Εντυπωσιακές εικόνες από το ναυάγιο «Τρεις Ιεράρχαι» - Τα ίχνη του είχαν χαθεί εδώ και μισό αιώνα

Εντυπωσιακές εικόνες από το ναυάγιο «Τρεις Ιεράρχαι» - Τα ίχνη του είχαν χαθεί εδώ και μισό αιώνα

Το πλοίο βυθίστηκε στις 14 Φεβρουαρίου του 1959  βορειοδυτικά της Μακρονήσου - Είχε αποπλεύσει από τον Πειραιά την προηγούμενη της βύθισής του

nauagio_art
Πάνω από μισό αιώνα αγνοείτο το μότορσιπ «Τρεις Ιεράρχαι» που βυθίστηκε αύτανδρο στις 14 Φεβρουαρίου του 1959. Ταυτοποιήθηκε 63 χρόνια μετά σε βάθος 87,2 μέτρων, βορειοδυτικά της Μακρονήσου, από την ερευνητική ομάδα του Κώστα Θωκταρίδη.

Όπως ανέφερε ο ίδιος στο ΑΠΕ - ΜΠΕ, η διερεύνηση και ταυτοποίηση του ναυαγίου έγινε με υποβρύχιο ρομποτικό όχημα ROV, Super Achille.

11
12_prymnh
14
Αριστερή πλευρά ναυαγίου ΤΡΕΙΣ ΙΕΡΑΡΧΕΣ διακρίνεται η κουπαστή


Το μότορσιπ είχε αποπλεύσει από τον Πειραιά την προηγούμενη της βύθισής του στις 5:10 το απόγευμα. μεταφέροντας 378 τόνους καλαμπόκι-αραβόσιτο. Επρόκειτο να ξεφορτώσει αρχικά 278 τόνους καλαμπόκι-αραβόσιτο στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης και στη συνέχεια θα μετέφερε το υπόλοιπο φορτίο στο Πόρτο Λάγος Ξάνθης. Αφού φόρτωσε στα αμπάρια του το καλαμπόκι, τοποθετηθήκαν επί του καταστρώματος τρία στρατιωτικά φορτηγά 6Χ6 τύπου GMC (General Motors Corporation Truck) συνολικού βάρους 14,4 τόνων ως μεταφορά για λογαριασμό του Ελληνικού Στρατού.

15
Πρυμναίο αμπάρι διακρίνεται το κουβούσι
16_prymnh
17
Πρυμναίο αμπάρι και κατάστρωμα διακρίνεται το κουβούσι
18


Την ημέρα του απόπλου όμως επικρατούσαν δυσμενείς καιρικές συνθήκες με ανέμους που πλησίαζαν τα 8 μποφόρ. Το πλοίο δεν έφθασε ποτέ στον προορισμό του. Βυθίστηκε αύτανδρο στις 14 Φεβρουαρίου 1959, μαζί με το 9μελές πλήρωμα ναυτικών. Παρόλο που το πλοίο διέθετε ασύρματο δεν πρόλαβε να εκπέμψει SOS.

Την επόμενη του απόπλου εντοπίστηκε παρασυρόμενη λέμβος ανοιχτά από την περιοχή Πούντα Ζέζα καθώς και ένα ξύλινο κάλυμμα του αμπαριού, που ρυμουλκήθηκαν στο Λαύριο.

Κλείσιμο
Αναγνωρίστηκαν ότι ανήκαν στο ΤΡΕΙΣ ΙΕΡΑΡΧΑΙ. Επίσης εντοπίστηκε ανάκλιντρο καθίσματος στην βραχονησίδα Άγιος Γεώργιος που αναγνωρίστηκε ότι άνηκε στα φορτηγά που μετέφερε το πλοίο. Αυτά ήταν και τα μοναδικά ευρήματα που μαρτυρούσαν τι είχε συμβεί.

21_empros_troxos_fortigou_
19
Εφημερίδα της εποχής.
23
Καμπίνα στρατιωτικού φορτηγού G.M.C βυθό σε βάθος 87,2 μέτρα, διακρίνεται το ξύλινο τιμόνι.


Όπως διαπιστώθηκε κατά την ταυτοποίησή του, το τιμόνι - πηδάλιο του μότορσιπ είναι στριμμένο στην θέση όλο αριστερά, ενώ τα τρία στρατιωτικά φορτηγά βρέθηκαν εκτός ναυαγίου, διασκορπισμένα στο βυθό κοντά στο ναυάγιο. Το μότορσιπ ήταν το πρώην Πηνειός του Πολεμικού Ναυτικού με το μήκος του να φτάνει τα 43 μέτρα και το πλάτος του τα 7,6.

26
Τμήμα της υπερκατασκευής του ναυαγίου
27
Αριστερός διάδρομος αλουές που οδηγούσε στις καμπίνες του πλοίου.
28
Η πλώρη του ναυαγίου ΤΡΕΙΣ ΙΕΡΑΡΧΕΣ
30
Απεικόνιση ναυαγίου ΤΡΕΙΣ ΙΕΡΑΡΧΕΣ στο βυθό. Σχέδιο : Άρης Μπιλάλης.
50
Φωτογραφική αποτύπωση και σχέδιο σε ένα από τα στρατιωτικά φορτηγά που βρέθηκαν πλησίον του ναυαγίου ΤΡΕΙΣ ΙΕΡΑΧΕΣ
60mix
Φωτογραφική αποτύπωση και σχέδιο του ναυαγίου ΤΡΕΙΣ ΙΕΡΑΧΕΣ

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ


Ειδήσεις σήμερα


Μετά την Πισπιρίγκου, ήρθε η ώρα να καταθέσει και ο Μάνος για την Ίριδα και τη Μαλένα

Βροχές, καταιγίδες και πτώση της θερμοκρασίας σήμερα - Πότε αναμένεται βελτίωση του καιρού
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Δείτε Επίσης