Τα τελευταία λεπτά πριν τη συντριβή του Mirage στη Σκύρο

baltadorarthroo

Η αποστολή αναγνώρισης των τουρκικών μαχητικών - Πυκνή χαμηλή νέφωση μαζί με υγρασία «τύφλωσαν» το ζεύγος των Mirage 2000-5 – Τελευταία στιγμή απέφυγε τα χειρότερα ο πιλότος του δεύτερου μαχητικού

Η αποστολή αναχαίτισης δύο τουρκικών μαχητικών αεροσκαφών την Πέμπτη 12 Φεβρουαρίου έμελλε να είναι η τελευταία για τον σμηναγό Γιώργο Μπαλταδώρο.

Περίπου στις 11.30 το πρωί έλαβε εντολή απογείωσης από τη Σμηναρχία Μάχης της Σκύρου. Ο 34χρονος σμηναγός και ακόμη ένας ιπτάμενος της Πολεμικής Αεροπορίας, που ήταν σε κατάσταση επιφυλακής, έτρεξαν στα μονοθέσια Mirage 2000-5 και απογειώθηκαν με κατεύθυνση την περιοχή ανάμεσα στη Χίο και τη Λέσβο όπου τα ραντάρ της Πολεμικής Αεροπορίας είχαν εντοπίσει ένα ζεύγος τουρκικών μαχητικών αεροσκαφών. Φτάνοντας στην περιοχή όπου βρίσκονταν οι εισβολείς, διαπίστωσαν ότι τα τουρκικά μαχητικά είχαν επιστρέψει στο FIR της Κωνσταντινούπολης. Αφού διασταύρωσαν τις πληροφορίες με το Εθνικό Κέντρο Αεροπορικών Επιχειρήσεων, έλαβαν εντολή να επιστρέψουν στη Σκύρο.

Αερομαχία με τα τουρκικά μαχητικά, δεν υπήρξε. Δεν έγινε καν η διαδικασία της αναγνώρισης και της εικονικής αναχαίτισης των τουρκικών F-16, αφού οι πιλότοι τους απέφυγαν να διασταυρωθούν με τα ελληνικά αεροσκάφη επιφυλακής. Επιστρέφοντας στη Σκύρο, τα δύο μονοθέσια Mirage της 331 Μοίρας Παντός Καιρού πετούσαν σε χαμηλό ύψος, περίπου 3.000 πόδια, κινούμενα σχεδόν σε ευθεία γραμμή από τη Λέσβο προς το αεροδρόμιο διασποράς.

Προσεγγίζοντας τη βάση τους, τα δύο Mirage 2000-5 άρχισαν να κατεβαίνουν για να μπουν στην τελική διαδικασία της προσγείωσης. Φαινομενικά οι καιρικές συνθήκες ήταν καλές: επικρατούσαν ασθενείς, βόρειοι-βορειοανατολικοί άνεμοι 2 μποφόρ και η θερμοκρασία εδάφους ήταν 16 βαθμοί Κελσίου.

Ωστόσο, στην περιοχή επικρατούσε χαμηλή νέφωση. Από την ανασύνθεση των τελευταίων λεπτών πριν τη συντριβή του Mirage που πιλοτάριζε ο σμηναγός Μπαλταδώρος, προκύπτει ότι την ώρα που τα δύο μαχητικά κατέβαιναν, αντιμετώπισαν σύννεφα μαζί με υγρασία και θολούρα, μία μικτή κατάσταση που περιόριζε πολύ την ορατότητα.

Τότε ο σμηναγός Μπαλταδώρος, ως αρχηγός του σχηματισμού, έδωσε εντολή να κατεβούν χαμηλά, κάτω από τα σύννεφα. Κατεβαίνοντας, είχαν να αντιμετωπίσουν την πυκνή χαμηλή νέφωση, που σε πολλές περιπτώσεις στο παρελθόν έχει προκαλέσει στους πιλότους παραισθήσεις ή και απώλεια προσανατολισμού.

Πληροφορίες αναφέρουν ότι κάποια στιγμή στη διαδικασία της καθόδου, το δεύτερο Mirage του σχηματισμού έχασε την επαφή με το μαχητικό του σμηναγού Μπαλταδώρου. Εκείνη τη στιγμή ο δεύτερος πιλότος, λειτουργώντας όπως προβλέπουν οι κανονισμοί σε περίπτωση απώλειας επικοινωνίας με το άλλο μαχητικό του ζεύγους, τράβηξε το πηδάλιο για να ανέβει ψηλά ελπίζοντας ότι θα ανακτήσει οπτική επαφή και επικοινωνία με το Mirage του 34χρονου πιλότου που χάθηκε. Κάποιες πηγές αναφέρουν πως τη στιγμή που ο δεύτερος πιλότος του ανασχηματισμού τράβηξε το πηδάλιο για να ανέβει ψηλά, βρισκόταν σε ύψος 500 ποδών… Η απαγκίστρωση του δεύτερου Mirage, δηλαδή η έναρξη εκ νέου της ανοδικής πορείας, έγινε όταν το δεύτερο μαχητικό βρισκόταν σε ύψος μόλις 200 πόδια -περίπου 70 μέτρα- από την επιφάνεια της θάλασσας. Και αυτό διότι ένα μαχητικό που βρίσκεται σε διαδικασία ταχείας καθόδου, δεν ανακτά ύψος αμέσως μόλις ο χειριστής τραβήξει για να ανέβει.

Εκείνη την ώρα, 12.15 μεσημέρι Πέμπτης 12 Απριλίου, εκτιμάται ότι το μαχητικό του σμηναγού Μπαλταδώρου είχε προσκρούσει στην επιφάνεια της θάλασσας. Ο άτυχος 34χρονος δεν πρόλαβε να αναφέρει το παραμικρό σχετικά με την κατάσταση του αεροσκάφους ή την πορεία πτήσης του Mirage στον πύργο ελέγχου της Σκύρου.

Οι αξιωματικοί της Πολεμικής Αεροπορίας που έχουν αναλάβει τη διερεύνηση του ατυχήματος, θα αξιοποιήσουν όλα τα στοιχεία που προκύπτουν από τα συντρίμμια που έχουν περισυλλεγεί για να διακριβώσουν τα αίτια της πτώσης. Αυτή την ώρα δεν μπορεί να αποκλειστεί κανένα ενδεχόμενο, συμπεριλαμβανομένης της αιφνίδιας μηχανικής βλάβης.

Αμέσως μετά την απώλεια του στίγματος του πρώτου Mirage, ξεκίνησε η επιχείρηση έρευνας για τον εντοπισμό του αγνοούμενου πιλότου. Χρειάστηκαν περίπου τρεις ώρες μέχρι να βρεθούν τα συντρίμμια που επαλήθευαν τους χειρότερους φόβους των αξιωματικών της Πολεμικής Αεροπορίας.

Το Mirage 2000-5 του σμηναγού Μπαλταδώρου, το αεροσκάφος που είχε παραληφθεί το 2007 και είχε συμπληρώσει 800 ώρες πτήσεις, είχε συντριβεί στην επιφάνεια της θάλασσας σε απόσταση 9 ναυτικών μιλίων ΒΑ της Σκύρου.

Με απογοήτευση, τα πληρώματα των ελικοπτέρων Super Puma και Sikorsky που είχαν αναλάβει να εντοπίσουν τον πιλότο, βρήκαν μόνο την κάσκα του, κάποια τμήματα από το κιτ επιβίωσης, μεταξύ των οποίων τη σωσίβια λέμβο και άλλα στοιχεία τα οποία δεν άφηναν καμία αμφιβολία ότι ο Γιώργος Μπαλταδώρος ήταν νεκρός.

ΣΧΟΛΙΑ (157)

Δημήτριος Μπάλφουρ ο εξομολογητής

Σάπια τα Μιράζ και τα F16 . Δεν μπορούν να πετάξουν σε συνθήκες όψεως δύσκολες αλλά μόνο με όργανα. Τυφλά αεροπλάνα ουσιαστικά , ενλω η αεροπορική μάχη θέλει συνθήκες όψεως. Τα spitfire όταν τα βάλανε σε προσομειωτή κατέριψε όλα τα σημερινά. Να φκιάξει η Ελλάδα spitfire και να τα ευλογήσει ο πατήρ Δημήτριος του Παρεκλησίου του Ευαγγελισμού ( ο άγγλος κατάσκοπος Μπάλφουρ που έκανε τον Παπά στην Αθήνα και ξομολογούσε και την Φρειδερίκη και τον Μεταξά και τον Γεώργιο τον Β και την φίλη του και τον Παπάγο ).

Μονοκόματα και βαριά τα μιραζ

Προβληματικά τα Μιράζ και σταματάει ο κινητήρσς ( στολάρει) απότομα. Στο μιραζ που έπεσε το 1992 πάνω στις γραμμές τραίνου και το γλύτωσε ο πολύ έμπειρος πιλότος , στόλαρε ο κινητήρας. Η μετάκαυση του μιραζ έχει πρόβλημα στην τροφοδοσία σε μέσες στροφές Ικανότατα τα μιραζ σε ελιγμούς ώς δελταπτέρυγα αλλά αργά δε αλλαγές κατεύθυνσης σε χαμηλές στροφές όπως οι στροφέςπροσγείωσης στον κινητήρα. Είναι βαριά και μονοκόματα .

Dr γαριδάκης

Αν οι καχύποπτοι σχολιαστες εδώ μέσα ηταν το ίδιο καχύποπτοι κ στην ψήφο τους θα είχαμε αποφύγει πολλά δεινά

για τα πανηγυρια

"Πυκνή χαμηλή νέφωση μαζί με υγρασία «τύφλωσαν» ...."....χαχαχαχα.....τι διαβαζουμε ρε......ρε τι διαβαζουμε ..... τι το περασατε το μιραζ 2000-5 παντος καιρου......βοιδαμαξα;;;;;...αληθεια αν το ειχαν χτυπησει οι τουρκοι και ερχοταν χτυπημενο, ΘΑ ΜΑΣ ΤΟ ΕΛΕΓΕ Ο ΜΠΟΥΡΛΟΤΙΕΡΗΣ Ο ΚΑΜΜΕΝΟΣ;;;;;

Πανηγυρτζης

Πραγματικα το εχετε τελειωσει με τη βλακεια σας. Ερχοταν χτυπημενο λεει ο στραταρχης του καφενειου. Και δεν βρηκε χρονο να εκτιναχθει ρε αλεπου των αιθερων. Οπως και ναχει οτι εχει γινει υπαρχει ηδη καταγεγραμενο απο τους δορυφορους ολων των μεγαλων δυναμεων που κατασκοπευουν αυτη την εποχη την περιοχη της μςσογειου λογω συριακου. Υπομονη και οταν ερθει η ωρα ολα θα εξηγηθουν.

Δεν είναι ρομπότ

Κι αφού έρχονταν χτυπημένος γιατί δεν εκτινάχθηκε;ήθελε να σώσει το σιδερικό;;;

για τα πανηγυρια

το χτυπημενο εχει πολλες πτυχες, και στο φιναλε μπορει να ειχε αυτες τις εντολες.....ΜΗΝ ΞΕΧΝΑΣ ΟΤΙ ΟΙ ΤΟΥΡΚΟΙ ΒΑΡΑΝΕ ΣΤΟ ΨΑΧΝΟ ΟΠΩΣ ΑΠΕΞΕΙΞΑΝ ΠΡΙΝ ΜΕΡΙΚΕΣ ΜΕΡΕΣ ΜΕ΅ΤΟ ΣΚΑΦΟΣ ΤΟΥ ΛΙΜΕΝΙΚΟΥ

Στελλα

οι Τουρκοι φταινε.....το παλικάρι έπεσε ηρωικά μαχόμενος εν καιρο ειρήνης......το πρωτο θυμα αυτου του αόρατου ψυχρού πολέμου με την Τουρκία ας ανοίξουν τα ματια ωρισμενοι που πιστεύουν σε φιλίες μεταξυ ελλάδας και τουρκίας

lll

καλο θα ηταν να δουμε τα γεγονοτα....ειχε χαμηλη νεφωση την ωρα που επεσε...αρα δεν υπηρχε ορατοτητα..αρα επρεπε να εμπιστευτει τα οργανα του αεροπλανου....δε τα εμπιστευθηκε και δε καταλαβε ουτε ο ιδιος οτι επεσε στο νερο....λαθος χειρισμος κατα τη γνωμη μου....κριμα.

Προχθες ελεγαν ο Τουρκοι τι θα γινει αν βουλιαξουν πλοιο

και χθες εριξαν αεροπλανο. Συγνωμμη λαθος, επεσε απο την υγρασια και αποπροσανατολισμο του εμπειρου πιλοτου για νυκτερινες πτησεις. Την επομενη φορα να πεταξουν με αφυγραντηρα στο πιλοτηριο και ενα βεντεξ να σκουπιζουν τα τζαμια. Τι λεει το Τσιπραριο και τα πιστευει ο κοσμος. Μαλλον ΘΕΛΟΥΝ και τα πιστευουν κατι Ι5 αντιρρησιες που δεν εχουν καμμια προθεση να πολεμησουν για τη πατριδα και απλα θελουν μια θεση στο δημοσιο και μια γκομενα. Στο μεταξυ η Τουρκια συνεχιζει να κανει οτι θελει και οι ΠασοκοΣυριζοΝουδου μιλανε για αξιοποιηση του γεγονοτος για να βελτιωθουν οι σχεσεις με τη Τουρκια. Βρηκαμε ωμο στον Ερντογαν για να κλαψουμε....Τελικα οι Εθνικες ηττες ηταν παντα απο Ελληνοφωνους

ακης

Εαν υπηρχε βλάβη το κέντρο και το Νο2 θα είχαν ενημερωθει και ο πιλότος θα εκτινάσσονταν.

vvv

Αν ήταν έτσι θα έβλεπε τον 1 να πέφτει. Κι αν κατάλαβε τι έγινε θα μιλούσε για πτώση και θα εξέπεμπε mayday Αυτός ανέφερε ότι έχασε επικοινωνια με το ταίρι του ! Επόμενος κατά πάσα πιθανότητα δεν ήταν σε σχηματισμό

Φανταζομαι

εισαι σε θεση να καταλαβεις οτι η επικοινωνια χαθηκε με την προσκρουση.

bnb

Μην γίνεστε "συνωμοσιολόγοι" χωρίς λόγο...και μήν αυτοαναιρείσθε..αφού παρουσιάσατε την πιό "απίθανη πτώση" γιατί όμως αποκλείετε το να συνέβη κάτι εξίσου περίεργο ή τέλος πάντων απρόβλεπτο κατα την προσέγγιση?? δεν ήσασταν εκεί και δεν νομίζω ότι μπορείτε να εκφέρετε ""ασφαλή " άποψη για το δυστυχές συμβάν γιατί απλά ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ ΣΤΙΓΜΗ ..ΚΑΝΕΝΑΣ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ!! Το να αντιμετωπίζετε λοιπόν αυτό το τραγικό συμβάν με καχυποψία δεν είναι σωστό και δεν "προσφέρετε" τίποτα κάνοντάς το...

Φόρτωση περισσότερων σχολίων
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης

14year

Ο 14χρονος στη χειρόγραφη επιστολή στον Πρόεδρο της Κυπριακή Δημοκρατίας, Νίκο Αναστασιάδη, περιγράφει τα όσα βίωσε στα χέρια του πρώην συντρόφου της μητέρας του - Η επιστολή κινητοποίησε τις κυπριακές αρχές

tour_099

Ρυμούλκησαν στο κατεχόμενο λιμάνι της Κερύνειας το ψαροκάϊκο ισχυριζόμενοι ότι παραβίασε τα «χωρικά ύδατα» του ψευδοκράτους - Διαβήματα της Λευκωσίας στην ειρηνευτική δύναμη του ΟΗΕ

1863496

Είχε βιάσει μία νεαρή  κοπέλα αφού της είχε δώσει ναρκωτικά - Συνελήφθη το πρωί από την ΕΛΑΣ για τον βιασμό της 22χρονης  Έλενας - Βαρύ το κατηγορητήριο - Σε σταθερή κατάσταση η 22χρονη

5