ΣτΕ: Μη νόμιμο το διάταγμα για τα ύψη των κτιρίων κάτω από την Ακρόπολη

ΣτΕ: Μη νόμιμο το διάταγμα για τα ύψη των κτιρίων κάτω από την Ακρόπολη

Σύμφωνα με το σχέδιο διατάγματος στην περιοχή Μακρυγιάννη-Κουκάκι καθορίζονται ζώνες ειδικών όρων και περιορισμών δόμησης, στις οποίες περιλαμβάνεται και το επιτρεπόμενο ανώτατο ύψος των κτιρίων

ste
Σε σίριαλ με πρωταγωνιστές το υπουργείο Πολιτισμού και το Συμβούλιο της Επικρατείας έχει εξελιχθεί τα τελευταία χρόνια το ζήτημα του συνταγματικού και νόμιμα ανεκτού ύψος των κτιρίων στην περιοχή Μακρυγιάννη-Βεϊκου-Κουκάκι-Φιλοπάππου, εντός του κηρυγμένου αρχαιολογικού χώρου της πόλης των Αθηνών και στην ευρύτερη περιοχή που περιβάλλει την Ακρόπολη.

Και αυτό γιατί το ΣτΕ έκρινε μη νόμιμο το σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος που καθορίζει τα ύψη και τους λοιπούς ειδικούς όρους και περιορισμούς δόμησης στην περιοχή Μακρυγιάννη-Κουκάκι του Δήμου Αθηναίων.

Σύμφωνα με το σχέδιο διατάγματος στην περιοχή Μακρυγιάννη-Κουκάκι καθορίζονται ζώνες ειδικών όρων και περιορισμών δόμησης, στις οποίες περιλαμβάνεται και το επιτρεπόμενο ανώτατο ύψος των κτιρίων.

Έτσι, καθορίστηκε με το επίμαχο σχέδιο διατάγματος, το μέγιστο επιτρεπόμενο ύψος 21μέτρα, στη:

Ζώνη 1(α), που περικλείεται από τις οδούς Καλλιρρόης, Ματρόζου, Γενναίου Κολοκοτρώνη, Τάιχμαν, Διοβουνιώτου, Ζαχαρίτσα, Τσάμη Καρατάση, Ερεχθείου, Φράττι, Ροβέρτου Γκάλι, Χατζηχρήστου, Μακρυγιάννη, Διονυσίου Αρεοπαγίτου, Τζιραίων, Δαβίδ Ντανζέ, Λεωφ. Συγγρού, Αθανασίου Διάκου, Καλλιρρόης, Πετμεζά, Λεωφ. Συγγρού, Καλλιρρόης και Ζώνη 1(β) που περικλείεται από τις οδούς Τριών Ιεραρχών, Κυδαντινών, Δημοφώντος, Κοίλης, Καλλιρρόης, Κηφισοδότου, Τριών Ιεραρχών.

Παράλληλα, καθορίζεται μέγιστο επιτρεπόμενο ύψος τα 24μέτρα, στη Ζώνη 2 που περικλείεται από τις οδούς Καλλιρρόης, Λ. Συγγρού, Πετμεζά, Καλλιρρόης, περιλαμβανομένων των οικοδομών που έχουν πρόσοψη επί της Λ. Συγγρού σε τμήμα από την οδό Καλλιρρόης έως την οδό Πετμεζά και σε επαφή με τη Ζώνη 1(α).

Κλείσιμο
Επιπρόσθετα, καθορίζονται ειδικοί όροι και περιορισμοί ως εξής:

1. Επιτρέπεται η προσαύξηση του ύψους του κτιρίου κατά 1μ. για τη δημιουργία φυτεμένου δώματος,

2. Δεν επιτρέπονται: οι κατασκευές πάνω από το μέγιστο επιτρεπόμενο ύψος των κτιρίων και μέσα στο ιδεατό στερεό της παραγράφου 2α του άρθρου 19 του Ν. 4067/2012, ήτοι “χώροι κύριας χρήσης αποκλειστικής ή κοινόχρηστης,
μέγιστης επιφάνειας 35τ.μ., με προϋπόθεση τη δημιουργία φυτεμένου δώματος που καλύπτει το 80% της επιφάνειας του δώματος και με αναλογία 1 τ.μ. δώματος ανά 5 τ.μ. φύτευσης” και της παραγράφου 2ε του ίδιου άρθρου, ήτοι “ασκεπείς πισίνες”,

3) Για όλες τις επεμβάσεις-ενέργειες σε υφιστάμενα κτίρια, με εξαίρεση αυτές που αφορούν στο εσωτερικό των κτιρίων και δεν απαιτούν εκσκαφές, να υποβάλλεται αίτημα στο ΥΠΠΟΑ και να εκδίδεται σχετική απόφαση, κατόπιν γνώμης του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου και

4) Δεν εφαρμόζονται οι διατάξεις του άρθρου 10 του Ν. 4067/2012.

Τώρα, το Ε΄ Τμήμα του ΣτΕ με πρόεδρο τον αντιπρόεδρο Παναγιώτη Ευστρατίου και εισηγητή τον πάρεδρο Δημήτρη Πυργάκη, σύμφωνα με πληροφορίες, έκρινε μη νόμιμο στο σύνολό του το επίμαχο σχέδιο Διατάγματος.

Αναλυτικότερα, οι σύμβουλοι Επικρατείας αναφορικά με την Ζώνη 1(β) επισημαίνουν ότι το σχέδιο διατάγματος αυξάνεται αδικαιολόγητα κατά 6,5 μέτρα το μέγιστο επιτρεπόμενο ύψος και φτάνει τα 21 μέτρα, κάτι που αποτελεί ανεπίτρεπτη επιδείνωση του οικιστικού περιβάλλοντος, μη συνάδουσα προς το διακηρυγμένο στόχο ελέγχου του ύψους των οικοδομών χάριν της προστασίας του Ιερού Βράχου της Ακροπόλεως και δεν εναρμονίζεται προς τα ύψη των γειτονικών περιοχών.

Ως προς την Ζώνη 1(α), το ΣτΕ έκρινε και πάλι μη νόμιμο το προβλεπόμενο ύψος των κτιρίων στα 21 μέτρα, καθώς δεν αιτιολογείται νόμιμα. Και αυτό γιατί το έδαφος της περιοχής είναι κατηφορικό, κάτι που δεν ελήφθη υπόψη από την Διοίκηση ως προς τις επιπτώσεις που θα έχει στη θέαση προς την Ακρόπολη και τον περιβάλλοντα χώρο.

Ακόμη, αναφέρει το ΣτΕ ότι η προβλεπόμενη προσαύξηση του ύψους των κτιρίων κατά 1μ. για τη δημιουργία φυτεμένου δώματος, κ.λπ. αποτελεί δυσμενέστερη ρύθμιση, καθώς εμποδίζεται περαιτέρω η θέαση του Ιερού Βράχου της Ακροπόλεως.

Τέλος, επισημαίνεται ότι πρέπει μέχρι 11.3.2022 να κατατεθεί στο ΣτΕ νέο σχέδιο διατάγματος για την επίμαχη περιοχή, καθώς τότε αφενός λήγει η προθεσμία αναστολής έκδοσης οικοδομικών αδειών στην επίμαχη περιοχή και αφετέρου έχουν παρέλθει 17 χρόνια από την έκδοση υπουργικής απόφασης (29.1.2004) αναοριοθέτησης του αρχαιολογικού χώρου της Αθήνας.



Ειδήσεις σήμερα

Πανελλαδικές 2021: Άνοδος των βάσεων στα «ρετιρέ» - Τα «πάνω» και τα «κάτω» των επιδόσεων

Χανιά: «Λουκέτο» σε κατασκήνωση που εντοπίστηκαν πάνω από 30 κρούσματα - Και άλλα 14 στη Χαλκιδική

Wimbledon: Σάλος με τα «σεξιστικά» σχόλια του Μπέκερ για τη σύντροφο του τενίστα Μάρτον Φούτσοβιτς
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Δείτε Επίσης