Φωτογραφικό ταξίδι σε μια άλλη Αθήνα

Φωτογραφικό ταξίδι σε μια άλλη Αθήνα

Γνωριμία με μία άγνωστη εποχή της ελληνικής πρωτεύουσας

Μία φωτογραφική έκθεση, που έρχεται να συμπληρώσει μία άλλη έκθεση. Και οι δύο εστιάζουν στην Αθήνα του 19ου αιώνα και των αρχών του 20ου. Και οι δύο αναδεικνύουν το παρηκμασμένο αρχαίο κάλλος της. Μόνο που η πρώτη το κάνει μέσα από τα συγγράμματα και τα καλλιτεχνικά έργα των Ευρωπαίων περιηγητών της εποχής, ενώ η δεύτερη μέσα από την τέχνη της φωτογραφίας που τότε βρισκόταν ακόμα στα σπάργανά της.



Η έκθεση «Ένα όνειρο ανάμεσα σε υπέροχα ερείπια… Περίπατος στην Αθήνα των περιηγητών, 17ος- 19ος αιώνας» φιλοξενείται στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο σημειώνοντας μεγάλη επιτυχία και αποκαλύπτοντας πτυχές μίας άγνωστης στους περισσότερους εποχής της ελληνικής πρωτεύουσας. Αυτή την έκθεση έρχεται να συμπληρώσει μία νέα φωτογραφική έκθεση με τίτλο «Άνθρωποι στα υπέροχα ερείπια των Αθηνών, από το 19ο στον 20ό αιώνα» που παρουσιάζεται στο Καφέ του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου και θα διαρκέσει από τις 18 Ιανουαρίου μέχρι τις 8 Μαΐου.

Εδώ τον πρώτο ρόλο έχει η φωτογραφία, ενώ οι άνθρωποι παραμένουν σταθερά μέρος του κάδρου. Πρόκειται για μία έκθεση που εστιάζει στην εξέλιξη της φωτογραφικής απεικόνισης της ανθρώπινης παρουσίας στα υπέροχα ερείπια των Αθηνών, από τον 19ο ως τα μέσα του 20ού αιώνα. Με αφετηρία την πρώτη φωτογραφική λήψη που έγινε στην Ελλάδα το 1839, ξεδιπλώνεται ένα πανόραμα φωτογραφικών και τρισδιάστατων παρουσιάσεων με εκτυπώσεις και στερεοσκόπια του 1900.



Βρισκόμαστε στην εποχή που η φωτογραφική τέχνη δεν μπορεί να αιχμαλωτίσει ακόμα την τυχαία στιγμή. Δεν μπορεί να συμβαδίσει με την ταχύτητα της πραγματικότητας. Κάπως έτσι οι άνθρωποι μπαινοβγαίνουν πολλές φορές σαν σκιές στο κάδρο με φόντο τα αρχαία ερείπια της Αθήνας. Και οι πολύτιμες αυτές φωτογραφίες μετατρέπονται σε έργα τέχνης.

Η έκθεση αυτή του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου πραγματοποιείται σε συνεργασία με το Μουσείο Ηρακλειδών και φέρει την επιμέλεια του ιστορικού φωτογραφίας, Χάρη Γιακουμή, που ζει στο Παρίσι και εργάζεται στον εκδοτικό οίκο Kallimages. Είναι μία από τις πρώτες δράσεις του Μουσείου στο πλαίσιο των φετινών εορτασμών για τα 150 χρόνια από την ίδρυσή του. Η είσοδος είναι ελεύθερη.

ΣΧΟΛΙΑ (4)

Εμφανές

Ναι, τότε που η πελοπόνησσος δεν είχει μετακομίσει στη αθήνα με τα σημερινά αποτελέσματα!

cap

και όχι μόνο! όλη η Βόρειος Ελλάδα!!!

αλλά...

... και όλη η Αρβανιτιά (Αλβανία), Βουλγαρία, Ρουμανία, Συρία, Πακιστάν, Αφγανιστάν, Αίγυπτος κλπ κλπ.

Ακατανόμαστος

Και όλοι οι ρατσιστές σαν εσένα πχ να τα λέμε όλα.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης

59-diethnes-festival-thess

Η Caritas Romana (Ρωμαϊκή Ευσπλαχνία) και τα εκατοντάδες έργα τέχνης που την αναπαριστούν, χρησιμοποιήθηκαν ως πυξίδες για την επιλογή των 15 ταινιών του Επίσημου Διαγωνιστικού Τμήματος του Διεθνούς Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης και οι ταινίες με την σειρά τους τροφοδοτούν το υλικό μιας πρωτότυπης έκθεσης νέων εικαστικών

eroica

H "Eroϊca" του Κοσμά Πολίτη, οκτώ δεκαετίες μετά την πρώτη έκδοσή της, παρουσιάζεται για πρώτη φορά σε θεατρική σκηνή, στο Υπόγειο του Θεάτρου Τέχνης Καρόλου Κουν

andritsaina

Σπάνιες εκδόσεις του 16ου αιώνα από σημαντικούς εκδοτικούς οίκους της εποχής, τις οποίες δώρισε στην Ανδρίτσαινα το 1838 -εγκατεστημένος στο Παρίσι- ο λόγιος συγγραφέας Κωνσταντίνος Νικολόπουλος, παρουσιάζονται σε μια έκθεση στο Εθνικό Ιστορικό Μουσείο

grevena-meli

Δύο μαθηματικοί με την βοήθεια των στελεχών ενός δημιουργικού γραφείου έβαλαν την τέχνη, τις γνώσεις, τις δεξιότητες και το μεράκι τους και έφτιαξαν ένα μοναδικό προϊόν όπου το γυάλινο βάζο με το μέλι βρήκε φιλοξενία σε μια ιδιαίτερη ξύλινη συσκευασία

2-tainies

Φεστιβαλικές και οι δύο. Βραβευμένες και οι δύο. Από το Φεστιβάλ Καννών και οι δύο. Μια για την έναρξη, η άλλη για την λήξη του 59ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης. Το φιλμ Κλέφτες καταστημάτωντου 56χρονου Ιάπωνα σκηνοθέτη Χιροκάζου Κόρε-Έντα (Χρυσός Φοίνικας) και το φιλμ Κορίτσι του 27χρονου Βέλγου σκηνοθέτη Λουκάς Ντοντ (τέσσερα μεγάλα βραβεία -σκηνοθεσίας, ερμηνείας, Queer Palm και Fipresci στο τμήμα «Ένα Κάποιο Βλέμμα» )

koureioistagram

Αν κανείς επιχειρήσει μια βόλτα με οδηγό το ψαχτήρι του Instagram θα βρει γρήγορα ακόμη και τον κουρέα της αρεσκείας του καθώς τα video του «δευτερόλεπτου» δουλεύουν καλά και στέλνουν κόσμο στις πολυθρόνες των νέο-μπαρμπέρικων