Ένα σπίτι… ορθάνοιχτο

tsekouras

Πώς θα ήταν άραγε αν ζούσαμε σε ένα σπίτι χωρίς Πόρτα; Τι θα νιώθαμε;

Το νέο μυθιστόρημα του Δημήτρη Τσεκούρα «Η Πόρτα», που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Έρμα, έχει κεντρικό ήρωα έναν πενηντάρη διανοούμενο που μια ωραία πρωία αποφασίζει να βγάλει την πόρτα του σπιτιού του και να την πετάξει στα σκουπίδια. Ο λόγος απλός… Φοβάται πολύ – καθότι ζει μόνος του - πως εάν τυχόν πεθάνει πριν την ώρα του κανείς δεν θα το(ν) ανακαλύψει.

Αφαιρώντας την πόρτα του σπιτιού του ο Κλεό Κελλάρης – έτσι λέγεται ο ήρωας του μυθιστορήματος – θεωρεί ότι σε περίπτωση αιφνίδιου θανάτου του η οσμή θα γίνει πολύ γρηγορότερα αντιληπτή. Την ίδια στιγμή όμως είναι και εξαιρετικά περίεργος για το «πόσους ακριβώς κλέφτες μπορεί να ερεθίσει» ένα σπίτι ορθάνοιχτο, ένα σπίτι without the Door.

«Το συγκεκριμένο μυθιστόρημα γράφτηκε σε κατάσταση ενός απόλυτου σχεδόν Εγκλεισμού μου στο σπίτι –κυριολεκτικά και μεταφορικά- που διήρκησε δύο ολόκληρα χρόνια» αποκαλύπτει ο Δημήτρης Τσεκούρας, που από το 2000 μέχρι σήμερα έχει γράψει συνολικά πέντε μυθιστορήματα, δύο διηγήματα και έξι θεατρικά έργα.

Ο τρόπος γραφής του – τόσο στο θέατρο όσο και στη λογοτεχνία – είναι έντονα προσωπικός, εσωτερικός και δαιδαλώδης. «Ζούμε σε έναν τόσο παράλογο Κόσμο πλέον που πολύ φοβάμαι ότι η μόνη πιθανή λύση είναι ο απόλυτος εγκλεισμός στον Εαυτό» επισημαίνει.

«Η Πόρτα» σε ένα πρώτο επίπεδο μπορεί να διαβαστεί και σαν μία αστυνομική ιστορία. Τι έγινε τελικά; Μπούκαραν στο σπίτι χωρίς την Πόρτα ή όχι;

Στην πραγματικότητα όμως, όπως παρατηρεί ο ίδιος ο συγγραφέας, πρόκειται για ένα μυθιστόρημα που σχετίζεται στον πυρήνα του «με την πολύ αργή εξέλιξη μιας ολιστικής ψυχικής κατάστασης και όχι με τη διαδοχή της αφήγησης γεγονότων».

Για να είμαστε ειλικρινείς, καμία απολύτως σημασία δεν έχει αν όλα όσα συμβαίνουν μετά την αφαίρεση της πόρτας από το σπίτι είναι εντός ή εκτός πραγματικότητας. Σημασία έχει ότι έχουν μια τρομακτική σημασία…

«Ο προβληματισμός είναι πολύ παλιός και μάλλον λυμένος, το ξέρω, αλλά όσο έγραφα την Πόρτα, όλο και επανερχόταν ξανά και ξανά το ίδιο ερώτημα: Αυτά που φανταζόμαστε, τι ακριβώς είναι; Και υπάρχουν ή δεν υπάρχουν;» σχολιάζει ο Δημήτρης Τσεκούρας.

Γεννημένος στα Γιάννενα το 1967 ο Δημήτρης Τσεκούρας σπούδασε Ελληνική Φιλολογία και Γλωσσολογία στη Φιλοσοφική Σχολή του Α.Π.Θ. Μελέτες του έχουν δημοσιευθεί σε επιστημονικά και λογοτεχνικά περιοδικά ("Φιλόλογος", "Πόρφυρας", "Οδός Πανός", "Θέματα Λογοτεχνίας", "Μελέτες για την Ελληνική Γλώσσα" κ.ά.) για την έννοια του Ύφους στην Ποίηση, για το κίνημα του Υπερρεαλισμού, για τα έργα του Οδυσσέα Ελύτη "Μονόγραμμα", "Ελεγεία της Οξώπετρας" και "Δυτικά της Λύπης", για το "Μυθιστόρημα" του Γιώργου Χειμωνά, καθώς και για την εκπαιδευτική κατάσταση των Τσιγγάνων στην Ισπανία και την Ιταλία.

Το τελευταίο του θεατρικό έργο, που παρουσιάστηκε με επιτυχία την περασμένη χρονιά στο Θέατρο 104, ήταν «Η Απελευθέρωση», ενώ το μυθιστόρημά του «Η Πόρτα» έρχεται να ολοκληρώσει μία άτυπη, εσωτερική τριλογία δίπλα στα μυθιστορήματά του ««Η Φθορά» και «Η Κοιλιά».

ΣΧΟΛΙΑ

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης

synthesi01

Το Κράτος ως Λερναία Ύδρα, όπως «λέει» και ο τίτλος του νέου βιβλίου του καθηγητή Γιώργου Δερτιλή – ένα δοκίμιο που περιγράφει επτά μορφές με τις οποίες μπορούμε σήμερα πλέον να σκεφτούμε το κράτος.

1
tombazis01

Ένα ιστορικός ελαιώνας στην παραθαλάσσια περιοχή Γαλατά Τροιζηνίας στην Βορειοανατολική Πελοπόνησσο απέναντι απο το όμορφο νησί του Πόρου φτιαγμένος από τον ναύαρχο της Επανάστασης  Εμμανουήλ Τομπάζη μας δίνει σήμερα ένα έξτρα παρθένο ελαιόλαδο

lev01

Η κα Βάσω Βούζα-Κυρατζή συνάντησε στη πόλη των Γρεβενών τον σχεδιαστή Στέλιο Παπαλαμπρόπουλο και καρπός αυτής της συνάντησης η δημιουργική δουλειά που συνοδεύει μια παραγωγική προσπάθεια με επίκεντρο μια φάρμα λεβάντας.

1
barber0

Ποιόν εν τέλει εμπιστεύεται ένας κουρέας για να αφεθεί να δεχθεί τις υπηρεσίες ενός συναδέλφου του; Ένα ενδιαφέρον θέμα…με καλοκαιρινή διάθεση.

1
60147391_2214446438624038_8701900897598308352_n

Το εστιατόριο των αδελφών Κομπογιαννίτη στη περιοχή του παλιού Σιδηροδρομικού Σταθμού της Καλαμάτας είναι ένας συνδυασμός γεύσεων που έρχεται από την τοπική παράδοση με την απαραίτητη τσαχπινιά της σύγχρονης δημιουργίας.

tsas

Ο Άγγελος Φωκιανός είναι ένας νέος Αθηναίος, επιχειρηματίας της γενιάς των 20plus αλλά και ένας επιχειρηματίας της «μιας ιδέας» -αρκεί εκείνη να βρει ανταπόκριση και να «δέσει» το ακροατήριο και πάνω σε αυτό να «χτίσει» την επιτυχία της.

jghmvew

Το Park your Cinema επιστρέφει στο Ξέφωτο του ΚΠΙΣΝ, με αφιέρωμα σε κλασικές κωμωδίες και αγαπημένες παιδικές ταινίες