Μια βραδιά στην «Σφίγγα»: Οι καθηλωτικές «Μουσικές ιστορίες» του Στέφανου Κορκολή και της Σοφίας Μανουσάκη

sfigga31

Αγαπημένα τραγούδια, συγκλονιστικές ερμηνείες και η μουσική ιδιοφυΐα του Στέφανου Κορκολή σε ένα μουσικό «ταξίδι» που συναρπάζει

O Στέφανος Κορκολής και η Σοφία Μανουσάκη κατάφεραν, με μόλις δύο εμφανίσεις στην «Σφίγγα», να γίνουν το απόλυτο... talk of the town της φετινής σεζόν.

Όπως φάνηκε από την πρεμιέρα, αλλά συνεχίστηκε και την δεύτερη Παρασκευή, οι «Μουσικές ιστορίες» του Στέφανου Κορκολή θα διαρκέσουν πολύ παραπάνω από το προγραμματισμένο. Το κοινό -οι φίλοι του, όπως του αρέσει να τους λέει- κατέκλυσαν την «Σφίγγα» και δεν σταμάτησαν λεπτό να τραγουδούν και να επιβραβεύουν τον συνθέτη, αλλά και τους μουσικούς που τον πλαισίωναν.

Σε ένα πρόγραμμα απόλυτο δεμένο, με τραγούδια-αριστουργήματα της ελληνικής αλλά και ξένης μουσικής σκηνής, ο Κορκολής συγκινήθηκε αρκετές φορές και μαζί του όλοι οι θαμώνες, που δώσαμε υπόσχεση να βρεθούμε εκεί ξανά και ξανά.



Η Σοφία Μανουσάκη, άρτια τεχνικά και απόλυτα συγκεντρωμένη, έχει πετύχει -παρόλο το νεαρό της ηλικίας της- να εντυπωσιάσει τον κόσμο και να μην μπορεί κανείς να πάρει τα μάτια του από πάνω της. Ειδικά τις στιγμές που αφήνεται στο συναίσθημά της και τραγουδάει «ακαπέλα», δημιουργεί ένα μυσταγωγικό κλίμα, που όμοιό του σπάνια βρίσκει κανείς σήμερα σε αντίστοιχο πρόγραμμα.

Όλα όμως αρχίζουν και τελειώνουν στον Κορκολή και στην τρομερή δεξιοτεχνία του στο πιάνο. Γι' αυτό και αρχίζει με Σοπέν (Eπαναστατική) και τελειώνει με την άκρως εντυπωσιακή διασκευή για πιάνο του Ζορμπά. Το «Ήταν μια φορά», που αποτελεί και το φινάλε του κανονικού προγράμματος, ανήκει αποκλειστικά στην Σοφία Μανουσάκη, καθώς το ερμηνεύει ουσιαστικά μόνη της και είναι καθηλωτική.

Ξεχωριστό μέρος του προγράμματος -και το πιο αγαπημένο στο κοινό- αποτελούν οι συνθέσεις του ίδιου του Κορκολή. Τραγούδια που έχει γράψει για τεράστιους ερμηνευτές του ελληνικού πενταγράμμου, αλλά και επιτυχίες της προσωπικής του δισκογραφίας. Τραγούδια όπως το «Θες», το «Σβήσε το φεγγάρι», το «Σ’ έχω ερωτευτεί» (που ερμηνεύει μοναδικά ο ίδιος), το «Ο άγγελός μου» (που σκίζει κυριολεκτικά η Μανουσάκη), το «Δεν είσαι εδώ», τα οποία αποτελούν κομμάτια της ανεξάντλητης μουσικής ιδιοφυΐας του Κορκολή, ο οποίος δεν αφήνει απ' έξω το «Σκόνη και θρύψαλα», την «Αγάπη παράξενη», αλλά και το «Καρδιά μου λιώνω».



Οι «Μουσικές ιστορίες» του Κορκολή τα έχουν όλα. Από μεγάλους συνθέτες, Μάνο Λοΐζο, Γιάννης Σπάνο, Μίμη Πλέσσα, Σταύρο Ξαρχάκο, Μάνο Χατζιδάκι μέχρι φυσικά Μίκη Θεοδωράκη, στον οποίο ο συνθέτης κάνει ειδική αναφορά. Με δάκρυα στα μάτια το κοινό τον άκουσε να ευχαριστεί τον μεγάλο του δάσκαλο και να τον αποκαλεί «πατέρα», στη θέση του πατέρα του, που έχει φύγει από τη ζωή… Και φυσικά, το χειροκρότημα ήταν όχι απλώς ενθουσιώδες, αλλά και κυριολεκτικά μέσα από την καρδιά του καθενός ξεχωριστά.

Εκτός όμως από κλασικά ελληνικά αριστουργήματα, το πρόγραμμα περιπλανιέται και σε αγαπημένα τραγούδια της δεκαετίας του ’80 και του ’90. Το «Φιλαράκι» της Σοφίας Βόσοου και το «Χαμένο νησί» του Ανδρέα Μικρούτσικου δένουν καταπληκτικά με το «I will survive», που ερμηνεύει εντυπωσιακά η ντράμερ του σχήματος Ρόλη Γιαμοπούλου, το «Unchain my heart» που τραγουδάει ο κιθαρίστας Κωστής Πυρένης με το σαξόφωνο του Βασίλη Δεφίγγου κυριολεκτικά να τα «σπάει» και φυσικά το «School» των Supertramp, το οποίο δίνει την δυνατότητα στον Κορκολή να ξεδιπλώσει το τεράστιο ταλέντο του σε ένα solo που θα θυμόμαστε για καιρό.

Εν κατακλείδι, οι «Μουσικές ιστορίες» του Κορκολή είναι μια εμπειρία που πρέπει να ζήσεις. Και αφού συγκινηθείς, και νοσταλγήσεις και ερωτευτείς, θα θέλεις να την ζήσεις ξανά και ξανά.

Info
Μουσική Σκηνή «Σφίγγα»
Ακαδημίας & Ζωοδόχου Πηγής (Πεζόδρομος Κιάφας 13), Αθήνα

Επόμενες παραστάσεις:
Παρασκευή 15, 22 και Παρασκευή 29 Νοεμβρίου (ώρα έναρξης 22:30)

Δείτε Επίσης

ston-1

Ερευνητής των Αιγαιακών Γραφών υποστηρίζει ότι αφαιρετικά συγκρίνοντας το αποτύπωμα του μηχανισμού του Παλαικάστρου με μία κάτοψη του Στόουνχετζ μπορούν να διαπιστωθούν αξιοσημείωτες ομοιότητες

15
klimt_portrait

Ο πίνακας είχε κλαπεί πριν 20 χρόνια και ξαναβρέθηκε τυχαία στο σύστημα εξαερισμού μουσείου στην Πιατσέντσα – Ανακαλύφθηκε τυχαία τον περασμένο Δεκέμβριο κι ενώ από την αρχή υπήρχαν «θετικές ενδείξεις» ότι ήταν ο αυθεντικός 

Ελευσινα1

Η υπουργός Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη ζήτησε, σε έκτακτη σύσκεψη, άμεση αντιμετώπιση σε πολεοδομικά ζητήματα και κατάθεση καλλιτεχνικού προγράμματος

19