Μετρό Θεσσαλονίκης: Γιατί έγινε η αλλαγή στον σχεδιασμό για τα αρχαία

METR00

Ανοικτό το ενδεχόμενο εισόδου ιδιωτών στην λειτουργία του έργου - Οι σχεδιασμοί για τραμ και επεκτάσεις προς Πειραιά

Το κόστος αλλά και οι τεχνικές λύσεις σύμφωνα με τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστα Καραμανλή, επιβάλλουν την αλλαγή σχεδιασμού για τις αρχαιότητες στο σταθμό Βενιζέλου, στο μετρό της Θεσσαλονίκης.

Κατά τη χθεσινή ακρόαση της νέας διοίκησης της Αττικό Μετρό, με πρόεδρο του κ. Νίκο Ταχιάο και διευθύνοντα σύμβουλο τον κ. Νίκο Κουρέτα, η πολιτική ηγεσία του υπουργείου υποστήριξε ότι ο προηγούμενος σχεδιασμός ανέβαζε το κόστος και ότι η λύση της παραμονής των αρχαίων στο μετρό είχε προκριθεί προ πενταετίας χωρίς όμως μέχρι σήμερα να έχουν οριστικοποιηθεί οι μελέτες.

Ο κ. Καραμανλής ανέφερε ότι για τον σταθμό της Βενιζέλου για τον οποίο ο Πρωθυπουργός δήλωσε το Σαββατοκύριακο στην ΔΕΘ ότι ο σχεδιασμός θα τροποποιηθεί και το έργο θα παραδοθεί ενιαίο το 2023, υπήρχαν μόνο προμελέτες που δεν έχουν εγκριθεί με αποτέλεσμα να βρίσκεται στο σημείο μηδέν.

Μέχρι σήμερα έχει γίνει μόνο η οροφή. «Η λύση της απόσπασης και επανατοποθέτησης θα είναι πιο σύντομη και πολύ φθηνότερη» δήλωσε ο υπουργός Υποδομών. Όπως χαρακτηριστικά σημείωσε, οι ανασκαφές έχουν μέχρι στιγμής κοστίσει 135 εκατ. ευρώ όταν το μουσείο της Ακρόπολης έγινε με λιγότερα λεφτά…

Στόχος είναι το 2023 να παραδοθεί το έργο μαζί με τον σταθμό της Βενιζέλου. Υπενθυμίζεται ότι ο υφιστάμενος σχεδιασμός που αποτέλεσε γεφύρι της Άρτας και έφερε πολλές φορές σε οριακό σημείο το έργο, προέβλεπε την κατασκευή του επίμαχου σταθμού εκ των υστέρων και αφού προηγουμένως είχε παραδοθεί όλο το υπόλοιπο δίκτυο, τέλη του 2020 σύμφωνα με τους υπεραισιόδοξους στόχους του ΣΥΡΙΖΑ.

Σχετικά με το μέλλον του μετρό της Θεσσαλονίκης, ο κ. Καραμανλής δεν απέκλεισε χθες την λειτουργία του μετρό από ιδιώτη, ένα σχέδιο το οποίο επαναφέρει στο προσκήνιο σχεδιασμούς και της προηγούμενης κυβέρνησης για είσοδο ιδιωτών στα έργα μετρό. Όπως είπε αυτό θα εξαρτηθεί από το μοντέλο που θα επιλεγεί, το οποίο σε κάθε περίπτωση θα είναι συμβατό με τις διεθνείς πρακτικές.

Την περασμένη Άνοιξη, η απελθούσα διοίκηση της Αττικό Μετρό μιλώντας σε συνέδριο υποδομών, είχε παραδεχτεί ότι επεξεργάζεται εναλλακτικά σενάρια για τις επεκτάσεις του δικτύου με κυρίαρχο επιχείρημα ότι τα έργα αυτά έχουν πολύ μεγάλο κόστος και είναι αδύνατο να χρηματοδοτηθούν με δημόσιους πόρους.

Την ανάγκη αποδραματοποίησης και αποπολιτικοποίησης του έργου, ζήτησε από την πλευρά του ο νέος πρόεδρος της Αττικό Μετρό, λέγοντας ότι στην Θεσσαλονίκη δραματοποιείται πολύ μια συζήτηση που στην πράξη είναι αμιγώς επιστημονική και οι αποφάσεις πρέπει να λαμβάνονται αμιγώς τεχνοκρατικά.

Διαβάστε περισσότερα στο www.newmoney.gr

ΣΧΟΛΙΑ (37)

Καποιοι φαινεται δεν ειναι

ΜΠΑΟΚ !!

και

παρόλα αυτά ο δήμος θεσσαλονίκης προχωράει συνεχώς σε πεζοδρομήσεις, δημιουργία λεοφορειόδρομων και κατάργηση θέσεων στάθμευσης που θα είχαν κάποιο νόημα αν λειτουργούσε το μετρό. Τώρα μαυτά τα κόλπα δεν έχεις τρόπο να πάς πουθενά στην πόλη απροβλημάτιστα, είτε με οασθ -χαχαχά, είτε με αυτοκίνητο, είτε με ...... μετρό! Ο δήμος σέβεται και φροντίζει τους δημότες του και τους δείχνει οτι είναι καλύτερα να φύγουν παρά να μείνουν στο κολαστήριο που έγινε η πόλη!

πεεεε

Σαχλαμάρες, τα αρχαία είναι η δικαιολογία!!!

κοινή λογική

Ο ψεύτης τι είδους εγκαίνια έκανε; Καλό θα ήταν να παραδοθεί ολόκληρο αλλά αν είναι να καθυστερήσει πάρα πολύ τότε ας παραδοθεί έστω και λειψό κατά 1 σταθμό....Ξέρουμε την ανικανότητα και την ψευτιά των Συριζαίων αλλά τυχόν υπερβολική καθυστέρηση θα την φορτωθεί η ΝΔ....

μουσαμάδες για την επόμενη 5ετία

και παράδοση από τον ζάεφ κατά την ολοκλήρωση. αυτό είναι προφανώς το σχέδιο νδ-συριζα

Ας τα πετάξουμε τα αρχαία. Είναι ακόμα φτηνότερη λύση

Είπε ο τρόμπας «Η λύση της απόσπασης και επανατοποθέτησης θα είναι πιο σύντομη και πολύ φθηνότερη». Είναι όμως η καλύτερη; Κάποτε το μετρό της Αθήνας, ήταν σχεδιασμένο από Άγιο Δημήτριο μέχρι Ελληνικό να είναι στο υπέργειο. Ήταν φτηνότερη λύση. Ήταν άθλια όμως. Ευτυχώς που τότε ο Σουφλιάς πήρε την απόφαση και το έκανε υπόγειο.

Έγραψε το τρολ του ΣΥΡΙΖΑ

Έλα βρε Συριζοτρολ - σοβαρά? Η αφαίρεση και επανατοποθέτηση των αρχαίων, έχει εφαρμοστεί στο Μετρό της Αθήνας, αλλά και στον διπλανό σταθμό της Αγ. Σοφίας στην Θεσαλονίκη. Κανένα αρχαίο δεν καταστράφηκε. Σαφώςλοιπόν και η αφαίρεση και επανατοποθέτηση των αρχαίων είναι η καλύτερη λύση, όπως αποφάσισε σχετικά το ΣτΕ αλλά και οι θεσμικοί φορείς της πόλης. Οι μόνοι ΤΡΟΜΠΕΣ ήταν οι Συριζαίοι, που για 4,5 χρόνια δεν έκαναν τίποτα (και από τους οποίους πληρώνεσαι...)

Chris

Τραγικοί! Πάνε το έργο 3 χρόνια πίσω ενώ δρομολογουνταν κ υλοποιουνταν με γρήγορους ρυθμούς ενώ παράλληλα είχε βρεθεί λύση για τα αρχαία. Η "άλλη λύση" που προτείνουν είναι αυτή που πάγωσε το έργο από το 2012 έως το 2016. Επίσης "άλλη λύση" δεν έχει κατατεθεί και κοστολογηθεί από κανέναν.

Ελληνας

Η κορινθου πατρων εκανε 30 χρονια να φτιαχτει και σεις περιμενετε μετρο; Το 23 ειπε ο κουλης. Βαλτε αλλα 10 χρονια.

CR

Όσους ο λαός διώχνει από την πόρτα, τους βάζει ο Κούλης από το το παράθυρο. Έτσι έγινε και με τον Ταχιάο. Αγαπητοί Θεσ/νικείς τυχεροί θα είστε αν δείτε μετρό πριν το 2100.

Άραγε;

Να έχουν καταλάβει ότι τους δουλεύουν ψιλό γαζί 40 χρόνια; Μπαα αποκλείεται.

Φόρτωση περισσότερων σχολίων
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης

4902706

Mικροί και μεγάλοι έσπευσαν στο αεροδρόμιο της Τανάγρας για να δουν από κοντά μοναδικές πτήσεις ελληνικών και ξένων μαχητικών, άλματα αλεξιπτωτιστών και εντυπωσιακές «φιγούρες» και σχηματισμούς - Δείτε φωτογραφίες