Εθνικό Απολυτήριο, κατάργηση Πανελλαδικών, αυτοαξιολόγηση και συναίνεση στην ατζέντα Γαβρόγλου

Εθνικό Απολυτήριο, κατάργηση Πανελλαδικών, αυτοαξιολόγηση και συναίνεση στην ατζέντα Γαβρόγλου

Τυχόν αλλαγές θα έρθουν σε βάθος τετραετίας, διαβεβαίωσε ο υπουργός Παιδείας

Εθνικό Απολυτήριο, κατάργηση Πανελλαδικών, αυτοαξιολόγηση και συναίνεση στην ατζέντα Γαβρόγλου
Εθνικό Απολυτήριο, κατάργηση Πανελλαδικών Εξετάσεων και αναμόρφωση των πρώτων ετών των Πανεπιστημίων με παράλληλο “άνοιγμα” σε νέους πανεπιστημιακούς είναι το τρίπτυχο στο οποίο θα κινηθεί ο υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου, όπως είπε σε σημερινή συνέντευξη Τύπου, επιβεβαιώνοντας πλήρως δημοσίευμα του Πρώτου Θέματος.

Παράλληλα ο υπουργός ανακοίνωσε την επέκταση του ενιαίου τύπου ολοήμερου δημοτικού και στα μονοθέσια, διθέσια, τριθέσια σχολεία (συνολικά 769 σχολεία), την προσθήκη ενός έτους στην υποχρεωτική προσχολική εκπαίδευση και την περαιτέρω ενίσχυση του απογευματινού προγράμματος του ολοήμερου σχολείου. Ιδιαίτερη ήταν η αναφορά του κ. Γαβρόγλου στην λέξη «συναίνεση», καθώς θα ζητήσει από τα πολιτικά κόμματα εμπειρογνώμονες για την Παιδεία, επισημαίνοντς οτι “πρέπει να συνυπάρχουμε ακόμα και μέσα από πολτικές συγκρούσεις, είναι θέμα πολιτικής κουλτούρας που πρέπει να υπάρχει στην παιδεία”. Ο κ. Γαβρόγλου δεν δίστασε να παραδεχθεί οτι όταν σβήνουν τα φώτα από τις κάμερες στη Βουλή όλοι είμαστε πιο συναινετικοί  ακόμα και εμείς στον ΣΥΡΙΖΑ, όπως είπε χαρακτηριστικά.

Κλείσιμο
Ιδιαίτερη αναφορά έγινε στα θέματα έρευνας από τον αναπληρωτή υπουργού Έρευνας και Καινοτομίας Κώστα Φωτάκη ο οποίος εστίασε στην “αντιμετώπιση της μεγάλης και μονόπλευρης φυγής επιστημόνων στο εξωτερικό που βρίσκεται στο επίκεντρο αυτής της προσπάθειας”. Παράλληλα αναφέρθηκε στην Ιδρυση ενός Ταμείου Καινοτομίας με πόρους προερχόμενους από το ΈΣΠΑκαι τη συμμετοχή του Έυρωπαϊκού Ταμείου Έπενδύσεων, το οποίο παρέχει κεφάλαια σποράς και συμμετοχές σε επιλεγμένα ερευνητικά έργα που παρουσιάζουν επιχειρηματικό ενδιαφέρον.

Σε ο,τι αφορά στα επόμενα βήματα για την παιδεία Δευτεροβάθμια Επιτροπή του ΙΕΠ μελετά, λαμβάνοντας υπόψη τα πορίσματα του Εθνικού Διαλόγου για την παιδεία, τις απόψεις που έχουν γενικά διατυπωθεί στον δημόσιο διάλογο για τα θέματα αυτά τα τελευταία 20 χρόνια αλλά και τις απόψεις των εμπειρογνωμόνων και εκπαιδευτικών φορέων,τη σταδιακή επέκταση της υποχρεωτικής εκπαίδευσης στο λύκειο, τη μεταρρύθμιση του ωρολογίου προγράμματος του Λυκείου και την αλλαγή στον τρόπο πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Η εισήγηση που θα κατατεθεί από το ΙΕΠ θα συζητηθεί διεξοδικά στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής η οποία και θα αποφασίσει τη διαδικασία που θα ακολουθήσει. Πάντως μέχρι τον Μάρτιο θα πρέπει να ολοκληρώσει η επιτροπή τις συζητήσεις της, όπως είπε ο υπουργός, προκειμένου οι μαθητές που θα είναι στην 1η Λυκείου πως θα πορευθούν στις τελευταίες δύο τάξεις του Λυκείου και πώς θα εισάγονται στα ΑΕΙ.

Στόχος είναι η υλοποίηση του τετράπτυχου σε βάθος τριετίας: αναβάθμιση των δύο τελευταίων τάξεων του Λυκείου, ουσιαστικό και έγκυρο Εθνικό Απολυτήριο, κατάργηση των Πανελληνίων εξετάσεων και αναμόρφωση του πρώτου πανεπιστημιακού έτους. Μέχρι τότε οι Πανελλήνιες εξετάσεις θα ισχύουν όπως σήμερα. Και βέβαια ο προγραμματισμός για όλα αυτά προϋποθέτει τη διασφάλιση του αδιάβλητου των εξετάσεων.

Και ο υπουργός τόνισε: "Προχωράμε στη θέσπιση διαδικασιών για τον σχεδιασμό και την αποτίμηση των σχολικών μονάδων. Για το σύνολο της Εκπαίδευσης επιδιώκουμε να ενισχυθούν οι αρμοδιότητες του συλλόγου διδασκόντων και συνεπώς η αυτονομία της σχολικής μονάδας, ώστε να απεμπλακεί η λειτουργία της από την καθηλωτική γραφειοκρατία. Οι διαδικασίες του σχεδιασμού και της αποτίμησης του εκπαιδευτικού έργου(αυτοαξιολόγηση) που σταδιακά θα εισαχθούν θα αποτελούν εσωτερική υπόθεση των σχολικών μονάδων και σε καμία περίπτωση δεν θα έχουν τιμωρητικό χαρακτήρα ούτε βέβαια θα συνδέονται με μισθούς ή απολύσεις. Αντίθετα, στόχος είναι να δημιουργηθεί μια κουλτούρα συνεργατικού σχεδιασμού με στόχο τη βελτίωση της ποιότητας της παιδαγωγικής πράξης, μέσα σε κλίμα εμπιστοσύνης και ασφάλειας, χωρίς να κινδυνέψει καμία θέση εργασίας. Τέτοιου τύπου αυτοαξιολογήσεις θα αναδείξουν τις πρωτοποριακές δράσεις που γίνονται με πρωτοβουλία εκπαιδευτικών σε πολλά από τα σχολεία μας. Στις αυτοαξιολογήσεις, όμως, των σχολικών μονάδων θα καταγραφούν και οι υποχρεώσεις της Πολιτείας που σε πολλούς τομείς υπολείπονται. Στον τόπο μας έχουμε την ιδιομορφία να έχουμε ένα σχολείο σχεδόν σε κάθε γειτονιά.Αυτό πρέπει να αξιοποιήσουμε ως ένα δημόσιο χώρο κοινωνικής συνοχής, και χώρο πολύμορφης μάθησης".

Στόχος μας είναι, είπε ο υπουργός, η υλοποίηση του τετράπτυχου σε βάθος τριετίας: αναβάθμιση των δύο τελευταίων τάξεων του Λυκείου, ουσιαστικό και έγκυρο Εθνικό Απολυτήριο, κατάργηση των Πανελληνίων εξετάσεων και αναμόρφωση του πρώτου πανεπιστημιακού έτους. Μέχρι τότε οι Πανελλήνιες εξετάσεις θα ισχύουν όπως σήμερα.

Και τόνισε: “Στον τόπο μας έχουμε την ιδιομορφία να έχουμε ένα σχολείο σχεδόν σε κάθε γειτονιά. Αυτό πρέπει να αξιοποιήσουμε ως ένα δημόσιο χώρο κοινωνικής συνοχής, και χώρο πολύμορφης μάθησης.”

Για την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση τόνισε:
Βασικός μας στόχος είναι ο Ενιαίος Χώρος Εκπαίδευσης και Έρευνας.
Συναντήθηκα με το Προεδρείο της Συνόδου Πρυτάνεων και μου ετέθησαν 16 θέματα προς επίλυση. Αποφασίστηκε η σύγκληση έκτακτης Συνόδου Πρυτάνεων στις 14 Ιανουαρίου όπου θα υπάρχουν σαφείς απαντήσεις και δεσμεύσεις και για τα 16 ζητήματα. Ανάλογη συνάντηση θα γίνει και με τη Σύνοδο των Προέδρων των ΤΕΙ. Να σημειώσω την μεγάλη έμφαση που δίνουμε στην μεταφορά στα ΑΕΙ πολλών αρμοδιοτήτων που τώρα έχει το Υπουργείο και γραφειοκρατικοποιεί χωρίς λόγο την καθημερινότητα στα ΑΕΙ και άρα να ενισχύσουμε ακόμη περισσότερο την αυτονομία τους. Ανάμεσα σε αυτά τα ζητήματα είναι το μεγάλο πρόβλημα με τους ΕΛΚΕ, και σε συνεργασία που είχα με τον Υπουργό Οικονομικών Ε. Τσακαλώτο αποφασίσαμε να διερευνήσουμε τρόπους να απεμπλακούν οι ΕΛΚΕ από το δημόσιο λογιστικό. Είμαστε και σε πολύ καλό δρόμο για να κατατεθεί το ν/σ για τα μεταπτυχιακά που είχε διαμορφωθεί από την κ.Αναγνωστοπούλου, αφού ληφθούν υπόψη πολλές από τις ρυθμίσεις που έχουν προταθεί από τα Πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ. Ελπίζω να έχουμε και συγκεκριμένες προτάσεις για το εξαιρετικά σοβαρό πρόβλημα της σίτισης. Ας μην ξεχνάμε τις 1000 νέες θέσεις ΔΕΠ που έχουν ήδη δοθεί, τις 2.500 υποτροφίες αλλά και τις προκηρύξεις για ερευνητικά προγράμματα.

Για την αξιολόγησης των μαθητών είπε :
Πέρα από την εισαγωγή της συνθετικής εργασίας ως εναλλακτικής μεθόδου αντί του ωριαίου διαγωνίσματος στο γυμνάσιο, σχεδιάστηκε πιλοτικό πρόγραμμα περιγραφικής αξιολόγησης και σχετικής επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών, το οποίο ξεκινά άμεσα. Στόχος είναι η περιγραφική αξιολόγηση να επεκταθεί σταδιακά σε όλες τις σχολικές μονάδες της υποχρεωτικής εκπαίδευσης το 2018-2019. Επίσης, έχει μελετηθεί μια νέα διαδικασία για τη σύνταξη των συνθετικών εργασιών στο λύκειο, για την οποία θα υπάρξει άμεσα επιμόρφωση των σχολικών συμβούλων και στη συνέχεια των εκπαιδευτικών, όπως έγινε και για τον εξορθολογισμό της διδακτέας ύλης.

Για τα σχολικά βιβλία:
Η αναμόρφωση των Προγραμμάτων Σπουδών θα συνοδευτεί με αλλαγή των σχολικών εγχειριδίων. Θα δοθεί βέβαια προτεραιότητα στα βιβλία των οποίων η αλλαγή κρίνεται επιβεβλημένη και επείγουσα.

Για την Ειδική Αγωγή:
Θα προχωρήσουμε στην ολοκλήρωση του θεσμικού πλαισίου λειτουργίας των Τμημάτων Ένταξης, την ολοκλήρωση των αλλαγών στην ειδική επαγγελματική εκπαίδευση με τον καθορισμό τομέων και ειδικοτήτων στα Ενιαία Ειδικά Επαγγελματικά Γυμνάσια-Λύκεια, τη γενίκευση εφαρμογής του Μητρώου ΑμεΑ και την έναρξη λειτουργίας ηλεκτρονικής εφαρμογής, με στόχο την προτυποποίηση των ενεργειών των ΣΜΕΑΕ και ΚΕΔΔΥ,

Για τις Μαθητικές Κοινότητες:
Θα ανανεώσουμε το πλαίσιο λειτουργίας των Μαθητικών Κοινοτήτων, ώστε ο θεσμός να ζωντανέψει και να παίξει ουσιαστικό ρόλο στη σχολική ζωή. Επιδίωξή μας η θεσμοθέτηση διαδικασιών όπου θα συμμετέχουν οι μαθητές/τριες ακόμα και του δημοτικού, στο μέτρο βέβαια που αναλογεί σε κάθε ηλικία, ώστε οι κανόνες συνύπαρξης στο σχολείο να μην έρχονται ως αποφάσεις που επιβάλλονται άνωθεν αλλά ως ένα «κοινωνικό συμβόλαιο» που συζητείται, αναγνωρίζεται ως απαραίτητο για την ομαλή συμβίωση και λειτουργία του σχολείου και καταλήγει ως συμφωνία μεταξύ των μελών της εκπαιδευτικής κοινότητας.

Για τον Σύλλογο Διδασκόντων:
Θα ενδυναμώσουμε τον σύλλογο διδασκόντων. Πρέπει να έχει αποφασιστικό ρόλο σε περισσότερα θέματα, να έχει περισσότερες αρμοδιότητες. Στόχος είναι οι σχολικές μονάδες να γίνουν πραγματικές κοινότητες, σύνολα ανθρώπων που εργάζονται με ομαδικό πνεύμα για την επίτευξη κοινών στόχων. Τότε μπορεί να αλλάξει τελείως η ατμόσφαιρα στα σχολεία. Θέλουμε να προωθηθεί η συνεργασία μεταξύ εκπαιδευτικών, μαθητών/τριών, γονιών και τοπικής κοινωνίας και να καθιερωθεί ο ετήσιος σχεδιασμός δράσεων σε κάθε σχολική μονάδα που θα στοχεύουν στη βελτίωση του εκπαιδευτικού έργου.

Για τα Παιδιά προσφύγων:
Θα ιδρυθούν οι απαραίτητες δομές υποδοχής για την εκπαίδευση παιδιών προσφύγων, ώστε να καλυφθούν όλες οι ανάγκες πανελλαδικά. Στόχος πρωταρχικός τα παιδιά αυτά να κατακτήσουν ένα ικανοποιητικό επίπεδο γλωσσομάθειας της ελληνικής γλώσσας, ώστε να γίνει ομαλά η ένταξή τους στο ημερήσιο ωρολόγιο πρόγραμμα την επόμενη σχολική χρονιά.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Δείτε Επίσης