Το «Ασημένιο Βέλος» θα σφυρίξει στη Θεσσαλονίκη στις 8 Σεπτεμβρίου

treno

Aνήκει στην οικογένεια "Pendolino" και μπορεί να πετύχει μέγιστη ταχύτητα έως και 250 χλμ/ώρα - Eκτιμάται ότι θα διανύει την απόσταση Θεσσαλονίκη-Αθήνα σε τρεις ώρες και 20 λεπτά

Το ταξίδι που θα το οδηγήσει τελικά στην Ελλάδα, όπου θα κάνει επίσημη "πρεμιέρα" στις 8 Σεπτεμβρίου, ημέρα εγκαινίων της 83ης ΔΕΘ, ξεκίνησε ήδη το "ασημένιο βέλος", το τρένο που επιλέχθηκε από την ιταλική "Ferrovie dello Stato" (FS) για να πραγματοποιεί (μελλοντικά) το δρομολόγιο Αθήνα-Θεσσαλονίκη σε λιγότερες από τρεισίμισι ώρες.

Tο "Frecciargento ETR 485", όπως είναι η πλήρης επωνυμία του, μεταφέρθηκε ήδη -σύμφωνα με πληροφορίες- από τη Ρώμη στο Σερβινιάνο (Cervignano) πριν από λίγες ημέρες, προκειμένου να ξεκινήσει το ταξίδι του προς την Ελλάδα και να φτάσει εγκαίρως στη Θεσσαλονίκη στις αρχές της επόμενης εβδομάδας για τα πρώτα δοκιμαστικά του δρομολόγια. Πριν από την "επίσημη πρώτη" στις 8 Σεπτεμβρίου, θα πραγματοποιηθούν σύμφωνα με πληροφορίες τέσσερα ή πέντε δοκιμαστικά δρομολόγια στο τμήμα του δικτύου από τη Θεσσαλονίκη μέχρι την Κατερίνη, με ταχύτητα έως 200 χιλιομέτρων/ώρα.

Ωστόσο, το "ασημένιο βέλος" με τα εννέα βαγόνια του δεν θα διαγράψει τη μόνιμη πορεία του επί ελληνικού εδάφους προτού ολοκληρωθεί η ηλεκτροκίνηση και στο τελευταίο, "δύσκολο" τμήμα της κεντρικής σιδηροδρομικής αρτηρίας της χώρας, από το Λιανοκλάδι μέχρι τον Δομοκό, μήκους 52 χιλιομέτρων. Μετά τη Διεθνή 'Εκθεση, όπου θα παρουσιαστεί με την ευκαιρία της συμμετοχής της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στη διοργάνωση, το τρένο, χωρητικότητας περίπου 480 θέσεων, θα επιστρέψει προσωρινά στην Ιταλία, μέχρις ότου ολοκληρωθούν τα απαραίτητα έργα υποδομής, ώστε να μπει μόνιμα στις ελληνικές ράγες.

Μόλις ολοκληρωθούν τα έργα ηλεκτροκίνησης και οι δοκιμές στα συστήματα ασφάλειας ETCS (European Train Control System), κάτι που σύμφωνα με τις εκτιμήσεις αναμένεται να γίνει το 2019, το τρένο -που έχει κατασκευαστεί από την Alstom Ferroviaria (πρώην FIAT Ferroviaria), ανήκει στην οικογένεια "Pendolino" και μπορεί να πετύχει μέγιστη ταχύτητα έως και 250 χλμ/ώρα- εκτιμάται ότι θα διανύει την απόσταση Θεσσαλονίκη-Αθήνα στον χρόνο των τριών ωρών και 20 λεπτών. Μετά την ολοκλήρωση των έργων, η FS θα έχει πρακτικά τη δυνατότητα να δρομολογήσει στην Ελλάδα και το ακόμη ταχύτερο "κόκκινο βέλος" (Frecciarossa), το οποίο μπορεί να αναπτύξει ταχύτητες έως και 300 χιλιομέτρων την ώρα, μειώνοντας εντυπωσιακά τον χρόνο της διαδρομής μεταξύ Αθήνας και Θεσσαλονίκης.

train2


Σε πρόσφατο (14/8) κείμενο στο ιστολόγιο των μηχανοδηγών της εταιρείας ("Στέκι της ΄Ελξης"), οι Ελληνες μηχανοδηγοί ανέφεραν ότι στις αρχές του Αυγούστου βρέθηκε στην Ελλάδα πενταμελής αντιπροσωπεία συναδέλφων τους από την Ιταλία, οι οποίοι μελέτησαν το ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο μαζί με τους τρεις Έλληνες, που εκπαιδεύτηκαν στη Ρώμη πρόσφατα. "Στις συνομιλίες μας με τους Ιταλούς συναδέλφους, στελέχη της FS, διαπιστώσαμε ότι θεωρούν δεδομένο ότι η κατάσταση στην Ελλάδα θα βελτιωθεί σημαντικά το επόμενο διάστημα (ένα-δύο χρόνια) καθώς υπάρχουν δεσμεύσεις για την τήρηση των χρονοδιαγραμμάτων ολοκλήρωσης των έργων, ενώ με έκπληξη τους ακούσαμε να μας αναφέρουν ότι και στην Ιταλία μερικά χρόνια πριν (στα μέσα δεκαετίας 2000-2010) η κατάσταση στον σιδηρόδρομο ήταν αρκετά δύσκολη με την ανάπτυξη του να είναι μεγάλη τα τελευταία οκτώ-δέκα χρόνια" αναφέρουν οι μηχανοδηγοί.

ΣΧΟΛΙΑ (15)

stratos

Με την αθλια υποδομή του δικτύου και λαμβάνοντας υπόψη την παλαιότητα του ιταλικού σαραβαλου καλύτερο όνομα είναι το εξολοθρευτής ή έστω ασημένιος εξολοθρευτής.

Δημήτρης

Καλός να έρθουν και ελπίζω να μη τα γεμίσουν και αυτά με γκράφιτι όπως είναι τώρα τα περισσότερα τραίνα στην Ελλάδα! Είναι μια σκέτη αηδία αυτό που έχει γίνει μέχρι τώρα!

πγ

Με τις κλοπές καλωδίων δε ξέρω ποσο ευκολο ειναι να δουλέψει αξιοπιστα

zf

Ο ξεφτίλας θα γελάει παλι στην ΔΕΘ.Οταν η ΝΔ έλεγε να πουληθεί 40εκ Ευρώ η Τραινοσε κανανε απεργίες.Μετα την ξεπουλησαν για 10 εκ€. Τωρα φέρνουν ενα τρένο που στην καλύτερη θα μπει στην γραμμή το 2020. Ποσο σανό.πλέον

Α ρε έλληνα

Αν δεν ήταν οι ξένοι θα είμασταν (και επίσημα) ακόμη κάτω απ τους τούρκους!Αφου δεν είμαι εγώ ο καλύτερος, δεν αφήνω και τους άλλους να γίνουν.

tonyk

επειδή ζω στην ιταλικά εδώ και 20 χρονιά, το συγκεκριμένο μοντέλο είναι το πρώτο υπερταχειας, τώρα εδώ έχουν το πιο καινούριο και πιο γρήγορο μοντέλο. πάντως είναι και αυτό γρήγορο, έχει εστιατόριο μέσα, ιντερνέτ, πρώτη και δεύτερη θέση, γενικά πρώτη φορά στην Ελλάδα τέτοιο τρένο.

νίκοςςς

από το 2007 έχω βαρεθεί να ακούω οτι μέχρι τέλους του χρόνου θα έχει ολοκληρωθεί η ηλεκτροδότηση στο δίκτυο και η διαδρομή Αθήνα-Θεσσαλονίκη θα διαρκεί 3 ώρες και 45 λεπτά. Και φτάσαμε 2018 και κάποια στιγμή αόριστα, στο μέλλον, θα έχουμε τα ιταλικά σαράβαλα του 2005 που θέλουν να ξεφορτωθούν οι ιταλοί

.

Δεν τα ξεφορτώνονται. Είναι πλέον δική τους η ΤΡΑΙΝΟΣΕ......

ετους...

1999 ειναι οι συρμοι αυτοι... απλα ανακατασκευαστηκαν αργοτερα...

χαχαχαχαχα φανταζομαι τους συριζαιους να το σπρωχνουν

για να το βαλουν μεσα σε κανενα σταθμο του μετρο ..... με τον πατερα παπα να λει συντροφοι λιγω ακομα εχει μποσικα να το βαλουμε να τους λεμε να το μετρο νατη η αναπτυξη

Τσαν

Τα αμέτρητα χρήματα που πέρασαν από τον ΟΣΕ έγιναν παχουλοί μισθοί δημοσίων υπαλλήλων, υπερωρίες και μίζες αντί να επενδυθούν για να εκσυγχρονιστεί το δίκτυο του ΟΣΕ με εξελιγμένα τραίνα και να ανοίξουμε γρήγορα δρομολόγια για όλη την Ευρώπη. Έπρεπε να μας πάρουν οι Ιταλοί τα τραίνα για γίνουν τα αυτονόητα; Τόσο ανίκανοι είμαστε εμείς; Ο εν δυνάμει πλούτος της Ελλάδας είναι απίστευτος. Αν είχαμε στο δημόσιο διοικητικούς άξιους ανθρώπους με όραμα και αγάπη για την πατρίδα αυτή η χώρα θα πετούσε και θα είχε δουλειές για όλους. Έχουν πάρει χαμπάρι όλοι ποσό χαμηλού επιπέδου δημόσιο τομέα έχουμε και στο τέλος θα μας τα πάρουν όλα.

στρατος

Θεέ μου πόσο πιο γελοία μπορεί να είναι μια κυβέρνηση. Θα φέρει για λίγες ημέρες ένα ανακαινισμένο σαράβαλο, θα φορτωθεί σε αυτό μια κουστωδία άχρηστων για διαφήμιση, θα μείνει λίγες ημέρες Θεσσαλονίκη και θα φύγει γιατί το δίκτυο δεν είναι έτοιμο!!! Τίποτα δεν είναι έτοιμο αλλά όλα θα παρουσιαστούν σαν να είναι. Μετρό, "βέλος". Σίγουρα θα μιλήσει και για το έκτρωμα της περιφερειακής. Υπάρχει πιο γελοία κυβέρνηση στον κόσμο;

Κλ

Δεν είναι της κυβέρνησης ιταλική είναι η εταιρία και τα τρένα δικά της τα πάει και τα φέρνει!

petros

Έτσι νομίζεις φίλε μου; Ο showman πιστεύεις θα έχανε την ευκαιρία της διαφήμισης; Και οι Ιταλοί θα εμπαιναν στον κόπο και στα έξοδα για ένα άνευ ουσίας show χωρίς να τους έχει ζητηθεί;

Φόρτωση περισσότερων σχολίων
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης

4553494

Την ημέρα της επίθεσης του Ρουβίκωνα νοσηλευόταν στο νοσοκομείο σε κωματώδη κατάσταση - Ήταν μόλις 37 ετών- Την είδηση γνωστοποίησε το Σωματείο Ειδικών Φρουρών καταγγέλοντας την υπηρεσία ότι αντί να τον προστατεύσει και να τον στηρίξει τον τιμώρησε 

zakinthos_arthro

Εισηγούνται άρση της απαγόρευσης εισόδου και παραμονής των επισκεπτών στο Ναυάγιο της Ζακύνθου αλλά προτείνουν η αποβίβαση να γίνεται σε ένα μικρό μόνο τμήμα, της ακτής και για περιορισμένο χρονικό διάστημα

14year

Ο 14χρονος στη χειρόγραφη επιστολή στον Πρόεδρο της Κυπριακή Δημοκρατίας, Νίκο Αναστασιάδη, περιγράφει τα όσα βίωσε στα χέρια του πρώην συντρόφου της μητέρας του - Η επιστολή κινητοποίησε τις κυπριακές αρχές