«Go around»: Τι συνέβη με πτήση της Olympicair από Λάρνακα προς Ελ.Βενιζέλος

olympic_newmesa

Διαβάστε το περιστατικό που συνέβη το απόγευμα της Τρίτης, λίγο προτού το Airbus που ερχόταν από Κύπρο προσγειωθεί στο αεροδρόμιο των Αθηνών

Περίπου στις 20:30 το βράδυ της Τρίτης, η πτήση της Olympicair από Λάρνακα προς Αθήνα έφτανε στο αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος. Έπειτα από πτήση που διήρκεσε μία ώρα και 45 λεπτά το πλήρωμα του αεροσκάφους Airbus είχε λάβει θέσεις προσγείωσης. Οι πιλότοι είχαν ξεκινήσει τους χειρισμούς για την προσγείωση και βρίσκονταν στην ευθεία του διαδρόμου.

Όμως, ελάχιστα δευτερόλεπτα προτού οι τροχοί ακουμπήσουν τον διάδρομο και το αεροσκάφος της Aegean (που εκτελούσε την πτήση της Olympicair) προσγειωθεί, ο χειριστής του επιβατικού πήρε την απόφαση να σηκώσει το εμπρόσθιο τμήμα του Airbus δίνοντας μέγιστη ισχύ στους κινητήρες. Κι έτσι, λίγο προτού προσγειωθούν στο αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος, οι επιβάτες ένιωσαν μια εμπειρία που έμοιαζε με αυτό που οι πιλότοι των μαχητικών  αποκαλούν «touch and go».

Στην περίπτωση της πτήσης που εκτελούσε το δρομολόγιο Λάρνακα-Αθήνα, ο πιλότος και ο συγκυβερνήτης έλαβαν μέσα σε δευτερόλεπτα την απόφαση να μην προσγειώσουν το αεροσκάφος, παρά το γεγονός ότι είχαν μειώσει ταχύτητα, είχαν θέσει το Airbus σε παραμέτρους προσγείωσης και απέμεναν δευτερόλεπτα μέχρι να αρχίσει η τροχοδρόμηση του αεροσκάφους.

Η επιλογή που έκανε ο πιλότος το βράδυ της Τρίτης 4 Σεπτεμβρίου ήταν το λεγόμενο «go around». Το αεροσκάφος απομακρύνθηκε από το αεροδρόμιο, κινήθηκε προς Ραφήνα, στη συνέχεια έκανε δεξιά στροφή πάνω απ' το Σούνιο κι επέστρεψε στην περιοχή του αεροδρομίου όπου τελικώς προσγειώθηκε με ασφάλεια 11 λεπτά μετά την προγραμματισμένη ώρα άφιξης.

Τι είχε συμβεί; Γιατί ο πιλότος ματαίωσε την πρώτη προσπάθεια προσγείωσης στο Ελευθέριος Βενιζέλος κι έκανε την επιλογή «go around»;

«Σας ζητώ συγγνώμη για την μικρή ταλαιπωρία, όμως η προσγείωσή μας θα καθυστερήσει λίγα λεπτά επειδή στο διάδρομο υπήρχε άλλο αεροσκάφος το οποίο δεν είχε προλάβει να απομακρυνθεί» εξήγησε στους επιβάτες ο πιλότος του Airbus της Aegean. Ακούγοντας το μήνυμα, οι επιβαίνοντες λογικά ανησύχησαν, ιδίως αν ήταν η πρώτη φορά που τους συνέβαινε να μην προσγειωθεί το αεροσκάφος τους με την πρώτη, αλλά να χρειαστεί και δεύτερη προσπάθεια.

Πόσο συχνά είναι τα περιστατικά «go around»;

Συμβάντα σαν αυτό που συνέβη περίπου στις 20:30 το βράδυ της Τρίτης στο αεροδρόμιο Αθηνών δεν είναι ασυνήθιστα και όποτε χρειάζεται ακολουθείται η προβλεπόμενη διαδικασία για την οποία οι πιλότοι μας είναι εκπαιδευμένοι, εξηγεί στο protothema.gr ανώτατο στέλεχος της Aegean η οποία ελέγχει και την Olympicair.

Όπως μας διευκρινίζει, στο αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος κάθε ημέρα συμβαίνουν κατά μέσο όρο περίπου 10 αντίστοιχα περιστατικά όπου οι χειριστές ενός αεροσκάφους που βρίσκονται σε φάση προσγείωσης αναγκάζονται να ακολουθήσουν τη διαδικασία του «go around» και να καθυστερήσουν για λίγα λεπτά την άφιξη των επιβατών στον προορισμό τους. «Στο Heathrow, λόγω της πυκνότητας των αφίξεων και των αναχωρήσεων, ημερησίως συμβαίνουν περίπου 30 αντίστοιχα περιστατικά όπου ο πιλότος αποφασίζει για λόγους ασφαλείας να κάνει στροφή και να προχωρήσει στη διαδικασία "go around" καθυστερώντας για λίγο την προσγείωση» μας λέει το ίδιο έμπειρο στέλεχος της Aegean.

Γιατί όμως ένα αεροσκάφος που βρίσκεται στην τελική φάση της προσγείωσης επιλέγει τη διαδικασία του «go around»;

Οι βασικοί λόγοι είναι δύο, μας εξηγεί ο συνομιλητής μας. Ο πρώτος είναι ότι κάποιες φορές, κατά τη διάρκεια διαδοχικών προσγειώσεων, το ένα αεροσκάφος κινδυνεύει να πλησιάσει πολύ στο άλλο, επειδή το προπορευόμενο έχει καθυστερήσει να βγει από το διάδρομο και να κατεθυνθεί προς τις θέσεις στάθμευσης απ' όπου θα αποβιβαστούν οι επιβάτες.

Ο άλλος βασικός λόγος έχει να κάνει με τις μετεωρολογικές συνθήκες, δηλαδή με τους ανέμους που επικρατούν στην περιοχή του αεροδρομίου και τις ειδικές συνθήκες που δημιουργούνται κατά τη διάρκεια της προσγείωσης. Εάν το προπορευόμενο αεροσκάφος προκαλέσει αεροδίνες που μπορούν να καταστήσουν την προσγείωση μια επώδυνη διαδικασία για τους επιβάτες, ο πιλότος έχει πάντα την επιλογή να κάνει το «go around»και να αποφύγει ακραίους ελιγμούς. Στα σύγχρονα αεροσκάφη υπάρχει και η ένδειξη wind shear warning που ηχεί και θέτει σε κατάσταση συναγερμού το πλήρωμα για αεροδίνες που θα μπορούσαν να γίνουν επικίνδυνες, οπότε ο πιλότος του αεροσκάφους που ακολουθεί δίνει ύψος στο αεροσκάφος του, κάνει έναν κύκλο και επιστρέφει για προσγείωση όταν οι μετεωρολογικές συνθήκες έχουν βελτιωθεί. 

Όπως αναφέρουν διασταυρωμένες πληροφορίες, στην περίπτωση της πτήσης της Olympicair που εκτελούσε το δρομολόγιο Λάρνακα-Αθήνα, το πρόβλημα που καθυστέρησε την προσγείωση του ελληνικού αεροσκάφους προκλήθηκε από την προσγείωση ενός πολύ μεγαλύτερου επιβατικού της Turkish Airlines το οποίο προπορευόταν. Μετά την προσγείωσή του, το αεροσκάφος της Turkish που ανήκε στην κατηγορία «heavy» καθυστέρησε να βγει από το διάδρομο και εκτιμήθηκε συνδυαστικά ότι μπορεί να έχει δημιουργήσει αεροδίνες.

Με αυτά τα δεδομένα, το πλήρωμα των ιπταμένων της Olympicair αποφάσισε να κάνει «turn around» και καθυστέρησε την προσγείωσή του στο Ελευθέριος Βενιζέλος για 11 λεπτά.

«Οι πιλότοι που ακολουθούν τη διαδικασία του «go around» επιβραβεύονται γιατί έχουν επιλέξει την ασφαλέστερη επιλογή. Όταν έχεις την παραμικρή αμφιβολία διαλέγεις ό,τι έχει τον μικρότερο κίνδυνο για τους επιβάτες» μας εξηγεί το ανώτατο στέλεχος της αεροπορικής εταιρείας Aegean.

ΣΧΟΛΙΑ (30)

NIKOS

Όλα καλά αλλά ο πύργος ελέγχου πως έδωσε άδεια προσγείωσης αφού το άλλο δεν απογειώθηκε ; τι θα πει -καθυστέρησε - να απογειωθεί .... Δεν τα πολύ καταλαβαίνω! !

Τάκης

Το άρθρο γεμάτο ανακρίβειες. Go around καταρχάς είναι νορμάλ διαδικασία που εκκινεί είτε ο πιλότος είτε ο ελεγκτής. Είτε λόγω έλλειψης διαχωρισμού με άλλο αεροσκάφος, είτε λόγω κατηλειμμενου διαδρόμου, είτε προβλήματος στο αεροσκάφος (πχ δεν κατεβαίνουν οι τροχοί ή ο πιλότος δεν έχει καταφέρει να το σταθεροποιήσει) είτε λόγω καιρικών συνθηκών, ανέμου ομίχλης κλπ. Είναι νορμάλ συμβαίνει σε όλα τα αεροδρόμια και σε όλες τις εταιρίες. Είναι safe choice όταν γίνει σωστά για το αεροπλάνο καθώς αποφεύγει κάτι χειρότερο.

ΙΓυναικαρα

Μπραβο στον Πιλοτο!!!!Το εκανε για την ασφαλεια των επιβατων του...Μπραβο του.

Χρήστος

Παιδιά, το γεγονός είναι πολύ σοβαρό και δεν έχει καμμία σχέση με αεροδίνες. Το Ελληνικό αεροσκάφος πήγε να προσγειωθεί ενώ το προπορευόμενο Τουρκικό αεροσκάφος είχε μεν προσγειωθεί αλλά δεν είχε βγει ακόμα από τον διάδρομο προσγείωσης. Μόλις το αντιλήφθηκε ο Έλληνας πιλότος, σηκώθηκε και έκανε τον γύρο. Αυτό ονομάζεται runway incursion, είναι πάρα πολύ σοβαρό και ανάλογο περιστατικό είχε γίνει στην Τενερίφη με 580+ νεκρούς. Εντάξει, το άρθρο τα έχει κάνει αχταρμά (αεροδίνες σε αεροπλάνο που κινείται....) αλλά το περιστατικό είναι πολύ σοβαρό και θα πρέπει να βρεθεί ο λόγος που δημιουργήθηκε το runway incursion

Manolis

Το γεγονός ότι υπήρξε runway incursion είχε ως συνέπεια τη διαδικασία Go-around για την αποφυγή πιθανής σύγκρουσης. Το ατύχημα στην Τενερίφη δεν προσομοιάζει σε καμία περίπτωση με το εν λόγω περιστατικό καθώς τότε και τα δύο αεροπλάνα ήταν στο έδαφος το ένα σε διαδικασία απογείωσης (κ όχι προσγείωσης) και το άλλο στο διάδρομο προσγείωσης σε διαδικασία taxiing

τουρν αρουντ

καμνο κε εγο στην παραλια για να βρο θεση να καθισο διπλα σε ορεα κοριτσα

ΕΠΙΒΑΤΗΣ OA 907 ΑΠΟ ΛΑΡΝΑΚΑ

H πτηση είναι και ΟΑ, και ΑΕΕ, και το συμβαν συχνο σε πολλες πτησεις παγκοσμίως, καμια ανησυχια. Σε αυτή την πτηση όμως την συγκεκριμενη από την Λαρνακα, αυτό που γινεται, είναι να προσγειωνεται πολύ μακρια από το κεντρικο τερμιναλ και πολύ κοντα στο υποστεγο της ΑΕΕ-ΟΑ, και να εχεις καμια 200ρια επιβάτες στιβαγμενους σαν σαρδέλες χωρις αιρ κοντιτιον η ότι, να περιμενουν να ερθουν κάθε φορα 3-4 λεωφορεια για να τους μεταφερουν στο τερμιναλ. Καταλαβαίνω γιατι γινεται, αλλα όμως για μια εταιρεια , για να γλειτωσει λιγα ευρω για παρκινγ η ότι, η για φυσουνες , η ότι άλλο, είναι εξευτελισμος να κρατας 200 επιβάτες μεχρι να ελθουν τα λεωφορεια. Πολλες φορες η τροχοδρομηση , μαζι με την μεταφορα με τα λεωφορεια, είναι περιπου άλλη μιση πτηση. Οι ανθρωποι εκνευρίζονται, και μην ξεχναμε ότι ο επιβάτης εχει κανονισει να παρει και καποιο Χ93 Χ95 Χ97 η ότι άλλο λεωφορειο να παει σπιτι του. Όμως ερχεται αυτή η κινηση των ιθυνοντων της ΑΕΕ που λεει ΟΧΙ το αεροπλανο θα παει βολτα και σε λιγο θα καταργησουμε και τα λεωφορεια και θα πηγαίνουμε με τα ποδια. Δεν ξερω αν αυτό θα συνεβαινε από πτηση από Γερμανια για παράδειγμα. Πιστευω πως όχι. Θα πρεπει να σταματησει η ΑΕΕ να διχνει αυτη την υποτιμηση 200 ανθρωπων, επειδή το αεροπλανο δεν εχει άλλη πτηση προφανως, ισως, δεν ξερω, και να σταματησει αυτην την αθλια πρακτικη. Η ΑΕΕ είναι η μονη εταιρεια που εχει απομινει, εάν αρχισει και αυτή να κανει τα ιδια που εκανε η συνδικαλιστικα διοικουμενη πρωην αγαπημενη ΟΑ, δεν θα παρει καιρος που και η ΑΕΕ θα παρει την θεση της ΟΑ στις προτιμήσεις. Το μονοπωλιο είναι ΟΚ αρκει να μην γινεται καταχρηση. Ειμαι αισιόδοξος πως εάν καποιος υψηλα ιστάμενος στην ΑΕΕ ακουσει η δει για αυτη την συγκεκριμενη πτηση από Λαρνακα, ας ριξει μια ματια, και να δωσει μια απλη εντολη να σταματησει αυτό το βασανιστηριο που υποβαλει τους πελατες της η ΑΕΕ. Είναι πιθανο αυτοι οι υψηλα ιστάμενοι να μην το γνωριζουν, σε κάθε περιπτωση πρεπει να δωσουν εντολη να γινεται η αποβιβαση κανονικα στο κεντρικο, και με φυσουνες , δεν μπορεις να διαφιμηζεις αλωστε το Α321 και τις ανεσεις που προσφερεις, και να κατεβάζεις τον κοσμο οπου σου κατεβει, ( στο Γραμματικο την επομενη???), είναι γελειο, είναι ντροπη για την ΑΕΕ.

βαγγ

καλα αν βγάλεις τις σάλτσες θα μείνει μία γραμμή στο άρθρο. .......αυτό που έγινε στις 20.30 το βραδυ της Τρίτης... ούτε μυθιστόρημα να ήταν. επίσης ο αρθρογράφος θεώρησε σωστό να βάλει φώτο ενός airbus της Ολυμπιακής, εκτός πραγματικότητας δηλαδή... έτη πίσω. απορώ αν τέτοια άρθρα δημοσιεύονται σε εφημερίδα. ποιος θα πλήρωνε για να δημοσιεύσει ανούσια πράγματα.

Αριστείδης Μεσημβρινός

Τελείως ανακριβές ότι κατά μέσον όρο γίνονται 10 go around την ημέρα.. Δεν μπορεί να είπε στέλεχος της OAL αυτό . Εκτός αν εννοουσε σε όλους τους προορισμούς και πτήσεις ΟAL,AEE..!

tak

δεν βαζουμε φωτογραφια αεροπλανο της aegean και ουτε αναφερουμε οτι ειναι αεροπλανο της για ευνοητους λογους.Ακομα και μετα το κλεισιμο της ΟΑ ( ολυμπιακη αεροπορια δεν υπαρχει πλεον, αυτο που υφισταται ΣΗΜΕΡΑ ειναι η Olympic Air η οποια ανηκει στην ΑEGEAN.)<χτυπαμε > την <ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ> σε οποια μορφη τελωςπαντων ...μην θιξουμε την AEGEAN.

Γιώργος

Κατά τη γνώμη μου δεν χρειαζόταν καν να αναφερθεί το περιστατικό, γιατί υπάρχουν μερικοί επιβάτες που φοβούνται κυριολεκτικά τα πάντα και επίσης, go around συμβαίνουν χιλιάδες φορές κάθε ημέρα παγκοσμίως για λόγους ασφαλείας. Π.χ. πετόυσα με μια γερμανική αεροπορική εταιρία για Μόναχο και μας συνέβη go around λόγω ομίχλης και windshear όπως είπαν οι πιλότοι. Σας διαβεβαιώνω ότι κανείς δεν έχασε την ψυχραιμία του στο αεροσκάφος.

Αντικειμενικός

Και γιατί θα αποτελούσε πλήγμα για την Aegean το ενδεχόμενο να έκανε go-around ένα αεροπλάνο της; Αυτή η διαδικασία γίνεται για να γίνει η προσγείωση με τη μέγιστη δυνατή ασφάλεια, τις περισσότερες φορές επιλέγεται για λόγους άσχετους με το ίδιο το αεροπλάνο, και έχει γίνει άπειρες φορές, από αεροσκάφη κάθε τύπου και κάθε εταιρίας. Πέραν αυτού, είναι πασίγνωστο ότι Aegean και Ολυμπιακή είναι το ίδιο και το αυτό. Μήπως συνωμοσιολογείς, αγαπητέ;

Μάγια

Αν εννοεις την παλια Ολυμπιακη ,( OLYMPIC AIRWAYS μεχρι το 2003 και μετά ,μεχρι το 2009 χωριστηκε σε OLYMPIC AIRLINES πού ειχε το πτητικο κομματι και σε OLYMPIC AIRWAYS που ειχε το κομματι που αφορουσε την επιγεια εξυπηρετηση ) καθολου δεν είναι το ενα και το αυτο ,με την Aegean.Τελείως άλλη εταιρεια η OLYMPIC AIR . Ενα και το αυτό ,ειναι η Aegean με την OLYMPIC AIR του μακαριτη Βγενοπουλου...η οποια δημιουργηθηκε για να απορροφηθει μετα απ την Aegean,οπως κι εγινε... Η παλια Ολυμπιακη τελειωσε το 2009...

Κουλης

Αντε για να γραφετε κατι και να γεμιζετε σελιδες.. μ αρεσουν οι τιτλοι που βαζετε αξιοι των x-files

Φόρτωση περισσότερων σχολίων
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης

4436763

Στο στόχαστρο της ομοσπονδίας ο γ.γ. Αντεγκληματικής Πολιτικής Ευτύχιος Φυτράκης - Αναφέρουν ότι η «συνδικαλιστική δίωξη» αφορά σωφρονιστικό υπάλληλο που συμμετείχε στην προσπάθεια σύστασης Σωματείου Υπαλλήλων στην Αγροτική Φυλακή Αγιάς Χανίων Κρήτης

4549384

Ο Σταύρος Θεοδωράκης και οι βουλευτές του Ποταμιού ζητούν τη δημοσιοποίηση των συμβάσεων μεταξύ του ελληνικού δημοσίου και των αναδόχων που ανέλαβαν έργα - Σειρά ερωτημάτων και για τις ΜΚΟ που επιλέχθηκαν, για να διαχειριστούν τα χρήματα του εργαλείου Στήριξης Έκτακτης Ανάγκης της Ε.Ε.

mykonos-drugs_main01

Το κύκλωμα με αρχηγό έναν 37χρονο Αλβανό που εισήγαγε κοκαΐνη από την Ολλανδία και κάνναβη από την Αλβανία, είχε στηθεί από τον Νοέμβριο του 2017 και έκανε χρυσές δουλειές μέχρι και τις 20 Σεπτεμβρίου όταν έπεσαν στα χέρια των  ράμπο του Λιμενικού

4536298

Η Ένωση Διοικητικών Δικαστών στο υπόμνημα που παρέδωσε στον υπουργό Δικαιοσύνης υπογραμμίζει ότι η καθυστέρηση της απονομής της Δικαιοσύνης έχει πρωτίστως κοινωνικά αίτια - Αντίθετοι στο «Δικαστικό Καλλικράτη» οι δικαστές