LIVE

Κορωνοϊός

EgyptAir: Τα τρία δραματικά λεπτά πριν τη συντριβή

EgyptAir: Τα τρία δραματικά λεπτά πριν τη συντριβή

Εντοπίστηκε καπνός σε πολλά σημεία του αεροσκάφους, ενώ υπήρξε πρόβλημα στους αισθητήρες των παραθύρων

Τις τελευταίες δραματικές στιγμές της μοιραίας πτήσης MS804 της EgyptAir
φέρνει στο «φως» η Aviation Herald, μια εξειδικευμένη υπηρεσία η οποία καταγράφει και αναφέρει συμβάντα που αφορούν αεροπορικές εταιρείες.

Σύμφωνα με έναν ειδικό σε θέματα αεροναυπηγικής ο οποίος μίλησε στην Deutsche Well το βράδυ της Παρασκευής, λίγα λεπτά πριν το τέλος, στο Airbus σήμανε συναγερμός!

Επικαλούμενος τα στοιχεία που κατέγραψε το σύστημα επικοινωνίας αεροσκαφών ACARS (Aircraft Communication Adressing and Reporting System), υπήρξε καπνός στην τουαλέτα του Airbus και στη συνέχεια στο μέρος όπου βρίσκονται όλα τα ηλεκτρονικά συστήματα του αεροσκάφους.

Τις συγκλονιστικές αυτές πληροφορίες επιβεβαιώσε το πρωί του Σαββάτου το Γαλλικό Γραφείο Ερευνών Δυστυχημάτων, υπογραμμίζοντα πως είχαν εκπεμφθεί αυτόματα μηνύματα για την ύπαρξη καπνού σε πολλά σημεία του Airbus 320, πριν την εξαφάνιση.

Επίσης, τρία ακόμη μηνύματα που καταγράφηκαν το χρονικό διάστημα που μεσολάβησε, δείχνουν ότι υπήρξε πρόβλημα στους αισθητήρες κάποιων παραθύρων, γεγονός που ίσως υποδεικνύει απότομη αύξηση θερμοκρασίας, ενώ τα τελευταία μηνύματα που καταγράφηκαν αποκαλύπτουν ότι υπήρξε κάποιο σοβαρό πρόβλημα στα συστήματα ελέγχου πτήσης.

Δύο λεπτά από τη στιγμή που σήμανε το προειδοποιητικό σήμα για την φωτιά, χάθηκε κάθε ίχνος του αεροσκάφους. Όλοι οι συναγερμοί καταγράφηκαν μέσα σε τρία λεπτά, από τις 03.26 (ώρα Ελλάδος) έως τις 03.29, λίγο πριν χαθεί το στίγμα του Airbus.

Τα στοιχεία για την πτήση



Εν τω μεταξύ, όπως αναφέρει και η εφημερίδα Wall Street Journal, που επικαλείται ενήμερες για τις έρευνες, πλην όμως μη κατονομαζόμενες πηγές, το αυτόματο σύστημα μετάδοσης δεδομένων (ACARS) του αεροσκάφους έστειλαν μηνύματα ύπαρξης «έντονου καπνού που ενεργοποίησε το σύστημα ειδοποίησης στο μπροστινό τμήμα του αεροσκάφους, όπου βρίσκονται εγκατεστημένα τα ζωτικά όργανα των ηλεκτρονικών του συστημάτων».

Όμως, κατά την WSJ, οι ενδείξεις αυτές «δεν επαρκούν για να σαφηνίσουν εάν το αεροσκάφος έπεσε θύμα βομβιστικής ενέργειας, ή άλλων ανεξήγητων αιτίων».

Από την πλευρά του, το τηλεοπτικό δίκτυο CNN μετέδωσε πως περιήλθαν στην κατοχή του πληροφορίες ανάλογες, αλλά από αιγυπτιακές πηγές. 

«Ενεργοποιήθηκαν προειδοποιητικά σήματα κινδύνου από καπνούς στην πτήση 804 της EgyptAir λίγα λεπτά πριν την συντριβή της στη Μεσόγειο», μετέδωσε το δίκτυο.

«Έχουμε λάβει γνώση των πληροφοριών από τον Τύπο. Στο παρόν στάδιο, δεν δύναμαι ούτε να τις επιβεβαιώσω, ούτε να τις διαψεύσω», δήλωσε στο Γαλλικό Πρακτορείο υπεύθυνος του υπουργείου Πολιτικής Αεροπορίας της Αιγύπτου.

Αξίζει να σημειωθεί ότι τις πρώτες ώρες μετά την συντριβή υπήρξαν μαρτυρίες από την Ελλάδα που έκαναν λόγο για «φωτιά στον ουρανό» νότια της Καρπάθου. Συγκεκριμένα, Έλληνες αξιωματούχοι μίλησαν σε διεθνή ΜΜΕ και είπαν ότι αυτή την μαρτυρία κατάθεσε πλοίαρχος εμπορικού πλοίου που βρισκόταν 130 ναυτικά μίλια νότια του νησιού των Δωδεκανήσων.

Η μοιραία διαδρομή





Έκρηξη βόμβας πίσω από τη συντριβή;
Και ενώ οι έρευνες συνεχίζονται πολλά είναι τα «σενάρια» πίσω από την εξαφάνιση και συντριβή του αεροπλάνου της αιγυπτιακής εταιρίας, τα περισσότερα από τα οποίο θεωρούν ως πιθανότερη την εκδοχή της τρομοκρατικής επίθεσης.

Τα τελευταία στοιχεία που είδαν, άλλωστε, το «φως» της δημοσιότητας, δείχνουν, σύμφωνα με κάποιους ειδικούς ότι είναι πιθανό να εξερράγη κάποια βόμβα μέσα στο Airbus, ωστόσο, την αλήθεια θα «πουν» τα μαύρα κουτιά του αεροπλάνου, το οποίο ακόμη αναζητείται.

Πλοία «χτενίζουν» την περιοχή σε απόσταση περίπου 290 χλμ από τις ακτές της Αλεξάνδρειας, όπου υπολογίζεται ότι έχει συντριβεί το αεροσκάφος. 

Αν ανασυρθούν τα «μαύρα κουτιά» ανέπαφα θα μπορούσαν να προσφέρουν στους αναλυτές πολύτιμες πληροφορίες για τις τελευταίες στιγμές πριν το Airbus εξαφανιστεί από τα ραντάρ. Βέβαια, οι αιγυπτιακές αρχές έχουν στη διάθεσή τους 30 ημέρες, καθώς τόση είναι η διάρκεια ζωής της μπαταρίας των κουτιών.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

Ρoή Ειδήσεων

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα

ΣΧΟΛΙΑ (15)

Υποψία

Γιατί πιστεύω ότι τελικά θα αποδοθεί σε τρομοκρατική επίθεση, την εύκολη λύση για την αποφυγή πληρωμής τεράστιων ασφαλιστικών ποσών από την αεροπορική εταιρεία αλλά και από την κατασκευάστρια του αεροπλάνου?? Ενώ με την τρομοκρατική, την αποδίδουμε και σε βόμβα που μπήκε στο αεροδρόμιο της... Ερυθραίας απ' όπου ξεκίνησε το αεροπλάνο εκείνη την ημέρα και άντε τρέχα να εισπράξεις χρήματα από το... Τιμπουκτόυ...

Γιάννης

@ Υποψία21/05/201621:14 ............... Bρε εσυ μεγάλε μην γίνεσαι ρεζίλι με αυτά που λες στα περι καταβολής αποζημιώσεων στους επιβάτες στο από που καταβάλονται. Μην καταπιάνεσαι με θέματα που αγνοείς τελείως.

Zoro

Πείτε ότι θέλετε, αλλα μόνο του ΔΕΝ έπεσε...Αυτά είναι ΑΕΡΟΠΛΑΝΑΡΕΣ πετάνε μόνα τους...

βόιδι

Δεν νομίζω να μάθουμε ποτέ τι ακριβώς συμβαίνει... Η μήπως ξέρουμε την αλήθεια για τιςτην επίθεση στις Βρυξέλλες πχ;

ιερεας

εν ετη 2016 τα αεροπλανα εχουν ακομη μαυρες μπουρδες (κουτια) αντι να εχουν συνεχη αποστολη καταγραφης συμβαντων μεσω ιντερνετ... τοσο δυσκολο ειναι ?

Γιάννης Γ

@ ιερεας21/05/201615:12 ........... Ναι Πάτερ. Οσο σχέση εχω εγώ με τις διαδικασίες για την τέλεση της θείας λειτουργιας άλλο τόσο έχετε και εσείς με τα αεροπορικά θέματα. Υπάρχουν πολύ ποιο προχωρημένα συστήματα για την καταγραφή της πτήσης. ....... Επειδή εγιναν όλα ακαριαία αυτό ψάχνουν τώρα οι Αρχές.

N/A

ΕΓΏ ΒΛΈΠΩ ΠΏΣ ΔΕΝ ΕΊΝΑΙ ΤΡΟΜΟΚΡΑΤΊΑ...ΑΛΛΆ! Η ΠΤΉΣΗ 804 ΤΗΣΕ EGYPTAIR ΕΊΝΑΙ ΣΧΕΔΌΝ ΤΟ ΊΔΙΟ ΣΕΝΆΡΙΟ ΜΕ ΤΗΝ ΠΤΗΣΗ 111 ΤΗΣ SWISSAIR ΌΠΟΥ ΑΝ ΑΛΗΘΕΎΕΙ ΠΏΣ Η ΠΤΉΣΗ 804 ΌΝΤΩΣ ΠΡΙΝ ΧΑΘΕΊ ΑΠΌ ΤΑ ΡΑΝΤΆΡ ΕΊΧΕ ΦΩΤΙΆ ΜΈΣΑ ΣΤΟ ΑΕΡΟΣΚΑΦΟΣ ΤΌΤΕ Ο ΠΙΛΌΤΟΣ ΈΚΑΝΕ ΤΗΝ ΣΤΡΟΦΉ 90 ΜΟΙΡΏΝ ΓΙΑ ΝΑ ΒΡΊΣΚΕΤΕ ΚΟΝΤΆ ΣΤΟ ΚΟΝΤΙΝΌΤΕΡΟ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΓΙΑ ΝΑ ΠΡΟΣΓΕΙΩΘΕΙ ΑΛΛΆ ΔΕΝ ΠΡΟΛΑΒΕ ΚΑΙ ΟΎΤΕ ΜΠΟΡΟΎΣΕ ΝΑ ΚΆΝΕΙ CONTACT ΜΕ ΤΟΝ ΠΎΡΓΟ ΕΛΈΓΧΟΥ ΚΑΙ ΈΠΕΣΕ ΓΙΑ ΠΕΡΙΣΣΌΤΕΡΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΊΕΣ YOUTUBE SWISSAIR FLIGHT 111

@

Δηλαδή τι μας λές τώρα ότι ο πιλότος πρόλαβε να μπεί στα computers του AIRBUS να βγάλει την ασφαλιστική δικλείδα που έχει μέσα για να μήν μπορεί να παίρνει απότομες στροφές μεγαλύτερες των 35 μοιρών το αεροσκάφος (για λόγους ασφαλείας), να το γύρισε στο manual και να κάνει πρώτα 90-l μετά 360-r. Όλα αυτά δηλαδή τα έκανε και μάλιστα σε λιγότερο χρόνο από το να στείλει σήμα στους πύργους ελέγχου? ........

Νικοσ

Αν θυμηθείτε ποιος έριξε το Ιρανικό αεροπλάνο και το Μαλαισιανό τότε θα καταλάβετε ποιος το έριξε!!!

gk

Αν ήταν τρομοκρατικό χτύπημα το Ισλαμικό κράτος θα αναλάμβανε την ευθύνη και θα πανηγύριζε στα media. Κάτι άλλο πρέπει να συνέβη.

*****

Αμαν πια με αυτα τα μαυρα κουτια και την αληθεια που κρυβουν. Τι θα μας πουν παλι; Η πτωση που θα οφειλεται ξανα; Σε κανα ψυχοπαθη; Σε κανα συντηρητη; Βομβα; Παντως πολλες πτωσεις....

terres

Μην ξεχνάμε πως το AirBus (που είναι γαλλική κατασκευή) είναι πλήρως αυτοματοποιημένο, ΩΣΤΕ ΚΑΙ ΕΝΑ 5ΧΡΟΝΟ ΠΑΙΔΙ ΝΑ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΤΟ ΟΔΗΓΗΣΕΙ, σε αντίθεση με το Αμερικάνικο Boeing. Έτσι, τα ατυχήματα είναι σπάνια με τα AirBus. Η πιθανότητα μικρής (ώστε η έκρηξη να μην γίνει ορατή από δορυφόρο) βόμβας (π.χ. σε λαπ τοπ κρυμμένη όπως έγινε με την πτήση ελληνικού αεροπλάνου στη Σομαλία πριν μερικούς μήνες) δεν μπορεί να αποκλειστεί. Αυτή έκανε τρύπα, ΤΑΧΕΙΑ αποσυμπίεση και μπορεί να κατέστρεψε υδραυλικά & καλώδια και το αεροπλάνο να έμεινε ακυβέρνητο. Η ταχεία κάθοδος του αεροπλάνου μάλλον έγινε εσκεμμένα από τον πιλότο ως πάγια τακτική σε ταχεία αποσυμπίεση. Η ανάσυρση των μαύρων κουτιών, μάλλον με ειδικά πλοία των ΗΠΑ, θα δώσει τις απαντήσεις. Άλλη θεωρία είναι απόσπαση τμήματος (π.χ. ουραίου) από ''κόπωση'' υλικών ή μηχανική βλάβη στον κινητήρα (με απόσπαση τμήματος) ή αλλού (αν και υποτίθεται πως τα αεροπλάνα σκανάρονται για ρωγμές και αντοχή υλικών). Μου κάνει εντύπωση πως πριν ακόμα βρεθεί το αεροπλάνο όλες οι μυστικές υπηρεσίες (+ οι Ρώσοι!) συμφώνησαν περί τρομοκρατικής ενέργειας τη στιγμή που δεν υπήρχε καν ανάληψη ευθύνης από τρομοκράτες ή αξιόπιστα στοιχεία ώστε να υπάρχει ένδειξη περί αυτού. Τα αίτια αεροπορικών δυστυχημάτων μπορεί να πάρει χρόνια να διαλευκανθούν. Εδώ, πριν την ανάσυρση των ''μαύρων'' κουτιών και την ανάσυρση και ανασυναρμολόγηση του αεροπλάνου, οι ''ειδικοί'' παγκοσμίως (μέχρι και η Χίλαρι) αποφάνθησαν περί τρομοκρατικής ενέργειας! Τα περί αξιοπιστίας της εταιρίας λόγω συμμετοχής σε ευρωπαικό οργανισμό δεν μου λέει κάτι, μιας και νομίζω πως στην ίδια εταιρία κάποιος τρομοκράτης έβαλε βόμβα σε πτήση προς Ρωσία, οπότε όλα αυτά περί ασφαλούς εταιρίας και αεροδρομίου τα ακούω βερεσέ, μιας και ούτε το Ντε Γκολ αεροδρόμιο στο Παρίσι δεν είναι 100% ασφαλές (μάλιστα ακούσαμε πως πρόσφατα απομάκρυναν 80 πιθανούς εξτρεμιστές υπαλλήλους εδάφους!) και σας θυμίζω την πρόσφατη σφαγή στο αεροδρόμιο των Βρυξελλών όπου τρομοκράτες μετέφεραν τις βόμβες στον χώρο του αεροδρομίου σαν κύριοι!!! Υ.Γ. Αυτό που είπα στην αρχή πως το AirBus μπορεί να το οδηγήσει 5χρονο παιδί ήταν αστείο και απλά τρόλλαρα για να διαβάσετε και τα υπόλοιπα!

SASA

Respect. +100%

Χαλάρωσε

Άραξε λίγο φίλε μου, εντάξει, ξέρεις πολλά, ή τουλάχιστον βλέπεις πολύ Mayday...

Καρχαρίας

φυσικα κ ήταν βόμβα! τα αδέλφια σας οι Άραβες εκαναν πάλι το θαύμα τους ρε άπιστοι! Αλαχου ακμπαρ για παντα!

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης