Η χαμηλή ταχύτητα «πρόδωσε» το αεροπλάνο της AirAsia;

Η χαμηλή ταχύτητα «πρόδωσε» το αεροπλάνο της AirAsia;

Για συνθήκες παρόμοιες με αυτές της πτήσης της AirFrance που συνετρίβη το 2009 κάνουν λόγο οι ειδικοί - Πετούσε με ταχύτητα μικρότερη κατά 30 κόμβους από την ενδεδειγμένη για το υψόμετρο που βρισκόταν

Η χαμηλή ταχύτητα «πρόδωσε» το αεροπλάνο της AirAsia;
Νέα διάσταση στο θρίλερ με την εξαφανισμένη πτήση QZ8501 της AirAsia δίνει η διαπίστωση ειδικών ότι πιθανότατα το αεροσκάφος κινούνταν με χαμηλότερη της ενδεδειγμένης ταχύτητας όταν επιχείρησε να ξεφύγει από την καταιγίδα που εντόπισε το πλήρωμα.

Επικαλούμενοι τα δεδομένα από τα ραντάρ οι ειδικοί εκτιμούν ότι το Airbus A320 πετούσε με χαμηλότερη κατά 160χλμ./ώρα ταχύτητα από ό,τι θα έπρεπε στο υψόμετρο που βρισκόταν την ώρα που χάθηκαν τα ίχνη του.

Κλείσιμο
«Η πτήση QZ8501 πετούσε με χαμηλότερη του ενδεδειγμένου ταχύτητα, περίπου 100 κόμβους, και σε αυτό το υψόμετρο αυτό είναι εξαιρετικά επικίνδυνο» δήλωσε ο ειδικός Τζέφρι Τόμας ο οποίος συνομίλησε με αρκετούς πιλότους. 

Την ίδια άποψη εκφράζει και ο ειδικός Τζέρι Σοτζάτμαν ο οποίος επισημαίνει ότι με βάση τα στοιχειά που έχει δει, το Airbus Α320 δεν πετούσε με την ταχύτητα που απαιτείται για μια πτήση στα 36.000 πόδια.

«Το αεροπλάνο φαίνεται ότι πετούσε με μια ταχύτητα πολύ χαμηλότερη από την ελάχιστη που απαιτείται για το ύψος αυτό. Αυτό αποτελεί ένδειξη ότι υπήρξε κάποιο πρόβλημα» δήλωσε στον Guardian.

Τα στοιχεία δείχνουν ότι το αεροσκάφος πετούσε με μια ταχύτητα της τάξης των 190 κόμβων όταν η ελάχιστη ταχύτητα που προβλέπεται για τα υψόμετρα αυτά είναι της τάξης των 220 κόμβων.

Πρόκειται για τις ίδιες συνθήκες που επικράτησαν λίγο πριν την συντριβή της πτήσης AF447 της Air France το 2009 κατά τη διάρκεια δρομολογίου από το Ριο Ντε Τζανέιρο στο Παρίσι, προσθέτει. «Οι πιλότοι εκτιμούν ότι πλήρωμα στην προσπάθειά του να αποφύγει την καταιγίδα με τη μετακίνηση σε μεγαλύτερο υψόμετρο βρέθηκε να πετά με χαμηλότερη ταχύτητα και αυτό είχε ως αποτέλεσμα ένα αεροδυναμικό κενό» συμπληρώνει.

Αν το αεροπλάνο δεν πετάει με την σωστή ταχύτητα στον λεπότερο αέρα τότε τα φτερά δεν μπορούν να στηρίξουν την αεροδυναμική, εξηγεί ο Τόμας.

Σημειώνεται ότι η πτήση 8501 χάθηκε την ώρα που βρισκόταν σε ένα υψόμετρο που θεωρείται το ασφαλέστερο κομμάτι μιας πτήσης καθώς μόνο το 10% των θανατηφόρων συντριβών που έχουν καταγραφεί από το 2004 έως το 2013 σημειώθηκαν την ώρα που το αεροσκάφος βρισκόταν σε τέτοιο υψόμετρο.

Το συγκεκριμένο αεροσκάφος παραδόθηκε στην AirAsia τον Οκτώβριο του 2008 και είχε συμπληρώσει 23.000 ώρες σε συνολικά 13.600 πτήσεις ενώ σύμφωνα με την AirAsia είχε περάσει τον τελευταίο έλεγχο στις 16 Νοεμβρίου.

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Δείτε Επίσης