Τι αλλάζει σε Πανελλαδικές, πρότυπα σχολεία και μετεγγραφές

Τι αλλάζει σε Πανελλαδικές, πρότυπα σχολεία και μετεγγραφές

Με ποιο καθεστώς θα δώσουν εξετάσεις φέτος οι μαθητές - Ποιες δυνατότητες επιλογής έχουν - Καταργείται η τράπεζα θεμάτων - Με κλήρωση η εισαγωγή στα πειραματικά- Επανέρχονται οι «αιώνιοι» φοιτητές - Πως θα επιλέγονται τα στελέχη της εκπαίδευσης

Τι αλλάζει σε Πανελλαδικές, πρότυπα σχολεία και μετεγγραφές
Αλλαγές στο σύστημα των πανελληνίων εξετάσεων από το σχολικό έτος 2015 - 2016, διάκριση των προτύπων από τα πειραματικά σχολεία, καθώς επίσης αλλαγές στη διαδικασία επιλογής νέων στελεχών εκπαίδευσης (διευθυντές, προϊστάμενοι σχολικών μονάδων και διευθυντές εκπαίδευσης), περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, το  νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας που δόθηκε σε δημόσια διαβούλευση από σήμερα.   
To σχέδιο νόμου επεξεργάζεται ζητήματα λειτουργίας όλων των βαθμίδων της εκπαίδευσης και της έρευνας και σύμφωνα με το υπουργείο, «αποτελεί μεταβατικό στάδιο έως την κατάθεση του νέου θεσμικού πλαισίου, το οποίο θα αναμορφώσει συνολικά το χάρτη της εκπαίδευσης και της έρευνας και θα αποτελέσει αντικείμενο ουσιαστικού και διευρυμένου διαλόγου με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς».
 
Τις επόμενες ημέρες θα αναρτηθεί η αιτιολογική έκθεση, ενώ διαβούλευση επί του σχεδίου θα ολοκληρωθεί την επόμενη εβδομάδα, την Παρασκευή 26 Ιουνίου (ώρα 14:00).
 
Ο υπουργός κ. Αριστείδης Μπαλτάς σημειώνει: «Δεδομένης της σπουδαιότητας της συγκεκριμένης πρωτοβουλίας, σας καλώ να συμμετάσχετε στη δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση, διατυπώνοντας τις απόψεις και τις παρατηρήσεις σας στις σχετικές ρυθμίσεις».
Τι αλλάζει στις εξετάσεις
Με στόχο την παροχή περισσότερων διεξόδων στους υποψηφίους της επόμενης σχολικής χρονιάς,   προχώρησε στις παρακάτω ρυθμίσεις:
Στις εξετάσεις εισαγωγής του σχολικού έτους 2015-2016 δίνονται στους μαθητές και στις μαθήτριες οι εξής δυνατότητες:
Κλείσιμο
α) Να δώσουν εξετάσεις σε τέσσερα (4) μαθήματα και να είναι υποψήφιοι σε ένα (1) μόνο επιστημονικό πεδίο, όπως προβλεπόταν από το πρόσφατα νομοθετημένο σύστημα εισαγωγής.
β) Να έχουν τη δυνατότητα πρόσβασης σε ένα δεύτερο (2ο) επιστημονικό πεδίο, αν επιλέξουν και ένα 5ο πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα.

Όλοι οι υποψήφιοι, ανεξάρτητα από την ομάδα προσανατολισμού, έχουν τη δυνατότητα να επιλέξουν μέσα από τρία (3) επιστημονικά πεδία, το ένα (1) ή τα δύο (2) επιστημονικά πεδία στα οποία θα έχουν πρόσβαση.

Κάθε ομάδα προσανατολισμού έχει τρία (3) κοινά μαθήματα που απαιτούνται σε όλα τα επιστημονικά πεδία όπου έχει πρόσβαση η ομάδα προσανατολισμού. Το τέταρτο (4ο) μάθημα αντιστοιχεί σε συγκεκριμένο επιστημονικό πεδίο.

Με ένα διαφορετικό τέταρτο (4ο) μάθημα ανοίγεται η δυνατότητα πρόσβασης σε δεύτερο (2ο) επιστημονικό πεδίο.

Για όλα τα γνωστικά αντικείμενα (Μαθήματα Γενικής Παιδείας, Μαθήματα Προσανατολισμού και Μαθήματα Επιλογής) θα ακολουθηθούν προγράμματα σπουδών ήδη εγκεκριμένα από το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο ή το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής, που αντιστοιχούν σε επίσης ήδη εγκεκριμένα σχολικά εγχειρίδια, τα οποία θα οριστούν με υπουργική απόφαση.

Παράλληλα, κατατέθηκαν ρυθμίσεις που αφορούν το βαθμό προαγωγής και απόλυσης κατά τις τελευταίες τάξεις των ημερήσιων και εσπερινών λυκείων, αλλά και την κατάργηση της επιλογής θεμάτων κατά 50% από την τράπεζα θεμάτων κατά τις εξετάσεις εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση από το σχολικό έτος 2015-2016.   
Οι ρυθμίσεις για τα άλλα θέματα
Ρυθμίζεται επίσης η διάρθρωση των εκπαιδευτικών προγραμμάτων των γενικών λυκείων (ΓΕΛ) και των πανελλαδικών εξετάσεων εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, καθώς επίσης και η ίδρυση ειδικοτήτων και προγραμμάτων των μαθητών των επαγγελματικών λυκείων (ΕΠΑΛ), η λειτουργία των σχολικών μονάδων της Γ' Λυκείου για το επόμενο σχολικό έτος, η πρόσβαση των αποφοίτων των επαγγελματικών λυκείων στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και ζητήματα τοποθέτησης εκπαιδευτικών και εκπαιδευτικών προγραμμάτων των ΕΠΑΛ.

Όσον αφορά στη διάκριση των Προτύπων από τα Πειραματικά σχολεία, καθώς και στον τρόπο εισαγωγής μαθητών σε αυτά, ειδικότερα, ορίζεται ότι η πλειοψηφία των μέχρι χθες «πρότυπων-πειραματικών» σχολείων θα είναι πειραματικά, με εξαίρεση κάποιων σχολείων που, για «ιστορικούς αποκλειστικά λόγους», όπως αναφέρεται στο νομοσχέδιο, θα οριστούν ως πρότυπα.

Σχετικά με τον τρόπο εισαγωγής των μαθητών, στα μεν Πειραματικά προβλέπεται κλήρωση, ενώ στα  Πρότυπα εναπόκειται σε απόφαση της Διοικούσας Επιτροπής Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων, όπως προέκυψε μετά από εισηγήσεις των συλλόγων διδασκόντων και των Επιστημονικών Εποπτικών Συμβουλίων. 

Ακόμη, προβλέπεται η «αυτόματη» μετάβαση των μαθητών από τη μία βαθμίδα στην άλλη, στην περίπτωση Πρότυπων ή Πειραματικών που είναι συνδεδεμένα μεταξύ τους, καθώς επίσης και ο τρόπος επιλογής διδακτικού προσωπικού και διευθυντών στα εν λόγω σχολεία.

Εξάλλου στην διαδικασία επιλογής νέων στελεχών εκπαίδευσης αντικαθίσταται η συνέντευξη με διαδικασία, κατά την οποία οι εκπαιδευτικοί εκφράζουν με μυστική ψηφοφορία την άποψή τους για τους υποψηφίους.

Στο νομοσχέδιο ρυθμίζονται επίσης: η δυνατότητα μεταφοράς θέσεων φοίτησης των στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων και των Σωμάτων Ασφαλείας, ζητήματα λειτουργίας θεσμών επιστημονικής έρευνας και ερευνητικών κέντρων, η λήξη της θητείας συλλογικών οργάνων, η επανεγγραφή φοιτητών που διαγράφηκαν από τα ΑΕΙ, καθώς επίσης και ζητήματα προσαρμογής στην ευρωπαϊκή νομοθεσία των σχολείων Ευρωπαϊκής Παιδείας.
 
 
 
Αντισταθμιστική Εκπαίδευση

 Στην  έννοια  της  αντισταθμιστικής  εκπαίδευσης  υπάγονται  η  ενισχυτική διδασκαλία των μαθητών γυμνασίου, η πρόσθετη διδακτική στήριξη των μαθητών όλων των τύπων λυκείου, η κατ’ ιδίαν διδασκαλία που παρέχεται σε κρατούμενους και η διδασκαλία που παρέχεται στα τμήματα δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που λειτουργούν στο πλαίσιο εγκεκριμένων
 .          
 ) «Ενισχυτική διδασκαλία»: σκοπός της ενισχυτικής διδασκαλίας είναι η επανένταξη των μαθητών στην διαδικασία μάθησης, η μείωση της μαθητικής διαρροής, η βελτίωση της απόδοσής τους ώστε να ολοκληρώσουν την υποχρεωτική εκπαίδευση και η αύξηση των ποσοστών πρόσβασης στην δεύτερη βαθμίδα της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
«Πρόσθετη διδακτική στήριξη»: σκοπός της πρόσθετης διδακτικής στήριξης είναι η επανένταξη των μαθητών στην διαδικασία μάθησης, η μείωση της μαθητικής διαρροής, η βελτίωση της απόδοσής τους ώστε να ολοκληρώσουν την δεύτερη βαθμίδα της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, με επιπρόσθετο στόχο
την ενίσχυση της προοπτικής πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
 
 
 
Μετεγγραφές
 
Έως την 1η Μαρτίου εκάστου έτους τα Α.Ε.Ι. αποστέλλουν στο Υπουργείο Πολιτισμού, Παιδείας και  Θρησκευμάτων ειδικώς αιτιολογημένη γνώμη με αναφορά στις λειτουργικές δυνατότητες των Σχολών και Τμημάτων του Ιδρύματος ως προς τον αριθμό των φοιτητών που μπορούν να μετεγγράψουν, 
 .Δεν έχουν δικαίωμα μετεγγραφής οι φοιτητές, οι οποίοι έχουν υπερβεί τον ανώτατο χρόνο σπουδών  που προβλέπεται για την απόκτηση πτυχίου, σύμφωνα με το Πρόγραμμα Σπουδών του Α.Ε.Ι., στο οποίο φοιτούν.
 
Μετεγγραφή δεν είναι δυνατή α) από Τμήμα ή Σχολή του ιδίου Α.Ε.Ι. και β) από Τμήμα ή Σχολή Α.Ε.Ι. που εδρεύει στην ίδια περιφέρεια. Αν το Τμήμα ή η Σχολή έχει έδρα σε περισσότερες πόλεις της ίδιας περιφέρειας, ο φοιτητής δικαιούται να μετεγγραφεί στον τόπο της κατοικίας των γονέων του ή του
έχοντος την επιμέλειά του.
 
Η κατά τα ανωτέρω μετεγγραφή πραγματοποιείται με απόφαση του Υπουργού Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων και επιτρέπεται μόνον από Πανεπιστήμιο σε Πανεπιστήμιο ή από Τ.Ε.Ι. σε Τ.Ε.Ι.. Ο αριθμός των μετεγγραφομένων είναι ίσος με το 15% του συνολικού αριθμού των εισακτέων, κατά το έτος
αναφοράς, ανά Σχολή ή Τμήμα των Α.Ε.Ι., όπως αυτό θα οριστεί από τις οικείες Σχολές ή Τμήματα. Οι Σχολές ή τα Τμήματα εκάστου Α.Ε.Ι. μπορούν να εισηγηθ
ούν αιτιολογημένως μεγαλύτερο ποσοστό. Σε περίπτωση  δεκαδικού  υπολοίπου,  κατά  τον  αριθμητικό  υπολογισμό  των  θέσεων,  γίνεται στρογγυλοποίηση στην αμέσως μεγαλύτερη ακέραιη μονάδα.
 
Οι δικαιούχοι μετεγγραφής δύνανται να υποβάλουν σχετική αίτηση προς την Κεντρική Υπηρεσία του Υπουργείου Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων για τις αντίστοιχες Σχολές ή Τμήματα έως δύο διαφορετικών Α.Ε.Ι

Η χορήγηση του δικαιώματος μετεγγραφής πραγματοποιείται κατά φθίνουσα σειρά του συνόλου των μορίων που ο δικαιούχος σωρεύει από τα κάτωθι κριτήρια:
α) Το κατά κεφαλήν εισόδημα του δικαιούχου, εφόσον διαθέτει ίδιο εισόδημα, και των μελών της οικογένειάς του, για το τρέχον οικονομικό έτος, δεν υπερβαίνουν αυτοτελώς και τα δύο το ποσό των τριώνχιλιάδων (3000€Ευρώ σύμφωναμε τα οριζόμενα στον Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος. Το ανωτέρω ποσό αναπροσαρμόζεται με απόφαση του Υπουργού Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων (Μόρια 5).

β) Το κατά κεφαλήν εισόδημα του δικαιούχου, εφόσον διαθέτει ίδιο εισόδημα, και των μελών της οικογένειάς του, για το τρέχον οικονομικό έτος, δεν υπερβαίνουν αυτοτελώς και τα δύο το ποσό των έξιχιλιάδων (3.001€ έως 6.000€) Ευρώ σύμφωνα με τα οριζόμενα στον Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος. Το ανωτέρω ποσό αναπροσαρμόζεται με απόφαση του Υπουργού Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων (Μόρια 4)

γ) Το κατά κεφαλήν εισόδημα του δικαιούχου, εφόσον διαθέτει ίδιο εισόδημα, και των μελών της οικογένειάς του, για το τρέχον οικονομικό έτος, δεν υπερβαίνουν αυτοτελώς και τα δύο το ποσό των εννέα χιλιάδων  (6001€  έως  9000€)  Ευρώ  σύμφωνα  με  τα  οριζόμενα  στον  Κώδικα  Φορολογίας Εισοδήματος. Το ανωτέρω ποσό αναπροσαρμόζεται με απόφαση του Υπουργού Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων (Μόρια 3).

Η μοριοδότηση των περιπτώσεων α’ έως και γ’γίνεται πάντα διαζευκτικώς, λαμβάνεται δε κατ’ αυτήν υπόψη το υψηλότερο κατά κεφαλήν εισόδημα της σχετικής δήλωσης του δικαιούχου.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα

Best of Network

Δείτε Επίσης