Τραγωδία της Ethiopian: Με «φωνή γεμάτη πανικό» ζητούσε ο πιλότος να επιστρέψει αμέσως μετά την απογείωση

pilotos-ekso

«Break, break», «αίτημα επιστροφής», έλεγε ο πιλότος στους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας, ενώ προσπαθούσε να αποφύγει δύο άλλες πτήσεις που προσέγγιζαν στο αεροδρόμιο της Αντίς Αμπέμπα

Ο πιλότος του αεροπλάνου Boeing 737 MAX 8 της Ethiopian Airlines που συνετρίβη την Κυριακή αντιμετώπισε μια κατάσταση έκτακτης ανάγκης αμέσως μετά την απογείωση και ζητούσε με "πανικοβλημένη φωνή" να επιστρέψει, ενώ η ταχύτητα του αεροπλάνου επιταχυνόταν αφύσικα, αποκάλυψαν οι New York Times.

"Break, break", "αίτημα επιστροφής", έλεγε ο πιλότος στους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας, ενώ προσπαθούσε να αποφύγει δύο άλλες πτήσεις που προσέγγιζαν στο αεροδρόμιο της Αντίς Αμπέμπα, σύμφωνα με την εφημερίδα, η οποία επικαλείται τα στοιχεία πηγής που είχε πρόσβαση στις επαφές ανάμεσα στο πλήρωμα του αεροπλάνου και τους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας.

Η έκφραση "break, break" χρησιμοποιείται για να δοθεί προτεραιότητα σε ένα μήνυμα και σημαίνει ότι το πλήρωμα αντιμετωπίζει μια κατάσταση έκτακτης ανάγκης την οποία οι πιλότοι δεν καταφέρνουν να διαχειριστούν. "Αίτημα καθοδήγησης για προσγείωση", προσθέτει ο κυβερνήτης του αεροπλάνου.

Η Ethiopian Airlines έχει ανακοινώσει από την Κυριακή ότι το πλήρωμα είχε ζητήσει να επιστρέψει στην Αντίς Αμπέμπα, αλλά ήταν η πρώτη φορά που αποκαλύφθηκε το περιεχόμενο των μηνυμάτων του προς τον πύργο ελέγχου.

Οι ελεγκτές δέχθηκαν τα μηνύματα αυτά τρία λεπτά μετά την απογείωση του αεροπλάνου.

Ο πύργος ελέγχου έχασε την επαφή με το πλήρωμα της πτήσης ET302 που κατευθυνόταν προς το Ναϊρόμπι πέντε λεπτά μετά την απογείωση, σύμφωνα με την ίδια πηγή.

Το αεροπλάνο απογειώθηκε στις 08:38 τοπική ώρα (07:38 ώρα Ελλάδος) από την Αντίς Αμπέμπα και χάθηκε από τα ραντάρ έξι λεπτά αργότερα. Ο πιλότος του είχε 8.000 ώρες πτήσης στο ενεργητικό του, ενώ στις 4 Φεβρουαρίου είχε γίνει έλεγχος συντήρησης του αεροπλάνου.

Προς το παρόν τα αίτια του δυστυχήματος παραμένουν άγνωστα. Τα μαύρα κουτιά του, τα οποία περιέχουν τις παραμέτρους της πτήσης και τις συνομιλίες στο πιλοτήριο, έφτασαν στη Γαλλία, όπου θα αναλυθεί το περιεχόμενό τους από το Γραφείο Ερευνών και Αναλύσεων (BEA), έναν εξειδικευμένο οργανισμό στις έρευνες των τεχνικών στοιχείων αεροπορικών δυστυχημάτων.

Η "διαδικασία έρευνας" ξεκίνησε στο Παρίσι, ανακοίνωσαν πριν από λίγο οι Ethiopian Airlines.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

ΣΧΟΛΙΑ (16)

George

Κατανοώ τον πανικό του πιλότου, εφόσον είχε από ότι φαίνεται μεγάλο πρόβλημα ελέγχου του αεροσκάφους. Ωστόσο όσο και εάν έχει προχωρήσει η τεχνολογία, όσο και εάν έχουμε συνηθίσει να λέμε την σημερινή εποχή την φράση κλισέ "το αεροπλάνο πετάει σχεδόν μόνο του", η πραγματικότητα είναι η εξής: Οι πιλότοι του αεροσκάφους πρέπει ανά πάσα στιγμή να είναι "τα αφεντικά" του αεροσκάφους, και να διατηρούν την ψυχραιμία τους έτσι ώστε να έχουν την δυνατότητα να επέμβουν ανά πάσα στιγμή στο οτιδήποτε συμβεί. Εάν πανικοβλήθηκαν οι πιλότοι, τότε όλα έχουν τελειώσει πρωτού το αεροσκάφος συντριβή στο έδαφος. Εάν ακούσετε τις συνομιλίες με τον πύργο ελέγχου του ηρωικού κυβερνήτη του Airbus που έχασε και τους δύο κινητήρες ταυτόχρονα από εισρόφηση πουλιών, αλλά παρόλα αυτά κατόρθωσε και το προσθαλάσσωσε ακέραιο στον ποταμό Hudson της Νέας Υόρκης, θα πάθετε την πλάκα της ζωής σας. Ενώ ως κυβερνήτης αεροσκάφους αντιμετωπίζει μία εξωπραγματική κατάσταση, και ο θάνατος για όλους στην συγκεκριμένη πτήση μοιάζει λίγο πολύ ως κάτι δεδομένο, παρόλα αυτά ο κυβερνήτης μιλάει με απίστευτη ψυχραιμία με τον πύργο ελέγχου και χωρίς ίχνος πανικού ή οποιαδήποτε ένδειξη "παραίτησης". Εάν κάποιος δεν γνωρίζει αγγλικά, θα νομίζει ότι είναι ένας συνηθισμένος διάλογος μεταξύ πιλότων και ελεγκτών. Κανένα ίχνος πανικού, παρόλη την κρισιμότητα της κατάστασης. Μόνη σκέψη του πιλότου μέχρι και το τελευταίο δευτερόλεπτο, το ενέργειες θα κάνει ώστε να επιβιώσει αυτός, το πλήρωμα και οι επιβάτες. Κανένας χώρος για πανικό όταν έχεις στο μυαλό σου ότι είναι στο χέρι σου και μπορείς να τα καταφέρεις.

νικος

ολοι εδω στα σχολια ξερολες και μηχανικοι!

@Κωνσταντίνος

Άλλος ο έλεγχος πριν από κάθε πτήση και άλλος ο εξονυχιστικός έλεγχος ανα τακτά διαστήματα.

Mαρία

Κρίμα, νέος άνθρωπος..........

antonis

Δεν επρεπε να φανει πριν την απογειωση αν υπηρχε προβλημα ή οχι? Δηλαδη πως γινεται με το που απογειωνεται να εντοπιζεται αμεσως προβλημα? Δεν γνωριζω για αυτο ρωταω

@

ο πιλοτος φαινεται εμπειρος, δυστυχως τον εβαλαν να πιλοταρει αμερικανικο σαπακι

Κωνσταντίνος

Στις 4/2 είχε γίνει έλεγχος συντήρησης του αεροπλάνου? Χωρίς να είμαι ειδικός, αυτό δεν μου ακούγεται σωστό! Δεν θα έπρεπε πριν από κάθε πτήση να γίνεται έλεγχος συντήρησης? Το δυστύχημα έγινε 6 λεπτά μετά την απογείωση, αυτό σε μένα λέει ότι το αεροσκάφος είχε πρόβλημα πριν καν ξεκινήσει και ότι ο πιλότος δεν είχε την εμπειρία ή και τα προσόντα για να το διαχειριστεί!

@Κωνσταντίνος

Σωστά γράψατε ότι δεν εισαστε ειδικός, άρα αυτά που σας λέει η λεγόμενη «λογική σκέψη» δεν ανταποκρίνονται στην συνηθισμένη ρουτίνα εξέτασης και συντήρησης αεροσκαφών! Όσο για το θέμα «πιλότος» και ο ποιο έμπειρος από αυτούς μπορεί να έρθει αντιμέτωπος με καταστασεις που δεν θα μπορέσει ποτέ να διαχειριστεί. Δυστυχώς! Έχω συνεργαστεί επαγγελματικά 27 χρόνια (και) με την ΕΤ και μπορώ να σας διαβεβαιώσω ότι πρόκειται για μια εξαιρετικά ποιοτική με υψηλή επαγγελματική αίσθηση ευθύνης, αεροπορική εταιρία με πολύ καλά εκπαιδευμένους, από διάφορες χώρες του κόσμου προερχόμενους πιλότους και με εξαιρετικούς μηχανικούς. Μάλλον το πολύνεκρο δυστύχημα δεν έχει να κάνει με την συντήρηση του αεροσκάφους και τις ικανότητες του πιλότου. Δυστυχώς για τους αδικοχαμένους, επιβατες και πλήρωμα.

Νεο

Σύμφωνο μάλλον κατασκευαστικό λάθος υποθέτω το οποίο δεν ανιχνεύεται με την καθορισμένη συντήρηση.

giorgio

Τα βγάλαμε τα συμπεράσματά μας πάλι!

Μηπως ο ορος ελεγχος συντηρησης

εννοει γενικο σεβις,αλλαγη λαδιων φιλτρων,μπουζιων,τακακια,ταμπουρα κραμαγιερακ.λπ.,εσυ καθε φορα που βαζεις μπροστα το γιωτα χι σου να πας καπου αλλαζεις μπουζια,λαδια,φιλτρα,βαλβολινες,ανιψυκτικο,ταακακια,ταμπουρα,κρεμαγιερα ,κ.λπ.;Τα αεροπλανα αυτα πριν απο καθε πτηση ελεγχονται απο μηχανικους με βαση λιστα υσεκμποηντ της κατσκευαστριας εταιρας και επισης εχουν διαγνωστικο κομπιουτερ μεσα κακ γινεται κι αλλος ελεγχος με λιστα τσεκ ποηντ απο τους πιλοτους λιγο πριν την αναχωρηση παρομοιο διαγνωστικο κομπιουτερ βλαβων εχουν τωρα και τα αυτοκινητα που αναβουν μεσα στο ταμπλο διαφορα λαμπακια εικονιδια του κινητηρα ειτε κλειδι μηχανικου και σε ειδιοποιει για σερβις ειτε βλαβη στη μηχανη

ΑΝΔΡΕΑΣ

ΦΥΣΙΚΑ ΚΑΙ ΓΙΝΕΤΑΙ ΕΛΕΓΧΟΣ ,Ο ΛΕΓΟΜΕΝΟΣ ΠΡΟ ΠΤΗΣΕΩΣ (PREFLIGHT INSPECTION) ΜΟΝΟ ΠΟΥ ΓΙΝΕΤΑΙ ΟΠΤΙΚΑ ΚΑΙ...ΣΥΝΤΟΜΑ

Benito

Η φρασελογία είναι PAN PAN PAN για περίπτωση που θες να αντιμετωπίσεις κάποια κατάσταση που μπορεί να οδηγήσει σε πιθανή κατάσταση ανάγκης, και έτσι έχεις προτεραιότητα και βοήθεια από το έδαφος MAYDAY MAYDAY MAYDAY όταν έχεις κατάσταση ανάγκης και βρίσκεται σε κίνδυνο η ζωή επιβατών-προσωπικού και εκεί ουσιαστικά ενεργοποιούνται τα Α/Ν μέσα

Μετανάστης Στο Κατάρ

Kαλά τα λέει το άρθρο ρε κακομοίρη. Αν είχες πάει ΝΑΤΟ ή ΗΠΑ και αν είχες ακούσει τις εποικινωνίες των Εν. Δυνάμεων ΗΠΑ και Ακτοφυλακής θα ήξερες ότι οταν πρέπει να ΠΑΡΕΜΒΛΗΘΕΙΣ σε επικοινωνίες VHF τότε αναφωνείς BREAK για να σταματήσει ο αλλος που μιλάει και να δώσεις εσύ το μύνημα σου. Ο πύργος μιλούσε με έτερον και ο συγχωρεμένος αναφώνησε BREAK για να τους διακόψει και να μιλήσει με τον Πύργο.

Ltd

καταριανε.στην στρατιωτικη ορολογια σημαινει πολλα.οχι μονο μηνυμα.αλλα σε πολιτικη αεροπορια δεν σημαινει και τοσα πολλα.αλλωστε οταν εχεις να διαχειριστεις μια τετοια κατασταση που δεν ξερεις οπως φαινεται ειχαν ελλιπη γνωση δεν κοιτας να μιλησεις.πρεπει να εχεις ακουσει το fly the airplane.πρωτα πετας και μετα μιλας.οταν βρεις χρονο.οπως ειπε καποιος αλλος πιο πανω στο Hudson river o captain Sally δεν μιλησε σχεδον καθολου.απλα πετουσε οπως αυτο ηταν δυνατο.

ΑΝΔΡΕΑΣ

ΕΙΝΑΙ ΙΣΩΣ ΛΥΠΗΡΟ ΑΛΛΑ Η ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΛΕΕΙ ΑΛΛΑ.ΘΥΜΑΣΤΕ ΣΤΟΝ ΔΙΑΛΟΓΟ ΠΥΡΓΟΥ ΚΑΙ ΠΙΛΟΤΟΥ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΑΝΑΓΚ,ΠΡΟΣΓΕΙΩΣΗ ΕΝΟΣ SORTS 330 ΣΕ ΕΚΤΑΚΤΗ ΑΝΑΓΚΗ,ΠΟΥ ΖΗΤΟΥΣΕ ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΥΡΓΟ ΕΛΕΓ. ΝΑ ΡΙΞΕΙ ΑΦΡΟ ΤΟ ΕΠΙΓΕΙΟ ΠΥΡΟΣΒΕΣΤ. ΣΤΟΝ ΔΙΑΔΡΟΜΟ ΠΡΟΛΗΠΤΙΚΑ ΚΑΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΠΛΑΙΝΟΣ ΕΛ. ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ ΠΡΟΦΑΝΩΣ ΚΑΛΑΜΠΟΥΡΙΖΟΝΤΑΣ, "ΤΙ ΑΦΡΟ, ΞΥΡΙΣΜΑΤΟΣ?" ΑΚΟΥΣΤΗΚΕ ΣΤΑ ΜΕΓΑΦΩΝΑ.ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΕΛΕΙΨΕΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΣΥΝΕΙΔΗΣΗΣ ΠΟΛΛΑ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΣΥΜΒΟΥΝ ΠΟΥ ΘΑ ΕΧΟΥΝ ΑΝΥΠΟΛΟΓΙΣΤΟ ΚΟΣΤΟΣ.

Προφανώς

η φωτογραφία του αεροπλάνου αφορά άλλο αεροπορικό δυστύχημα.

Τραγικό

να βλέπεις το θάνατο μπροστά σου και να μην μπορείς να κάνεις κάτι. Και μαζί άλλοι 156 άνθρωποι.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης

20895202

Δύο ημέρες μετά το τέλος του «χαλιφάτου» της οργάνωσης Ισλαμικό Κράτος, πάνω από 9.000 ξένοι συγγενείς βρίσκονται σε καταυλισμό εκτοπισμένων – Ανάγκη για παρέμβαση του ΟΗΕ και της διεθνούς κοινότητας