«Pessoa» σημαίνει «Πρόσωπο»

pessoa

Μια πρωτότυπη σύλληψη – σύνθεση του Θανάση Ακοκκαλίδη, που αποπνέει τη ρήση του Πεσσόα, «Α, να μην είμαι εγώ όλοι οι άνθρωποι κι όλοι οι τόποι» ανεβαίνει στην Αθήνα για 12 παραστάσεις

Ο Θανάσης Ακοκκαλίδης και η ομάδα του παρουσιάζουν το έργο «Pessoa», στο πλαίσιο της θεατρικής και οπτικοακουστικής πλατφόρμας Μαύρο Κουτί με θεματική την ενηλικίωση, που διοργανώνει το Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης (από τις 12 έως τις 27 Απριλίου 2018, Τετάρτη- Κυριακή στις 21:00 και 12 συνολικά παραστάσεις).

Μέσα από ένα πλούσιο μωσαϊκό εικόνων ζωντανεύουν τα πρωτότυπα κείμενα του Φερνάντο Πεσσόα, σκιαγραφώντας τον κόσμο του μεγάλου Πορτογάλου συγγραφέα και τα πολλαπλά προσωπεία του. Άλλωστε «pessoa» σημαίνει «πρόσωπο» στη μητρική του γλώσσα.

Μια πρωτότυπη σύλληψη - σύνθεση, που αποπνέει τη ρήση του Πεσσόα, «Α, να μην είμαι εγώ όλοι οι άνθρωποι κι όλοι οι τόποι», με οδηγό το πηγαίο χιούμορ και το μελωδικό τραγούδι μιας άλλης εποχής.
pessoa-1

Ο Θανάσης Ακοκκαλίδης έχει μια πολυσχιδή καλλιτεχνική δραστηριότητα στην Ελλάδα αλλά και στο εξωτερικό. Ο ίδιος αποφοίτησε από την Ανώτερη Δραματική Σχολή Βεάκη το 2003. Υπήρξε για τέσσερα χρόνια μέλος της χορο-θεατρικής ομάδας «Χορικά» της Ζ. Νικολούδη. Διετέλεσε συνεργάτης του Καλλιτεχνικού Διευθυντή της Τελετής Λήξεως των Ολυμπιακών Αγώνων της Αθήνας. Συνεργάζεται από το 2010 με τον R. Wilson στο Διεθνές Θερινό Πρόγραμμα στο Watermill Center, USA. Έχει συνεργαστεί σε παραγωγές εντός και εκτός συνόρων με σημαντικούς Έλληνες και ξένους σκηνοθέτες και χορογράφους, μεταξύ άλλων: R.Wilson, R. Touminas, M.Abramοvic, L.Peisinger, Δ.Παπαϊωάννου, Μ.Μαρμαρινό, Στ. Λιβαθινο, κ.ά. Έχει συνδημιουργήσει τα ‘Moment’, ‘Meeting’ ‘Μισό’, ‘U’, ‘Don’t look down’,‘Window’, ‘Nature’s Hot Spot’.

Αυτό τον καιρό πέραν της σκηνοθεσίας του στην παράσταση Pessoa συμμετέχει στον «Οιδίπους Τύραννος» του Σοφοκλή, σε σκηνοθεσία του πολυβραβευμένου Ρίμας Τούμινας στο Θέατρο Βαχτάνγκοφ στην Μόσχα (συμπαραγωγή με το Εθνικό Θέατρο).
pessoa-2

Σε ένα σημείωμα του σκηνοθέτη για την παράσταση διαβάζουμε:

- «Ζωή είναι να είσαι άλλος», γράφει ο Φερνάντο Πεσσόα. «Έχουμε όλοι δύο ζωές: Την αληθινή, αυτήν που ονειρευόμαστε στα παιδικάτα μας, Και που εξακολουθούμε να ονειρευόμαστε ως ενήλικες, πνιγμένη στην ομίχλη. Την ψεύτικη, αυτήν που μοιραζόμαστε με τους άλλους, Την πρακτική ζωή, την ωφέλιμη ζωή, Αυτήν που στο τέρμα της είναι το φέρετρο».

-Η λογοτεχνία και οι περσόνες του , οι ετερώνυμοι του, υποκατέστησαν την ζωή του. Εφήυρε δεκάδες εαυτούς, που είχαν υπόσταση, επάγγελμα και διαφορετικές συνήθειες ο καθένας. Με συγκινεί που η αδυναμία του να ζήσει τον πραγματικό κόσμο, τον έκανε να πλάσει ένα φαντασιακό και να μεγαλουργήσει. « Θέλω να είμαι ακριβώς όπως θέλησα να είμαι και δεν είμαι. Θέλω να είμαι ένα έργο τέχνης, ψυχής τουλάχιστον, μιας και του σώματος δεν μπορώ να είμαι.»

-Ο Πεσσόα είναι σύγχρονος, οικείος, διαχρονικός. Αγγίζει υπαρξιακά θέματα που απασχολούν τον άνθρωπο όλες τις εποχές γι’ αυτό είναι κλασικός, τον ενδιέφερε να γράφει και όχι να δημοσιεύει. Μάλιστα μετά τον θάνατο του βρέθηκε ένα μπαούλο με χειρόγραφα του που δεν είχαν εκδοθεί. Αυτό το μπαούλο υπήρξε η έμπνευση της σκηνικής εγκατάστασης, που επιμελήθηκε ο εικαστικός Νίκος Παπαδόπουλος.
pessoa-3

Ως προς την παράσταση, η σύλληψη και η σκηνοθεσία ανήκει στον Θανάση Ακοκκαλίδη, η μετάφραση είναι της Μαρίας Παπαδήμα, η δραματουργική επεξεργασία έχει γίνει από την Ειρήνη Αναγνωστοπούλου. Στην παράσταση συμμετέχουν οι ηθοποιοί : Παυλίνα Ζάχρα, Κωνσταντίνος Καρβουνιάρης, Λάμπρος Παπαγεωργίου, Αλέξανδρος Χωματιανός.

ΣΧΟΛΙΑ

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης

59-diethnes-festival-thess

Η Caritas Romana (Ρωμαϊκή Ευσπλαχνία) και τα εκατοντάδες έργα τέχνης που την αναπαριστούν, χρησιμοποιήθηκαν ως πυξίδες για την επιλογή των 15 ταινιών του Επίσημου Διαγωνιστικού Τμήματος του Διεθνούς Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης και οι ταινίες με την σειρά τους τροφοδοτούν το υλικό μιας πρωτότυπης έκθεσης νέων εικαστικών

eroica

H "Eroϊca" του Κοσμά Πολίτη, οκτώ δεκαετίες μετά την πρώτη έκδοσή της, παρουσιάζεται για πρώτη φορά σε θεατρική σκηνή, στο Υπόγειο του Θεάτρου Τέχνης Καρόλου Κουν

andritsaina

Σπάνιες εκδόσεις του 16ου αιώνα από σημαντικούς εκδοτικούς οίκους της εποχής, τις οποίες δώρισε στην Ανδρίτσαινα το 1838 -εγκατεστημένος στο Παρίσι- ο λόγιος συγγραφέας Κωνσταντίνος Νικολόπουλος, παρουσιάζονται σε μια έκθεση στο Εθνικό Ιστορικό Μουσείο

grevena-meli

Δύο μαθηματικοί με την βοήθεια των στελεχών ενός δημιουργικού γραφείου έβαλαν την τέχνη, τις γνώσεις, τις δεξιότητες και το μεράκι τους και έφτιαξαν ένα μοναδικό προϊόν όπου το γυάλινο βάζο με το μέλι βρήκε φιλοξενία σε μια ιδιαίτερη ξύλινη συσκευασία

2-tainies

Φεστιβαλικές και οι δύο. Βραβευμένες και οι δύο. Από το Φεστιβάλ Καννών και οι δύο. Μια για την έναρξη, η άλλη για την λήξη του 59ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης. Το φιλμ Κλέφτες καταστημάτωντου 56χρονου Ιάπωνα σκηνοθέτη Χιροκάζου Κόρε-Έντα (Χρυσός Φοίνικας) και το φιλμ Κορίτσι του 27χρονου Βέλγου σκηνοθέτη Λουκάς Ντοντ (τέσσερα μεγάλα βραβεία -σκηνοθεσίας, ερμηνείας, Queer Palm και Fipresci στο τμήμα «Ένα Κάποιο Βλέμμα» )

koureioistagram

Αν κανείς επιχειρήσει μια βόλτα με οδηγό το ψαχτήρι του Instagram θα βρει γρήγορα ακόμη και τον κουρέα της αρεσκείας του καθώς τα video του «δευτερόλεπτου» δουλεύουν καλά και στέλνουν κόσμο στις πολυθρόνες των νέο-μπαρμπέρικων

fonea-ton-giganton

Μαρτυρίες, λογοτεχνικά κείμενα, ιστορικά στοιχεία και τεκμήρια για την περιοχή του Ταύρου, παρουσιάζονται από το Ιστορικό Αρχείο του Πολιτιστικού Ιδρύματος του Ομίλου Πειραιώς σε δύο συναντήσεις πολιτιστικών περιπάτων