Ο ρεαλισμός και η λεπτομέρεια των μυών στον Πήλινο Στρατό «δείχνουν» Ελλάδα

Ο ρεαλισμός και η λεπτομέρεια των μυών στον Πήλινο Στρατό «δείχνουν» Ελλάδα

Ο λάκκος με τα χιλιάδες πήλινα αγάλματα, σε ανθρώπινο μέγεθος, ανακαλύφθηκε τυχαία το 1974

Η είδηση που δημοσιεύτηκε χτες είναι πράγματι εντυπωσιακή: Τα αγάλματα του περίφημου Πήλινου Στρατού της Κίνας μπορεί να επηρεάστηκαν από την αρχαιοελληνική γλυπτική, οι δε ντόπιοι να διδάχτηκαν τον τρόπο κατασκευής τους από Έλληνες τεχνίτες που έφτασαν στην περιοχή τον 3ο αιώνα π. Χ. Πόσο πιθανή, όμως, είναι μια τέτοια ερμηνεία;

«Πριν από δέκα χρόνια δεν πίστευα στην εκδοχή της δυτικής επιρροής. Τα τελευταία χρόνια, όμως, γίνονται έντονες συζητήσεις σχετικά με τις επαφές Δύσης και Ανατολής όσον αφορά στις πήλινες μορφές του Τσιν και η δική μου μελέτη έχει αρχίσει να επικεντρώνεται στο θέμα αυτό. Χρειάζεται περισσότερη έρευνα ως προς την αναζήτηση αδιάσειστων στοιχείων για την τεκμηρίωση μιας τέτοιας επαφής, όπως η εύρεση ελληνικών ονομάτων ή ανθρώπινων σκελετών», αναφέρει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η Λι Σιουζέν (Li Xiuzhen), αρχαιολόγος στο Μουσείο του Μαυσωλείου του Αυτοκράτορα Τσιν Σι Χουάνγκ, με μεγάλη εμπειρία στις ανασκαφές πεδίου, όπως η έρευνα στη θέση όπου βρέθηκαν οι πήλινοι στρατιώτες του 221 π. Χ.

«Η πιθανότητα μιας τέτοιας επαφής με απασχόλησε σε πρόσφατη ομιλία μου, όπου εστίασα κυρίως στον παραδοσιακό πολιτισμό και στην κινέζικη τέχνη. Στην κινέζικη παράδοση, οι άνθρωποι παρήγαγαν μικρά πήλινα αγαλματίδια ως υποκατάστατα της ανθρώπινης θυσίας, ωστόσο οι πήλινοι στρατιώτες, οι ακροβάτες και τα χάλκινα αγάλματα της περιόδου Τσιν (221-206 π. Χ.) είναι μοναδικά, συγκρινόμενα τόσο με τις προηγούμενες όσο και με τις μεταγενέστερες πήλινες μινιατούρες που χαρακτηρίζουν την κινεζική τέχνη» συμπληρώνει.

{{{ articlebanner-330x100-1 }}}

Η ίδια, σε πρόσφατη δημοσίευσή της στο περιοδικό «Journal of Anthropological Archaeology», υποστήριξε ότι οι ντόπιοι αγγειοπλάστες που έφτιαξαν τις πήλινες μορφές είχαν τη τάση να χαράζουν σε αυτά τα ονόματά τους. Ως σήμερα, όμως, δεν έχουν βρεθεί χαραγμένα ονόματα Ελλήνων ή άλλων Δυτικών στους πήλινους στρατιώτες. Τι συμπέρασμα μπορεί να συναχθεί από αυτή την παρατήρηση; «Οι πήλινοι στρατιώτες του Τσιν και οι ακροβάτες (τα αγάλματα που συνόδευαν τον Πρώτο Αυτοκράτορα, Τσιν Σι Χουάνγκ, στη μετά θάνατο ζωή του) εμφανίστηκαν στην Κίνα ξαφνικά, σε ένα πλαίσιο που σχετίζεται με τη στρατιωτική κατάκτηση του Μεγάλου Αλεξάνδρου στην Ανατολή και την Ελληνιστική Περίοδο που ακολούθησε. 

Επίσης, σύμφωνα με ιστορικά έγγραφα, ο Πρώτος Αυτοκράτορας του Τσιν συνάντησε τους 'γίγαντες' στα δυτικά σύνορα πολύ σύντομα μετά την ενοποίηση της Κίνας. Αν και δεν έχουν βρεθεί ελληνικά ονόματα, ο ρεαλισμός και η λεπτομέρεια των μυών στους πήλινους στρατιώτες και ακροβάτες προκαλούν υπόνοιες επαφής» σημειώνει η Li Xiuzhen.

Μετά τον θάνατο του Μεγάλου Αλεξάνδρου το 323 π. Χ., κατά τη διάρκεια της Ελληνιστικής περιόδου, μέρος της Ασίας διατήρησε επαφή και εμπορικές σχέσεις με τη Δύση. Το βασίλειο του Τσιν στα δυτικά ήταν το μεγαλύτερο από τα επτά βασίλεια της σημερινής Κεντρικής και Ανατολικής Κίνας κι αυτό που κατέκτησε και ενοποίησε τα υπόλοιπα βασίλεια, οδηγώντας στην ενοποίηση της Κίνας το 221 π. Χ. Την ίδια χρονολογία ο Τσιν Σι Χουάνγκ, αφού ενοποίησε τη χώρα, αυτοανακηρύχτηκε αυτοκράτορας, ο Πρώτος Αυτοκράτορας της Κίνας.

Ο Πήλινος Στρατός βρίσκεται στο μαυσωλείο του, στα ανατολικά της πόλης Χσιάν. Το συγκρότημα του τύμβου του Τσιν Σι Χουάνγκ έχει έκταση περίπου 56 τ. χ., από τα οποία έχει ανασκαφτεί μόνο ένα μικρό τμήμα. Ο λάκκος με τα χιλιάδες πήλινα αγάλματα, σε ανθρώπινο μέγεθος, ανακαλύφθηκε τυχαία το 1974 όταν Κινέζοι αγρότες προσπάθησαν να ανοίξουν πηγάδι στην περιοχή τους, ο δε λάκκος με τους ακροβάτες το 1999. Οι έρευνες συνεχίζονται.

Βίντεο του National Geographic για τον «Πήλινο Στρατό»

Που βρίσκεται ο διάσημος «Πήλινος Στρατός»

«Για την κατασκευή των προσώπων των στρατιωτών πρέπει να χρησιμοποιήθηκαν ως μοντέλα πραγματικοί στρατιώτες»

Ο Στρατός από τερακότα (ή πήλινος στρατός) βρίσκεται στο μαυσωλείο του πρώτου Κινέζου αυτοκράτορα Τσιν Σι Χουάνγκ (Qin Shi Huang), στα ανατολικά της πόλης Σιάν, στην Κίνα. Ο Τσιν Σι Χουάνγκ αυτοανακηρύχτηκε αυτοκράτορας το 221 π.Χ. αφού καταφέρε να υποτάξει έξι αντιμαχόμενα κράτη και να ενώσει την Κίνα.

Το 1974 κάποιοι Κινέζοι αγρότες προσπάθησαν να ανοίξουν ένα πηγάδι στην περιοχή με αποτέλεσμα να βρουν ορισμένες από τις πήλινες φιγούρες. Στη συνέχεια οι αρχαιολόγοι ανακάλυψαν ένα λάκκο μήκους 230 μέτρων με 11 διαδρόμους και τουλάχιστον 6.000 αγάλματα στρατιωτών του πεζικού από τερακότα. Δίπλα βρέθηκε ένας δεύτερος λάκκος με τοξότες, από τους οποίους άλλοι ήταν σε όρθια στάση και άλλοι γονατιστοί, και ιππείς με τα άλογα τους και αρματηλάτες μαζί με ορισμένους πεζούς και ένας τρίτος λάκκος με 68 φιγούρες που ίσως αποτελούσαν το αρχηγείο του στρατού. 

Επίσης βρέθηκε και ένας ακόμη αλλά άδειος, ίσως επειδή κάποια εξέγερση δεν επέτρεψε την αποπεράτωσή του. Και οι τέσσερις λάκκοι έχουν γύρω στα εφτά μέτρα βάθος και βρίσκονται περίπου ενάμισι χιλιόμετρο ανατολικά του τάφου του αυτοκράτορα. Συνολικά οι πήλινοι στρατιώτες είναι περίπου 8.000. Υπάρχουν επίσης 130 πήλινα άρματα με 520 άλογα και 150 άλογα ιππικού.

Οι πήλινες φιγούρες δεν έχουν όλες το ίδιο ύψος. Άλλες είναι γύρω στο 1 μέτρο και 80 εκατοστά και άλλες, κυρίως αυτές που απεικονίζουν υψηλόβαθμους αξιωματικούς, φτάνουν και το 1 μέτρο και 95 εκατοστά. Για την κατασκευή των προσώπων των στρατιωτών πρέπει να χρησιμοποιήθηκαν ως μοντέλα πραγματικοί στρατιώτες, καθώς ο Τσιν Σι Χουάνγκ είχε απαιτήσει κανένα από τα πρόσωπα των στρατιωτών να μην μοιάζει με άλλο.

Σύμφωνα με τον ιστορικό Sima Qian (145-90 π.Χ.), η κατασκευή του μαυσωλείου, για την ολοκλήρωση του οποίου εργάστηκαν 700,000 άνθρωποι, ξεκίνησε το 246 π.Χ., όταν ο αυτοκράτορας Τσιν Σι Χουανγκ ήταν 13 ετών.

{{{ articlebanner-728x90-2 }}}
{{{ articlebanner-330x100-2 }}}

ΣΧΟΛΙΑ (22)

Λουλης

μπα οι κινεζοι ηρθαν σε εμας και μας διδαξαν

Μιχάλης Φ.

Το ότι οι αρχαίοι Έλληνες ταξίδευαν με τα πλοία τους ανά τον, τότε γνωστό, κόσμο είναι αποδεδειγμένο. Το ότι είχαν έρθει σε επαφή με πολλούς λαούς, επίσης αποδεδειγμένο.Το ότι είχαν αναπτύξει, για τα δεδομένα εκείνης της εποχής, έναν πολύ προηγμένο πολιτισμό, το παραδέχονται όλοι οι επιστήμονες. Άρα γιατί ξενίζει κάποιος με μια τέτοια είδηση, η οποία μάλιστα προέρχεται από κινέζους και βρετανούς επιστήμονες;

νηρέας

Ελληνισμός Πανταχού παρών --30 πχ Ινδοελληνικά βασίλεια είχαν ιδρυθή στην βακτιριανή .....το 189 ο Δημήτριος έφτασε ως την Παταλυπούτρα . Ο διαδοχος του Μένανδρος που τμάται στη βουδιστική παράδοση . 2ο αιώνας μχ Στην λεγόμενη ελληνοβουδιστική σχολή της Γκαντάρα η μορφή του βούδα 'έχει όλα τα συνηθισμένα ελλη νιστηκά χαρακτηριστικά ....Ο βούδας παριστάνεται σαν ένας νέος απολλώνειου τύπου . κλπ κλπ Μαζί με τον βουδισμό εξαπλώθηκαν και οι τέχνες .......να σκεφτούμε οι κινέζοι ήταν αγροτικός λαός τότε . Προς τι ο χλευασμός μια θεωρία ίσος να αποδειχθεί ...

ftemp

ευτυχώς που δεν έφτασε ο χριστιανισμός εκεί, και δεν είναι κομματιασμένα τα αγάλματα. να γλυτώσει και κάτι από τον σκοταδιστικό όλεθρο...

Βάλε τηγανησε τους κουραμπιεδες

Τα ρεζιλικια τους ηρθαν μου τα παν και τσολιαδακια μειντ ιν τζαπαν

Ξυπνησανε και τα αυγα του δρακου

Το αυγο του κολομβου μίλησε

νηρέας

Διόδωρος ---προς δε τούτοις πόλεων συνοικισμούς και των σωμάτων μεταγωγάς εκ της Ασίας είς την Ευρώπην και κατά τουναντίων εκ της Ευρώπης εις την Ασία όπως τας μέγίστας ηπείρους ταις επιγαμίσις και ταις οικειώσεσιν εις κοινήν ομόνοιαν και συγγενικήν φιλίαν κατάσταση.( υπομνήματα του ΜΑ ) +βλ οι ασίατες όταν πεθαίνη ο ΜΑ.

κινεζικο σανο

χα χα χα μας πειρανε πρεφα και οι κινεζοι τι ΨΩΝΙΑ και ποσο ΑΦΕΛΕΙΣ ειμαστε ..σου λενε τωρα που τους τα αγωραζουμε ολα ας του πεισουμε οτι οι σχεσεις και η συνεργασια μας κρατανε εδω και 3 χιλιαδες χρονια...καλυτερο σανο που θα βρουμε να τους δωσουμε σου λενε ...

Stavros

Καμια σχέση με Ελλάδα και γλύπτες έλληνες.Παραπληροφόρηση απο πρωδωτες και ανθηκινεζους.Η Κίνα είχε ποιο προηγμένο πολιτισμό απο τους ινδοευρωπαιους

Kiriaki Zwi

Ναι καλά σε λίγο θα μας πείτε ότι ο Θεός ειναι Έλληνας. Έλεος πια..... Αντε και δείχνει Ελλάδα μήπως αυτό θα μας βγάλει από τη κρίση?

Φόρτωση περισσότερων σχολίων
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης

kazantzakis

Τι είπαν για το έργο του Έλληνα σκηνοθέτη σε ΗΠΑ, Καναδά και Ελβετία - Απέσπασε τέσσερα βραβεία στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου στο Χιούστον - Αποθέωση στην UNESCO στο Παρίσι - Ουρές θεατών στις προβολές της ταινίας

7