Oι σιδηρές κυρίες του «Gilded Age»
Oι σιδηρές κυρίες του «Gilded Age»

Oι σιδηρές κυρίες του «Gilded Age»

Η πιο απρόσμενα viral τηλεοπτική σειρά μπήκε στην τρίτη σεζόν της με μια τριάδα δυναμικών ηρωίδων στην καρδιά της αφήγησής της. Οι ηθοποιοί που τις ενσαρκώνουν μιλούν για τα αναπάντεχα μαθήματα που παίρνουν σήμερα από γυναίκες δύο αιώνες πίσω.

Το «The Gilded Age» μοιάζει με τηλεοπτική χρονοκάψουλα: εκθαμβωτική, δραματική και απολαυστικά αποκομμένη από την πραγματικότητα. Ομως πίσω από τις επαύλεις του Μανχάταν και τα χειροποίητα κορσάζ, η σειρά του HBO δεν είναι απλώς ένα φανταχτερό κατασκεύασμα. Δημιούργημα του Τζούλιαν Φέλοους, του ίδιου ανθρώπου πίσω από το «Downton Abbey», η σειρά εξερευνά τον πλούτο, την εξουσία και την ταξική ανισότητα της Νέας Υόρκης του 1880 με φόντο μια αμερικανική κοινωνία που αλλάζει και χαρακτήρες που χειρίζονται τις ανατροπές αυτές με ίντριγκα, σθένος και, συχνά, με καπέλα που θα έκαναν τη Μαρία Αντουανέτα να κοκκινίσει. Το κοινό, και ειδικά το πολύ online κομμάτι του, δεν χορταίνει.

Στο TikTok και στο X (πρώην Twitter) οι συζητήσεις για το «The Gilded Age» δίνουν και παίρνουν με memes που αναλύουν τη γλώσσα του σώματος της Μπέρθα, θεωρίες για τις επενδύσεις του Τζορτζ Ράσελ και viral στιγμές από την Αγκνες που κατακεραυνώνει όποιον της σταθεί εμπόδιο. Το Internet έχει ερωτευτεί το power couple της σειράς, Τζορτζ και Μπέρθα, που συχνά κλέβει την παράσταση ακόμα και από την ίδια την πλοκή. Γιατί όμως τόσος ενθουσιασμός;

Η υπερβολή της σειράς, η αστραφτερή της αισθητική και η κοινωνική σάτιρα προσφέρουν το τέλειο αντίβαρο σε έναν κόσμο γεμάτο σκοτεινές ειδήσεις και ζοφερές προοπτικές. Το «The Gilded Age» μάς καλεί να παρακολουθήσουμε υπερβολικά πλούσιους ανθρώπους να παλεύουν για χώρο στις όπερες και στα σαλόνια κι εμείς το βρίσκουμε ακαταμάχητο. Στην καρδιά αυτής της εμπειρίας βρίσκονται τρεις ηθοποιοί με πρεστίζ στο βιογραφικό τους και απολαυστικές ερμηνείες.



Η Κάρι Κουν, υποψήφια για Emmy για το «The White Lotus», δίνει στην Μπέρθα Ράσελ μια μανία κοινωνικής ανέλιξης που είναι ταυτόχρονα τρομακτική και καθηλωτική. Η Κριστίν Μπαράνσκι, βραβευμένη και αγαπημένη από το «The Good Wife» και το Μπρόντγουεϊ, ενσαρκώνει την Αγκνες βαν Ράιν με το είδος της παγωμένης αποδοκιμασίας που μπορεί να κόψει την ανάσα. Και η Σίνθια Νίξον, εμβληματική ως Μιράντα στο «Sex and the City» αλλά και πολιτικά ενεργή, προσδίδει στην Αντα Μπρουκ μια ήσυχη δύναμη που τώρα, επιτέλους, βγαίνει στο προσκήνιο. Στην παρακάτω συνομιλία που παρακολούθησε το ελληνικό «Gala» οι τρεις πρωταγωνίστριες μίλησαν με οξυδέρκεια, χιούμορ και προσωπική ειλικρίνεια για την εξέλιξη των χαρακτήρων τους, τις συγκρούσεις εξουσίας, τον ρόλο των γυναικών τότε και τώρα και το τι σημαίνει να ενσαρκώνεις μια γυναίκα που «δεν απολογείται».

«Ο σεβασμός για τη γυναικεία φιλοδοξία είναι κάτι για το οποίο ακόμα παλεύουμε»

GALA: Η Μπέρθα αυτή τη σεζόν δεν ανεβαίνει απλώς στην κοινωνία, την ελέγχει κιόλας, ακόμα και μέσα στην ίδια της την οικογένεια. Ως ηθοποιός, πώς διαχειρίζεστε την ένταση μεταξύ των μητρικών της ενστίκτων και της υπολογιστικής της φιλοδοξίας;
ΚΑΡΙ ΚΟΥΝ: Ελέγχοντας τη δική μου οικογένεια. Είναι καλή εξάσκηση. Ολα είναι μέσα στην ιστορία, είναι γραμμένα και ταυτίζομαι με αυτό. Ταυτίζομαι με την επιθυμία να διασφαλίσω ότι η κόρη μου είναι επιτυχημένη και ασφαλής - και ίσως να μην ανησυχώ τόσο για το όμορφο λευκό αγόρι μου. Καταλαβαίνω ότι έχω περισσότερη δουλειά να κάνω για να προστατέψω την κόρη μου, που είναι ένα πολύ πεισματάρικο άτομο, αλλά ξέρω ότι κάτι αλλάζει στις νέες γυναίκες κάποια στιγμή. Επίσης, ο σεβασμός για τη γυναικεία φιλοδοξία είναι κάτι για το οποίο ακόμα παλεύουμε. Οι γυναίκες αντιμετωπίζουν τεράστια διπλά μέτρα και σταθμά, είναι πολύ λεπτή η γραμμή που βαδίζουμε σε ό,τι αφορά την εξουσία. Ειδικά οι μειονότητες. Εχουμε πολύ δρόμο ακόμα να διανύσουμε. Νιώθω, λοιπόν, ότι είναι εξαιρετικά επίκαιρη η σειρά. Η καλή τέχνη είναι αυτή που πετυχαίνει να μπαίνει στα πράγματα πλαγίως ώστε να έχεις κάποια απόσταση και να μπορέσεις να στοχαστείς τη δική σου ζωή με μεγαλύτερη ασφάλεια. Είναι κάπως λιγότερο απειλητικό έτσι. Αλλά είναι συναρπαστικό να το ερμηνεύω. Και έχω μεγάλο σεβασμό γι’ αυτό που κάνει η Μπέρθα, γιατί καταλαβαίνω το γιατί. Μπορεί να διαφωνείς με τον τρόπο που το κάνει, αλλά είναι ριζωμένο σε μια βαθιά αγάπη για την κόρη της.





G.: Σίνθια και Κριστίν, η μεταξύ σας δυναμική αλλάζει δραματικά σε αυτή τη σεζόν. Πώς ήταν να εξερευνάτε τη νέα σας σχέση και να δουλεύετε πάνω σ’ αυτήν;
ΚΡΙΣΤΙΝ ΜΠΑΡΑΝΣΚΙ: Απολαυστικό. Τα νέα δεν είναι καλά για την Αγκνες, αλλά είναι υπέροχα για την Αντα, αλλά και για την Κριστίν και τη Σίνθια. Το να είσαι Νο1, η αυθεντία, το πρόσωπο που έχει υιοθετήσει έναν συγκεκριμένο ρόλο στο σπίτι και την κοινωνία, η «βασίλισσα», και να πέφτεις από τον θρόνο, αυτό είναι μια υπέροχη ιστορία και έχει απίστευτες κωμικές στιγμές. Το διασκεδάσαμε πολύ.
ΣΙΝΘΙΑ ΝΙΞΟΝ: Ναι, ήταν φανταστικό. Δηλαδή, όταν στο τέλος της πρώτης σεζόν μού είπαν «θα παντρέψουμε την Αντα την επόμενη σεζόν», έμεινα άφωνη. Και μετά μου είπαν «θα την παντρέψουμε και μετά θα σκοτώσουμε τον άντρα της. Και θα αποδειχθεί ότι ήταν πολύ πλούσιος και θα σώσεις την κατάσταση και θα γίνεις η κυρία του σπιτιού». Δεν το περίμενα. Νόμιζα ότι είχα έναν καλό ρόλο, ήξερα ποια είναι η Αντα και μετά όλα ανατράπηκαν. Οπως λέει και η Κριστίν, είναι συναρπαστικό να παίρνεις αυτούς τους χαρακτήρες και να τους τοποθετείς σε τελείως διαφορετικές καταστάσεις, να τους βλέπεις να αγωνίζονται, να προσπαθούν να σταθούν στα πόδια τους. Για χρόνια η Αντα προσπαθούσε να χειριστεί καταστάσεις με έμμεσο τρόπο, πίσω από την πλάτη της Αγκνες. Και τώρα είναι σαν να είχε ένα πολιτικό κόμμα την εξουσία για πολύ καιρό και ξαφνικά το αντίπαλο κόμμα παίρνει τα ηνία και πρέπει να εφαρμόσει αυτά για τα οποία παραπονιόταν.

G.: Δημιουργείται η εντύπωση ότι η Αντα απολαμβάνει την εξουσία. Σωστά;
Σ.Ν.: Την απολαμβάνει. Εχει περάσει πολύ καιρό κάτω από τον ζυγό, ας πούμε, αυτής της γυναίκας (σ.σ.: της Αγκνες). Είναι κατενθουσιασμένη και τρομοκρατημένη. Προσπαθεί να κάνει πράγματα και κάνει πολλά λάθη. Αλλά προσπαθεί να ωριμάσει μέσα από αυτή τη μεγάλη ευθύνη και την ελευθερία που της δόθηκε.



G.: Γνωρίζοντας αυτούς τους χαρακτήρες για τόσο καιρό, πόσο σας έχουν επηρεάσει ως άτομα;
Κ.ΜΠ.: Θα ήθελα να πιστεύω πως η Αγκνες είχε θετική επίδραση πάνω μου γιατί προσπαθώ να μιλάω πλέον με καταφατικές προτάσεις, να λέω ακριβώς αυτό που εννοώ, να βάζω τελεία στο τέλος της φράσης και να μην απολογούμαι. Αποκαλώ αυτή τη γυναίκα «μια κινούμενη καταφατική πρόταση». Εννοεί αυτό που λέει είτε συμφωνείς είτε όχι. Εχει το θάρρος να πει «αυτά είναι τα δεδομένα, έτσι νιώθω» και δεν σπαταλά λέξεις απολογούμενη, κάτι που νομίζω ότι είναι ένα μάθημα για όλες τις γυναίκες. Τείνουμε να λέμε «συγγνώμη που το λέω αυτό, καταλαβαίνω αν διαφωνείς...». Η Αγκνες απλώς θα πει: «Δεν μου αρέσει ιδιαίτερα αυτό που φοράς» ◆

info
Η σειρά «The Gilded Age» προβάλλεται στην Ελλάδα από τη Vodafone TV
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Δείτε Επίσης