tsaousis_kostas

The “Pastitsio effect”…

Κώστας Τσαούσης

Τι το ήθελε και ο χριστιανός να το πει και να το δείξει σε διαφάνεια σε δημόσια εκδήλωση; Πάει, κατοχυρώθηκε και καθιερώθηκε. The “Pastitsio effect”…

Αλλά, προτού αποκαλύψουμε το τι σημαίνει η έννοια, ας γράψουμε δύο λόγια για τον εμπνευστή- δημιουργό. Πρόκειται για τον Jose Romano, επικεφαλής του γραφείου του European Investment Fund (EIF). Ο τελευταίος μιλώντας ως προσκεκλημένος κεντρικός ομιλητής στο πλαίσιο της τελετής απονομής των βραβείων του 8ου διαγωνισμού Καινοτομίας & Τεχνολογίας της Εθνικής Τράπεζας συμπεριέλαβε μεταξύ των λόγων που καθιστούν την Ελλάδα προνομιακό χώρο επενδύσεων και το The “Pastitsio effect”. Μάλιστα, ο κ.Romano επεσήμανε ότι «δεν υπήρξε ποτέ καλύτερη στιγμή να γίνει κάποιος επιχειρηματίας στην Ελλάδα. Ένα δραστήριο και αναπτυσσόμενο οικοσύστημα καινοτομίας, η διαθεσιμότητα χρηματοδότησης, μία εξαιρετικά ταλαντούχα επιχειρηματική κοινότητα είναι μερικά μόνο από τα στοιχεία που καταδεικνύουν κάτι τέτοιο».

Και ο κ. Romano κάθε άλλο παρά ως τυχαίο πρόσωπο μπορεί να «μετρηθεί». Κατά πρώτον, είναι στέλεχος του EIF που ανήκει στον Όμιλο της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων και λειτουργεί ως επενδυτικός – χρηματοδοτικός βραχίονας της. Δεύτερον, έχει θητεία σε σχέση με θέσεις ευθύνης. Για περισσότερα από 7 χρόνια (2008-2015) ήταν επικεφαλής του EIF στην Τουρκία και ο δημιουργός του Istanbul Venture Capital Initiative. Τρίτον, μετά την Τουρκία και την Κωνσταντινούπολη ήρθε στην Ελλάδα και την Αθήνα και πρωτοστάτησε για την δημιουργία και την διαχείριση του Equifund – ενός ταμείου συμμετοχών που το σύνολο των προς επένδυση κεφαλαίων φθάνει τα 440 εκατομμύρια ευρώ.

Αλλά, τι τέλος πάντως είναι αυτό το The “Pastitsio effect”.Ο κ. Romano γνωρίζει ελληνικά και μιλάει κιόλας αν και προτιμά να εκφράζεται στα αγγλικά (επιπλέον γνωρίζει και μιλά καταλανικά, ισπανικά και γερμανικά). Ο ίδιος σε όλους όσοι τον ρώτησαν για το τι εννοεί «ο ποιητής» έδωσε μιαν απάντηση που ξάφνιασε: Η αναφορά του στο ελληνικό πιάτο είχε να κάνει με το αίσθημα ότι ο επιχειρηματίας που επενδύει αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα – και πιο συγκεκριμένα σε νέες ιδέες, projects και εταιρείες του χώρου της καινοτομίας- είναι σαν να γυρίζει σπίτι του και να απολαμβάνει ένα ευωδιαστό φαγητό.

Με άλλα λόγια, το The “Pastitsio effect” ξαναφτιάχνει ένα αφήγημα και αυτό με τη σειρά του, ένα μύθο. Ένα αφήγημα και ένα μύθο που συνδυάζονται με την ελληνική κουλτούρα αλλά και το πνεύμα του πολυμήχανου Οδυσσέα που χαράζει γραμμή και βρίσκει διέξοδο.

Το The “Pastitsio effect”είναι μια αισιόδοξη νότα στο γκρίζο τοπίο και για να διατηρηθεί χρειάζεται το …παστίτσιο να το προσφέρει πλέον μια διαφορετικών αντιλήψεων ακμαία και αποτελεσματική πολιτική ηγεσία που κατανοεί και αποδέχεται το πλαίσιο που μεταφέρει και επιθυμεί να υιοθετηθεί ο κ. Romano.

ΣΧΟΛΙΑ

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία