Καθηγητής που τέθηκε σε αργία λόγω σεξιστικών σχολίων... προσέφυγε στο ΣτΕ

kan_0089

Ο καθηγητής Λυκείου, σύμφωνα με καταγγελίες μαθητών και γονέων, έκανε σεξιστικά σχόλια σε μαθήτριες, σήκωνε στον πίνακα μόνο κορίτσια και παρατηρούσε τα οπίσθια τους, ενώ ειρωνευόταν και χλεύαζε αλλοδαπούς μαθητές

Μαθηματικός σε Λύκειο του Αιγαίου τέθηκε σε αργία καθώς μέσα στην τάξη άφηνε σεξουαλικά υπονοούμενα, έκανε σεξιστικά σχόλια σε μαθήτριες, σήκωνε στον πίνακα μόνο κορίτσια και παρατηρούσε τα οπίσθια τους, ειρωνευόταν και χλεύαζε αλλοδαπούς μαθητές. Τώρα ζητεί από το Συμβούλιο της Επικρατείας να ακυρωθεί η απόφαση με την οποία τέθηκε σε αργία λόγω της παραπομπής του τόσο στο πειθαρχικό συμβούλιο όσο και στα Ποινικά δικαστήρια.

Ο καθηγητής δίδασκε στις Α΄ και Γ΄ τάξεις του Λυκείου. Στο σχολικό έτος 2012-2013 και κατά τη διάρκεια του μαθήματος έκανε μέσα στην τάξη σεξουαλικά υπονοούμενα, σεξιστικά σχόλια κ.λπ., όπως κατήγγειλαν μαθητές, μαθήτριες και γονείς.

Το πόρισμα της Ένορκης Διοικητικής Εξέτασης που διενεργήθηκε, είναι πλούσιο σε περιστατικά που διαδραματίστηκαν μέσα στην τάξη μεταξύ του καθηγητή και των μαθητών.

«Θέλω να έρθεις στην ομάδα γιατί ξέρω ότι παίζεις καλά τα μπαλάκια» είπε σε μαθήτρια προκειμένου να την πείσει να συμμετάσχει στην ομάδα του πινγκ-πονγκ, ενώ κάποια άλλη στιγμή απευθυνόμενος σε μαθήτρια που έκανε λάθος, ανέφερε: «F; Σιγά μην είναι και G!! Το σημείο G το ξέρετε;».

Όταν δόθηκε λάθος απάντηση για το πεδίο ορισμού μιας συνάρτησης είπε: «Παίρνουμε την τάδε συνάρτηση και τη χώωωωωνουμε (με έμφαση, συνοδευόμενη με ανάλογη κίνηση) στην άλλη συνάρτηση», ενώ απευθυνόμενος σε μαθήτρια που ζήτησε να βγει από την αίθουσα της είπε με πονηρό ύφος: «Όχι μου είσαι απαραίτητη».

«Πολύ λεπτά και μακριά δάχτυλα έχεις. Παίζεις κάποιο όργανο…» ρώτησε μαθήτρια με υπονοούμενο, ενώ σε μαθητή ο οποίος ανέφερε ότι έτρωγε φρούτα, τον ρώτησε: «Τι, μπανάνες; Μακριές; Κοντές; Ίσες ή κυρτές;».

Σε μαθητή της Α΄ τάξης ο οποίες είχε σιδεράκια στα δόντια του ζητούσε να κάνει διάφορους μορφασμούς με τα χείλη του για να τα δει δήθεν καλύτερα, κάτι όμως που μείωνε το μαθητή, ενώ ξεσπούσαν σε γέλια οι υπόλοιποι και προκαλείτο αναστάτωση στην τάξη.

Σήκωνε στον πίνακα περισσότερα κορίτσια εστιάζοντας το βλέμμα του στα οπίσθια τους, γεγονός που είχε γίνει αντιληπτό από την πλειονότητα των μαθητών, ενώ ρωτούσε τους μαθητές ποία κορίτσια θέλουν να σηκωθούν στον πίνακα. Σχεδόν πάντα καθόταν στην καρέκλα του κατά τρόπο προκλητικό για τους μαθητές, με τα πόδια ανοικτά.

Είχε όμως παράλληλα και μια «αδυναμία» στους αλλοδαπούς μαθητές, τους οποίους άλλοτε τους αγνοούσε και άλλοτε τους είχε ιδιαίτερες απαιτήσεις από αυτούς, δημιουργώντας έτσι μια διάκριση σε βάρος τους.

Όμως, δεν έλειψαν και τα σκληρά σχόλια και εκφράσεις σε βάρος των αλλοδαπών μαθητών, όπως είναι «Αλβανέ εσύ θα πεις μάθημα;», «Αλβανέ εσύ έφερες τις ασκήσεις;», «ήρθαν οι Αλβανοί και μας πήραν τις δουλείες», «έχει καμιά τουρίστρια κάτω γιατί μας τις έχουν πάρει όλες οι Αλβανοί», «μην τρώτε μεγάλα ψάρια γιατί είναι μολυσμένα αφού τρώνε λαθρομετανάστες», κ.λπ.

Μετά τις καταγγελίες των γονέων για τα περιστατικά αυτά, άρχισε να εκφοβίσει τόσο τους γονείς, όσο και τους μαθητές, με τις φράσεις: «όποιος γονέας βάλει την υπογραφή του στην καταγγελία θα έχει να κάνει μαζί μου», απευθυνόμενος στους μαθητές έλεγε: «εσάς δεν σας πιάνει ο νόμος αλλά πιάνει τους γονείς σας γι΄ αυτό θα πρέπει να προσέχετε τι λέτε και τι κάνετε, γιατί σε κάποια σημεία ο νόμος πιάνει και εσάς», «ακόμα και φοιτητές που θα είστε θα ακούτε Γ… (το επώνυμο του) και θα κοιτάζεται πίσω σας».

Ο καθηγητής προσέφυγε στην Διοικητική Δικαιοσύνης ζητώντας να ακυρωθεί ως αντισυνταγματική, αντίθετη στην Ευρωπαϊκή Σύμβαση Δικαιωμάτων του Ανθρώπου (ΕΣΔΑ) και ως μη νόμιμη, η απόφαση του υπουργού Παιδείας με την οποία τέθηκε σε προσωρινή αργία.

Όπως υποστηρίζει, η θέση σε αργία δεν αποσκοπεί στο να τον εξαναγκάσει να συμμορφωθεί, αλλά τον τιμωρεί για πειθαρχικό αδίκημα που δήθεν διέπραξε, ως «ποινή υπόνοιας», παραβιάζοντας έτσι το τεκμήριο της αθωότητας, το οποίο προστατεύεται από το Σύνταγμα, την ΕΣΔΑ και τον Υπαλληλικό Κώδικα. Πλέον όμως αυτών ενέχει εντονότατη ηθική και υλική αποδοκιμασία, αφού φέρεται ως δράστης αδικήματος, χωρίς αυτό να έχει από πουθενά κριθεί, ενώ παράλληλα στην εποχή της μεγάλης οικονομικής κρίσης που διανύουμε περικόπτεται μεγάλο κομμάτι του μισθό του, δημιουργώντας έτσι προβλήματα επιβίωσης του ίδιου και της οικογένειας του.

Δεν παραλείπει να αναφέρει ότι η θέση σε αργία που τέθηκε παραβιάζει κατάφορα την συνταγματική αρχή της αναλογικότητας, καθώς «η ποινή» είναι δυσανάλογο με τα όσα του αποδίδονται.

Τέλος, σημειώνει ότι πριν τεθεί σε αργία δεν κλήθηκε, όπως προβλέπει το άρθρο 20 του Συντάγματος και ο Κώδικας Διοικητικής Διαδικασίας, να δώσει εξηγήσεις και να εκθέσει τις απόψεις του για όσα του καταλογίζουν.

ΣΧΟΛΙΑ (8)

Αλεκος

ο Σεφερλης στη τηλεοραση μερα νυχτα τετοια λεει και δεν εχει ανοιξει ρουθουνι.

Αλκιβιάδης

Έναν ευνουχισμό θέλει αυτός ο Ελληναράς για να στρώσει, τίποτα άλλο.

Αλλοι ειχαν πλαστο πτυχιο κ επεστρεψαν

Καθηγητης γκομενιαρης που κανει την πλακα του; Εγω παντως μονο τετοιους ειχα στο Λυκειο. Αν και κρινοντας απο τα αηδιαστικα ρατσιστικα σχολιακια, μαλλον για αυτο εφυγε βραδι χωρις να τηρηθει καμια διαδικασια.

Μαριαννα

Δηλαδή τέθηκε σε αργία χωρίς να του δώσουν το δικαίωμα να απολογηθεί;;; Στην Τουρκία ζούμε τελικά;

Πολύ κορεκτίλα...

"Σχεδόν πάντα καθόταν στην καρέκλα του κατά τρόπο προκλητικό για τους μαθητές, με τα πόδια ανοικτά." Δεν ήξερα ότι για έναν ΑΝΤΡΑ είναι προκλητικό να κάθεται με τα πόδια ανοιχτά, εφόσον φοράει παντελόνι. Είναι γνωστό τοις πασι ότι οι άντες κάθονται με ανοιχτά πόδια, και μόνο οι γυναίκες σταυροπόδι. Εκτός και αν υπονοείται ότι όλοι οι μαθητές τους (κορίτσια-αγόρια) ξεροσταλιάζανε όταν τον βλέπανε, λόγω ιδιαίτερων προσόντων.

Α

Είναι αηδιαστικό. Εκτός κι αν εσύ γουστάρεις να βλέπεις καβάλους.

Νομικός

Αν ευσταθούν νομικά οι ενστάσεις του, πολύ καλά έκανε και τις διατύπωσε επίσημα. Είπαμε, οι καιροί αλλάξανε, αλλά δεν πρέπει ποτέ να γίνονται εκπτώσεις στη νομιμότητα, στις προβλεπόμενες διαδικασίες και στο Δίκαιο για χάρη της δήθεν "πολιτικής ορθότητας" ή οποιασδήποτε άλλης μορφής έξοθεν πίεσης, προσεγγίζοντας επικίνδυνα τις συνοπτικές διαδικασίες. Αν τελικά δικαιωθεί και αποκατασταθεί, αυτό θα γίνει μάθημα σε όσους αρέσκονται να πιέζουν καταστάσεις για το φαίνεσθαι: μπορεί τελικά να κάνουν μια τρύπα στο νερό, και απλώς να μετατρέψουν μια (ίσως και δίκαιη) δίωξη σε μια άκομψη γκάφα.

Άλαλος

Θα είναι ακόμα ένας που θα γυρίσει πίσω να διδάξει τις ιδέες του περί φιλελεύθερου μαθήματος..μαζί με τα μαθηματικά και κάμα σούτρα...η απόλυση αλλού θα ήταν στην τσέπη του.

Νομικός

Ακόμη και αν ευσταθούν όλες οι κατηγορίες, ο άκομψος και (απ' ότι φαίνεται) παράτυπος τρόπος που διώχθηκε μπορεί τελικά να ακυρώσει όλη τη διαδικασία. Να γιατί ΔΕΝ πρέπει ποτέ να γίνονται προχειρότητες και εκπτώσεις στη νομιμότητα και στις προβλεπόμενες διαδικασίες: δεν είναι δεδομένο ότι ο διωκόμενος θα παραιτηθεί κάθε προσπάθειας και δεν θα εξαντλήσει όλα τα νομικά μέσα που βρίσκονται ακόμη στη διαθεσή του. Μπορεί στο τέλος μέχρι και αποζημίωση να διεκδικήσει, και να βρεθεί προ μπελάδων αυτός που ξεκίνησε (άτεχνα) την δίωξη.

ΜΙΧΑΛΗΣ Δ

Από αυτά που έλεγε και έκανε είναι φανερό πως είχε καεί εγκφαλικά από τα πολλά μαθηματικά!!!

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης

akyvernito

Οι επιβαίνοντες στο ιστιοφόρο είναι όλοι καλά στην υγεία τους και επιβιβάστηκαν στο φορτηγό «IVER ACCORD», σημαίας Γιβραλτάρ, ενώ εν συνεχεία μετεπιβιβάστηκαν, το απόγευμα, στο σκάφος του Λιμενικού και μεταφέρθηκαν στο λιμάνι του Πειραιά

paidia

Εξετάστηκαν από επταμελή πολυθεματική ομάδα ειδικών γιατρών όλες οι ενδεδειγμένες κλινικές και εργαστηριακές εξετάσεις έδειξαν ότι δεν διατρέχουν κίνδυνο - Ο 35χρονος απαγωγέας φέρεται να είχε ναρκώσει τα παιδιά