Βαρύ πλήγμα στο κύρος του «Made in Germany» από το σκάνδαλο μεγατόνων της VW

Βαρύ πλήγμα στο κύρος του «Made in Germany» από το σκάνδαλο μεγατόνων της VW

Η μετοχή της εταιρείας έχει χάσει συνολικά το 35% της αξίας της σε δύο μέρες - «Απόλυτη διαφάνεια ζητάει η Μέρκελ» - Τη νομική φίρμα που εκπροσώπησε τη BP στην τραγωδία του Κόλπου του Μεξικού προσέλαβε η εταιρεία

Βαρύ πλήγμα στο κύρος του «Made in Germany» από το σκάνδαλο μεγατόνων της VW
Το σκάνδαλο των κινητήρων ντίζελ του ομίλου Volkswagen έχει λάβει ανυπολόγιστες διαστάσεις από χθες, οπότε ο γερμανικός κολοσσός παραδέχθηκε ότι περί τα 11 εκατομμύρια οχήματα παγκοσμίως είναι πιθανόν να είναι εξοπλισμένα με το επίμαχο λογισμικό εξαπάτησης των ελέγχων εκπομπής ρύπων και το οποίο ανακαλύφθηκε στις Ηνωμένες Πολιτείες.

Η μετοχή της Volkswagen υποχωρεί και σήμερα κατά 4% κατά την έναρξη της συνεδρίασης στη Φρανκφούρτης, αφού καταβαρθρώθηκε κατά τη χθεσινή ημέρα χάνοντας το 19,82% και συνολικά το 35% της αξίας της τις δύο τελευταίες ημέρες. 

Η τεράστια αυτή πτώση, που ισοδυναμεί με την «εξαέρωση» 25 δισεκατομμυρίων ευρώ κεφαλαιοποίησης, παρέσυρε και τις μετοχές άλλων αυτοκινητοβιομηχανιών στις ευρωπαϊκές αγορές.

Στο μικροσκόπιο ο «κύριος Ποιότητα»

Κλείσιμο
Στο τέλος της χθεσινής ημέρας, ο επικεφαλής του ομίλου, ο επονομαζόμενος «κύριος Ποιότητα», ο Μάρτιν Βίντερκορν, ζήτησε συγγνώμη δηλώνοντας ότι αυτή τη στιγμή δεν έχει τις απαντήσεις σε όλα τα ερωτήματα και υποσχέθηκε να ρίξει φως στην υπόθεση, διαψεύδοντας εμμέσως τις φήμες για άμεση αποπομπή του.

Γνωστός για την τελειομανία του, ο χαρισματικός Μάρτιν Βίντερκορν, ο οποίος βρίσκεται στο τιμόνι της εταιρείας από το 2007, ήταν πάντα ο φόβος και ο τρόμος των μηχανικών του όταν επιθεωρούσε προσωπικά κάθε νέο μοντέλο πριν από τη διάθεσή του στην αγορά.

«Γνωρίζω κάθε βίδα των αυτοκινήτων μας!», υπερηφανευόταν να λέει. Μία δήλωση που μπορεί να τού γυρίσει μπούμερανγκ όταν θα εξετασθούν οι προσωπικές ευθύνες στο σκάνδαλο.

Σκάνδαλο παγκοσμίων διαστάσεων

Η Volkswagen παραδέχθηκε ότι οι εσωτερικές έρευνες έδειξαν ότι το επίμαχο λογισμικό είναι εγκατεστημένο και σε άλλα οχήματα του ομίλου, κατά συνέπεια το σκάνδαλο δεν αφορά μόνο τα οχήματα της Volkswagen και της Audi, αλλά εν δυνάμει και αυτοκίνητα Skoda και Seat.

Το σκάνδαλο αφορά όλους τους κινητήρες ντίζελ τύπου EA189, έναν αριθμό 11 εκατομμυρίων οχημάτων στον κόσμο, που αντιστοιχεί στον όγκο των ετήσιων πωλήσεων του ομίλου που εκθρόνισε πρόσφατα από την πρώτη θέση την Toyota.

«Πρέπει να εντοπισθεί ποιος ήξερε τι, ποιος έλαβε τις αποφάσεις», δήλωσε ο Ολαφ Λίες, υπουργός Οικονομίας του κρατιδίου της Κάτω Σαξονίας, μετόχου της Volkswagen με το 20% των μετοχών και μέλος του Συμβουλίου Εποπτείας της εταιρείας. Σύμφωνα με επιστολή προς τους εργαζομένους που δημοσιεύεται στην εφημερίδα Bild, ο πρόεδρος της Επιτροπής Προσωπικού Μπερντ Οστερχοφ ζητεί να αποδοθούν πλήρως οι προσωπικές ευθύνες.

Σύμφωνα με την αμερικανική υπηρεσία EPA που αποκάλυψε την υπόθεση την Παρασκευή, η Volkswagen είχε ενημερωθεί από το 2014 για τις διαφορές ανάμεσα στις πραγματικές εκπομπές ρύπων και τις καταγεγραμμένες από τους ελέγχους τιμές.

Στο Βερολίνο, η καγκελάριος Άγκελα Μέρκελ ζήτησε από την εταιρεία που αποτελεί το καμάρι της γερμανικής βιομηχανίας «απόλυτη διαφάνεια».

Σειρά ποινικών ερευνών έχει ήδη ανοίξει στις ΗΠΑ, από το αμερικανικό υπουργείο Δικαιοσύνης, σε ομοσπονδιακό επίπεδο, και από το υπουργείο Δικαιοσύνης της πολιτείας της Νέας Υόρκης.

«Καμία εταιρεία δεν πρέπει να είναι σε θέση να ξεφεύγει από τους περιβαλλοντικούς μας νόμους, δίνοντας ψεύτικες υποσχέσεις στους καταναλωτές», δήλωσε ο υπουργός Δικαιοσύνης της Νέας Υόρκης Ερικ Σνάιντερμαν.

«Η εταιρεία μας υπήρξε ανέντιμη και στα γερμανικά θα έλεγα "τα σκα...σαμε"», παραδέχθηκε ο διευθύνων σύμβουλος της Volkswagen America Μίκαελ Χορν.

Η Νότια Κορέα θα διεξαγάγει ελέγχους , όπως και η Γερμανία, η Ιταλία και η Γαλλία, που ανακοίνωσαν την έναρξη ερευνών.

Στη Γερμανία, ο υπουργός Μεταφορών ανακοίνωσε τη συγκρότηση επιτροπής, τα μέλη της οποίας - υπάλληλοι και επιστήμονες- θα μεταβούν τις προσεχείς ημέρες στο Βόλφσμπουργκ όπου βρίσκεται η έδρα της εταιρείας.

Βαριά πρόστιμα και δέσμευση 6,5 δισ. ευρώ

Η Volkswagen , η οποία είναι πιθανόν να κληθεί να καταβάλει μέχρι και 18 δισεκατομμύρια δολάρια πρόστιμο μόνο στις ΗΠΑ, χωρίς να υπολογίζεται το κόστος της απόσυρσης οχημάτων και των δικαστικών διαδικασιών, είναι αναγκασμένη να προβλέψει ποσόν ύψους 6,5 δισεκατομμυρίων ευρώ στον ισολογισμό του τρίτου τριμήνου, υπονομεύοντας την κερδοφορία του ομίλου που έχει κύκλο εργασιών 200 δισεκατομμυρίων ευρώ και απασχολεί 600.000 εργαζόμενους.

Σύμφωνα με τον γερμανικό Τύπο, τα σημαντικότερα μέλη του Συμβουλίου Εποπτείας συνήλθαν χθες το βράδυ στο αεροδρόμιο του Μπράουνσβάιγκ, κοντά στην έδρα της εταιρείας, σύμφωνα με την Hanoversche Allgemeine Zeitung. Σύμφωνα με το γερμανικό πρακτορείο ειδήσεων (DPA), δεν διέρρευσε καμία πληροφορία για το αποτέλεσμα αυτής της συνάντησης, η οποία επρόκειτο να συνεχισθεί σήμερα.

Επισήμως, η ολομέλεια του Συμβουλίου Εποπτείας θα συνέλθει την Παρασκευή για να παρατείνει το συμβόλαιο του Μάρτιν Βίντερκορν, ωστόσο οι αμφιβολίες επ΄αυτού έχουν πληθύνει από χθες.

Ηδη στη Γερμανία υπάρχουν ανησυχίες για την αμαύρωση του «Μade in Germany» και τις συνέπειες που θα έχει το σκάνδαλο για το σύνολο της γερμανικής βιομηχανίας, την ατμομηχανής της γερμανικής οικονομίας και τις γερμανικές εξαγωγές.


Τη νομική φίρμα που εκπροσώπησε τη BP στην τραγωδία του Κόλπου του Μεξικού προσέλαβε η VW

Tη νομική φίρμα Kirkland & Ellis LLP για να τη βοηθήσει να αντιμετωπίσει το σκάνδαλο με τις «μαϊμού» εκπομπές ρύπων προσέλαβε η Volkswagen, όπως γνωστοποίησε εκπρόσωπος της εταιρείας.

Η συγκεκριμένη νομική φίρμα ηγήθηκε της εκπροσώπησης της BP στις διώξεις που αντιμετώπιζε απ' την πετρελαϊκή τραγωδία του Deepwater Horizon που κόστισε τη ζωή 11 ανθρώπων και προκάλεσε τη χειρότερη πετρελαϊκή μόλυνση στην αμερικανική ιστορία.

Η εκπρόσωπος της Kirkland, Olivia Clarke αρνήθηκε να σχολιάσει τη συνεργασία με την VW.

O επικεφαλής δικηγόρος της Kirkland στην υπόθεση της BP ήταν ο Mark Filip, ένας εταίρος στο Σικάγο και την Ουάσιγκτον, σύμφωνα με την ιστοσελίδα της νομικής φίρμας. Ούτε ο ίδιος σχολίασε την πρόσληψη από την VW.

Σημειώνεται ότι το Νοέμβριο του 2012 η BP συμφώνησε να ομολογήσει την ενοχή της για 14 κατηγορίες και να πληρώσει 4 δισ δολ. προκειμένου να εκπέσουν οι ποινικές διώξεις. Τον περασμένο Ιούλιο η BP έκλεισε ουσιαστικά την υπόθεση συμφωνώντας να καταβάλει το ποσό ρεκόρ των 18,7 δισ δολ. ώστε να αποσυρθούν τόσο οι ομοσπονδιακές όσο και οι πολιτικές αγωγές που είχαν γίνει.

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

BEST OF NETWORK

Δείτε Επίσης