεζόν καθώς σε πολλές περιοχές, όπως, π.χ., στην Κρήτη, πολλά τουριστικά καταλύματα είναι ακόμη γεμάτα.

Ο χειρισμός του ανοίγματος της τουριστικής σεζόν στην Ελλάδα ήταν κάτι που εκτιμήθηκε σε διεθνές επίπεδο. Το Παγκόσμιο Συμβούλιο Τουρισμού και Ταξιδίων απέδωσε τα εύσημα στην Ελλάδα για την εξέλιξη της εφετινής τουριστικής χρονιάς αλλά και για τον ασφαλή τρόπο ανοίγματος του ελληνικού τουρισμού. Μάλιστα, χαρακτήρισε τη χώρα μας ως παράδειγμα για άλλες χώρες. Ναι, παράδειγμα προς μίμηση. Και δεν ξεχνάμε, διότι έχουν περάσει ελάχιστα χρόνια, ότι υπήρχε μία εποχή που ξένοι παράγοντες χαρακτήριζαν την πατρίδα μας παράδειγμα προς αποφυγή…

Κλείσιμο
Το επόμενο στοίχημα είναι το επόμενο καλοκαίρι. Οι γνώστες του χώρου θεωρούν ότι μεγάλο ρόλο θα παίξει η εξέλιξη των εμβολιασμών. Η ελληνική Κυβέρνηση από την πλευρά της δεν έχει σκοπό να αφήσει τίποτα στην τύχη. Ήδη, έχει αρχίσει η προετοιμασία για την επόμενη σεζόν. Η προσπάθεια είναι και πάλι συντονισμένη και κάθε υπουργείο από την πλευρά του προσπαθεί να βάλει ένα λιθαράκι σε αυτό το οικοδόμημα που λέγεται διαφήμιση της χώρας.

Χαρακτηριστική είναι η προσπάθεια του υφυπουργείου Αθλητισμού και του υφυπουργού Λευτέρη Αυγενάκη. Μέσα από διεθνείς διοργανώσεις η χώρα μας διαφημίζεται στο εξωτερικό. Από το Ράλλυ Ακρόπολις μέχρι τους πρόσφατους Παγκόσμιους Αγώνες Εργασιακού Αθλητισμού η Ελλάδα επέστρεψε και στο επίκεντρο της φιλοξενίας διεθνών αθλητικών διοργανώσεων, μίας φιλοξενίας που γίνεται με απόλυτη ασφάλεια ενώ οι συμμετέχοντες μετατρέπονται σε… πρεσβευτές διαφήμισης.

Η Ελλάδα είναι μία χώρα που μπορεί να υποστηρίξει πολλές μορφές τουρισμού. Μορφές που θα μπορέσουν να διευρύνουν την τουριστική σεζόν αλλά και να αυξήσουν τα έσοδα. Ήδη, όπως προαναφέραμε, υπάρχουν τα σχέδια και γίνονται οι κατάλληλες κινήσεις για την εκτέλεσή τους. Η συνέντευξη Τύπου του Πρωθυπουργού στη Σαντορίνη αποτέλεσε το εφαλτήριο για μία εκτίναξη που, με τους κατάλληλους ανθρώπους στις σωστές θέσεις, μοιάζει να μη γνωρίζει όρια.

----------------------------------------------------------------------------------------
*Ο Φώτης Καρύδας είναι δημοσιογράφος
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ