Παραλίγο τραγωδία για τζετ της Ryanair με 166 επιβάτες λόγω... κακής συνεννόησης των πιλότων

Ryanair_ar

Τι αναφέρει έκθεση αεροπορικής αρχής της Γαλλίας για το περιστατικό που συνέβη τον Γενάρη του 2015

Η απειρία ενός συγκυβερνήτη και η έλλειψη συνεννόησης με τον κυβερνήτη παραλίγο να οδηγήσουν σε τραγωδία, κατά τη διάρκεια μιας πτήσης της Ryanair τον Γενάρη του 2015, σύμφωνα με την έκθεση αεροπορικής αρχής της Γαλλίας που δημοσιεύουν βρετανικά ΜΜΕ.

Μια πτήση της Ryanair που προσέγγιζε το αεροδρόμιο του Μπερζεράκ με κακές καιρικές συνθήκες πετούσε υπερβολικά χαμηλά για περισσότερα από δύο λεπτά, και οι πιλότοι έλαβαν επείγουσα εντολή για ανύψωση από ένα αυτόματο σύστημα ασφαλείας. Σύμφωνα με την Daily Mail το τζετ, που είχε αναχωρήσει από το Στάνστεντ του Λονδίνου με προορισμό τη Γαλλία, «πυροδότησε» διάφορες προειδοποιήσεις υψομέτρου κατά την προσέγγισή του στο αεροδρόμιο του Μπερζεράκ, οι οποίες περιλάμβαναν την κρίσιμη εντολή «pull up», όταν το αεροσκάφος πετούσε σε ύψος μόλις 256 μέτρων πάνω από το έδαφος και απείχε  οκτώ μίλια από τον διάδρομο προσγείωσης.

Λίγο πριν σημάνει ο συναγερμός «pull up», οι κυβερνήτες αεροσκάφους είχαν λάβει μια προειδοποίηση «terrain» που τους ενημέρωνε ότι πετούσαν υπερβολικά χαμηλά.

Εκείνη την ώρα, ο συγκυβερνήτης του αεροσκάφους εκτελούσε μια στροφή μέσα σε ένα πυκνό σύννεφο και δεν είχε «οπτικά σημεία αναφοράς». Ο 27χρονος εκτελούσε μια «προσέγγιση μη ακριβείας» παρόλο που το πλήρωμα είχε συμφωνήσει νωρίτερα να ενεργοποιήσει ένα αυτόματο σύστημα για τη ρύθμιση της καθόδου του αεροσκάφους. Το άτομο αυτό, που είχε μόλις 400 ώρες εμπειρίας στον αέρα, δεν είχε εκτελέσει ποτέ ξανά «προσέγγιση μη ακριβείας», η οποία επιτρέπει στον πιλότο να ακολουθήσει μια προκαθορισμένη πορεία μέχρι ένα ελάχιστο όριο υψόμετρου. Οι πιλότοι δεν επιτρέπεται να πέσουν κάτω από αυτό το ελάχιστο όριο, εκτός αν μπορούν να διακρίνουν τον διάδρομο προσγείωσης.

pinakas-bea


Σύμφωνα με την Daily Mail, o 57χρονος κυβερνήτης δεν ήξερε ότι ο συνάδελφός του δεν είχε επιχειρήσει ποτέ ξανά «προσέγγιση μη ακριβείας».

Μετά από έρευνα που διενήργησε η γαλλική υπηρεσία διερεύνησης αεροπορικών ατυχημάτων (BEA) αποφάνθηκε ότι είναι πιθανό οι δύο πιλότοι να μην είχαν «επίγνωση της κατάστασης» κατά την προσεγγισή τους στο αεροδρόμιο. Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι η προετοιμασία για την απόπειρα προσγείωσης ήταν ανεπαρκής και ελλιπής, χωρίς το επίπεδο ακριβείας που απαιτείται. Στην αναφορά τους επισημαίνεται ότι ο κυβερνήτης έπρεπε να πει στον συγκυβερνήτη να χρησιμοποιήσει πιο ακριβή εξοπλισμό δορυφορικής πλοήγησης κατά τη διάρκεια της προσέγγισης.

Η BEA ανακάλυψε ότι λόγω των συνθηκών οι πιλότοι εξαναγκάστηκαν να αλλάξουν το landing mode (τρόπο προσγείωσης) στον υπολογιστή διαχείρισης πτήσης, όταν ξεκινούσαν την προσέγγιση. Η αλλαγή οδήγησε σε λάθος συνεννόηση ανάμεσα στον κυβερνήτη και τον συγκυβερνήτη σχετικά με το ποιο mode θα χρησιμοποιούσαν.

Μόλις ήχησε ο συναγερμός «pull up», οι δύο πιλότοι ακύρωσαν την προσέγγιση και ανέβασαν το αεροσκάφος στα 1.300 μέτρα. Τελικά το τζετ προσγειώθηκε με ασφάλεια περίπου 20 λεπτά αργότερα.

pinakas-bea-2


Όπως επισημαίνει η Daily Mail, αν δεν είχαν σημάνει οι συναγερμοί και δεν είχαν προβεί σε διορθωτικές ενέργειες οι πιλότοι, το αεροσκάφος θα είχε συντριβεί στο έδαφος αρκετά μίλια μακριά από τον διάδρομο προσγείωσης, μέσα σε 40 δευτερόλεπτα. Σύμφωνα με την BEA, ορισμένα από τα βοηθήματα πλοήγησης του αεροδρομίου, που διευκολύνουν τους πιλότους όταν οι καιρικές συνθήκες είναι άσχημες, δεν λειτουργούσαν εκείνη τη μέρα.

Η αναφορά επισημαίνει πως, το γεγονός ότι οι σημερινοί πιλότοι βασίζονται τόσο πολύ στην τεχνολογία σημαίνει ότι κάποιοι από αυτούς «μπορεί να μην είναι πλέον επαρκώς εκπαιδευμένοι να πραγματοποιούν προσεγγίσεις μη ακριβείας χρησιμοποιώντας μόνο συμβατικό εξοπλισμό και όργανα». Σύμφωνα με την γαλλική υπηρεσία, μετά το περιστατικό η Ryanair προχώρησε σε αλλαγές των διαδικασιών λειτουργίας της, λαμβάνοντας υπόψη το πρόσθετο ρίσκο που περιλαμβάνει αυτό το είδος προσέγγισης.


Ειδήσεις σήμερα:

Θεσσαλονίκη: Μποτιλιάρισμα στους δρόμους προς τις παραλίες

Τραγωδία στα Ψαχνά Ευβοίας: Σκοτώθηκε 23χρονος σε τροχαίο

«Είμαι περδίκι» λέει ο Μπόρις Τζόνσον και κάνει... push-ups για να το αποδείξει - Δείτε φωτογραφία

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

Ρoή Ειδήσεων

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα

ΣΧΟΛΙΑ (34)

Pilot

Rainair= πιλοτοι απο τα lidle

GS

μάθε πρώτα ορθογραφία και μετά να έχεις άποψη...

Δαναός

έδινα 40-50 ευρω για το δρομολογιο Χανια Αθηνα με επιστροφη, ποτε δεν ειχα προβλημα!!

pepoula62

100 χρόνια πριν!! Και τι θέλει να πει ο ποιητής. Άσε που το κείμενο δυσνόητο. Άσε που η daily mal είναι βρετανική και η ryan ιρλανδική.

δημητρης

Καταρχάς έχουμε μια εταιρία χαμηλού κόστους, οπότε μην περιμένουμε πολλά. Κατά δεύτερον, τόσο τα αεροπλάνα όσο και το αεροδρόμιο έχουν ραντάρ & ραδιο-βοηθήματα. Οι πιλότοι δεν είχαν την εμπειρία, αλλά και στο αεροδρόμιο κάποια βοηθήματα ευθυγραμμισμού στον διάδρομο δεν λειτούργησαν. Στο φιναλε - φιναλε αν δεν οι πιλότοι δεν έχουν τα skills για κάποιο λόγο (π.χ. καιρό) να το προσγειώσουν, τότε απλά σηκώνουν το αεροπλάνο και πανε σε άλλο αεροδρόμιο.

Πεταμένα λεφτά ρε φίλε

Πέίτε στον μάστορα πως όσα και να ρίξει,η ryanair θα εξακολουθεί να είναι μακράν η φθηνότερη αεροπορική.

Autopilot

Εισαστε ολοι ΓΤΠ. Ενα περιστατικο του 2015 που τώρα ολοκληρώθηκε η έρευνα του μήπως? Που θέλετε και να σχολιάσετε ενώ δεν καταλαβαίνετε τι διαβάζετε!

Alex

Καλα, εσύ μυρωδιά δεν πήρες και τη λες κι από πανω!

Αlex

Είδηση βγαλμένη από τα γραφεία της πρεσβείας του 4ου Ράιχ. Πριν λίγες μέρες μάθαμε ότι η Ryan πάει τη Lufthansa και το γερμανικό κράτος στα ευρωπαϊκά δικαστήρια λόγω αθεμιτου ανταγωνισμου. Το γερμανικο δημόσιο βρηκε ευκαιρία με το κορωνοιο να χρηματοδοτησει ιδιωτική εταρεια. Και σήμερα μαθαίνουμε για κάποιο περιστατικό που πήγε να γίνει, τώρα πρόσφατα... Πριν 5 χρονια!

Pilot

Έχει μαλλιάσει η γλώσσα μου σε κάθε άρθρο στο ΠΘ για αεροπλοΐα αναφέρεστε σε «αεροδιάδρομο» όταν θέλετε να μιλήσετε για διάδρομο από/προσγείωσης!! Οι αεροδιαδρομοι είναι, όπως λέει η λέξη, διάδρομοι στον ΑΕΡΑ! Είναι νοητοι διάδρομοι. Σας το έχω γραψει 20 φορές τουλάχιστον! Επίσης προφανώς τα σύγχρονα Α/Φ έχουν 100 συστήματα ασφαλείας σε περίπτωση λάθους πιλότου. Το συγκεκριμένο έδωσε και «terrain terrain” και “pull up pull up” warnings. Όπως προβλέπεται. Τραγικό λάθος των πιλότων αλλά το 2015 υπάρχουν δικλείδες ασφαλείας για τέτοια λάθη.

και 200

να έχουν παλι πέφτουν κυρίως λογω των πιλότων. Τα αεροπορικά θα γίνει πιο ασφαλή όταν φύγουν οι πιλότοι απο τη μέση. Μέχρι τότε προσεύχεσαι στα δύσκολα ο πιλότος να είναι ικανός και όχι κουλαδι... δυστυχώς η μεγάλη αύξηση των ταξιδιών έφερε στο πιλοτήριο κόσμο ανέτοιμο η ανίκανο. Παρόλα αυτά λογω τεχνολογίας γλιτώνουμε τα πολλά...

456

Ποιά πτήση έχει 166 επιβάτες τη σήμερον ημέρα? Ληγμένα νέα ρε

ρε πληρωμενα παπαγαλακια της aegean

θα συνεχισουμε να πεταμε με ryanair, ok??

@@

καλό ταξίδι φτηνιάρη

Φόρτωση περισσότερων σχολίων
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης