«Μίλησαν» τα μαύρα κουτιά: «Σαφείς ομοιότητες» της συντριβής του Boeing της Ethiopian με της Lion Air

20843077

Η  προκαταρκτική έκθεση για τα αίτια της συντριβής της πτήσης 302 θα δοθεί στη δημοσιότητα σε 30 ημέρες - To Boeing 737 MAX της Ethiopian συνετρίβη στις 10 Μαρτίου έξι λεπτά μετά την απογείωσή του 

Σαφείς ομοιότητες με την συντριβή της πτήσης της ινδονησιακής Lion Air τον Οκτώβριο καταγράφουν τα δεδομένα από τα «μαύρα κουτιά» του μοιραίου Boeing 737 MAX 8 που κατέπεσε στην Αντίς Αμπέμπα, την περασμένη Κυριακή, παρασύροντας στο θάνατο 157 ανθρώπους.

Την ανακοίνωση αυτή έκανε σήμερα το υπουργείο Μεταφορών της Αιθιοπίας.

"Κατά τη διάρκεια της έρευνας στον καταγραφέα δεδομένων πτήσης (FDR), παρατηρήθηκαν σαφείς ομοιότητες μεταξύ της πτήσης 302 της Ethiopian Airlines και της πτήσης 610 της Lion Air", είπε η υπουργός Νταγκμαουίτ Μόγκες σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε σήμερα. Διευκρίνισε ότι η προκαταρκτική έκθεση για τα αίτια της συντριβής της πτήσης 302 θα δοθεί στη δημοσιότητα σε 30 ημέρες.

Τα «μαύρα κουτιά» έχουν σταλεί στη Γαλλία, καθώς η Αντίς Αμπέμπα δεν διέθετε την απαρίτητη τεχνογνωσία για την εξέτασή τους. 

Τα δύο κουτιά αποκαλύπτουν συνήθως τα στοιχεία πτήσης που οδηγούν στην απόδοση ευθυνών σε όσους εμπλέκονται στην ασφάλεια των πτήσεων των αεροσκαφών της πολιτικής αεροπορίας.

Μετά τον εντοπισμό τους, τα «μαύρα κουτιά» αποστέλλονται σε ειδικά εργαστήρια για την εξαγωγή των δεδομένων που περιέχουν, ενώ σε μερικές περιπτώσεις, εξαιτίας των τεχνικών κακώσεων που έχουν υποστεί από τη σφοδρότητα της συντριβής του αεροσκάφους, γίνεται μερική ανάκτηση των δεδομένων της πτήσης, γεγονός που δυσκολεύει περισσότερο το έργο των διερευνητών.

Μυστήριο με την ασυνήθιστα υψηλή ταχύτητα μετά την απογείωση

Ασυνήθιστα υψηλή ταχύτητα είχε αναπτύξει μετά την απογείωση και πριν ο κυβερνήτης αναφέρει πρόβλημα, η πτήση 302 της Ethiopian Airlines, που συνετρίβη με αποτέλεσμα να σκοτωθούν 157 άνθρωποι, σύμφωνα με μια πηγή που άκουσε την ηχογραφημένη συνομιλία με τον πύργο ελέγχου.

Στην ηχογραφημένη συνομιλία ακούγεται μια φωνή (πιθανότατα του κυβερνήτη) από το κόκπιτ του Boeing 737 MAX - 8 να ζητά άδεια για να ανέβει στα 14.000 πόδια πάνω από το επίπεδο της θάλασσας (6.400 πόδια πάνω από το αεροδρόμιο).

Το αεροπλάνο εξαφανίστηκε από τα ραντάρ στα 10.800 πόδια, αφού είχε ξεκίνησει να κάνει μια δεξιά στροφή για να επιστρέψει στο αεροδρόμιο καθώς ο πιλότος ανέφερε κάποιο πρόβλημα με τον έλεγχο της πτήσης, πρόσθεσε η πηγή αυτή που ζήτησε να παραμείνει ανώνυμη επειδή η έρευνα συνεχίζεται.

Η δραματική έκκληση στον πύργο ελέγχου

Ο πιλότος του αεροπλάνου ζητούσε με "πανικοβλημένη φωνή" να επιστρέψει.

"Break, break", "αίτημα επιστροφής", έλεγε ο πιλότος στους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας, ενώ προσπαθούσε να αποφύγει δύο άλλες πτήσεις που προσέγγιζαν στο αεροδρόμιο της Αντίς Αμπέμπα, σύμφωνα με την εφημερίδα, η οποία επικαλείται τα στοιχεία πηγής που είχε πρόσβαση στις επαφές ανάμεσα στο πλήρωμα του αεροπλάνου και τους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας.

Η έκφραση "break, break" χρησιμοποιείται για να δοθεί προτεραιότητα σε ένα μήνυμα και σημαίνει ότι το πλήρωμα αντιμετωπίζει μια κατάσταση έκτακτης ανάγκης την οποία οι πιλότοι δεν καταφέρνουν να διαχειριστούν. "Αίτημα καθοδήγησης για προσγείωση", προσθέτει ο κυβερνήτης του αεροπλάνου.

ΣΧΟΛΙΑ (27)

George

Ας πάρουμε τα πράγματα με την σειρά: Καταρχήν είναι κακός σχεδιασμός από την Boeing το γεγονός ότι το αεροσκάφος εκτελεί τόσο απότομους και λάθος χειρισμούς, ακόμη και σε χειροκίνητη πτήση, απλά και μόνο ενός ελαττωματικού αισθητήρα. Θα έπρεπε να υπάρχουν περισσότεροι από δύο αισθητήρες που υπάρχουν αυτή τη στιγμή τώρα, όσον αφορά την γωνία που πετάει το αεροσκάφος, και τα δεδομένα τους να επαληθεύονται συνεχώς σε συνδιασμό με δεδομένα άλλων αισθητήρων της πτήσης, από κεντρικό υπολογιστή. Σε περίπτωση δυσλειτουργίας έτσι ενός αισθητήρα, αυτός θα έμπαινε αυτόματα εκτός λειτουργίας από τον κεντρικό υπολογιστή, με ταυτόχρονη ενημέρωση του πληρώματος. Κάτι ανάλογο δηλαδή όπως συμβαίνει στα Airbus. Ο λόγος που επιλέχθηκε αρχικά ο συγκεκριμένος σχεδιασμός; Περιορισμός κόστους και η ανάγκη να βγει το μοντέλο όσο το δυνατόν πιο γρήγορα στην αγορά λόγω ανταγωνισμού με το Airbus A320 neo. Επίσης είναι προφανές ότι τόσο στο πρώτο ατύχημα με την Lion air, και ακόμα περισσότερο στο δεύτερο ατύχημα με την Ethiopian airlines, υπάρχει σοβαρό θέμα έλλειψης εκπαίδευσης των πιλότων. Στην πρώτη περίπτωση ναι μεν οι πιλότοι είχαν πλήρη άγνοια για την ύπαρξη, την λειτουργία και τον τρόπο απενεργοποίησης του συστήματος mcas, ωστόσο οι κλασικοί χειρισμοί που όφειλαν να ακολουθήσουν για την περίπτωση αθέμιτης κίνησης του οριζόντιου σταθεροποιητή της ουράς χωρίς την θέληση του πληρώματος (trim run away) θα είχαν σώσει το αεροσκάφος. Αυτό ήταν που έβλεπαν οι πιλότοι, δηλαδή την αθέμιτη κίνηση του οριζόντιου σταθεροποιητή ουράς, σε αυτό έπρεπε να αντιδράσουν με το σωστό χειρισμό. Στην δεύτερη περίπτωση, για μένα είναι πραγματικά αδιανόητο. Οι πιλότοι ναι μεν δεν είχαν εκπαιδευτεί, ωστόσο μετά το ατύχημα της Lion air είχαν όλοι ενημερωθεί για το σύστημα mcas, και πως να το θέσουν εκτός λειτουργίας εάν χρειαστεί. Είναι σίγουρο ότι όλοι οι πιλότοι Boeing 737 Max παγκοσμίος γνώριζαν τι είχε ακριβώς συμβεί με την Lion air. Είτε λοιπόν ο πιλότος της Ethiopian τρομοκρατήθηκε τόσο πολύ που απλά "τα έχασε", είτε υπάρχουν και άλλα δεδομένα που δεν τα γνωρίζουμε ακόμα.

Mad Max

Ετσι George, μπράβο, τα είπες όλα όσον αφορά τους 2 αισθητήρες του ΜΑΧ και που επιλέγει εναλλακτικά αυτόματα μετά από κάθε προσγείωση σε σχέση με το 320 που έχει 3 όπως είπες και σε περίπτωση βλάβης του ενός απομονωνεται έτσι από τους άλλους 2. «Οι πιλότοι ναι μεν δεν είχαν εκπαιδευτεί, ωστόσο μετά το ατύχημα της Lion air είχαν όλοι ενημερωθεί για το σύστημα mcas, και πως να το θέσουν εκτός λειτουργίας εάν χρειαστεί. Είναι σίγουρο ότι όλοι οι πιλότοι Boeing 737 Max παγκοσμίος γνώριζαν τι είχε ακριβώς συμβεί με την Lion air. Είτε λοιπόν ο πιλότος της Ethiopian τρομοκρατήθηκε τόσο πολύ που απλά "τα έχασε", είτε υπάρχουν και άλλα δεδομένα που δεν τα γνωρίζουμε ακόμα.» Με αυτό τα είπες όλα. Από τις 6 Νοέμβρη, μια βδομάδα μετά το ατύχημα της Lion Air μας είχε έρθει operational bulletin από την Boeing με περιγραφή λειτουργίας του MCAS και αντιμετωπιση του πράγμα που γνώριζε το πλήρωμα της ET302 αν και σε αυτό το ατύχημα δε ξέρω αν φταίει το MCAS αφού λειτουργεί σε manual flight και με φλαπς up και πετούσαν μόλις σε 1000 πόδια πάνω από το έδαφος, ύψος χαμηλο για να ανεβάσουν φλαπς όπως έχω γράψει και σε προηγουμενα σχόλια. Όπως έχω ξαναγραψει σε προηγουμενα σχόλια φαίνεται και η αύξηση της ταχύτητας σε ευθεία και οριζόντια πτήση αλλά και σε άνοδο να ξεπερνά και την μαξιμουμ ταχύτητα του αεροπλάνου χωρίς να εχω τα στοιχεία στα 3 τελευταία λεπτά της πτήσης. Ας περιμένουμε το αρχικό πόρισμα για να δούμε τι τελικά έγινε! ΥΓ: Το αεροπλάνο πετάει εδώ και 2 χρόνια χωρίς περιστατικό από τόσες εταιρίες........

Μουσικαντης

Τελικα ποιος οδηγουσε ξερουμε;

ξέρουμε

Η Φρόσω ...

Mad Max

Εδώ δεν ανέλαβε την ανάλυση του FDR η ΒFU, είπαν οι Γερμανοί, δεν έχουμε την τεχνογνωσία γιατί είναι ένα νέο μοντέλο, και θα την έκανα οι Αιθίοπες? Γι’αυτο και τα έστειλαν στη ΒΕΑ στη Γαλλία. Σε κανα μήνα που θα έχουμε το preliminarily report θα έχουμε θα έχουμε και μια πρώτη εικόνα για τα αιτια της συντριβής τα οποία φυσικά και δεν μοιάζουν με αυτά της Lion Air και ας λένε ότι θέλουν οι ιθύνοντες της Ethiopian αλλά και οι δορυφόροι οι οποίοι παρακολούθησαν την τροχιά πτώσης του MAX αλλά δεν μπόρεσαν να παρακολουθήσουν την τροχιά του B-777 της Malaysian και ακόμη και καλά το ψάχνουν, Χαχαχαχαχα, πόσο σανό ακόμη! Η αυξανόμενη ταχύτητα είναι λογική αφού το αεροπλάνο ανέβαινε με πολύ μικρό βαθμό ανόδου και σε κάποιες φάσεις και με οριζοντίωση χωρίς να μειώσει ο κυβερνήτης την ισχύ των κινητήρων εφ´οσον είχε αναφέρει στο ρανταρ «airspeed unreliable»,προφανώς λανθασμένη ένδειξη χαμηλής ταχύτητας, ενεργοποίηση του stick shaker, πριν την απώλεια στήριξης, εξ´ου και η οριζοντιωση και οι μικροί βαθμοί ανόδου-καθόδου 200-300 πόδια/λεπτό με αποτέλεσμα την αντίδραση του να μην μειώσει την ισχύ των κινητήρων για να ανακτήσει και καλά ταχύτητα με αποτέλεσμα το MAX να ξεπεράσει την ανώτατη ταχύτητα του που είναι τα 340 kts και να σκάσει με ταχύτητα 400 kts/h. Τωρα βέβαια σε ένα ύψος 1000 πόδια από το έδαφος και λόγω ελλατωματικης ΑοΑ με αποτέλεσμα να σου δίνει τις παρακάτω ενδείξεις όπως σχολίασα και τις προάλλες - stick shaker on - Minimum speed bar (red and black) - Increasing nose down control forces. - Inability to engage autopilot. - Automatic disengagement of autopilot. - IAS DISAGREE alert. - ALT DISAGREE alert. - AOA DISAGREE alert (if the AOA indicator option is installed) - FEEL DIFF PRESS light. με όλα αυτά τα μηνύματα δεν έχεις τον απαιτούμενο χρόνο αξιολόγησης και αντίδρασης. Εν αναμονή!

@Mad Max

Κόψε τις εξυπνάδες ασχετοπουλε, η ζωή δεν είναι βίντεοπαιχνιδι

Απορια

Η ανωτατη ταχυτητα ειναι 340 kts και αν πιασει παραπανω ταχυτητα 400 kts/h σε οριζοντια πτηση ειτε σε ανοδο αρχιζει και δυαλυεται;

Τσε Τρομαρας

Δηλαδη ρε φιλε ολα αυτα που εγραψες εδω περιμενεις να τα καταλαβει ο κοσμακης; Eχεις μπάρμπα στην boeing και μας περνάς πληροφορίες ; Ασε μας τωρα μας γραφεις AOA , IAS και disaggree σε αναλυση στο πρωτο θεμα..... get a life....

Ντροπή

για τη Boeing. Ειδικά οι παραλείψεις για το MCAS θα πρέπει να την κατατάσσουν σε εγκληματική οργάνωση πλέον.

Παναγιτσα μου!!!

Ουτε στον χειροτερο εχθρο σου. Θεος σχωρεστους...

Να υποθεσω

οτι ολοι οι επιστημονες του πληκτρολογιου θα εχουν να πουν κατι ΚΑΛΟ για τον πιλοτο.... κριμα το παλικαρι...

5Zalis

κακα μαντατα για την boeing!

Mad Max

Μη το λες αυτό. Περιστατικά ατυχημάτων με νέους τύπους στην κυκλοφορία είχαμε και στο παρελθόν, όπως με το Α-300/310 και με το B-727. Έγιναν οι σχετικές παρεμβάσεις και συνέχισαν την παραγωγή οι κατασκευάστριες εταιρείες και μάλιστα με μεγάλη επιτυχία για το B-727. Πρόσφατα κατασκευαστικά σφάλματα εμφανίστηκαν και προ λίγων ετών, πχ. με το A-330 που προκάλεσαν και το ατύχημα της AF-447 σε συνδυασμό με τις εσφαλμένες ενέργειες των χειριστών και διορθώθηκαν σε ένα πολύ πετυχημένο μοντέλο της Αιρμπας. Η ζωή συνεχιζεται......

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης

_28PEG_P

Έγραψαν ιστορία η Κριστίνα Κοχ και η Τζέσικα Μέιρ - Στόχος τους ήταν να αντικαταστήσουν μια μονάδα επαναφόρτισης μπαταριών, που παρουσίασε βλάβη στον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό το περασμένο Σαββατοκύριακο - «Είμαστε πολύ περήφανοι για σας» είπε ο Τραμπ κατά τη διάρκεια επικοινωνίας που είχε μαζί τους

8