Στο ποσό των 6,933 δισ. ευρώ ανήλθε ο τζίρος των
σούπερ μάρκετ στο δεκάμηνο
(Ιανουαρίου-Οκτωβρίου) του
2022 από
6,605 δισ. ευρώ το αντίστοιχο περυσινό διάστημα, σημειώνοντας αύξηση 5%, που σχετίζεται με τις ανατιμήσεις και όχι με την αύξηση της ζήτησης, σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας ερευνών IRI. Σημειώνεται ότι
ο Οκτώβριος «έτρεξε» με +10% σε αξία και οριακά αρνητικός σε όγκους -0,6%, ωστόσο η τελευταία εβδομάδα (κλείσιμο 30/10) παρουσίασε απότομη πτώση(-4,8%).
Τα στοιχεία του δεκαμήνου δείχνουν ότι
το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας συνεχίζει να διατηρείται σε υψηλά επίπεδα και συγκεκριμένα
στο 16,1% στο δεκάμηνο του 2022, με τη συγκεκριμένη κατηγορία να «τρέχει» με 13,9%.
Αναφορικά με τις τρεις μεγάλες
κατηγορίες ταχυκίνητων καταναλωτικών αγαθών, από τα στοιχεία της IRI προκύπτει ότι στα συσκευασμένα τρόφιμα η αξία πωλήσεων
στο δεκάμηνο αυξήθηκε 5,4%, στα είδη ατομικής υγιεινής και ομορφιάς 3,2% και στα απορρυπαντικά/καθαριστικά 1,2%. Ωστόσο, ο
όγκος πωλήσεων στα συσκευασμένα τρόφιμα είναι μειωμένος κατά 0,6%,
στα είδη ατομικής υγιεινής και ομορφιάς μειωμένος 4,4% και στα απορρυπαντικά/καθαριστικά μειωμένος κατά 5,8%.
Σε ό,τι αφορά στις 11 κυριότερες κατηγορίες προϊόντων, καταγράφηκε αύξηση του όγκου πωλήσεων σε τρεις και συγκεκριμένα στα συσκευασμένα
τρόφιμα (1,4%), στα
σνακς (1,4%) και στα μη
αλκοολούχα ποτά (1,1%). Στον αντίποδα, μείωση του όγκου πωλήσεων σημειώθηκε στα
γαλακτοκομικά (4,6%), στα κατεψυγμένα
τρόφιμα (4,9%), στα υλικά
μαγειρικής (0,7%), στα
αλκοολούχα (5,1%), στα είδη
ατομικής φροντίδας και ομορφιάς (4,4%), στα είδη
ατομικής υγιεινής (4,5%), στα καθαριστικά
σπιτιού/απορρυπαντικά (6,2%) και στα άλλα
είδη νοικοκυριού (5,4%).
Σημειώνεται ότι οι μεγαλύτερες αυξήσεις τιμών από τις αρχές του έτους μέχρι και τον Οκτώβριο καταγράφηκαν στα υλικά μαγειρικής (11,3%), στα είδη ατομικής υγιεινής (11,2%) και στα γαλακτοκομικά (10,2%).
Από τα στοιχεία της IRI προκύπτει ότι στα πολύ μικρά καταστήματα, έως 400 τ.μ. καταγράφεται η μεγαλύτερη αύξηση τζίρου στο δεκάμηνο (10,4%) ενώ το συνολικό τους μερίδιο στον τζίρο των σούπερ μάρκετ διαμορφώνεται σε
13,6%. Ο τζίρος στα υπερμάρκετ (καταστήματα πάνω από 2.500 τ.μ.) έχει αυξηθεί κατά 6,2%, με το μερίδιό τους να βρίσκεται στο 14,2%. Κατά 4,1% αυξήθηκε ο τζίρος στα μεσαία καταστήματα (400 έως 1.000 τ.μ.), με το μερίδιό τους στις συνολικές πωλήσεις να διαμορφώνεται σε 34,1%, ενώ η μικρότερη αύξηση, 2,5% καταγράφηκε στα μεγάλα καταστήματα (1.000 έως 2.500 τ.μ.), στα οποία πραγματοποιήθηκε το 38,1% του συνολικού τζίρου.
Ειδήσεις σήμερα:
Μουντιάλ 2022: Ο σκόρερ των ΗΠΑ Κρίστιαν Πούλισιτς πανηγυρίζει μέσα από το νοσοκομείο
Καλάθι του νοικοκυριού: Δείτε τις νέες τιμές στα προϊόντα
Σεισμός στην Εύβοια: Μυστήριο με τον «χορό» των Ρίχτερ από το άγνωστο ρήγμα