Στο Παιδείας ο Τσίπρας: Καταργούνται οι πανελλαδικές, υποχρεωτική 14ετής εκπαίδευση

Στο Παιδείας ο Τσίπρας: Καταργούνται οι πανελλαδικές, υποχρεωτική 14ετής εκπαίδευση

Ιδρύεται Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής από την συγχώνευση των ΤΕΙ Αθήνας και Πειραιά - Ολοήμερα και τα μονοθέσια, διθέσια και τριθέσια δημοτικά της χώρας - Επεκτείνεται το πρόγραμμα σίτισης

Περίπου στις 11 το πρωί έφτασε στο υπουργείο Παιδείας ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας που ξεκινά από σήμερα επισκέψεις με σκοπό την επίσπευση του κυβερνητικού έργου. Στην είσοδο του υπουργείου τον υποδέχθηκε ο υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου και τον ξενάγησε στους χώρους του κτηρίου, ενώ ο πρωθυπουργός στάθηκε ιδιαίτερα στα έργα τέχνης που κοσμούν τις αίθουσες.

Ο κύριος Τσίπρας, μετά την ολοκλήρωση της επίσκεψής του στο υπουργείο, αναφέρθηκε αναλυτικά στα πεπραγμένα της κυβέρνησής του μέχρι τώρα, αλλά και στους άμεσους στόχους για το επόμενο διάστημα, δίνοντας έμφαση στην επέκταση του θεσμού του ολοήμερου σχολείου, των σχολικών γευμάτων, της υποχρεωτικής εκπαίδευσης, ώστε να περιλαμβάνει το νήπιο και το προνήπιο, στην δημιουργία «Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής» με την συγχώνευση των ΤΕΙ Αθήνας και Πειραιά και κυρίως στην κατάργηση των
Πανελλαδικών εξετάσεων, μέσω της ενίσχυσης του λυκείου, κάτι που θα σημαίνει «λιγότερα μαθήματα, αλλά περισσότερες ώρες», όπως είπε χαρακτηριστικά.

Τόνισε επίσης πως η κυβέρνησή του κατάφερε «κάτι που για άλλες χώρες είναι αυτονόητο, αλλά για την Ελλάδα τίποτα δεν είναι αυτονόητο, να ανοίξουν τα σχολεία στην ώρα τους με επάρκεια σε βιβλία και έμψυχο δυναμικό. Αυτό θα γίνει και φέτος, όπως είμαστε σε θέση να ανακοινώσουμε σήμερα»

«Επέλεξα να ξεκινήσω με το υπουργείο Παιδείας γιατί είναι γνώριμο υπουργείο για 'μενα και έχω ιδιαίτερο ενδιαφέρον για το παραγόμενο έργο, γιατί η παιδεία πρέπει να είναι προτεραιότητα το επόμενο διάστημα. Η παιδεία έγινε στόχος συστηματικής και συντονισμένης προσπάθειας ώστε να γίνει εμπορεύσιμο προϊόν που θα είχαν πρόσβαση μόνο όσοι είχαν την οικονομική δυνατότητα να το αποκτήσουν. Η παιδεία είναι η καλύτερη επένδυση στο μέλλον του τόπου» είπε εισαγωγικά ο πρωθυπουργός και τόνισε πως «στόχος των επισκέψεων είναι ο προγραμματισμός δράσης αλλά και ένας μικρός απολογισμός». Ξεκινώντας τον απολογισμό, ανέφερε ως επιτυχία το άνοιγμα των σχολείων στην ώρα τους και συνέχισε με το ενιαίου τύπου ολοήμερο σχολείο και νηπιαγωγείο, «έτσι ώστε όλοι οι γονείς να μπορούν να αφήσουν τα παιδιά τους μέχρι τις 4 το απόγευμα χωρίς να έχουν την έννοια της φύλαξης».

Στελεχώσαμε εγκαίρως τα σχολεία ειδικής αγωγής και κάναμε ό,τι περνάει από το χέρι μας για να κατακτηθεί ένα σχολείο ποιότητας και ισότητας, είπε και ανέφερε πως από εδώ και στο εξής, «στόχος μας η ενίσχυση του σχολείου, η αναβάθμιση του λυκείου, η "ομαλοποίηση" των πανελλαδικών με μεταρρύθμιση της διαδικασίας, να δώσουμε χώρο και αξία στο λύκειο, η ενίσχυση των ανωτάτων ιδρυμάτων, η επένδυση στην έρευνα και στην νέα γενιά».




Αναλυτικά, ο πρωθυπουργός ανέφερε: 
-Για την 14χρονη υποχρεωτική εκπαίδευση: Προχωράμε άμεσα στην υλοποίηση της 14χρονης υποχρεωτικής εκπαίδευσης, εντός της επόμενης τριετίας, δηλαδή εκτός από δημοτικό, γυμνάσιο και λύκειο, το νήπιο και το προνήπιο. Αυτό σημαίνει κανένα παιδί από 4 ετών και πάνω να μην μείνει εκτός εκπαιδευτικής διαδικασίας, και στο τελευταίο χωριό. 
-Για το ολοήμερο σχολείο: Από τον Σεπτέμβριο ολοήμερο σχολείο σε όλα τα σχολεία της χώρας, και τα μονοθέσια, διθέσια και τριθέσια σχολεία, συνολικά 830 μονάδες σε κάθε γωνιά της χώρας μας. 
-Για τον αριθμό των μαθητών στις τάξεις: Μειώνουμε σταδιακά τον αριθμό των μαθητών ανά τμήμα σε νήπια και δημοτικά με όριο σε δυο χρόνια να μην είναι πάνω από 22.
-Στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση: Προσπάθεια για νέα προγράμματα σπουδών, ιδίως στην ιστορία, στα θρησκευτικά και στα τεχνικά μαθήματα. Γίνεται μεγάλη προσπάθεια στο να πιστέψουμε όλοι ότι η πραγματική εκαπιδευτική διαδικασία γίνεται στο σχολείο και όχι στο πάρεργο του φροντιστηρίου. Θεωρούμε αδιανόητο σήμερα η βασική εκπαίδευση των μαθητών στις ξένες γλώσσες να μην γίνεται μέσα στο σχολείο. Στόχος μας η τοποθέτηση στο κέντρο της διαδικασίας την μάθηση και όχι την εξέταση.
-Για την ειδική εκπαίδευση: Προχωρούμε στην ενίσχυση της καλλιτεχνικής διαδικασίας με έξι νέα καλλιτεχνικά σχολεία και της ειδικής αγωγής, ανοίγουν την επόμενη χρονιά 11 νέα σχολεία, ενώ πέρυσι άνοιξαν άλλα 23. Προσαρμόζουμε τα ωρολόγια προγράμματα των ειδικών σχολείων με τα υπόλοιπα σχολεία ενώ δίνουμε την δυνατότητα να λειτουργούν ως ολοήμερα.
-Για το έτος μαθητείας: Φέτος είχε πολύ μεγάλη επιτυχία ο θεσμός του «έτους μαθητείας», καλύψαμε πάνω από 3.000 μαθητές τελικά και τους δώσαμε σε ένα τέταρτο έτος, επιχειρήσεις προσλαμβάνουν μαθητές, ενώ η διαδικασία παρακολουθείται από το σχολείο.
ια τα προγράμματα σίτισης: Ενισχύσαμε τα ολοήμερα μέσα από τα προγράμματα σίτισης, καθώς σήμερα καλύπτουμε το 20% περίπου. Ξεκινήσαμε από τα σχολεία σε υποβαθμισμένες περιοχές, με υψηλά ποσοστά ανεργίας και διαπιστώσαμε ότι το μέτρο ήταν ευεργετικό και για την σχολική διαδικασία. Του χρόνου θα καλύπτονται συνολικά περίπου οι μισοί μαθητές που φοιτούν στα δημοτικά σχολεία και ο θεσμός θα ενισχυθεί ακόμα περισσότερο το 2019, όταν θα εφαρμοστούν τα αντίμετρα.
-Για την προσφυγική κρίση: Είμαι εξαιρετικά περήφανος που έχουμε καταφέρει, όταν βρεθήκαμε αντιμέτωποι με την προσφυγική κρίση να δείξουμε ήθος και αλληλεγγύη. Ήδη 300 τάξεις λειτουργούν για 5.000 προσφυγόπουλα που φοιτούν κανονικά, ενώ από το Σεπτέμβρη θα έχουμε 600 τάξεις υποδοχής προσφύγων σε όλη τη χώρα.
-Για τις Πανελλαδικές: «Σχεδιάζουμε ριζική αναβάθμιση των δύο τελευταίων τάξεων του Λυκείου, που θα οδηγήσει στην κατάργηση των Πανελλαδικών, μια διαδικασία που δεν υπάρχει αμφιβολία πως είναι αδιάβλητη, ίσως το πιο αδιάβλητο που υπάρχει σε αυτή τη χώρα, αλλά που είναι εξαντλητική και απάνθρωπη. Η αναβάθμιση σημαίνει λιγότερα μαθήματα με περισσότερες ώρες, ενώ το απολυτήριο θα καθορίζει την εισαγωγή στα πανεπιστήμια». 
-Για την αναγνώριση πενταετών σπουδών: Λύνουμε ένα θέμα που μας απασχολεί από τότε που ήμουν συνδικαλιστής φοιτητής στο Πολυτεχνείο, αναγνωρίζουμε τα πενταετή προγράμματα σπουδών ως μεταπτυχιακά, ως μάστερ. 
-Για το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής: Ταυτόχρονα προχωράμε σε διαδικασία ουσιαστικής αναβάθμισης των ΤΕΙ, ξεκινώντας από την εμβληματική πρωτοβουλία με ειδική αναφορά στα ΤΕΙ Αθήνας και Πειραιά που συνεργάζονται αρμονικά. Πρόθεσή μας είναι μετά την αξιολόγηση αυτά τα δύο ιδρύματα να δημιουργήσουν ένα νέο πανεπιστήμιο, το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, όπου θα δημιουργηθούν και διετείς δομές που θα δίνουν ευρωπαϊκούς τίτλους για τους αποφοίτους των επαγγελματικών λυκείων. 
-Για τις αλλαγές στην τριτοβάθμια εκπαίδευση: Τις επόμενες μέρες φέρνουμε στη Βουλή ένα ν/σ που φέρνει δυνατότητα μεταπτυχιακής φοίτησης σε όλους, ανεξαρτήτως οικονομικών, ορίζουμε ανώτατο όριο αμοιβής των καθηγητών, ενισχύουμε τα προγράμματα που λειτουργούν χωρίς τέλη φοίτησης, ενώ κάνουμε και παρεμβάσεις στην διοίκηση, καθώς οι αντιπρυτάνεις θα εκλέγονται σε ξεχωριστό ψηφοδέλτιο, μια αλλαγή που θα οδηγήσει σε μεγαλύτερες συναινέσεις και θα αποτρέψει κακώς κείμενα. Οι φοιτητές μένουν απέξω από την διαδικασία εκλογής, αλλά όχι έξω από τα όργανα, καθώς συμμετέχουν μέσα από δικές τους διαδικασίες.
-Για την έρευνα: Στηρίζουμε την έρευνα γιατί έχουμε να αντιμετωπίσουμε το brain drane, από το 2015 αυξήσαμε τις δαπάνες κατά 200 εκατ. ευρώ συνολικά και φυσικά έχουμε προχωρήσει σε στοχευμένη στρατηγική για τα ΕΣΠΑ για να χρηματοδοτούνται θέσεις για νέους επιστήμονες. Ιδρύσαμε νέο πρόγραμμα χρηματοδότησης για την έρευνα και έχουμε σχέδιο να αξιοποιήσουμε τα ερευνητικά αποτελέσματα για να δημιουργήσουμε εταιρείες start-up.





Σε ερώτηση για το αν θα καταργηθούν τα ΤΕΙ Αθήνας και Πειραιά και τι θα γίνει με τη συγχώνευση ο πρωθυπουργός είπε: «Μίλησα για δημιουργία νέου ανώτατου ιδρύματος, μέσω συγχώνευσης του ΤΕΙ Αθήνας και ΤΕΙ Πειραιά. Η συγχώνευση ΤΕΙ Αθήνας-Πειραιά και η ίδρυση πανεπιστημίου πιστεύουμε ότι θα αρχίσει να υλοποιείται εντός 3ετίας», ενώ ο υπουργός Παιδείας κ. Γαβρόγλου διευκρίνισε: «Είμαστε σε επικοινωνία με τις δύο διοικήσεις για να εξαντλήσουμε τα περιθώρια μέσα από προσεκτικές κινήσεις ώστε να δούμε αν μπορεί αυτό να γίνει».

Σκοπεύετε μέσα σε στα επόμενα τρία χρόνια να καλύψετε τις ελλείψεις στις υποδομές για τη σχολική στέγη;
«Είναι ένα θέμα που αφορά το υπουργείο Παιδείας, Εσωτερικών και Οικονομικών. Η εμπειρία μας μας έχει δείξει ότι ο καλύτερος τρόπος είναι η σύμπραξη δημόσιου και ιδιωτικού τομέα. Προσανατολιζόμαστε στο να αντιμετωπίσουμε τα προβλήματα κατά προτεραιότητα. Ένα από τα σχέδια είναι στον Εύοσμο όπου τα παιδιά κάνουν μάθημα σε κοντέινερ».

Για το αν θα αυξηθούν οι προσλήψεις αναπληρωτών: «Στόχος μας είναι μέσα στην τριετία να είμαστε σε θέση τα κενά να καλύπτονται με μόνιμες θέσεις. Θα υπάρχουν αναπληρωτές αλλά θέλουμε αυτό να μην είναι ο κανόνας». 

Όσο αφορά στο θέμα των παιδιών των προσφύγων και την ενσωμάτωσή τους: «Για τα μικρά παιδιά είναι πιο εύκολο. Για τα παιδιά που είναι στο Γυμνάσιο ή το Λύκειο είναι πιο δύσκολο. Επίσης η συντριπτική πλειοψηφία των γονιών δεν θέλουν να μείνουν στην Ελλάδα. Βλέπουν την παραμονή τους εδώ ως μεταβατικό στάδιο. Όταν οι αριθμοί θα έχουν σταθεροποιηθεί θα μπορούμε να εξετάσουμε τα νούμερα με μεγαλύτερη ακρίβεια».

Σε ερώτηση για το πότε θα έχουν παρθεί οι τελικές αποφάσεις για τα θέματα της Παιδείας, ο Πρωθυπουργός ανέφερε ότι αυτό θα γίνει «μέσα στο καλοκαίρι».

Για τη συμμετοχή των φοιτητών στα όργανα διοίκησης των ιδρυμάτων: Αυτό αφορά στη δημοκρατική και πλουραλιστική διοίκηση των πανεπιστημίων που θα επιτευχθεί μέσω ξεχωριστού ψηφοδελτίου για πρυτάνεις και αντιπρυτάνεις, ενώ οι φοιτητές θα εκλέγουν μόνοι τους τους αντιπροσώπους τους μέσα από τα εκλογικά τους όργανα

Σε ερώτηση για το αν σκοπεύει να κάνει ανασχηματισμό, ο . Τσίπρας σχολίασε ότι έγινε πρόσφατα ανασχηματισμός: «Στόχος μας τώρα είναι να τρέξουμε», είπε.






ΣΧΟΛΙΑ (203)

ιδικευώταν

ναι, ρε φίλε πετράτε δημήτρη, αλλά "ιδικευώταν"... ούτε προπαίτης (τρολλ), πια!

krasos

Αν εξαρτάται από τη βαθμολογία του Λυκείου η είσοδος στην τριτοβάθμια, αυτό θα σημαίνει περισσότερο χρήμα (μαύρο) στους καθηγητές που μετά το σχολείο, στους έχοντες... θα πάνε να κάνουν φροντιστήρια στα σπίτια. Οπότε, ακόμα κι αν είναι στούρνοι οι μαθητές, θα παίρνουν άριστα με τα λεφτά του μπαμπά. Οι δε φτωχοί, απλώς και υπερ-μυαλά να έχουν, θα μένουν απέξω πάντα. Μπράβο αριστερά, που είσαι δεξιά και φασισμός. Αλλά μη στεναχωριέστε, ο σοφός.. λαός, θα φέρει τον κούλη να σας σώσει... α ρε πρόβατα....

angela

Σοβαρά;;;;;θα καταργήσει τις πανελλαδικές?????γιατι ο κύριος δε λες ότι όμως θα εφαρμόσει το γαλλικό σύστημα εκπαίδευση που είναι ακόμα χειρότερο από τις πανελλαδικές........χαχα ας γελάσω.....

Πετράτος Δημήτρης

Το μέτρο θα είναι σε βάρος των πράγματι καλών μαθητών γιατί οι καθηγητές προκειμένου να δείξουν "παραγωγηκότητα" θα βάζουν σε όλους άριστα (εκτός εάν είναι οπαδοί της φιλοσοφίας περί αριστείας του αλησμόνητου Μπάρκα)

Πετράτος Δημήτρης

Η σχέση με την παιδεία που έχει ο Αλέξης είναι γνωστή από την περίοδο που σαν μαθητής ιδικευώταν σε καταλήψεις! Αλλοίμονο στους μαθυτές και τους δασκάλους!

LAMPROS

"οιδοικέβονταν" και όχι "ιδικευώταν"

Θάνος

Τα σχόλια σε διάφορες συζητήσεις εδώ στο ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ είναι ενδεικτικά της πνευματικής και ηθικής ένδειας που επικρατεί στη χώρα μας. Κάποιοι χαίρονται και επικροτούν τις εξαγγελίες Τσίπρα, αλλά ουδείς ασχολείται με την ουσία. Μιλάμε για 14ετή υποχρεωτική εκπαίδευση. Έκπαιδευση στην αποχαύνωση δηλαδή, γιατί όποιος γνωρίζει τα ζητήματα της παιδείας, ξέρει ότι το επίπεδο της εκπαίδευσης ανεξάρτητως πόσα έτη διαρκεί, είναι ολοένα και χαμηλότερο. Η αριστεία εδώ και δεκαετίες διώκεται, ως αποτέλεσμα της επικράτησης συμπλεγμάτων κατωτερότητας στην κοινωνία μας. Εκφραστής αυτής της κατωτερότητας είναι ο εκλεγμένος πρωθυπουργός.

Γιάννης Γ

@ Θάνος10/05/2017 09:33 ......... Πόσο μα πόσο θέλεις Θάνο μου να μας τρελάνεις και ειδικά με την υποκρισία σου ..... Πρώτα απολα για εξήγησε μας η σωστή εκπαίδευση και η αριστεία μόνο μέσα από την παραπαιδεία των φροντιστηρίων και των ιδιαιτέρων μαθημάτων παρέχεται δηλαδή h ως έστι παιδεία?. ....... Και η όποια δήποτε μορφής προσπάθεια αλλαγής του τρόπου της εκπαίδευσης, είναι εκπαίδευση στην αποχαύνωση? .....Έλεος πια!!.. Λιγότερη κομματική / πολιτική μπίχλα αγαπητέ μου δε αυτά τα θέματα στην παιδεία καλό θα σου κάνει. .... Τόσο σε εσένα όσο και στους άλλους ομοίως κομματικά τυφλωμένους αναγνωρίστε έστω και ως προσπάθεια αυτό που θέλει να κάνει ο Τσίπρας τώρα στην παιδεία. ....... Δηλαδή να συγκρουστεί με τα κατεστημένα στην παιδεία, στο να προσπαθήσει να καταργήσει το μοναδικό ίσως και παγκόσμιο φαινόμενο της γενικευμένης ύπαρξης φροντιστηρίων παραπαιδείας που παρουσιάζεται στην Ελλάδα. ...... Όπου πρώτα από όλα με το άγχος των εξετάσεων για εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, τα παιδιά γίνονται τόπος του λέγειν "νευρικά/νευρασθενικά ζόμπι" και κατακυριεύονται από συνεχές 'άγχος και άλλες καταστάσεις......... Και γιατί όλο αυτό το χάλι?. Για να μάθουν τα παιδιά άχρηστη ύλη παπαγαλίζοντας την και που όλα αυτά που έμαθαν τα ξεχνούν μετά. ..... μήπως όλο το ρεζουμέ της υπόθεσης είναι ένα. ... Απλά για να δουλεύει η "βιομηχανία" της παραπαιδείας των 75 χιλιάδων καθηγητών και των άλλων περίπου 10 χιλιάδων άλλων σε υποστηρικτικές εργασίες στα φροντιστήρια. ....... Και οι ταλαίπωροι γονείς κηδεμόνες να πληρώνουν ξεκληριζόμενοι οικονομικά από 700 έως και 1000 ευρώ τον μήνα..... Τι λες επ αυτού κύριέ Θάνο μου?. Δέχομαι απάντησή σου μόνο χωρίς κομματικές ταμπέλες και παρωπίδες.

Γεωμέτρης

Αυτό σημαίνει ότι το παιδί θα πρέπει να κάνει ιδιαίτερα και στα θρησκευτικά, για να πάρει καλό βαθμό. Τα γραπτά θα διορθώνονται από άλλο σχολείο του νομού, για να μην υπάρξουν προβλήματα. Δηλαδή πανελλαδικές σε όλα τα μαθήματα, από Α Λυκείου. Μην ψαρώνετε. Η παιδεία θα ιδιωτικοποιηθεί. Θέλετε δεν θέλετε.

Λόγια κούφια

Από τρύπιους μη τα πιστεύετε.

Αναρωτιέμαι...

Ήμουν φοιτητής στο ΤΕΙ Πειραιά το 1990. Παρακολούθησα μερικά μαθήματα αλλά μετά τα παράτησα. Άραγε να δω αν "υπάρχω" ακόμα και να ξανα-ξεκινήσω (LOL) μπας και ξαφνικά βρεθώ με πτυχίο ΑΕΙ;;;;;;

planet

Αυτά τα μέτρα είναι πραγματικά αναγκαία στην παιδεία και θα ανακουφίσουν χιλιάδες οικογένειες. Μακάρι ο Τσίπρας να τα πήγαινε τόσο καλά και σε άλλους τομείς.

Φόρτωση περισσότερων σχολίων
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης

Nea_Dimokratia

Ο Πρωθυπουργός με την Κυβέρνησή του να αναλογιστούν τις συνέπειες που μπορεί να προκαλέσει η ασυγχώρητη προχειρότητα και επιπολαιότητα με την οποία αντιμετωπίζουν τα εθνικά θέματα, αναφέρεται

1
fofi_gennimata_23

«Η πατρίδα μας οφείλει να στείλει ένα σαφές μήνυμα ότι συνεχίζει - όπως πράττει διαχρονικά - να αποτελεί παράγοντα ειρήνης και σταθερότητας στην ευρύτερη περιοχή», αναφέρει 

3