Axel Vervoordt: Τα zen παλάτια της showbiz
Axel Vervoordt: Τα zen παλάτια της showbiz

Axel Vervoordt: Τα zen παλάτια της showbiz

Υπηρετώντας την ευγενή φιλοσοφία του wabi-sabi, ο Βέλγος σχεδιαστής διαμορφώνει χώρους με καθαρά σχήματα, απλά χρώματα, αυτοσυγκράτηση και αγάπη για τη φύση. Είναι αυτός που εμπιστεύονται οι διάσημοι για να κάνει τα πανάκριβα σπίτια τους να δείχνουν πιο φιλικά

Ο διάσημος σχεδιαστής εσωτερικών χώρων, συλλέκτης έργων τέχνης και αρχαιολόγος ξεκίνησε την 60ετή καριέρα του σε ηλικία 14 ετών. Oι Στινγκ, Ρόμπερτ Ντε Νίρο, Κάλβιν Κλάιν, Μπιλ Γκέιτς είναι μερικοί μόνο από τους διάσημους που έχουν εμπιστευτεί τους χώρους τους στον δαιμόνιο Αξελ Βερβόορντ και παρουσιάζονται στο άλμπουμ «Wabi Inspirations»



«Στη φάρμα μας, όταν ήμουνα παιδί, η μητέρα μου ενθουσιαζόταν κάθε φορά που ο πατέρας μου της έφερνε αγριολούλουδα αντί για τριαντάφυλλα θερμοκηπίου. Το δωμάτιό μου ήταν πάντα γεμάτο με μικρούς θησαυρούς που είχα μαζέψει από τα δάση, τα χωράφια ή την παραλία. Η μητέρα μου άλλαζε το σπίτι κάθε σεζόν και ο πατέρας μου εκνευριζόταν, οπότε έπρεπε να του υποσχεθεί ότι θα άφηνε την καρέκλα του στο ίδιο σημείο», θυμάται. Από τη μαμά του λοιπόν, και τους καλλιτέχνες φίλους της με τους οποίους ανακαίνιζαν πύργους, ο Βερβόουρντ μυήθηκε στην εκτίμηση της τέχνης και των αντικειμένων ενώ από τον βιομήχανο παππού του κληρονόμησε τη φλαμανδική επιχειρηματική οξυδέρκεια. Και τα δύο συνέκλιναν στη θεαματική σταδιοδρομία του. Κάτοχος μιας συλλογής 17.000 έργων σήμερα, ο Βερβόουρντ φημίζεται για το εκλεπτυσμένο γούστο και την ανάμειξη παλαιών και νέων, ανατολικών και δυτικών στοιχείων στον σχεδιασμό του.

«Διάβασα βιβλία, έμαθα αγγίζοντας. Αρχισα να συλλέγω αντίκες σε μια ιδανική περίοδο. Στην Αγγλία, ο φόρος κληρονομιάς ανάγκαζε τις παλαιές οικογένειες να αποχωριστούν τους θησαυρούς που είχαν αποκτηθεί στο πέρασμα των αιώνων». Οταν το γαλλικό ασήμι έγινε μανία, εκείνος αγόραζε αγγλικό και όταν οι τάσεις άλλαζαν, εκείνος ανταμειβόταν. Είχε μάλιστα πληρώσει 2.000 δολάρια για έναν πίνακα του Μαγκρίτ, όταν ο Βέλγος ζωγράφος ήταν ακόμα άγνωστος στο ευρύ κοινό.

«Εξακολουθώ να μαζεύω βότσαλα, πέτρες ή τα παλιά κομμάτια ξύλου, τα οποία εκτιμώ όσο και τα έργα τέχνης. Θαύμαζα πάντα την αίσθηση του μέτρου σε ταπεινά αντικείμενα, όπως τα πήλινα ή ένα τραπεζάκι διαβρωμένο από τον χρόνο. Η τέχνη με έκανε να βλέπω τα πράγματα διαφορετικά». Γοητεύτηκε από πρωτοποριακά κινήματα, όπως η Arte Povera, ο αφηρημένος εξπρεσιονισμός, η Ευρωπαϊκή ZERO Art και αργότερα οι Ιάπωνες Gutai. «Αντιπροσώπευαν τη μεταπολεμική καλλιτεχνική σκηνή της Ιαπωνίας, μετά την καταστροφή της Χιροσίμα και του Ναγκασάκι κι εμένα πάντα με ενδιέφεραν η τέχνη και η φιλοσοφία της Ανατολής.



Οι γαλήνιοι κενοί χώροι της βουδιστικής αρχιτεκτονικής, πύλες στα μεγαλύτερα μυστήρια του σύμπαντος και τις άπειρες δυνατότητές του, με εμπνέουν. Γι’ αυτό ακολούθησα την ευγενή φιλοσοφία του wabi-sabi, που υποστηρίζει τα καθαρά σχήματα, τα απλά χρώματα, την αυτοσυγκράτηση, την αγάπη για τη φύση», εξηγεί το στυλ του.



Ενας καλά σχεδιασμένος χώρος επιδρά στην ψυχολογική ευημερία, μας διαβεβαιώνει. «Οι σύγχρονοι χώροι διαβίωσης ορίζονται από τη μόδα και το μάρκετινγκ. Προτιμώ καθαρότητα, απλότητα, χωρίς επιδεικτικά αντικείμενα και κραυγαλέες επιδείξεις πλούτου, εκλεκτική ακαταστασία και περισπασμούς που εμποδίζουν την εσωτερική γαλήνη. Επιδιώκω να δημιουργώ ατμόσφαιρα, θετικές εμπειρίες. Είναι σημαντικό να φτιάξεις ένα σπίτι φιλόξενο και ζεστό, κι αυτό δεν έχει να κάνει με τα χρήματα. Ακόμα και όταν δουλεύω πανάκριβα σπίτια, τα κάνω να φαίνονται casual. Είναι πιο σημαντικό να αισθάνεσαι κάτι από το να βλέπεις κάτι. Οταν νιώθω αρνητική ενέργεια σε ένα αντικείμενο, ακόμα κι αν είναι σπάνιο και όμορφο και μπορώ να βγάλω πολλά χρήματα απ’ αυτό, δεν θα το αγοράσω».



Η επιχείρησή του ανθεί, ο ίδιος δουλεύει για μερικούς από τους πλουσιότερους ανθρώπους στον κόσμο, στο Χόλιγουντ πίνουν νερό στο όνομα του γκουρού του interior design. Αναρίθμητοι οι πελάτες που ασπάζονται τη φιλοσοφία του από την Ανατολική Ακτή των ΗΠΑ έως το Χονγκ Κονγκ, όπου διατηρεί από το 2014 την γκαλερί «Αxel Vervoordt» των 8.000 τετραγωνικών μέτρων.

Προφανώς υπερεπαρκής ο ίδιος, και με ειλικρινές ενδιαφέρον για τους άλλους, ο Βέλγος συλλέκτης και σχεδιαστής θέτει πρώτιστο τον ρόλο της αρμονικής διαβίωσης, την απόλαυση που βρίσκεται στα πρωτογενή υλικά, τα ίσως υποτιμημένα, εκείνα που κρύβουν μια μυστικιστική δύναμη, που μπορεί να φαίνονται ευτελή αλλά είναι ακριβά, αντίθετα με τα εμπορεύματα της μαζικής κατανάλωσης που είναι φθηνά και δείχνουν ακριβά 


Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Best of Network

Δείτε Επίσης