Όλο και πιο σκοτεινή ιστορία η πετρελαιοκηλίδα και τα δεξαμενόπλοια στο Σαρωνικό

Όλο και πιο σκοτεινή ιστορία η πετρελαιοκηλίδα και τα δεξαμενόπλοια στο Σαρωνικό

Πώς συνδέεται το δεξαμενόπλοιο που βυθίστηκε με εκείνο που έκανε την απάντληση πετρελαίου και βρέθηκε με λαθραία καύσιμα στα διπύθμενα - Γιατί βυθίστηκε τελικά το «Αγία Ζώνη», ενώ ήταν αγκυροβολημένο - Τα σενάρια που εξετάζουν οι αρχές

Πόλεμος συμφερόντων, έντονες οσμές λαθραίας διακίνησης πετρελαίου και εταιρείες ανεφοδιασμού καυσίμων που συνεργάζονται από παλιά συνθέτουν την εικόνα του ναυαγίου στη Σαλαμίνα
και την πρόκληση της οικολογικής καταστροφής.

Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή. Η πλευρά του Θεόδωρου Κουντούρη πλοιοκτήτη του «Αγία Ζώνη ΙΙ» αφήνει τις τελευταίες ημέρες να εννοηθεί ότι το πλοίο του μπορεί να έπεσε θύμα ανταγωνιστών. Και αυτό γιατί ο πλοιοκτήτης, είχε κλείσει αρχίσει να κινείται ως προμηθευτής μόνος του τον τελευταίο καιρό κλείνοντας καλά συμβόλαια με ναυτιλιακές ξένων συμφερόντων και εταιρείες μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων τα λεγόμενα containerships. Το «Αγία Ζώνη ΙΙ», αγκυροβολημένο νότια της νήσου Αταλάντης, περίμενε από το Σάββατο 9 Σεπτεμβρίου, λίγες ώρες πριν βυθιστεί, τέσσερα containerships. Κάποια από αυτά είναι της Hapag Loyd ενώ συνεργασία υπάρχει και με την Evergreen. Υπολογίζεται ότι η εταιρεία του Θόδωρου Κουντούρη έχει κλείσει συμβόλαια για προμήθεια πετρελαίου συνολικής ποσότητας άνω των 200.000 τόνων. 

Η Evergreen είναι από τις μεγαλύτερες εταιρείες liners στον κόσμο και συμμετέχει στη συμμαχία των κολοσσών της OCEAN Alliance. Σε αυτή εκτός από την Evergreen συμμετέχει η γαλλικών συμφερόντων CMA-CMG, η Cosco και η Orienet Overseas.

Αυτή είναι η μία όψη του νομίσματος για να δικαιολογήσει την εισροή ύδατος στο μηχανοστάσιο του «Αγία Ζώνη ΙΙ» μέσω των σωληνώσεων που ψύχουν τις μηχανές και απορροφούν τεράστιες ποσότητες νερού.

Το άλλο σενάριο που κυκλοφορεί από χθες αφήνει υπονοούμενα, ότι «ενδέχεται» να ανοίχτηκαν οι βάνες εισρόφησης για να μπει θαλασσινό νερό από τις ειδικές σωληνώσεις και να ισοσταθμίσει το κενό που υπήρχε στο φορτίο πετρελαίου, το οποίο έπρεπε, σύμφωνα με τα χαρτιά, να υπάρχει στο πλοίο. Στη συνέχεια, εικάζεται ότι «κόλλησε» το σύστημα και δεν μπορούσαν να κλείσουν οι βάνες και να αποτρέψουν την ανεξέλεγκτη ροή του ύδατος στο εσωτερικό του πλοίου, το οποίο τελικά βυθίστηκε. 

Όλα τα σενάρια βρίσκονται υπό διερεύνηση από τις Αρχές στο πλαίσιο της προανάκρισης.

Ο ρόλος του δεξαμενόπλοιου «Lassea»
Όσο αφορά το δεξαμενόπλοιο «Lassea», που μέχρι την περασμένη Τρίτη έκανε απάντληση πετρελαιοειδών από τις δεξαμενές του «Αγία Ζώνη ΙΙ», βρίσκεται κατασχεμένο στα διυλιστήρια των ΕΛΠΕ στο πλαίσιο έρευνας για λαθρεμπορία.

Ανήκει στην εταιρεία Mare Hellas. Οι τελωνειακές αρχές μετά από έλεγχο εντόπισαν περίπου 55 τόνους πετρελαίου το οποίο δεν μπορούσε να δικαιολογηθεί με βάση τα παραστατικά. Τα καύσιμα εντοπίστηκαν στα διπύθμενα του πλοίου. Ο έλεγχος έγινε όταν το δεξαμενόπλοιο κατέπλευσε στα διυλιστήρια για να παραδώσει το πετρέλαιο που έιχε απαντλήσει από το ναυαγισμένο πλοίο.

Η εταιρεία δήλωσε στο υπουργείο Ναυτιλίας ότι υπήρχε διαρροή από τις δεξαμενές του πλοίου προς τους χώρους όπου βρίσκονται τα σεντινόνερα όπου και βρέθηκε η ποσότητα των καυσίμων.

Μεταξύ των πλοιοκτήτριων εταιρειών τόσο του «Αγία Ζώνη ΙΙ» όσο και του «Lassea» υπάρχει συνεργασία χρόνων, αφού κατά καιρούς η μία πουλούσε πλοία στην άλλη ενώ και οι δύο έκαναν τις επισκευές τους στα ναυπηγεία του Ομίλου Σπανόπουλου που έχει αναλάβει την απορρύπανση των ακτών από τις πετρελαιοκηλίδες.

«Κόλλησε» στη Σκύρο το δεξαμενόπλοιο NEDA

Στο μεταξύ σήμερα το πρωί αναμενόταν ο κατάπλους του δεξαμενόπλοιου NEDA για να συνεχιστεί η απάντληση του πετρελαίου από το ναυάγιο. Ωστόσο αυτό κόλλησε στη Σκύρο λόγω ισχυρών ανέμων και στην θέση του πάει το «Aegean Princess 1».

Το δεξαμενόπλοιο NEDA φέρεται να ανήκει στον πλοιοκτήτη του «Lassea» και είχε ξεκινήσει από την Καβάλα. Το έχει ναυλώσει ο Θεόδωρος Κουντούρης και αυτό.

Σύμφωνα με πληροφορίες το «Lassea» ανήκει σε συμφέροντα πλοιοκτήτη του οποίου το 2012 είχε βυθιστεί ανεφοδιαστικό δεξαμενόπλοιο στον κόλπο της Ελευσίνας, όπου έχασε τη ζωή του ο καπετάνιος του.

Επρόκειτο για το δεξαμενόπλοιο – ανεφοδιαστικό «Αλφα Ι» υπό ελληνική σημαία και πλήρωμα 11 Ελληνες, το οποίο  βυθίστηκε στις 5 Μαρτίου του  2012. Σύμφωνα με τους αξιωματικούς του Λιμενικού, το πλοίο προσέκρουσε  σε υπάρχον ναυάγιο με αποτέλεσμα τη βύθισή του μέχρι το ύψος της πλώρης.

Το δεξαμενόπλοιο είχε αποπλεύσει  από το αγκυροβόλιο των Ελληνικών Πετρελαίων Ασπροπύργου έμφορτο με 1.800 τόνους μαζούτ και 200 τόνους πετρέλαιο κίνησης και επρόκειτο να εφοδιάσει το πλοίο «Φαβόλα», σημαίας Ιταλίας, στο αγκυροβόλιο της Ελευσίνας.

Ο 48χρονος πλοίαρχος παρέμεινε πάνω στο πλοίο μέχρι την τελευταία στιγμή καταβάλλοντας κάθε δυνατή προσπάθεια να το σώσει, με αποτέλεσμα να  πνιγεί. Τελικά, όμως, βρέθηκε νεκρός από δύτες της Μονάδας Υποβρυχίων Αποστολών του Λιμενικού.


Στο Μονομελές οι συλληφθέντες
Σήμερα θα δικαστούν από το Μονομελές πλημμελειοδικείο Πειραιά ο πλοίαρχος και ο α΄μηχανικός του «Lassea» για παραβίαση  του τελωνειακού κώδικα  για λαθρεμπορία καυσίμων άσκησε η εισαγγελία Πειραιά.

ΣΧΟΛΙΑ (54)

ΝΑ ΡΩΤΗΣΩ ΚΑΤΙ ΑΣΧΕΤΟ;;;;;

ΝΑ ΡΩΤΗΣΩ ΚΑΤΙ ΑΣΧΕΤΟ;;;;;ΜΕ ΤΗΝ ΥΠΟΘΕΣΗ ΜΕ ΤΟ ΤΑΧΥΠΛΟΟ ΤΟΥ ΓΕΡΟΛΥΚΟΥ ΤΟΥ ΛΥΚΟΥΡΕΖΟΥ ΤΙ ΕΓΙΝΕ;;;;;;ΣΤΗΝ ΑΙΓΙΝΑ.....ΜΕ ΤΗΝ ΥΠΟΘΕΣΗ ΜΕ ΤΟ ΤΑΧΥΠΛΟΟ,,,,,,, του γρήγορου σκάφους που διέλυσε τη λάντζα έξω από τον κολπίσκο της Μονής.ΞΕΡΕΙ ΚΑΝΕΙΣ;;;;;;;;

Sakis-konitsa

Μόνο δύο πράγματα είναι άπειρα: το σύμπαν και η ανθρώπινη βλακεία, και ως προς το σύμπαν διατηρώ κάποιες αμφιβολίες.-Albert Einstein, 1879-1955 , Γερμανοεβραίος φυσικός.

Συριζάκιας

Σίγουρα πάντως, δεν πρόκειται για λαθρεμπόριο πετρελαιοειδών. Το λαθρεμπόριο ήταν το πρώτο που πατάξαμε. Τώρα ασχολούμαστε σοβαρά με τη φοροδιαφυγή.

.?

του πετρελαίου;

καποιος

> αεροπορία βήσματα

🇬🇷Epwnvmus🇺🇸

Οι χειρότεροι βόθροι μυρίζουν σαν λουλούδια συγκριτικά με το τι βρώμα υπαρχει σ’αυτον τον χώρο με το «εμπόριο» κ κυριως λαθρεμπόριο πετρελαίου... Που θα «καθάριζε» ο μέγας Αλεκσης κ ο καθε Κουρουπλής!! Χα! Χα! ΧΑ!!

ΕΠΕ

Η ιστορία ήταν σκοτεινή από τη στιγμή που ένα σαπιοκάραβο φόρτωσε 2500 τόνους πετρέλαιο και ξεκίνησε να τους πάει απέναντι στις δύο τα ξημερώματα με 2 άτομα πλήρωμα. Αλλά τα μέσα μαζικής αποβλάκωσης έχετε κάνει ότι περνάει από το χέρι σας ωστε οι μισοί να το θάψετε και οι άλλοι μισοί να το κάνετε σήριαλ για πολιτικούς σκοπούς και το πάτε κουβέντα - κουβέντα. Τί είναι ξέρουμε όλοι από την πρώτη στιγμή. Γελοίοι

ΑΡΑΓΕ.....?

....ΤΟ MARINE TRAFFIC AIS ΕΧΕΙ BACK UP.....

ΓΙΑΤΙ ΝΕΜΕΣΙΣ ΡΕ ΑΝΤΙΔΡΑΣΤΙΚΗ ΤΡΟΜΠΑ;

εσεις θα φατε το μαυρο της ζωησας κολοαριστερα σκουπιδια αθεα ισλαμολαγνια προδοτες και ανωμαλοι ανθελληνες. ολοισας θα δικαστειτε σκουλικιααααααα

χαχαχα

Θα σπασεις κανενα δωδεκαποντο, λουλα.

wolf

Φιλοι, για το ναυαγιο δεν φταιει ο Κουρουμπλης ! Την απολυτη ευθυνη φερει ο Πρωθυπουργος που τοποθετει σε θεσεις κλειδια οχι μονον ανιδεους ανθρωπους - τι μπορει να ξερει απο καραβια ενας που ζει η εχει ζησει μακρυα απο το αντικειενο αυτο - αλλα και τυφλους !! Οταν οι ανοιχτοματες δεν μπορουν να διακρυνουν το σωστο , πως μπορει να το εντοπισει ( το σωστο ) ενας τυφλος?

458

Η γερμανική δικαιοσύνη που είναι; Ένας γερμανός εισαγγελέας;

Σκοτεινή κυβέρνηση

Σκοτεινές ιστορίες

Φόρτωση περισσότερων σχολίων
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης

alb_main01

Πολλά τα ερωτηματικά για τις συνθήκες της απόδρασης από το Α.Τ. Αργυρούπολης - Προκλητικές αναρτήσεις στα social media με καλάζνικοφ και πανάκριβα οχήματα - Χάριζαν κλοπιμαία στις γυναίκες που κυκλοφορούσαν

10
190620181731019827313

Απορρίφθηκε από την τουρκική δικαιοσύνη και το τέταρτο αίτημα αποφυλάκισής τους που κατετέθη σήμερα - Παραμένουν κρατούμενοι στις φυλακές υψίστης ασφαλείας της Αδριανούπολης

14