LIVE

Κορωνοϊός

Ο Ερντογάν εγκαινιάζει το Νέο Αεροδρόμιο της Κωνσταντινούπολης: Φιέστα για το αμφιλεγόμενο «στολίδι» της Τουρκίας

000_1AA9LO

Τα εγκαίνια θα πραγματοποιηθούν  ανήμερα της 95ης επετείου από την ίδρυση της Τουρκικής Δημοκρατίας -  Έχει σχεδιαστεί να έχει έξι διάδρομους και θα εξυπηρετεί 200 εκατομμύρια επιβάτες ετησίως - Πολλοί το χαρακτηρίζουν «νεκροταφείο εργατών»  λόγω των δεκάδων θανάτων στο εργοτάξιο

Ο Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν ετοιμάζεται για μία από τις μεγαλύτερες τελετές εγκαινίων στη 15ή θητεία του στα ανώτατα αξιώματα της Τουρκίας. Τη Δευτέρα θα κόψει την κορδέλα σε ένα από τα «στολίδια» όπως αποκαλούν οι κυβερνητικοί αξιωματούχοι το νέο αεροδρόμιο της Κωνσταντινούπολης, ένα φαραωνικό πρότζεκτ που, όμως, έχει εγείρει ανησυχίες αναφορικά με τα δικαιώματα των εργατών, περιβαλλοντικά ζητήματα και την κλυδωνισμένη τουρκική οικονομία.

Ο πρόεδρος της Τουρκίας εγκαινιάζει αυτό που εκείνος ισχυρίζεται ότι θα είναι o μεγαλύτερος αεροπορικός κόμβος του κόσμου ανήμερα της 95ης επετείου από την ίδρυση της Τουρκικής Δημοκρατίας. Είναι μία συμβολική κίνηση, καθώς μόνο περιορισμένες πτήσεις θα ξεκινήσουν λίγεες ημέρες αργότερα, ενώ η πλήρης λειτουργία του δεν θα αρχίσει πριν από το τέλος του έτους.

Δεκάδες χιλιάδες εργάτες έκαναν έναν σκληρό αγώνα δρόμου, προκειμένου να τελειώσει το αεροδρόμιο μέχρι την τελευταία διορία που είχε δώσει ο Ερντογάν, στις 29 Οκτωβρίου. Ωστόσο, το κόστος της κατασκευής του αεροδρομίου δεν είχε να κάνει μόνο με το υλικό του πράγματος, αλλά και με των ανθρώπινων ζωών. Τον Σεπτέμβριο εκατοντάδες πολίτες κατέβηκαν στους δρόμους διαδηλώνοντας για τις κακές συνθήκες εργασίας και τους πολλούς θανάτους στο εργοτάξιο.

Το νέο αεροδρόμιο της Κωνσταντινούπολης, κοντά στις ακτές της Μαύρης Θάλασσας, θα εξυπηρετεί στην πρώτη του φάση που θα ολοκληρωθεί έως το 2023 θα εξυπηρετεί 90 εκατομμύρια επιβάτες. Αφού τελειώσει, πριν από το τέλος της επόμενης δεκαετίας, το αεροδρόμιο έχει σχεδιαστεί να έχει έξι διάδρομους και θα είναι αρκετά μεγάλο για να εξυπηρετήσει 200 εκατομμύρια επιβάτες ετησίως, γεγονός που θα το κάνει το πιο πολυσύχναστο στον κόσμο.

Θα έχει δηλαδή την διπλάσια κίνηση από το Hartsfield-Jackson της Ατλάντα.

«Το αεροδρόμιο αυτό θα είναι ο σημαντικότερος κόμβος μεταξύ Ασίας και Ευρώπης», δήλωσε ο Καντρί Σαμσουνλού, επικεφαλής της κοινοπραξίας των πέντε εταιρειών για το Istanbul Grand Airport.

«Αυτός ο αερολιμένας είναι η πιο συγκεκριμένη έκφραση του τεχνολογικού οράματος της χώρας μας», δήλωσε ο Ερντογάν κατά τη διάρκεια ομιλίας του στο αεροδρόμιο τον Σεπτέμβριο. Το αεροπλάνο του προέδρου ήταν το πρώτο που προσγειώθηκε στο νέο διάδρομο, δύο ημέρες πριν από τις κοινοβουλευτικές και προεδρικές εκλογές τον Ιούνιο.

Ο Ερντογάν αναμένεται να ανακοινώσει αύριο το επίσημο όνομα του νέου αεροδρομίου, μέρος της προσπάθειάς του να μετατρέψει την τουρκία σε έναν δυνατό παίκτη της παγκόσμιας σκακιέρας.

000_1AA9LP


«Νεκροταφείο εργατών»

Όμως ο Νιχάτ Ντεμίρ, επικεφαλής μίας συντεχνιακής οργάνωσης εργατών δήλωσε ότι η τελική προθεσμία που είχε δώσει ο Ερντογάν είχε ως συνέπεια να συμβούν πολλά ατυχήματα και θάνατοι στο εργοτάξιο που απασχολεί 36.000 εργαάτες.

«Το αεροδρόμιο έχει γίνει ένα νεκροταφείο», δήλωσε ο Ντεμίρ στο Associated Press, περιγράφοντας περιγράφοντας την πίεση να τελειώσει ως αμείλικτη και τονίζοντας πως η βιασύνη και οι υπερβολικές ώρες εργασίας οδήγησαν σε «απροσεξία, ατυχήματα και θανάτους».

Η ένωση Dev-Yapi-Is έχει ταυτοποιήσει 37 θανάτους εργατών, ενώ πάνω από 100 θάνατοι δεν έχουν ακόμη ταυτοποιηθεί.

Μια εφημερίδα της αντιπολίτευσης ανέφερε φέτος ότι στα χρόνια κατασκευής του αεροδρομίου είχαν πεθάνει έως 400 εργαζόμενοι. Οι πολιτικοί της αντιπολίτευσης λένε ότι η κυβέρνηση είχε προωθήσει τις συνθήκες σκλαβιάς, ενώ μέσα ενημέρωσης της αντιπολίτευσης ανέφεραν ότι οι εργάτες έπρεπε να εργάζονται 100 ώρες την εβδομάδα.

Ο Τούρκος υπουργός Εργασίας, από την πλευρά του, διαψεύδει τα μέσα ενημέρωσης για τους εκατοντάδες θανάτους, δηλώνοντας τον Φεβρουάριο, ότι 27 εργάτες έχασαν τη ζωή τους λόγω προβλημάτων υγείας και τροχαίων ατυχημάτων. Από τότε δεν έχει προχωρήσει σε κανένα σχόλιο επ' αυτού.

Εργάτες τον Σεπτέμβριο προχώρησαν σε απεργίες διαμαρτυρόμενοι για τις κακές συνθήκες εργασίας, συμπεριλαμβανομένων απλήρωτων μισθών, μη ασφαλής σίτιση και κοριούς. Οι δυνάμεις ασφαλείας είχαν συλλάβει μάλιστα 30 εργάτες, ανάμεσά τους και επικεφαλής συντεχνιών και σωματείων. Η κοινοπραξία διατεινόταν ότι οι συνθήκες εργασίας ήταν πολύ καλές.

Η Turkish Airlines θα ξεκινήσει τις πρώτες πτήσεις της από το νέο αεροδρόμιο σε τρεις τοπικούς προορισμούς: την Άγκυρα, την Αττάλεια και τη Σμύρνη. Θα κάνει επίσης πτήσεις προς το Μπακού και την Κύπρο.

000_1AA8IG
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

Ρoή Ειδήσεων

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα

Best of Network

ΣΧΟΛΙΑ (16)

planet

Τι να το κάνουμε το μεγαλύτερο αεροδρόμιο εμείς έχουμε το μεγαλύτερο δημόσιο τομέα σε όλον τον πλανήτη.

Αληθόπουλος Χρυσόστομος

Οι προσεγγίσεις των σχολίων που διαβάζω, σχετικά με το νέο αεροδρόμιο του Ερντογάν, κατά την γνώμη μου, απέχουν από την πραγματικότητα και εξηγώ παρακάτω, γιατί o Ερντογάν λογαριάζει χωρίς τον ξενοδόχο! Μπορεί να έχει τώρα τα γενιά άλλα σίγουρα του λείπουν τα χτένια, τα οποία είναι μόνο εισαγωγής, ειδικά στην περίπτωση του! Για να έχεις αυτά τα νούμερα των αεροεπιβατών που διατυμπανίζει για το καινούργιο αεροδρόμιο του, πρέπει να γνωρίζει καλά τις στατιστικές των μεγάλων αεροδρομίων της Αμερικής και Ευρώπης, όπου ο μεγαλύτερος αριθμός των επιβατών είναι στις πτήσεις εσωτερικού, που στην Τουρκία είναι χαμηλότατες. Οι πτήσεις εξωτερικού δεν μπορεί να ελέγχουν από τον ίδιο και αλλάζουν οποιαδήποτε στιγμή ανάλογα με την πολίτικη του! Είδατε το μικρο καψονάκι που του έκανε στα γρήγορα ο Donald. Σίγουρα δεν είναι είναι δυνατόν το μεγαλύτερο αεροδρόμιο της Ευρώπης να είναι σε χώρα εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης και εκεί την έχει πατήσει, διότι και στην πρώτη περίπτωση της πολίτικης του, άλλα και την αποδοχή του στην Ευρωπαϊκή Ένωση πρέπει να γίνει από Turkey (γαλοπούλα) ένα ΠΑΠΑΚΙ, αποκλειστικά με την Ελλαδίτσα. Άντε ρε ΜΕΜΕΤΙΑ από << Μάλτα γιοκ>> θαλασσοπόροι, τώρα μας το παίζετε και διεθνείς αεροπόροι!!!

Ενω εμείς;;;

Εκεί χτίζουνε χρόνο με τον χρόνο υπερδύναμη και εμείς έχουμε τον Τσίπρα τον υπάλληλο του Σορος να διορίζει Καρανίκες και να ξεπουλάει την Ελλάδα. Εκεί χτίζανε υπερδύναμη και εδώ είχαμε την Πασοκαρα να πίνει το μεδούλι του Έλληνα με μίζες, χρηματιστήριο και τώρα να έχει πρωθυπουργό τον Τσίπρα τον προδότη. Το έχασε το τρένο η Ελλάδα.

Πο.Θα.

Λάθος σχόλιο . Ενώ ξεκινάς ωραία αναφέρεις και το Πασοκ. Έτσι και καρφώνεσαι και βάζεις πάτημα για τους συριζαίους 'οτι φταίνε και άλλοι . Άσε που μπορεί να κυβερνήσουμε και πάλι με το πασοκ. Προσοχή στα σχόλια λοιπόν παιδιά

Ελένη

Σίγουρα αυτο πρέπει να μας προβληματίσει ... διότι στην Ελλάδα δεν γίνονται έργα, αλλά δεν είναι και το μεγαλύτερο, δεν είδατε της Ασίας που μεταφέρουν εκατομμύρια επιβάτες την ημέρα!!!

Ερντογάν

Σώσε και εμάς από το πελατειακό κράτος, τους καρανίκες και τους ρουβίκωνες. Να δούμε και εμείς λιγη πρόοδο επιτέλους..

@

ενώ οι δικοί μας.......μαζί τα φάγανε

Ρεφορμιστικός Σοσιαλισμός

αλλάζει τα δεδομένα στην περιοχή

Για μας δουλευουν

Οταν παρουμε την Πολη,θα εχουμε ετοιμο αεροδρομιο

όλα τα Βαλκάνια προοδεύουν

εκτός από την περίεργη συριζοχώρα που κυβερνάει ο Καρανίκας

διεθνων διακινητων...

Εχει να διακινηθει «εμπορευμα»!!! Απο τωρα ανοιγουν σαμπανιες οι Νονοι... ηδη ειναι μια απο τις μεγαλυτερες χωρες παραγωγης-διακινησης προς την Ευρωπη. Χρονικη συγκυρια!

Φόρτωση περισσότερων σχολίων
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης