Πέθανε ο εφοπλιστής Γεράσιμος Αγούδημος

agoudimos_ploia

Το πρωί του Σαββάτου σε ηλικία 76 ετών μετά από νοσηλεία σε νοσοκομείο - Είχε καταφέρει να παραμείνει για δύο συνεχόμενες δεκαετίες στον χώρο της ακτοπλοΐας - Πώς ξεκίνησε την καριέρα του

Θρήνος για την εφοπλιστική οικογένεια, καθώς έφυγε από τη ζωή το πρωί του Σαββάτου σε ηλικία 76 ετών ο γνωστός εφοπλιστής Γεράσιμος Αγούδημος.

Ο «Καπτα Μάκης» όπως τον αποκαλούσαν ήταν μια εμβληματική προσωπικότητα της ακτοπλοΐας και όχι μόνο. Σπούδασε Ναυτιλιακά σε ιδιωτικό κολέγιο των Αθηνών, ενώ παράλληλα απασχολούνταν στην εταιρεία.

Εδώ και πολλά χρόνια, ο Γεράσιμος Αγούδημος, που ήταν πατέρας πέντε παιδιών, του Αλέξανδρου, της Αλκμήνης, της Θάλιας, της Δήμητρας και του Νικόλαου. Όλοι είχαν επιστρέψει στην Ελλάδα τον τελευταίο καιρό εκτός από τον Γεράσιμο Αγούδημο που βρισκόταν μόνιμα στο Λουγκάνο. Τις τελευταίες ημέρες νοσηλευόταν σε νοσοκομείο καθώς αντιμετώπιζε προβλήματα υγείας. Σύμφωνα με πληροφορίες η επίσημη αιτία θανάτου ήταν ανακοπή καρδιάς.

Η σορός του δεν έχει επιστρέψει ακόμα στην Ελλάδα λόγω καθυστέρησης στις διαδικασίες στην Ελβετία καθώς εξαιτίας του Πάσχα των Καθολικών η ελληνική πρεσβεία στη χώρα ήταν κλειστή. Πληροφορίες αναφέρουν ότι τελικά η σορός του Γεράσιμου Αγούδημου θα έρθει στην Ελλάδα την επόμενη εβδομάδα, μετά, δηλαδή, και το ορθόδοξο Πάσχα.

Οι στιγμές που άφησαν ιστορία
Η σύζυγός του Ανθή-Μαρίνα είναι Ελληνίδα μεγαλωμένη στην Αίγυπτο με καταγωγή από την Κάσο και διέθετε περιουσία την οποία διαχειρίστηκε με τον καλύτερο τρόπο στις αγοραπωλησίες πλοίων.

Αρχικά ο Γεράσιμος Αγούδημος ήταν μαζί με τον μεγαλύτερο αδελφό του Μίμη με έμβλημά τους το «ΗΑ» που σήμαινε Ηνωμένοι Αγούδημοι.

Κάποια στιγμή τα δύο αδέρφια χωρίστηκαν με τον Μίμη να κρατά το έμβλημα ΗΑ.

Στις ιστορικές στιγμές του Γεράσιμου Αγούδημου περιλαμβάνονται η μεταφορά με το πλοίο «ΜΙΛΕΝΑ» του Ανδρέα Παπανδρέου και της Δήμητρας Λιάνη στην Τήνο για το τάμα του τότε προέδρου του ΠΑΣΟΚ μετά το Χίθροου. Μαζί τους σε εκείνο το ταξίδι ήταν ο Γιώργος Κατσιφάρας, ο Τηλέμαχος Χυτήρης, ο Αντώνης Λιβάνης. Τότε ακολουθούσε σημαιοστολισμένο ως συνοδεία το πλοίο «ΔΗΜΗΤΡΑ».

Το 1993 όταν ο Αλέξανδροας Παπαδόγγονας δεν του έδινε άδεια σκοπιμότητας στα Δωδεκάνησα για το «ΡΟΜΙΛΝΤΑ» που είχε φέρει στην Ελλάδα, ο Γεράσιμος Αγούδημος διοργάνωσε τελετή υποστολής της ελληνικής σημαίας παρουσία ναυτιλιακών παραγόντων και τελικά σε 10 ημέρες πήρε τα δρομολόγια

Τον Ιούλιο του 2006 μετά από βλάβες και καθυστερήσεις κάποιου πλοίου του βγήκε στα κανάλια και έλεγε ότι οι κυρίες με τα σιθρού και τα αρώματα θέλουν να πηγαίνουν μόνο με καταμαράν σε 1-2 ώρες και όχι με τα κανονικά πλοία όπως είναι τα δικά του και γι' αυτό διαμαρτύρονται.


Τα καράβια του που άφησαν ιστορία
Ο Αγούδημος θεωρούνταν ως ο μοναδικός παραδοσιακός εφοπλιστής της ακτοπλοΐας που κατάφερνε να παραμένει στο χώρο για δύο συνεχόμενες δεκαετίες, σε μία περίοδο που ο κλάδος είχε κλονιστεί από την αυτοκτονία του Παντελή Σφηνιά και τα λουκέτα του Π. Παναγόπουλου και του Γ. Στρίντζη.

Ο Μάκης Αγούδημος ο ιδιοκτήτης των επιβατηγών πλοίων «GA Ferries», στις εποχές δόξας του, καθώς ήταν το παιδί (όπως τον έλεγε) του Ανδρέα Παπανδρέου, αγόραζε το ένα πλοίο μετά το άλλο και σε όλα έδινε το όνομα των αγαπημένων του προσώπων!

Ο πλοιοκτήτης των μυθικών φέρι, της μεγάλης ναυτιλιακής εταιρείας GA Ferries είχε γεννηθεί στην Αγία Ευφημία της Κεφαλονιάς.

Ο καπετάν Μάκης άρχισε την καριέρα του από ναύτης σε πλοία που έκαναν ταξίδια στη Μεσόγειο για να φτάσει να γίνει καπετάνιος και αργότερα πλοιοκτήτης. Μπορεί να έγινε γνωστός λόγω της ακτοπλοΐας, η εφοπλιστική του πορεία όμως άρχισε με φορτηγά πλοία το 1967, ενώ ο μύθος τον θέλει να έχει πουλήσει και να έχει αγοράσει μέχρι την ηχηρή πτώση του περισσότερα από 250 πλοία.

Ξεκίνησε το 1989 στην Ακτοπλοΐα με το «Νταλιάνα» και το «Μιλένα», ενώ στην συνέχεια προστέθηκε στο στόλο του η «Δήμητρα», τα ονόματα των τριών θυγατέρων του.

Το 1991 προστέθηκε στο στόλο του η επιβλητική «Ροδάνθη», προς τιμήν της συζύγου του Ροδάνθης Αγούδημου.

Το 1993 θα αποκτηθεί το «ΡΟ ΜΙΛ ΝΤΑ» που θα πάρει το όνομά του από τα αρχικά των ονομάτων της «ΡΟ δάνθης», της «ΜΙ λένας» και της «ΝΤΑ λιάνας».

Kαι το 1994 θα συμπληρωθεί η αρμάδα με τη δρομολόγηση του «Μαρίνα» στη γραμμή για Κάλυμνο-Κω-Ρόδο.

Λίγο μετά θα αποκτηθεί το δεύτερο «Δήμητρα», πρώην «Ionian Fantasy» του Στρίντζη σε αντικατάσταση του πρώτου «Δήμητρα» που πουλήθηκε στον Αντώνη τον Αγαπητό.


Το «καλό ταξίδι» του Πάνου Καμμένου
Μέσω Twitter αποχαιρέτησε ο υπουργός Άμυνας Πάνος Καμμένος τον εφοπλιστή Γεράσιμο Αγούδημο.

Ο κ. Καμμένος, ο οποίος στο παρελθόν διετέλεσε υπουργός Ναυτιλίας, εύχεται «καλό ταξίδι Καπτα Μάκη» και σημειώνει ότι «ανεξάρτητα όλων ποτέ δεν αρνήθηκε να κάνει δρομολόγιο με οποιεσδήποτε καιρικές συνθήκες έστω για ένα ασθενή χωρίς αντάλλαγμα στο Αιγαίο».

Η ανάρτηση του υπουργού Άμυνας έχει ως εξής:
Δείτε βίντεο: Πέθανε ο εφοπλιστής Γεράσιμος Αγούδημος
Πέθανε ο εφοπλιστής Γεράσιμος Αγούδημος

ΣΧΟΛΙΑ (54)

@

Μονο που βλεπω την πολυτελη κατοικια (με την πισινουλα με θεα τη λιμνη) στην φτωχικη συνοικια του Λουγκανο της Ελβετιας, μου καιγεται η καρδια... Πασοκο-θαλασσοδανεια ,αλλα χρεωκοπησε ο καημενος γιατι η ακαρδη η ΝΔ εκλεισε την κανουλα στους πασοκους και την ανοιξε στους δικους της? Και μετα ,κοροιδο Ελληνα σου λενε και απο πανω: μαζι τα φαγαμε... Εχει κανεις απο εσας που χρεωκοπησατε, σπιτακι στην Ελβετια?

Καλοφαγωτα στους κληρονομους

Κατι τετοιοι μας εφτασαν εδω που ειμαστε. Επαιρναν τα λεφτα απ' το κρατος και τα πηγαιναν απ' ευθειας στις τραπεζες της Ελβετιας, εδιναν βεβαια και καποια ψιχουλα σε εργαζομενους. Στην ουσια το Ελληνικο κρατος χρηματοδοτουσε την επιχειριση του, αυτος ενας απλος διαχειριστης ηταν, με το αζημιωτο βεβαια και αυτος και πολυ πιθανον και οσοι κρατικοι υπαλληλοι συσχετιζοταν μ' αυτον. Δηθεν και καλα τα πλοια του εξυπηρετουσαν νησια της αγωνης γραμμης.

νικος- ρομιλντα

ημουν και εγω καποτε υπαλληλος του κυριου Αγουδημου. αυτος με βοηθησε οικονομικα να κανω οικογενεια ενω ημουν απλος μουτσος. ο καλυτερος ανθρωπος που εχω γνωρισει και σαν επιχειρηματιας και σαν απλος ανθρωπος , ερχοταν παντα και ακουγε εναν εναν τα προβληματα που ειχε. ας ειναι ελαφρυ το χωμα που θα τον σκεπασει.

Λούλης

"ερχόταν και ΣΑΝ απλός άνθρωπος". Άρα, είδες λοιπόν ότι ο επιχειρηματίας είναι ανώτερος από έναν απλό άνθρωπο; Τελικά όλοι έρχεστε στα λογια μου!

www

2002 φαντάρος , πειραιας - ροδος,22 ωρες με το ροδανθη, δεν θα το ξεχασω ποτε

Εφ-οπλίζω

Και γιατί τους λένε εφ-οπλιστές;Πλοιοκτήτες είναι.

Γιουσουρηςπελαγιος

Τοεξοπλιζω ή εφοπλιζω δεν εχει περασει απο το μυαλο σου; Καληνυχτα σας. Και κατι ακομη. Ανοιξε το ναυτικο δικαιο και τοτε θα δεις ποια η διαφορα πλοιοκτητη εφοπλιστη. Σαν Καπετανιος σου μιλαω..

BASILHS

ΞΕΚΙΝΟΥΣΕ ΤΟ ΝΤΑΛΙΑΝΑ ΑΠΟ ΔΟΝΟΥΣΑ ΚΑΙ ΑΚΟΥΓΟΤΑΝ ΣΤΗ ΠΑΡΟ ΕΠΙ 4 ΩΡΕΣ ΜΕΧΡΙ ΝΑ ΔΕΣΕΙ .ΕΜΠΕΝΕΣ ΦΡΕΣΚΟΞΥΡΙΣΜΕΝΟΣ ΚΑΙ ΕΒΓΕΝΕΣ ΜΕ ΜΟΥΣΙ ......

Αντρε

Ας παραθέσω και γω την ιστορία μου...Σε μια από τις καλοκαιρινές αποδράσεις μου στην κω με το Ροδάνθη κάναμε 14 ώρες!Εγω εργένης τότε δε βιαζόμουν...τη φραπεδια στο χέρι και βόλτες πέρα δώθε στα καταστρώματα...έτσι γνώρισα και την Μπριγκιτε μια Γερμανίδα με την οποία στη συνέχεια 10 μέρες στη κω περάσαμε τέλεια!Αν ήμουνα σε σούπερ τζετ δεν θα προλαβαίναμε να συστηθουμε!Ωρα καλή καπετάν Αγούδημε από τη δικιά οπτική μια χαρά ήταν τα πλοία σου!

Λούλης

Γιατί, καθημερινά στις ουρές του δημοσίου και της εφορίας, της τράπεζας κλπ, λίγες γνωριμίες νομίζεις γίνονται;

Μιχαλης Γ.

Οσοι μιλανε για απληρωτους υπαλληλους και φεσια να ερθουν μια βολτα εδω στο Λιμανι του Πειραια να ρωτησουν τον κοσμο που δουλευε και εχει συνεργαστει με τον Καπτα Μακη τι γνωμη εχουν για αυτον και αν ηταν καλος εργοδοτης η οχι. Για 19 χρονια ηταν ο καλυτερος εργοδοτης που πληρωνε τους παντες και τα παντα με μετρητα και παντα πριν την ωρα τους και με το παραπανω, ηταν ο πρωτος που θεσπισε το μπονους για τους ταξιδιωτικους πρακτορες και τους υπαλληλους του σε περιπτωση που πουλαγαν παραπανω εισητηρια και πηγαινε καλα η εταιρεια, ηταν αυτος που το γραφειο του ηταν παντα ανοιχτο για ολους και παντα θα τον εβλεπες στο λιμανι να παρακολουθει τι γινετε οχι σαν μερικους εφοπλιστες που δεν ξερουν καν πως ειναι τα καραβια τους. Ολοι εδω στον Πειραια ξερουμε πως και γιατι χρεωκοπησε η GA Ferries και αρκετοι απο εμας χασαμε και καποια χρηματα αλλα ειναι ντροπη και αχαριστια να βριζεις το χερι που σε πληρωνε 19 χρονια επειδη στο τελος σου αφησε 3-4 μηνες χρωστουμενα. Επισης οσοι λενε για το αν τα πλοια ηταν παλια και αργα να ερθουν και να μας πουνε ποια αλλα πλοια θελανε να κανουν αυτα τα δρομολογια και δεν τα αφηνανε, δρομολογια που φορτωνανε σε καθε λιμανι 5 επιβατες και ενα αγροτικο. Καλο ταξιδι Καπτα Μακη εμεις οι φιλοι σου και συνεργατες σου θα σε θυμομαστε για παντα.

Ανδρέας Π

Μαζί τα φάγατε Κυρ Μιχάλη;

Βασίλης Ζήκος

Ναι ρε μαζί τα φάγαμε................πήγαινε και κάνε κατι στη ζωή σου που κάθεσαι και μας τα τουμπανιάζεις.....

Άνδρεας Π

Τουλάχιστο δεν είμαι ξεδιάντροπο λαμόγιο και φοροφυγάς

kent

εισαι όμως ενας τεμπελης που θα κλαις τη μοιρα σου μεχρι να πεθανεις.

Μιχαλης Γ.

Εγω Ανδρεα ειμαι ενας απλος εργαζομενος και οτι εφαγα το ειχα δουλεψει, εσυ απλα μπαινεις και μιλας για ανθρωπους που δεν ηξερες λεγωντας μαλιστα πραγματα που δεν στεκουν.

Δρομολόγιο για Ναξο

με 5 ατομα και ένα αγροτικό??????? ποιος έλεγε στους απλήρωτους πλοιάρχους : αν πουλησει η Α θέση θα πάρεις έναντι?? δεν μας τα λες καλά

Μιχαλης Γ.

Αγαπητε φιλε αυτα που λες εγιναν τα τελευταια δυο χρονια που η εταιρεια ειχε προβληματα.

OK

Σε άλλο μήνυμα όμως μιλάς για 3-4 μηνιάτικα που δεν πληρώθηκαν, ενώ εδώ για 2 χρόνια που δίνονταν έναντι, και αυτά με προϋποθέσεις!

Nick

Φιλε δικιο εχεις. Μεγαλη μορφη... Ομως πολλοι συνεργατες του θυσιαστηκαν για κεινον. οσοι γνωριζουν καταλαβαν

Μιχαλης Γ.

Επειδη ξερω πολυ καλα σε ποιον αναφερεσαι ειναι μεγαλη υποθεση και συζητηση που δεν γινεται δημοσιως. Αδικα πηγε και αυτος που λες παντως και οχι μονο για επαγγελματικους λογους, ειχε και τα προσωπικα του.

Μαίρη από Αταλάντη

Κρίμα να φεύγουν εφοπλιστές, οι πιο αξιόλογοι άνθρωποι στην Ελλάδα. Ευτυχώς ο Ντίνος μου είναι μια χαρά ακόμα δόξα τω θεω.

Θανάσης

Δεν έχει επίθετο αυτός ο αξιόλογος άνθρωπος Ντινος; Α ρε λαμόγιο απο Αταλάντη

Νίκος

Ξέρει Μαιρτσουλα μου ο μπαμπάς σου και η μαμά σου ότι γυρνάς με εφοπλιστές;

Cyberdyne

Ο ΣΥΡΙΖΑς και η 1η φορά αριστερά χρειάζονται να κατασκευάσουν κι αυτοί ένα τέτοιο ...πλοιοκτήτη ως γνήσιοι απόγονοι του παλιού ΠΑΣΟΚ που βούλιαξε τη χώρα. Τον Κουρή τον έχουν, τώρα έμεινε μια αεροσυνοδός να πάρει τα μυαλά του ψυχακια και ένας αγουδημος. Το ΠΑΣΟΚ είναι εδω.

Φόρτωση περισσότερων σχολίων
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης

663756__1_

«Το πόρισμα αυτό θα πάει στα σκουπίδια, όχι μόνο γιατί αυτή η κυβέρνηση δεν θα προλάβει να το υλοποιήσει, αλλά κυρίως γιατί δεν το θέλει κανείς στην κοινωνία εκτός από τους συντάκτες του» αναφέρει η φοιτητική παράταξη της ΝΔ

1
1836580

Σε πρώτο βαθμό έχει καταδικαστεί σε 12 χρόνια φυλάλκιση - Είχε  υποστηρίξει ότι δεν βίασε το κορίτσι, αλλά όλα συνέβαιναν συναινετικά  - Είναι ένας  από τους κατηγορούμενους για την υπόθεση της Χρυσής Αυγής

4466181

Οι αρχές πρέπει να μετακινήσουν επειγόντως τους πρόσφυγες, και ιδιαίτερα τις ευάλωτες ομάδες, στην ηπειρωτική χώρα επισήμανε σε δήλωσή του ο διευθυντής του ελληνικού τμήματος της Διεθνούς Αμνηστίας, Γαβριήλ Σακελλαρίδης

9