Το marketing plan ενός συνωμοσιολόγου
Γιάννης Γ. Αντύπας
Το marketing plan ενός συνωμοσιολόγου
Για τους συνωμοσιολόγους που σέβονται τον εαυτό τους, πίσω από κάθε τί σημαντικό που συμβαίνει σε αυτόν τον πλανήτη, βρίσκεται απαραιτήτως κάποιος ύπουλος εγκέφαλος. Άρα, με την ίδια ακριβώς λογική, και πίσω από τους ίδιους συνοωμοσιολόγους, κάποιος πρέπει να βρίσκεται. Κι αυτός ο κάποιος πρέπει να έχει όνομα και πρέπει να έχει και σχέδιο, - όπως ο Μπιλ Γκέιτς ας πούμε που (σύμφωνα με τις τελευταίες συνομωσιολογικές τάσεις) θα βαλει τσιπάκι σε δισεκατομμύρια εμβόλια. Βλέπετε δεν γινονται κάτι τέτοια έτσι, χωρίς σχέδιο…
Και εάν είναι δύσκολο να προσδιορίσει κανείς την ταυτότητα αυτού του Αρχισυνωμοσιολόγου (ή της οργάνωσής του), δεν είναι τόσο δύσκολο να προσδιορίσει το σχέδιό του. Πώς; Μα από αυτά που λέει «Αυτός» και κυρίως οι υποστηρικτές του! Απλό, και απολύτως λογικό…
Μην φοβίζει ό όρος αλλά παντού στον κόσμο ένα τέτοιο σχέδιο ονομάζεται marketing plan.
Τί είναι; Πολύ απλά είναι ένα μελετημένο κείμενο που αποτελείται από τρεις βασικές ενότητες:
Ιεραρχημένους και υλοποιήσιμος στόχους.
Την στρατηγική για να επιτευχθούν αυτοί οι στόχοι. Και τέλος…
Σε ποιους απευθύνεται.
Το κάνουμε εμείς οι απλοί άνθρωποι ίσως χωρίς να του δίνουμε αυτήν την ονομασία, το κάνουν σίγουρα οι επιχειρήσεις για να πουλήσουν πιο αποτελεσματικά τα προϊόντα τους, αλλά και οργανισμοί για να πείσουν τον κόσμο για τις ιδέες τους
Ας δούμε λοιπόν ποιο θα μπορούσε να είναι ένα βασικό συνωμοσιολογικό πλάνο για αυτήν την τόσο σημαντική προ-εμβολίου χρονική στιγμή.
Ποιοι είναι οι στόχοι
Όπως λένε και τα βιβλία Μάρκετινγκ, οι στόχοι πρέπει να είναι συγκεκριμένοι, περιορισμένοι σε αριθμό και υλοποιήσιμοι. Λογικά, πρέπει να είναι οι ακόλουθοι:
Βραχυπρόθεσμα: Να αυξηθούν στο μέγιστο οι οριστικοί αρνητές του εμβολίου,
Μεσοπρόθεσμα: Η υγειονομική κρίση που θα συνεχιστεί με την αποτυχία του εμβολίου να αποκτήσει αντισυστημικά χαρακτηριστικά,
Μακροπρόθεσμα: Να εξασφαλιστεί η συνέχεια του συνομωσιολογικού κινήματος.
Το όλο εγχείρημα αυτήν την χρονική στιγμή πρέπει να βασίζεται στην επίτευξη του βραχυπρόθεσμου στόχου περί άρνησης του εμβολιασμού. Γι’ αυτό η σχετική στρατηγική είναι υψηλότατης σημασίας.
Η Στρατηγική…
Αποτελείται από τους εξής άξονες:
Απόλυτη εκμετάλλευση των Social Media. Οι ευμενώς διατεθειμένοι προς το κίνημα πρέπει να είναι συνεχώς παρόντες, κάνοντας απλοϊκές, εύκολες, ευλογοφανείς ερωτήσεις που ενσπείρουν την αμφιβολία. Πχ είναι πολύ πιο εύκολο κάποιος να δεχτεί τον Μπιλ Γκέιτς ως υπεύθυνο για τα τσιπάκια του εμβολίου γιατί είναι ένας κυρίαρχος καπιταλιστής τον οποίο οφείλουμε να υποπτευόμαστε. Τέλος. Ποιο απλοϊκό μυαλό θα ζητήσει αποδείξεις ενώ έχει μπροστά του μια εύκολη θεωρία που ακούγεται καλά στα αυτιά και απευθύνεται κατευθείαν στο αίσθημα του φόβου μπροστά στο άγνωστο;
Πλήρης εκμετάλλευση του κινήματος που εναντιώνεται στις μάσκες έστω και εάν το δεύτερο κύμα του covid-19 παγκοσμίως έχει αυξήσει σημαντικά την χρήση τους. Έρευνες δείχνουν πως όσοι αντιτίθενται στις μάσκες αποτελούν την βασική ομάδα των αντι-εμβολιαστών.
Αποφυγή παρουσίασης οποιουδήποτε στοιχείου. Ή αν γίνει κάτι τέτοιο, να είναι από κάποιον πάραεπιστήμονα μεμονωμένο. Ποιος νοιάζεται σήμερα αν εμβόλια εξαφάνισαν απόλυτα ή σε μεγάλο βαθμό πολλές ασθένειες όπως η ιλαρά ή η ευλογιά ή ότι δεν υπάρχει φάρμακο ή εμβόλιο που να μην έχει παρενέργειες ή να είναι 100% αποτελεσματικό; Ο στόχος είναι να κυριαρχήσει το φοβικό «τί κανουμε τώρα» και μόνο. Στην περίπτωση του νέου εμβολίου τίποτα κάτω του 100% αποτελεσματικότητας και 0% παρενεργειών δεν είναι αποδεκτό ας λέει ότι θέλει η πραγματικότητα.
Έμφαση στην ατομικότητα. Η άποψη πως κάνοντας το εμβόλιο εκτός από την ατομική και οικογενειακή προστασία συνεισφέρει και στην προστασία του συνόλου, δεν πρέπει να γίνει κυρίαρχη.
Πρέπει να επικρατήσει ο ατομισμός: «ας κάνουν το εμβόλιο οι άλλοι και βλέπω»
Γελοιοποίηση κάθε τεκμηριωμένου σχολίου. Πχ με γελοιογραφίες ή επιφανειακά αστεία σχόλια στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης που ενώ γελοιοποιούν τις υποτιθέμενες επιπτώσεις του εμβολίου συντηρούν στο προσκήνιο τις φοβικές σκέψεις.
Εκμετάλλευση της σιωπής. Σε πολλές χώρες και ευρωπαϊκές, το βάρος της αντιμετώπισης του πέφτει στις Κυβερνήσεις. Είναι ευκταίο οι αντιπολιτεύσεις να χρησιμοποιήσουν την πανδημία για πολιτικά οφέλη με έξυπνο τρόπο που δεν είναι άλλος από την σιωπή. Για παράδειγμα, μεγάλα κόμματα δεν θα πρέπει να ενθαρρύνουν ανοιχτά και ρητά τον εμβολιασμό.
Σε ποιους απευθύνονται
Είναι μάταιο τα μηνύματα να έχουν παραλήπτες όσους ήδη έχουν αποφασίσει πως θα κάνουν το εμβόλιο, ούτε αυτούς που έχουν αποφασίσει να μην το κάνουν. Και οι δύο κατηγορίες δεν θα αλλάξουν στάση ότι και αν τους πει κανείς. Ο στόχος είναι να επηρεαστούν οι αμφιταλαντευόμενοι και μόνο. Οι άνθρωποι που δεν πολυεξετάζουν. Πού φοβούνται.
Και στο σημείο αυτό οι Συνωμοσιολόγοι υπερτερούν σαφώς των επιστημόνων ή των κυβερνήσεων. Αυτοί είναι αναγκασμένοι να μιλούν με αριθμούς και στοιχεία, άρα «ξύλινα». Χρειάζεται γνώσεις, χρόνο, ενδιαφέρον και να ενσκήψει το κοινό για να πεισθεί από αυτούς. Αντιθέτως, τα συνωμοσιολογικά μηνύματα πχ περί τσιπ στο εμβόλιο, είναι εύπεπτα, λογικοφανή και κανείς δεν θα ζητήσει αποδείξεις. Λειτουργεί άμεσα το «φύλαγε τα ρούχα σου, να έχεις τα μισά», ενσπείροντας αμφιβολίες.
Πόσο αποτελεσματικό είναι αυτό marketing plan;
Όλα τα παραπάνω βασίστηκαν στα όσα λένε οι οπαδοί συνωμοσιολογικών θεωριών περί εμβολίου και κυρίως στο πώς το λένε. Μια απλή διερεύνηση σε όποιο μέσο κοινωνικής δικτύωσης και αν κάνει κανείς θα αποδείξει του λόγου το αληθές.
Τέσσερις ερωτήσεις μόνο:
Εν μέσω μιας τόσο δύσκολης περιόδου για όλο τον πλανήτη,
Πόσο ακατόρθωτο είναι κάθε ένας από εμάς να κάνει το αυτονόητο για τον ίδιο του τον εαυτό και να αρχίσει να σκέπτεται για ότι ακούει;
Πόσο δύσκολο είναι να ζητά αποδείξεις και στοιχεία;
Αξίζει ειδικά τώρα να επηρεαζόμαστε από τον κάθε λαοπλάνο και τους πιστούς του;
Αν αξίζει, ας επωμιστούμε και τις προσωπικές μας ευθύνες. Και βέβαια ας μην γελιόμαστε, είναι ο κάθε ένας από εμάς θα αναδείξει αν το marketing plan ηταν επιτυχημένο ή όχι. Εξ άλλου σε μερικούς μήνες θα ξέρουμε…
Μην φοβίζει ό όρος αλλά παντού στον κόσμο ένα τέτοιο σχέδιο ονομάζεται marketing plan.
Τί είναι; Πολύ απλά είναι ένα μελετημένο κείμενο που αποτελείται από τρεις βασικές ενότητες:
Ιεραρχημένους και υλοποιήσιμος στόχους.
Την στρατηγική για να επιτευχθούν αυτοί οι στόχοι. Και τέλος…
Σε ποιους απευθύνεται.
Το κάνουμε εμείς οι απλοί άνθρωποι ίσως χωρίς να του δίνουμε αυτήν την ονομασία, το κάνουν σίγουρα οι επιχειρήσεις για να πουλήσουν πιο αποτελεσματικά τα προϊόντα τους, αλλά και οργανισμοί για να πείσουν τον κόσμο για τις ιδέες τους
Ας δούμε λοιπόν ποιο θα μπορούσε να είναι ένα βασικό συνωμοσιολογικό πλάνο για αυτήν την τόσο σημαντική προ-εμβολίου χρονική στιγμή.
Ποιοι είναι οι στόχοι
Όπως λένε και τα βιβλία Μάρκετινγκ, οι στόχοι πρέπει να είναι συγκεκριμένοι, περιορισμένοι σε αριθμό και υλοποιήσιμοι. Λογικά, πρέπει να είναι οι ακόλουθοι:
Βραχυπρόθεσμα: Να αυξηθούν στο μέγιστο οι οριστικοί αρνητές του εμβολίου,
Μεσοπρόθεσμα: Η υγειονομική κρίση που θα συνεχιστεί με την αποτυχία του εμβολίου να αποκτήσει αντισυστημικά χαρακτηριστικά,
Μακροπρόθεσμα: Να εξασφαλιστεί η συνέχεια του συνομωσιολογικού κινήματος.
Το όλο εγχείρημα αυτήν την χρονική στιγμή πρέπει να βασίζεται στην επίτευξη του βραχυπρόθεσμου στόχου περί άρνησης του εμβολιασμού. Γι’ αυτό η σχετική στρατηγική είναι υψηλότατης σημασίας.
Η Στρατηγική…
Αποτελείται από τους εξής άξονες:
Απόλυτη εκμετάλλευση των Social Media. Οι ευμενώς διατεθειμένοι προς το κίνημα πρέπει να είναι συνεχώς παρόντες, κάνοντας απλοϊκές, εύκολες, ευλογοφανείς ερωτήσεις που ενσπείρουν την αμφιβολία. Πχ είναι πολύ πιο εύκολο κάποιος να δεχτεί τον Μπιλ Γκέιτς ως υπεύθυνο για τα τσιπάκια του εμβολίου γιατί είναι ένας κυρίαρχος καπιταλιστής τον οποίο οφείλουμε να υποπτευόμαστε. Τέλος. Ποιο απλοϊκό μυαλό θα ζητήσει αποδείξεις ενώ έχει μπροστά του μια εύκολη θεωρία που ακούγεται καλά στα αυτιά και απευθύνεται κατευθείαν στο αίσθημα του φόβου μπροστά στο άγνωστο;
Πλήρης εκμετάλλευση του κινήματος που εναντιώνεται στις μάσκες έστω και εάν το δεύτερο κύμα του covid-19 παγκοσμίως έχει αυξήσει σημαντικά την χρήση τους. Έρευνες δείχνουν πως όσοι αντιτίθενται στις μάσκες αποτελούν την βασική ομάδα των αντι-εμβολιαστών.
Αποφυγή παρουσίασης οποιουδήποτε στοιχείου. Ή αν γίνει κάτι τέτοιο, να είναι από κάποιον πάραεπιστήμονα μεμονωμένο. Ποιος νοιάζεται σήμερα αν εμβόλια εξαφάνισαν απόλυτα ή σε μεγάλο βαθμό πολλές ασθένειες όπως η ιλαρά ή η ευλογιά ή ότι δεν υπάρχει φάρμακο ή εμβόλιο που να μην έχει παρενέργειες ή να είναι 100% αποτελεσματικό; Ο στόχος είναι να κυριαρχήσει το φοβικό «τί κανουμε τώρα» και μόνο. Στην περίπτωση του νέου εμβολίου τίποτα κάτω του 100% αποτελεσματικότητας και 0% παρενεργειών δεν είναι αποδεκτό ας λέει ότι θέλει η πραγματικότητα.
Έμφαση στην ατομικότητα. Η άποψη πως κάνοντας το εμβόλιο εκτός από την ατομική και οικογενειακή προστασία συνεισφέρει και στην προστασία του συνόλου, δεν πρέπει να γίνει κυρίαρχη.
Πρέπει να επικρατήσει ο ατομισμός: «ας κάνουν το εμβόλιο οι άλλοι και βλέπω»
Γελοιοποίηση κάθε τεκμηριωμένου σχολίου. Πχ με γελοιογραφίες ή επιφανειακά αστεία σχόλια στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης που ενώ γελοιοποιούν τις υποτιθέμενες επιπτώσεις του εμβολίου συντηρούν στο προσκήνιο τις φοβικές σκέψεις.
Εκμετάλλευση της σιωπής. Σε πολλές χώρες και ευρωπαϊκές, το βάρος της αντιμετώπισης του πέφτει στις Κυβερνήσεις. Είναι ευκταίο οι αντιπολιτεύσεις να χρησιμοποιήσουν την πανδημία για πολιτικά οφέλη με έξυπνο τρόπο που δεν είναι άλλος από την σιωπή. Για παράδειγμα, μεγάλα κόμματα δεν θα πρέπει να ενθαρρύνουν ανοιχτά και ρητά τον εμβολιασμό.
Σε ποιους απευθύνονται
Είναι μάταιο τα μηνύματα να έχουν παραλήπτες όσους ήδη έχουν αποφασίσει πως θα κάνουν το εμβόλιο, ούτε αυτούς που έχουν αποφασίσει να μην το κάνουν. Και οι δύο κατηγορίες δεν θα αλλάξουν στάση ότι και αν τους πει κανείς. Ο στόχος είναι να επηρεαστούν οι αμφιταλαντευόμενοι και μόνο. Οι άνθρωποι που δεν πολυεξετάζουν. Πού φοβούνται.
Και στο σημείο αυτό οι Συνωμοσιολόγοι υπερτερούν σαφώς των επιστημόνων ή των κυβερνήσεων. Αυτοί είναι αναγκασμένοι να μιλούν με αριθμούς και στοιχεία, άρα «ξύλινα». Χρειάζεται γνώσεις, χρόνο, ενδιαφέρον και να ενσκήψει το κοινό για να πεισθεί από αυτούς. Αντιθέτως, τα συνωμοσιολογικά μηνύματα πχ περί τσιπ στο εμβόλιο, είναι εύπεπτα, λογικοφανή και κανείς δεν θα ζητήσει αποδείξεις. Λειτουργεί άμεσα το «φύλαγε τα ρούχα σου, να έχεις τα μισά», ενσπείροντας αμφιβολίες.
Πόσο αποτελεσματικό είναι αυτό marketing plan;
Όλα τα παραπάνω βασίστηκαν στα όσα λένε οι οπαδοί συνωμοσιολογικών θεωριών περί εμβολίου και κυρίως στο πώς το λένε. Μια απλή διερεύνηση σε όποιο μέσο κοινωνικής δικτύωσης και αν κάνει κανείς θα αποδείξει του λόγου το αληθές.
Τέσσερις ερωτήσεις μόνο:
Εν μέσω μιας τόσο δύσκολης περιόδου για όλο τον πλανήτη,
Πόσο ακατόρθωτο είναι κάθε ένας από εμάς να κάνει το αυτονόητο για τον ίδιο του τον εαυτό και να αρχίσει να σκέπτεται για ότι ακούει;
Πόσο δύσκολο είναι να ζητά αποδείξεις και στοιχεία;
Αξίζει ειδικά τώρα να επηρεαζόμαστε από τον κάθε λαοπλάνο και τους πιστούς του;
Αν αξίζει, ας επωμιστούμε και τις προσωπικές μας ευθύνες. Και βέβαια ας μην γελιόμαστε, είναι ο κάθε ένας από εμάς θα αναδείξει αν το marketing plan ηταν επιτυχημένο ή όχι. Εξ άλλου σε μερικούς μήνες θα ξέρουμε…
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα