Ένα σπίτι… ορθάνοιχτο

tsekouras

Πώς θα ήταν άραγε αν ζούσαμε σε ένα σπίτι χωρίς Πόρτα; Τι θα νιώθαμε;

Το νέο μυθιστόρημα του Δημήτρη Τσεκούρα «Η Πόρτα», που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Έρμα, έχει κεντρικό ήρωα έναν πενηντάρη διανοούμενο που μια ωραία πρωία αποφασίζει να βγάλει την πόρτα του σπιτιού του και να την πετάξει στα σκουπίδια. Ο λόγος απλός… Φοβάται πολύ – καθότι ζει μόνος του - πως εάν τυχόν πεθάνει πριν την ώρα του κανείς δεν θα το(ν) ανακαλύψει.

Αφαιρώντας την πόρτα του σπιτιού του ο Κλεό Κελλάρης – έτσι λέγεται ο ήρωας του μυθιστορήματος – θεωρεί ότι σε περίπτωση αιφνίδιου θανάτου του η οσμή θα γίνει πολύ γρηγορότερα αντιληπτή. Την ίδια στιγμή όμως είναι και εξαιρετικά περίεργος για το «πόσους ακριβώς κλέφτες μπορεί να ερεθίσει» ένα σπίτι ορθάνοιχτο, ένα σπίτι without the Door.

«Το συγκεκριμένο μυθιστόρημα γράφτηκε σε κατάσταση ενός απόλυτου σχεδόν Εγκλεισμού μου στο σπίτι –κυριολεκτικά και μεταφορικά- που διήρκησε δύο ολόκληρα χρόνια» αποκαλύπτει ο Δημήτρης Τσεκούρας, που από το 2000 μέχρι σήμερα έχει γράψει συνολικά πέντε μυθιστορήματα, δύο διηγήματα και έξι θεατρικά έργα.

Ο τρόπος γραφής του – τόσο στο θέατρο όσο και στη λογοτεχνία – είναι έντονα προσωπικός, εσωτερικός και δαιδαλώδης. «Ζούμε σε έναν τόσο παράλογο Κόσμο πλέον που πολύ φοβάμαι ότι η μόνη πιθανή λύση είναι ο απόλυτος εγκλεισμός στον Εαυτό» επισημαίνει.

«Η Πόρτα» σε ένα πρώτο επίπεδο μπορεί να διαβαστεί και σαν μία αστυνομική ιστορία. Τι έγινε τελικά; Μπούκαραν στο σπίτι χωρίς την Πόρτα ή όχι;

Στην πραγματικότητα όμως, όπως παρατηρεί ο ίδιος ο συγγραφέας, πρόκειται για ένα μυθιστόρημα που σχετίζεται στον πυρήνα του «με την πολύ αργή εξέλιξη μιας ολιστικής ψυχικής κατάστασης και όχι με τη διαδοχή της αφήγησης γεγονότων».

Για να είμαστε ειλικρινείς, καμία απολύτως σημασία δεν έχει αν όλα όσα συμβαίνουν μετά την αφαίρεση της πόρτας από το σπίτι είναι εντός ή εκτός πραγματικότητας. Σημασία έχει ότι έχουν μια τρομακτική σημασία…

«Ο προβληματισμός είναι πολύ παλιός και μάλλον λυμένος, το ξέρω, αλλά όσο έγραφα την Πόρτα, όλο και επανερχόταν ξανά και ξανά το ίδιο ερώτημα: Αυτά που φανταζόμαστε, τι ακριβώς είναι; Και υπάρχουν ή δεν υπάρχουν;» σχολιάζει ο Δημήτρης Τσεκούρας.

Γεννημένος στα Γιάννενα το 1967 ο Δημήτρης Τσεκούρας σπούδασε Ελληνική Φιλολογία και Γλωσσολογία στη Φιλοσοφική Σχολή του Α.Π.Θ. Μελέτες του έχουν δημοσιευθεί σε επιστημονικά και λογοτεχνικά περιοδικά ("Φιλόλογος", "Πόρφυρας", "Οδός Πανός", "Θέματα Λογοτεχνίας", "Μελέτες για την Ελληνική Γλώσσα" κ.ά.) για την έννοια του Ύφους στην Ποίηση, για το κίνημα του Υπερρεαλισμού, για τα έργα του Οδυσσέα Ελύτη "Μονόγραμμα", "Ελεγεία της Οξώπετρας" και "Δυτικά της Λύπης", για το "Μυθιστόρημα" του Γιώργου Χειμωνά, καθώς και για την εκπαιδευτική κατάσταση των Τσιγγάνων στην Ισπανία και την Ιταλία.

Το τελευταίο του θεατρικό έργο, που παρουσιάστηκε με επιτυχία την περασμένη χρονιά στο Θέατρο 104, ήταν «Η Απελευθέρωση», ενώ το μυθιστόρημά του «Η Πόρτα» έρχεται να ολοκληρώσει μία άτυπη, εσωτερική τριλογία δίπλα στα μυθιστορήματά του ««Η Φθορά» και «Η Κοιλιά».

ΣΧΟΛΙΑ

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης

athens-1821

Ο ιστορικός Λεωνίδας Καλλιβρετάκης (Ινστιτούτο Νεοελληνικών Ερευνών / Ε.Ι.Ε.) με πλήθος αρχειακών τεκμηρίων διαμορφώνει την εικόνα της Αθήνας τον 19ο αιώνα ή το πώς η Αθήνα από μια επαρχιακή πόλη της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας καθίσταται πρωτεύουσα του Ελληνικού Βασιλείου (Το θέμα βρίσκεται διαθέσιμο στην ηλεκτρονική έκδοση της Ε.Ι.Ε «Αρχαιολογία της Πόλης των Αθηνών»)

1821

Το συλλογικό έργο «1821- Η δημιουργία ενός έθνους-κράτους» των Βερέμη, Κολιόπουλου και Μιχαηλίδη αποτελεί μια συνθετική προσέγγιση του θεμελιακού για τους Έλληνες γεγονότος και των πρώτων χρόνων του νέου ελληνικού κράτους

easter-fotaerio

Το Βιομηχανικό Μουσείο Φωταερίου και η Τεχνόπολη του Δήμου Αθηναίου σχεδιάζουν με τη βοήθεια καλλιτεχνών και έμπειρων παιδαγωγών ένα πλούσιο πασχαλινό πρόγραμμα από τη Μ. Δευτέρα 22.04 έως τη Μ. Τετάρτη 24.04 στο Γκάζι για παιδιά από 7 έως 10 ετών

xatzi

Το Ίδρυμα Γ. & Αικ. Χατζηκώνστα είναι το παλαιότερο κοινωφελές Ίδρυμα σε λειτουργία μετά την ίδρυση του Ελληνικού κράτους δεν λαμβάνει κανενός είδους οικονομική επιχορήγηση από το Κράτος

sakelariou

Ο αείμνηστος Μιχαήλ Σακελλαρίου συγγραφέας του αξεπέραστου βιβλίου «Η απόβαση του Ιμπραήμ στην Πελοπόννησο, καταλύτης για την αποδιοργάνωση της ελληνικής Επανάστασης» αποτυπώνει «τα γεγονότα των τριών αυτών μηνών, μέρα με τη μέρα, μέσα από δημόσια έγγραφα, εκδεδομένα και ανέκδοτα, ημερολόγια και απομνημονεύματα αυτοπτών μαρτύρων»

3