Η Σοφή Ελλάδα!

Η Σοφή Ελλάδα!

Η Μελίνα Ταπραντζή με το Wise Greece εκφράζει με απλό τρόπο στις επιλογές της το καθαρό πρόσωπο της κοινωνικής επιχειρηματικότητας

Το πρώτο της πτυχίο της Μελίνα Ταπραντζή ήταν από τη Φιλοσοφική Σχολή, αλλά τελικά την κέρδισε ο χώρος του Marketing και της Επικοινωνίας, όπου εργάστηκε για περισσότερα από 10 χρόνια, βοηθώντας αρκετά γνωστά brands να δημιουργηθούν ή να αναδειχθούν…

Από τότε που θυμάται τον εαυτό της προσέφερε εθελοντικά τη βοήθειά της, σε δράσεις διαφόρων Μ.Κ.Ο, βλέποντας από κοντά τόσο τη μεγάλη σημασία της ύπαρξής τους για την επίλυση κοινωνικών προβλημάτων, όσο και τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν για να μείνουν ζωντανές και να συνεχίσουν να προσφέρουν έργο…

Η Κοινωνική Επιχειρηματικότητα, είναι ακριβώς αυτό που τη γεμίζει! Όπως υπογραμμίζει: «Είναι τόσο σημαντικό να εργάζεσαι και να προσφέρεις ταυτόχρονα! Να μπορείς να διατηρείς ένα επίπεδο βιωσιμότητας, ενώ ταυτόχρονα να βάζεις το λιθαράκι σου για την επίλυση ενός σημαντικού κοινωνικού προβλήματος, τα οποία ειδικά στη χώρα μας είναι πάρα πολλά. Έτσι γεννήθηκε η Wise Greece, η Σοφή Ελλάδα… Η μη κερδοσκοπική Κίνηση που προωθεί τα προϊόντα της Ελληνικής παραγωγής, ενώ χρησιμοποιεί τα κέρδη από τις πωλήσεις τους για να αγοραστούν τρόφιμα για άστεγους, παιδιά και ηλικιωμένους που έχουν ανάγκη. Έτσι, επιτελείται ένα διπλό έργο, αναδεικνύονται όλα αυτά που μας κάνουν υπερήφανους σαν Έλληνες, ενώ ταυτόχρονα εξασφαλίζεται ένα βασικό αγαθό που θα έπρεπε να είναι δεδομένο για όσους το έχουν ανάγκη… το φαγητό».



Η Μελίνα, παρουσιάζει συχνά τη Wise Greece σαν το μοντέλο μίας επιτυχημένης Κοινωνικής Επιχείρησης σε αρκετά διεθνή συνέδρια και ημερίδες, με στόχο να εμπνεύσει τους νέους ανθρώπους να ασχοληθούν με αυτόν τον κλάδο, που είναι γεμάτος με πολλές δυσκολίες, αλλά σε αντιστάθμισμα προσφέρει πολλές συγκινήσεις και αμέτρητες χαρές! Επίσης, λειτουργεί σαν μέντορας σε αρκετές start up κοινωνικές επιχειρήσεις, αλλά και στο Entrepreneurship School του Ευρωπαϊκού think tank “Think Young”, ενώ είναι key note speaker σε forum που υποστηρίζουν τη γυναικεία επιχειρηματικότητα. 

Η Μελίνα ανήκει στην ομάδα των co-builders του World Human Forum, ενώ έχει γράψει αρκετά άρθρα σχετικά με την κοινωνική οικονομία και την προώθηση των γυναικών στο επιχειρείν. Τέλος, πρόσφατα πραγματοποίησε ομιλία στο TEDx Academy με θέμα “Ο καλύτερος εαυτός της επιχειρηματικότητας”.

Το δημιούργημα της, η Wise Greece είναι «μία κοινωνική επιχείρηση με διπλό σκοπό!».

Από τη μία πλευρά προωθεί σε παγκόσμιο επίπεδο τα οφέλη της Ελληνικής διατροφής και τα εξαιρετικά προϊόντα των μικρών Ελλήνων παραγωγών, ενώ μέσα από τις πωλήσεις τους συγκεντρώνει κέρδη, τα οποία "μετατρέπει" σε τρόφιμα για να τα διαθέσει σε παιδιά, άστεγους και ηλικιωμένους που βρίσκονται στα όρια της φτώχειας.



Ο σκοπός της Wise Greece λοιπόν είναι από τη μία πλευρά να βοηθά τους μικρούς Έλληνες παραγωγούς να αναπτυχθούν και να εξάγουν τα προϊόντα τους, για να είναι βιώσιμοι οι ίδιοι και οι οικογένειές τους, ενώ από την άλλη πλευρά να καταφέρνει να προσφέρει διαρκώς τρόφιμα πρώτης ανάγκης σε Ιδρύματα και Ορφανοτροφεία που έχουν ανάγκη.

Περισσότερα από 1.000 ελληνικά προϊόντα και 100 Έλληνες παραγωγοί, έχουν συσπειρωθεί και συμμετέχουν στην Κίνηση Wise Greece μέχρι σήμερα! Μέσα σε σχεδόν 4 χρόνια λειτουργίας τα προϊόντα έχουν ήδη φτάσει σε περισσότερα από 100 σημεία πώλησης στην Ελλάδα και σε 8 χώρες στο εξωτερικό, ενώ έχουν αγοραστεί και διατεθεί δωρεάν στα Ιδρύματα περισσότεροι από 10 τόνοι τροφίμων!

Ταυτόχρονα, η Wise Greece συντονίζει περισσότερους από 60 εθελοντές, οργανώνει εκδηλώσεις για την προώθηση των δράσεών της, πραγματοποιεί επισκέψεις σε Ορφανοτροφεία και Ιδρύματα, “μαγειρεύει” με τα προϊόντα που συμμετέχουν στην Κίνηση για να προσφέρει γεύματα σε άστεγους και μετανάστες και συμμετέχει σε Συνέδρια και Ημερίδες για να ανάδειξη της Κοινωνικής Επιχειρηματικότητας στην Ελλάδα!



Πόσο δύσκολο είναι να πείσετε της εταιρίες να προσφέρουν , και σε σχέση με το εξωτερικό σε ποιο επίπεδο βρίσκετε αυτό που λέμε εταιρική κοινωνική ευθύνη στην Ελλάδα; 
Οι μικροί παραγωγοί που συμμετέχουν στην Κίνηση Wise Greece, ήταν σκεπτικοί στην αρχή με το όλο εγχείρημα. Σήμερα, περισσότεροι από 100 παραγωγοί συμμετέχουν στην Κίνηση, ενώ άλλοι 80 ετοιμάζονται να ενταχθούν μέσα στο 2018. Από την άλλη πλευρά, οι μεγαλύτερες εταιρείες υποστηρίζουν την Κίνηση Wise Greece, στα πλαίσια της ΕΚΕ τους, συμμετέχοντας σε διάφορα project, όπως για παράδειγμα αυτό που τρέξαμε πρόσφατα το “0,01€ κάνει τη διαφορά” όπου μία εταιρεία παραχωρεί μόλις 0,01€ στη Wise Greece για ένα χρονικό διάστημα από κάθε προϊόν που πουλάει με στόχο να αγοραστούν τρόφιμα πρώτης ανάγκης για ανθρώπους που τα χρειάζονται. Μέσα από το project αυτό, συγκεντρώνοντας αυτό το “ταπεινό” 0.01€ καταφέραμε να προσφέρουμε σχεδόν 5 τόνους τρόφιμα σε συνεργασία με τα ΕΛΤΑ Courier σε 3 Ιδρύματα, ενώ τέλος Οκτωβρίου ολοκληρώθηκε η ίδια ενέργεια σε συνεργασία με τη Domino’s Pizza. Πρόκειται μάλιστα για μία ενέργεια που βραβεύτηκε πρόσφατα για την πρωτοτυπία της με το Innovative Fundraising Award, εκ μέρους του Ιδρύματος Μποδοσάκη! 

Οι εταιρείες λοιπόν είναι δεκτικές στο να προσφέρουν, αρκεί να έχουν μπροστά τους μία δημιουργική ιδέα, μία ομάδα με όραμα και αντίληψη των κοινωνικών προβλημάτων, καθώς και ένα project με κοινωνικό αντίκτυπο σε πολλαπλά επίπεδα, που ξέρουν ότι ακόμα και το τελευταίο 0,01€ θα διαχειριστεί και θα διοχετευθεί σωστά. Σαφώς όμως, έχουμε μεγάλο δρόμο μπροστά μας για να φτάσουμε στα επίπεδα της ΕΚΕ που πραγματοποιείται σε εταιρείες της Ευρώπης και είναι και δικό μας χρέος να βοηθήσουμε όσο μπορούμε, στο να καλλιεργηθεί αυτή η κουλτούρα στις μικρές και μεγάλες εταιρείες της χώρας. 



Η μεγαλύτερη δυσκολία που συναντάτε συνήθως ποια είναι;
Επειδή η Wise Greece ανήκει στα πλαίσια της κοινωνικής οικονομίας και επιχειρηματικότητας, οι όροι όταν ξεκινήσαμε ήταν εντελώς άγνωστοι στην Ελλάδα, παρόλο που σε άλλες είναι ιδιαίτερα ανεπτυγμένοι κλάδοι και αποφέρουν δισεκατομμύρια στο ΑΕΠ των χωρών που δραστηριοποιούνται. Έτσι, οτιδήποτε καινούριο, καλείται να αντιμετωπίσει εμπόδια, αγκυλώσεις, ασάφειες στο νομικό πλαίσιο κ.α. Αυτή, μέχρι σήμερα, είναι και η μεγαλύτερη δυσκολία που αντιμετωπίζουμε. 

θα ήθελα να μου αναφέρετε μερικά παραδείγματα σε αριθμούς;
Ξεκινήσαμε στο τέλος του 2013 με μόλις έναν παραγωγό με ένα ελαιόλαδο, που ήταν διατεθειμένος να υποστηρίξει την Κίνηση Wise Greece! Το τέλος του 2014 μας έβρισκε με περίπου 20 παραγωγούς, κάνοντας αρκετό κόπο να τους πείσουμε να εμπιστευτούν την Κίνησης. Το 2015 και 2016 η Wise Greece εκτοξεύτηκε, καθώς έφτασε τους 100 παραγωγούς, ενώ είχε πλέον παρουσία και σε 8 χώρες, όπου τα προϊόντα έφταναν σε ράφια καταστημάτων, δημιουργώντας Wise Greece corners. Όταν ξεκινήσαμε, η πρώτη δωρεά τροφίμων ανερχόταν μόλις σε λίγα κουτιά. Σήμερα, έχουμε καταφέρει να αγοράσουμε και να προσφέρουμε πάνω από 10 τόνους τροφίμων, χωρίς να λάβουμε χρηματική ενίσχυση ή δωρεά από κάποιον φορέα.  

Για ποιο από όλα αυτά είσαι περήφανη ως γυναίκα;
Κάθε μικρό ή μεγάλο βήμα που έχει κάνει η Wise Greece, κάθε βραβείο, κάθε ευχαριστώ από τους ανθρώπους που λαμβάνουν τα τρόφιμα και κάθε χαμόγελο από τους παραγωγούς που συμμετέχουν στην Κίνηση με κάνει υπερήφανη. Συνειδητοποιώντας και μόνο το από πού ξεκινήσαμε και πού έχουμε φτάσει με μία “τρελή” τότε ιδέα, και τον δρόμο που φαντάζομαι ότι θα έχουμε μπροστά μας, με γεμίζει περηφάνια. Κοιτώντας όμως πίσω, νομίζω ότι η καλύτερη στιγμή ήταν η πρώτη μας δωρεά τροφίμων σε ένα Ορφανοτροφείο θηλέων, όπου για πρώτη φορά όλη η ομάδα συνειδητοποίησε αφενός το μέγεθος της ανάγκης που υπάρχει, αφετέρου τη χαρά του να προσφέρεις όχι μόνο ατομικά, αλλά μέσα από την ίδια σου τη δουλειά!  



Tο προσωπικό σας στοίχημα;
Θέλουμε να αναδείξουμε τα εξαιρετικά προϊόντα που παράγει ο τόπος μας και να βοηθήσουμε όλους αυτούς τους μικρούς παραγωγούς και την ελληνική διατροφή γενικότερα, να κατακτήσουν ένα μερίδιο στην παγκόσμια αγορά. Γιατί πραγματικά το αξίζουν. Επίσης, θέλουμε να εμπνεύσουμε τους καταναλωτές στην Ελλάδα και το εξωτερικό να καταναλώνουν πιο συνειδητά, πιο σωστά, πιο υγιεινά και να δίνουν ευκαιρίες στα τοπικά προϊόντα μικρών παραγωγών, που θα τους εκπλήξουν. Τέλος, το απώτερο στοίχημά μας είναι κάποια στιγμή στο μέλλον, να μην υπάρχουμε! Με άλλα λόγια, να μην έχουν τόσο μεγάλες ανάγκες τα Ιδρύματα και να μην αντιμετωπίζουν τέτοια έλλειψη τροφίμων, ώστε να μην είναι απαραίτητες προσπάθειες σαν τη δική μας. 

Kαι για το τέλος θα ήθελα να μου πείτε πως μπορεί κάποιος να σας βοηθήσει; 
Καταρχάς, επιλέγοντας κανείς προϊόντα με το μπλε σήμα Wise Greece, μας βοηθά εξ’ ορισμού να προσφέρουμε βασικά τρόφιμα σε όσους τα έχουν ανάγκη. Επίσης, μπορεί όποιος το επιθυμεί να γραφτεί Μέλος της Wise Greece, στηρίζοντας την προσπάθειά μας όπου θα μπορεί να συμμετέχει σε επισκέψεις σε Ιδρύματα, σε εκδηλώσεις που πραγματοποιούμε, θα μπορεί να δοκιμάζει πρώτος τα προϊόντα πριν βγουν στα καταστήματα κ.α. Τώρα, σε εταιρικό επίπεδο μπορεί κάποιο σημείο πώλησης να μπει στο δίκτυο των συνεργαζόμενων σημείων και υποστηρικτών της Κίνησης, κάποια εταιρεία μπορεί να τρέξει project κοινωνικής ευθύνης στηρίζοντας τη Wise Greece κ.α. 

Το σημαντικότερο είναι ότι μπορεί ο καθένας να συμμετέχει, να βοηθήσει ή να μας γνωρίσει από κοντά για να μοιραστεί τις ιδέες του, απλώς επικοινωνώντας μαζί σας στο site ή τα social media της Wise Greece. 

ΣΧΟΛΙΑ

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης

synthesi01

Το Κράτος ως Λερναία Ύδρα, όπως «λέει» και ο τίτλος του νέου βιβλίου του καθηγητή Γιώργου Δερτιλή – ένα δοκίμιο που περιγράφει επτά μορφές με τις οποίες μπορούμε σήμερα πλέον να σκεφτούμε το κράτος.

1
tombazis01

Ένα ιστορικός ελαιώνας στην παραθαλάσσια περιοχή Γαλατά Τροιζηνίας στην Βορειοανατολική Πελοπόνησσο απέναντι απο το όμορφο νησί του Πόρου φτιαγμένος από τον ναύαρχο της Επανάστασης  Εμμανουήλ Τομπάζη μας δίνει σήμερα ένα έξτρα παρθένο ελαιόλαδο

lev01

Η κα Βάσω Βούζα-Κυρατζή συνάντησε στη πόλη των Γρεβενών τον σχεδιαστή Στέλιο Παπαλαμπρόπουλο και καρπός αυτής της συνάντησης η δημιουργική δουλειά που συνοδεύει μια παραγωγική προσπάθεια με επίκεντρο μια φάρμα λεβάντας.

1
barber0

Ποιόν εν τέλει εμπιστεύεται ένας κουρέας για να αφεθεί να δεχθεί τις υπηρεσίες ενός συναδέλφου του; Ένα ενδιαφέρον θέμα…με καλοκαιρινή διάθεση.

1
60147391_2214446438624038_8701900897598308352_n

Το εστιατόριο των αδελφών Κομπογιαννίτη στη περιοχή του παλιού Σιδηροδρομικού Σταθμού της Καλαμάτας είναι ένας συνδυασμός γεύσεων που έρχεται από την τοπική παράδοση με την απαραίτητη τσαχπινιά της σύγχρονης δημιουργίας.

tsas

Ο Άγγελος Φωκιανός είναι ένας νέος Αθηναίος, επιχειρηματίας της γενιάς των 20plus αλλά και ένας επιχειρηματίας της «μιας ιδέας» -αρκεί εκείνη να βρει ανταπόκριση και να «δέσει» το ακροατήριο και πάνω σε αυτό να «χτίσει» την επιτυχία της.

jghmvew

Το Park your Cinema επιστρέφει στο Ξέφωτο του ΚΠΙΣΝ, με αφιέρωμα σε κλασικές κωμωδίες και αγαπημένες παιδικές ταινίες