Να βάλει το χέρι του ο Μεγαλοδύναμος
Δημήτρης Παγαδάκης
Να βάλει το χέρι του ο Μεγαλοδύναμος
Στις ομαδικές συναθροίσεις παρατηρείται συνήθως μια απερίσκεπτη τάση για παρανόηση σοβαρών θεμάτων, μέσα σε ένα συλλογικό κλίμα ανεύθυνης επιπολαιότητας. Κατανοητό, εφόσον ισχύει σε γήπεδα, συναυλίες ή μαζικές εκδηλώσεις διαμαρτυρίας. Απαράδεκτο, όμως, για εκκλησίες.
Δεδομένου ότι σε αυτές ο ιερός κλήρος, κατ' αναλογία με την υψηλή διακονία που αξιώθηκε, συμπεριφέρεται ενάρετα και ενεργεί με πλήρη παρρησία. Κηρύττει, δηλαδή, το λόγο του Θεού με τόλμη, θάρρος και καθαρότητα. Γεγονός που εκφραστικά και πνευματικά προσφέρει ηρεμία, αγάπη και παρηγορία στο θρησκευόμενο ποίμνιο. Σύμφωνοι.
Πόση, όμως, γενναιόψυχη καθαρότητα συνεισφέρει υλικά και υπεύθυνα κάθε ιερέας , εν μέσω της εξάπλωσης του νέου κορονοϊού; Αρκούν άραγε τα πάσης φύσεως αντισηπτικά, απολυμαντικά και αντιβακτηριδιακά στις εικόνες που ασπάζονται οι πιστοί και στα στασίδια που κάθονται οι συγκεντρωμένοι εκκλησιαζόμενοι; Κατά πόσο, επίσης, είναι απρόσβλητα από ιούς τα σκεύη της θείας μετάληψης; Γιατί επί πλέον δεν μπορεί να γίνει αιτία μετάδοσης ασθενειών το ίδιο κοχλιάριο που μπαινοβγαίνει διαδοχικά στο στόμα όσων κοινωνούν των άχραντων Μυστηρίων; Πώς , ακόμη, τα πορφυρά μάκτρα, με τα οποία οι κοινονουντες σπογγίζουν το στόμα τους, είναι ικανά να διατηρηθούν απροσπέλαστα από ενδεχόμενους μολυσματικούς ιούς; Το κυριότερο, πόσο πια η άγνοια θα υπερισχύει της επιστήμης;
Τα ερωτήματα αυτά δεν θα είχαν κανένα νόημα αν αναστέλλονταν στη χώρα, έστω προσωρινά για προληπτικούς λόγους, οι θρησκευτικές τελετές. Πόσο μάλλον όταν κλείνουν τα σχολεία. Αλλά στην αδάμαστη Ελλάδα επικρατεί μια αγέρωχη ανδρειωμένη , αγονάτιστη και εμμονική ρητορική. Μια ασύδοτα καραναβαλίστικη αμετροέπεια η οποία περιφερεται σε στυλ: “ Τι κι αν το Βατικανό μεταδίδει πλέον την ευλογία της Κυριακής μέσω διαδικτύου; Δεν θα μας πουν τι να κάνουμε εδώ οι καθολικοί κουτόφραγκοι”. - Όχι και να πάρουμε μαθήματα από του ¨καμηλιέρηδες” Σαουδάραβες που κλείνουν την Μέκκα και τη Μεδίνα”. - Σίγα μη μοιάσουμε στου μουλάδες του Ιράν που απαγόρευσαν στα τεμένη την προσευχή της Παρασκευής”. Τέτοια. Όπως αρμόζουν σε μια θεοσεβούμενη χώρα των θαυμάτων . Τι, δεν είναι;
Κι όμως. Σύμφωνα με ανακοίνωση της σεπτής Ιεραρχίας της εκκλησίας, ο κορωνοϊός δεν μεταδίδεται με τη θεία κοινωνία. Εντάξει, η τελευταία δεν είναι σώνει και καλά υποχρεωτική, αλλά αγγίζει την υπερβολή να πλασάρεται ως το αποτελεσματικότερο αντιβιοτικό στο δοκιμαζόμενο από αγωνία χριστεπώνυμο πλήρωμα εν μέσω απειλητικής πανδημίας. Διότι στην υποθετική, πάντα, περίπτωση που κάποιοι πιστοί προσβληθούν ομαδικά μετά από τη θεία μετάληψη από τον κορωνοϊό, πώς θα δικαιολογήσουν οι σεβάσμιοι ρασοφόροι της διαρκούς Ιεράς Συνόδου τα αδικαιολόγητα; Πώς θα διατηρήσει η εκκλησία το κύρος της ύστερα από ένα μεγάλο πλήγμα που θα έχει υποστεί η αξιοπιστία της; Ή, μήπως θα περιμένει ατάραχη και μακάρια να τη μηνύσουν για διασπορά ψευδών ειδήσεων και για απειλή της δημόσιας υγείας;
Γίνεται αντιληπτό ότι σε περιστάσεις υψηλού υγειονομικού κινδύνου δεν αρκούν μόνο οι προτροπές της κοινωνικά ευαίσθητης Ιεραρχίας για εντεινόμενες προσευχές και συμφιλίωση με την μεταθάνατον ζωή. Χρειάζεται ελαστικότητα και ευελιξία. Σαφώς, πέραν από τους αντικληρικαλιστες καντηλανάφτες και τις ξεκούρδιστες ορχήστρες τους, η πλειονότητα των πολιτών δεν επιθυμεί τη βλασφημία και το χλευασμό της ορθόδοξης εκκλησίας. Φτάνει, όμως, να είναι και η ίδια λιγότερο άκαμπτη. Διαφορετικά, αν παραμείνει ανυποχώρητη στη πεποίθηση της ότι η θεία μετάληψη είναι το «φάρμακο της αθανασίας και αντίδοτο κατά του θανάτου», δεν θα πρόκειται για απλή αστοχία. Θα προσεγγίζει , δυστυχώς, εκείνα τα ανορθολογικά δόγματα που προτείνουν στους οπαδούς τους πρώτα να πηδήξουν στο κενό και μετά, όπως υπερβατικά τους έχουν υποσχεθεί, θα βγάλουν φτερά!
Πόση, όμως, γενναιόψυχη καθαρότητα συνεισφέρει υλικά και υπεύθυνα κάθε ιερέας , εν μέσω της εξάπλωσης του νέου κορονοϊού; Αρκούν άραγε τα πάσης φύσεως αντισηπτικά, απολυμαντικά και αντιβακτηριδιακά στις εικόνες που ασπάζονται οι πιστοί και στα στασίδια που κάθονται οι συγκεντρωμένοι εκκλησιαζόμενοι; Κατά πόσο, επίσης, είναι απρόσβλητα από ιούς τα σκεύη της θείας μετάληψης; Γιατί επί πλέον δεν μπορεί να γίνει αιτία μετάδοσης ασθενειών το ίδιο κοχλιάριο που μπαινοβγαίνει διαδοχικά στο στόμα όσων κοινωνούν των άχραντων Μυστηρίων; Πώς , ακόμη, τα πορφυρά μάκτρα, με τα οποία οι κοινονουντες σπογγίζουν το στόμα τους, είναι ικανά να διατηρηθούν απροσπέλαστα από ενδεχόμενους μολυσματικούς ιούς; Το κυριότερο, πόσο πια η άγνοια θα υπερισχύει της επιστήμης;
Τα ερωτήματα αυτά δεν θα είχαν κανένα νόημα αν αναστέλλονταν στη χώρα, έστω προσωρινά για προληπτικούς λόγους, οι θρησκευτικές τελετές. Πόσο μάλλον όταν κλείνουν τα σχολεία. Αλλά στην αδάμαστη Ελλάδα επικρατεί μια αγέρωχη ανδρειωμένη , αγονάτιστη και εμμονική ρητορική. Μια ασύδοτα καραναβαλίστικη αμετροέπεια η οποία περιφερεται σε στυλ: “ Τι κι αν το Βατικανό μεταδίδει πλέον την ευλογία της Κυριακής μέσω διαδικτύου; Δεν θα μας πουν τι να κάνουμε εδώ οι καθολικοί κουτόφραγκοι”. - Όχι και να πάρουμε μαθήματα από του ¨καμηλιέρηδες” Σαουδάραβες που κλείνουν την Μέκκα και τη Μεδίνα”. - Σίγα μη μοιάσουμε στου μουλάδες του Ιράν που απαγόρευσαν στα τεμένη την προσευχή της Παρασκευής”. Τέτοια. Όπως αρμόζουν σε μια θεοσεβούμενη χώρα των θαυμάτων . Τι, δεν είναι;
Κι όμως. Σύμφωνα με ανακοίνωση της σεπτής Ιεραρχίας της εκκλησίας, ο κορωνοϊός δεν μεταδίδεται με τη θεία κοινωνία. Εντάξει, η τελευταία δεν είναι σώνει και καλά υποχρεωτική, αλλά αγγίζει την υπερβολή να πλασάρεται ως το αποτελεσματικότερο αντιβιοτικό στο δοκιμαζόμενο από αγωνία χριστεπώνυμο πλήρωμα εν μέσω απειλητικής πανδημίας. Διότι στην υποθετική, πάντα, περίπτωση που κάποιοι πιστοί προσβληθούν ομαδικά μετά από τη θεία μετάληψη από τον κορωνοϊό, πώς θα δικαιολογήσουν οι σεβάσμιοι ρασοφόροι της διαρκούς Ιεράς Συνόδου τα αδικαιολόγητα; Πώς θα διατηρήσει η εκκλησία το κύρος της ύστερα από ένα μεγάλο πλήγμα που θα έχει υποστεί η αξιοπιστία της; Ή, μήπως θα περιμένει ατάραχη και μακάρια να τη μηνύσουν για διασπορά ψευδών ειδήσεων και για απειλή της δημόσιας υγείας;
Γίνεται αντιληπτό ότι σε περιστάσεις υψηλού υγειονομικού κινδύνου δεν αρκούν μόνο οι προτροπές της κοινωνικά ευαίσθητης Ιεραρχίας για εντεινόμενες προσευχές και συμφιλίωση με την μεταθάνατον ζωή. Χρειάζεται ελαστικότητα και ευελιξία. Σαφώς, πέραν από τους αντικληρικαλιστες καντηλανάφτες και τις ξεκούρδιστες ορχήστρες τους, η πλειονότητα των πολιτών δεν επιθυμεί τη βλασφημία και το χλευασμό της ορθόδοξης εκκλησίας. Φτάνει, όμως, να είναι και η ίδια λιγότερο άκαμπτη. Διαφορετικά, αν παραμείνει ανυποχώρητη στη πεποίθηση της ότι η θεία μετάληψη είναι το «φάρμακο της αθανασίας και αντίδοτο κατά του θανάτου», δεν θα πρόκειται για απλή αστοχία. Θα προσεγγίζει , δυστυχώς, εκείνα τα ανορθολογικά δόγματα που προτείνουν στους οπαδούς τους πρώτα να πηδήξουν στο κενό και μετά, όπως υπερβατικά τους έχουν υποσχεθεί, θα βγάλουν φτερά!
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα