Πώς οι Έλληνες εφοπλιστές ελέγχουν τη ρότα του παγκόσμιου εμπορίου
Πώς οι Έλληνες εφοπλιστές ελέγχουν τη ρότα του παγκόσμιου εμπορίου
Ο ελληνόκτητος στόλος με 5.722 πλοία (αύξηση 1% σε σύγκριση με το 2023) ταξιδεύει σε 176 χώρες, αποδεικνύοντας την αδιάκοπη ισχύ της ελληνικής ναυτοσύνης
Με 5.722 ενεργά πλοία και 157.634 προσεγγίσεις σε λιμάνια παγκοσμίως, ο ελληνικός εμπορικός στόλος κατέγραψε το 2024 ακόμη μία εντυπωσιακή χρονιά διεθνούς δραστηριότητας και κυριαρχίας. Σε σύγκριση με το 2023, ο στόλος αυξήθηκε κατά 1% (από 5.666 πλοία), ενώ οι λιμενικές επισκέψεις αυξήθηκαν επίσης κατά 1% (από 156.145) σύμφωνα με τα δεδομένα της Lloyd’s List Intelligence.
Η Κίνα αποτελεί τον κορυφαίο προορισμό τόσο σε αριθμό αφίξεων (13.304) όσο και σε μεταφορική ικανότητα (1,35 δισ. dwt). Οι ΗΠΑ κατέλαβαν τη δεύτερη θέση με 670 εκατ. dwt σε αφίξεις, ενώ στη Βραζιλία και την Ινδία καταγράφηκαν σταθερά υψηλές επιδόσεις.
Ιδιαίτερη κινητικότητα σημείωσαν τα bulk carriers, που αυξήθηκαν κατά 4% (από 2.786 σε 2.894 πλοία) και αντιπροσώπευσαν το 36% των συνολικών προσεγγίσεων, ενώ τα δεξαμενόπλοια κατέλαβαν την κορυφή σε όρους dwt (39%). Στα ελληνικά λιμάνια σημειώθηκαν 21.611 αφίξεις, δηλαδή το 14% της συνολικής κίνησης, με τα λιμάνια του Πειραιά και της Ελευσίνας να συγκεντρώνουν τον μεγαλύτερο όγκο.
Παρά την αποφυγή της Ερυθράς Θάλασσας στη διάρκεια του 2024 λόγω των επιθέσεων των Χούθι, οι Έλληνες πλοιοκτήτες άρχισαν να επαναδραστηριοποιούνται στην περιοχή τους πρώτους μήνες του 2025, καθώς οι επιθέσεις σχεδόν μηδενίστηκαν. Έτσι, η ελληνική ναυτιλία αποδεικνύει για ακόμη μία φορά την ικανότητά της να προσαρμόζεται και να ηγείται, ακόμη και σε περιβάλλον γεωπολιτικής αβεβαιότητας.
Διαβάστε περισσότερα στο newmoney.gr
Ειδήσεις σήμερα:
Τούρκοι μαφιόζοι πυροβόλησαν πράκτορες της ΕΥΠ στη Θέρμη Θεσσαλονίκης
«Αγγελίνα μου...»: Η σπαρακτική κραυγή της μάνας για την 7χρονη που σκοτώθηκε στην Καλλιθέα
Απίστευτη περιπέτεια για αλεξιπτωτιστή πλαγιάς: Τον παρέσυραν οι άνεμοι και σχεδόν πάγωσε σε υψόμετρο 8.000 μέτρων - Δείτε βίντεο
Η Κίνα αποτελεί τον κορυφαίο προορισμό τόσο σε αριθμό αφίξεων (13.304) όσο και σε μεταφορική ικανότητα (1,35 δισ. dwt). Οι ΗΠΑ κατέλαβαν τη δεύτερη θέση με 670 εκατ. dwt σε αφίξεις, ενώ στη Βραζιλία και την Ινδία καταγράφηκαν σταθερά υψηλές επιδόσεις.
Ιδιαίτερη κινητικότητα σημείωσαν τα bulk carriers, που αυξήθηκαν κατά 4% (από 2.786 σε 2.894 πλοία) και αντιπροσώπευσαν το 36% των συνολικών προσεγγίσεων, ενώ τα δεξαμενόπλοια κατέλαβαν την κορυφή σε όρους dwt (39%). Στα ελληνικά λιμάνια σημειώθηκαν 21.611 αφίξεις, δηλαδή το 14% της συνολικής κίνησης, με τα λιμάνια του Πειραιά και της Ελευσίνας να συγκεντρώνουν τον μεγαλύτερο όγκο.
Παρά την αποφυγή της Ερυθράς Θάλασσας στη διάρκεια του 2024 λόγω των επιθέσεων των Χούθι, οι Έλληνες πλοιοκτήτες άρχισαν να επαναδραστηριοποιούνται στην περιοχή τους πρώτους μήνες του 2025, καθώς οι επιθέσεις σχεδόν μηδενίστηκαν. Έτσι, η ελληνική ναυτιλία αποδεικνύει για ακόμη μία φορά την ικανότητά της να προσαρμόζεται και να ηγείται, ακόμη και σε περιβάλλον γεωπολιτικής αβεβαιότητας.
Διαβάστε περισσότερα στο newmoney.gr
Ειδήσεις σήμερα:
Τούρκοι μαφιόζοι πυροβόλησαν πράκτορες της ΕΥΠ στη Θέρμη Θεσσαλονίκης
«Αγγελίνα μου...»: Η σπαρακτική κραυγή της μάνας για την 7χρονη που σκοτώθηκε στην Καλλιθέα
Απίστευτη περιπέτεια για αλεξιπτωτιστή πλαγιάς: Τον παρέσυραν οι άνεμοι και σχεδόν πάγωσε σε υψόμετρο 8.000 μέτρων - Δείτε βίντεο
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα