Η δημιουργία του κράτους των Σκοπίων (1944)

mkskj0

2 Αυγούστου 1944: Ημέρα-σταθμός για τα Σκόπια - Πώς δημιουργήθηκαν η "μακεδονική γλώσσα" και η "Μακεδονική Εκκλησία" - Ο αλυτρωτισμός στα σχολικά βιβλία των Σκοπίων

Σύμφωνα με την απόφαση της 24ης Ιουνίου 1944 του Προεδρείου του "Αντιφασιστικού Συμβουλίου Λαϊκής Απελευθέρωσης της Γιουγκοσλαβίας" (AVNOJ) στο νησί Vis (που σήμερα ανήκει στην Κροατία) πραγματοποιήθηκε στο μοναστήρι Prohor Pcinski (κοντά στο Κουμάνοβο), στις 2 Αυγούστου 1944, επέτειο του Ίλιντεν, η πρώτη Αντιφασιστική Συνέλευση της Λαϊκής Απελευθέρωσης της Μακεδονίας, που διακήρυξε την ίδρυση της "Λαϊκής Δημοκρατίας της Μακεδονίας" (ASNOM). Οι αποφάσεις της συνέλευσης αποτελούσαν τη βάση για τη θεμελίωση της "Ομόσπονδης Δημοκρατίας της Μακεδονίας".

Ανάμεσα στις αποφάσεις αυτές ήταν η αναγνώριση της μακεδονικής γλώσσας ως επίσημης γλώσσας του "κράτους" και η καθιέρωση του εορτασμού του Ίλιντεν ως εθνικής εορτής. Πρόεδρος εκλέχθηκε ο Metodija Andonov - Cento, έμπορος από το Prilep, και αντιπρόεδροι οι Panko Brasnarov, δάσκαλος από το Veles, και Emanuil Cuckov, διεθυντής Γυμνασίου στο Stip. Κανείς από τους τρεις δεν ανήκε στο Κομμουνιστικό Κόμμα. Η γραμμή που κυριαρχούσε στο ASNOM ήταν η ενοποίηση της Μακεδονίας (ως κύριος στόχος) και μετά η οργανική της ένταξη στη Γιουγκοσλαβία. Αν η ενοποίηση της Μακεδονίας ήταν αδύνατη στο πλαίσιο της Γιουγκοσλαβίας εξεταζόταν η λύση της Ενιαίας και Ανεξάρτητης Μακεδονίας σε μια Βαλκανική Ομοσπονδία.

metodija-andonov-cento

Metodija Andonov- Cento


Το πρόγραμμα του ASNOM προέβλεπε δημοκρατικό καθεστώς και σεβασμό της ατομικής ιδιοκτησίας. Διακηρυσσόταν επίσης η ισοτιμία και η αδελφοσύνη με τους Αλβανούς, τους Τούρκους και τους Βλάχους της γιουγκοσλαβικής «Μακεδονίας». Τον Σεπτέμβριο του 1944 το ASNOM εγκαταστάθηκε στα Σκόπια. Σταδιακά το προεδρείο του ASNOM άρχισε να δείχνει φυγόκεντρες τάσεις που κρίθηκαν επικίνδυνες από το Κομμουνιστικό Κόμμα της Γιουγκοσλαβίας. Στην τρίτη σύνοδο του ASNOM (14-16 Απριλίου 1945) συγκροτήθηκε η πρώτη κυβέρνηση των Σκοπίων που ανέλαβε την εκτελεστική εξουσία, ενώ το ASNOM μετατράπηκε σε Κοινοβούλιο.

Πρωθυπουργός ορίστηκε ο Lazar Kolisevski, ο οποίος ακολουθούσε πιστά την πολιτική του Βελιγραδίου. Όσοι θεωρούνταν αντίθετοι στην προσέγγιση αυτή Βελιγραδίου- Σκοπίων περιθωριοποιήθηκαν. Ο (γνωστός μας) Kiro Gligorov, επιτετραμμένος για τα οικονομικά στο ASNOM στάλθηκε στο Βελιγράδι ως γραμματέας στην ομόσπονδη κυβέρνηση. Στο προσκήνιο εμφανίστηκε ξανά μετά από 45 περίπου χρόνια!

Ο Cento συνελήφθη για αποσχιστικές κινήσεις, δικάστηκε και τιμωρήθηκε αυστηρά: 11 χρόνια καταναγκαστικά έργα (23 Νοεμβρίου 1946). Πέθανε από καρκίνο του στομάχου το 1957 σε ηλικία 56 ετών. Η υγεία του είχε κλονιστεί κατά τη διάρκεια της έκτισης της ποινής του. Σταδιακά όλοι όσοι ανήκαν στον εθνικιστικό σλαβομακεδονικό πυρήνα εξουδετερώθηκαν. Για να αποφευχθεί οποιαδήποτε βουλγαρική επιρροή τα σύνορα με τη Βουλγαρία έμειναν κλειστά, ενώ δεν επιτρεπόταν να διακινούνται βουλγαρικές εφημερίδες. Υπήρχαν ωστόσο και αντίθετοι προς το κομμουνιστικό καθεστώς, οι οποίοι πέρασαν σταδιακά, στην αφάνεια. Έτσι ολοκληρώθηκε η ένταξη της νεόκοπης "Λαϊκής Δημοκρατίας της Μακεδονίας" στο κράτος της Γιουγκοσλαβίας.

Brigada_Goce_Delcev__Skopje_1944
Brigada Goce Delčev,  Σκόπια1944

Η "μακεδονική" γλώσσα - Η σχισματική Εκκλησία των Σκοπίων

Για την λεγόμενη μακεδονική γλώσσα έχουμε αναφερθεί εκτενώς σε πρόσφατο άρθρο μας. Θα δούμε τώρα πώς δημιουργήθηκε αυτή η γλώσσα, που φυσικά δεν έχει καμιά απολύτως σχέση με τη γλώσσα των αρχαίων Μακεδόνων.

Για τη συγκρότηση του "μακεδονικού" έθνους βασικό συστατικό ήταν η κωδικοποίηση μιας λόγιας σλαβομακεδονικής γλώσσας, η οποία στην επίσημη προπαγάνδα χαρακτηρίστηκε ως "η γλώσσα των αγίων Κυρίλλου και Μεθοδίου" και επισημάνθηκε η σημασία της για τον ορθόδοξο σλαβικό κόσμο. Η πρώτη επιτροπή για το γλωσσικό διεξήγαγε τις εργασίες της από τις 27 Νοεμβρίου ως τις 4 Δεκεμβρίου 1944. Καθώς δεν υπήρχε γραπτή παράδοση (έτσι τα κείμενα των Parlivec, Zinzifov και των αδελφών Miladinovi του 19ου αιώνα βαπτίστηκαν "σλαβομακεδονική λογοτεχνική παραγωγή") κρίθηκε απαραίτητη η άντληση γλωσσικών δανείων από την σερβική και τη βουλγαρική γλώσσα.

Μια πλήρη επιστημονική ανάλυση για την γλώσσα των Σκοπίων κάνει ο αείμνηστος φιλόλογος Νικόλαος Ανδριώτης στο έργο του "Το Ομόσπονδο Κράτος των Σκοπίων" (έκδοση στα ελληνικά, 1960). Γράφει χαρακτηριστικά ότι "το σλαβικό γλωσσικό ιδίωμα του κράτους των Σκοπίων" δεν ανήκει ούτε στη σερβική ούτε στη βουλγαρική γλώσσα.

"Είναι όπως ορίζει ο A. Vaillant ένα ιδίωμα που γενεαλογικά ανήκει μάλλον σε μια βουλγαρομακεδονική ενότητα, η οποία αντιτίθεται σε μιαν άλλη γλωσσική ενότητα, τη σερβοκροατική. Κατάγεται κατευθείαν από ένα σλαβικό ιδίωμα, που μιλούσαν κατά τον 9ο- 10ο αιώνα μ.Χ. στη Βόρεια Μακεδονία και στο οποίο μετέφρασαν την Αγία Γραφή ο Κύριλλος και ο Μεθόδιος. Στα χρόνια της Τουρκοκρατίας η σερβική γλώσσα μαζί με την ελληνική και την τουρκική ήταν μια από τις τρεις επίσημες γλώσσες της τουρκικής διοίκησης της Βόρειας Μακεδονίας. Αν έλειπε η όψιμη σερβική επίδραση, η ομοιότητα του ιδιώματος του κράτους των Σκοπίων θα ήταν μεγαλύτερη απ' όση είναι σήμερα και οι διαφορές ανάμεσά τους θα ήταν μικρότερες." (Ν. Π. Ανδριώτης "Το Ομόσπονδο Κράτος των Σκοπίων")

Ας έρθουμε όμως και στα πολιτικά γεγονότα που συνόδευσαν τη γέννηση αυτής της γλώσσας, όπως τα καταγράφει ο καθηγητής Σπυρίδων Σφέτας στο βιβλίο του "Η Διαμόρφωση της Σλαβομακεδονικής Ταυτότητας".

Για το αλφάβητο της νέας γλώσσας υπήρξαν διαφωνίες. Ο σερβικής καταγωγής Blaze Koneski τάχθηκε υπέρ της υιοθέτησης του σερβικού αλφαβήτου του Vuk Karadzic με την εισαγωγή των σερβικών C και Dj και τον εξοβελισμό του "τυπικού βουλγαρικού φωνήεντος Α (ερ γκολιάμ)". Όσοι προέρχονταν από τη Βουλγαρία, όπως ο ποιητής Venko Markovski δεν συμφώνησαν μ' αυτήν την πρόταση. Τότε το ΚΚ "Μακεδονίας" απευθύνθηκε προς το ΚΚ Γιουγκοσλαβίας ζητώντας τη συνδρομή Σοβιετικών φιλολόγων.

pseudo-makedonikh-glwssa


Η επιστολή αυτή ξεκινούσε ως εξής: "Αγαπητοί σύντροφοι έχουμε μεγάλες δυσκολίες στο ζήτημα του μακεδονικού αλφαβήτου και της γλώσσας. Οι δυνάμεις μας δεν είναι σε θέση να λύσουν το ζήτημα αυτό όπως πρέπει. Επιβάλλεται να μας βοηθήσετε να έρθουν οι Σοβιετικοί φιλόλογοι- Derzavik και Bernstein που γνωρίζουν τη μακεδονική μας γλώσσα και εξέφρασαν την επιθυμία να μας βοηθήσουν." (8 Δεκεμβρίου 1944) Την ίδια περίπου εποχή η επίσημη κρατική εφημερίδα "Nova Makedonija" έγραφε μεταξύ άλλων: «Σήμερα έχουμε μακεδονικό κράτος και μακεδονική λόγια γλώσσα. Και μ΄ αυτό ήδη αναπτύσσεται η μακεδονική εθνότητα- το έθνος, το νεότεο από όλα τα άλλα έθνη στα Βαλκάνια. Όμως μ' αυτό δεν ολοκληρώνεται η μακεδονική εθνική εξέλιξη. Ποτέ η εθνική συνείδηση του μακεδονικού λαού δεν ήταν τόσο ψηλά ανεβασμένη. Ποτέ η φιλοπατρία δεν ήταν τόσο μεγάλη όσο σήμερα...»(17/12/1944)

Ας επανέλθουμε στο ζήτημα της γλώσσας των Σκοπίων. Το ΚΚΓ ανταποκρίθηκε στο κάλεσμα για την αποστολή φιλολόγων στέλνοντας όμως όχι Σοβιετικούς αλλά ένα Σέρβο φιλόλογο, τον Vojslav Ilic, ο οποίος έφτασε στα Σκόπια στα Δεκεμβρίου 1944. Μετά από συγκρότηση φιλολογικής επιτροπής και ατέρμονες συζητήσεις, η λύση του (φιλολογικού) προβλήματος έγινε από πολιτικούς στο Βελιγράδι. Το βουλγαρικό γράμμα α (ερ γκολιάμ) εξοβελίστηκε. Τα σερβικά γράμματα lj,nj,j,dz και το παλαιο-εκκλησιαστικό σλαβονικό s (dz) διατηρήθηκαν. Τον Ιανουάριο του 1946 εκδόθηκε η πρώτη συνοπτική γραμματική της γλώσσας σε 16.000 αντίτυπα. Το ίδιο έτος ιδρύθηκε και το Πανεπιστήμιο "Κυρίλλου και Μεθοδίου των Σκοπίων".

Η Φιλοσοφική Σχολή είχε από την αρχή '' 'Εδρα των Νοτιοσλαβικών Γλωσσών'' στην οποία ανήκε και το "Σεμινάριο Μακεδονικής Γλώσσας". Στα τέλη του 1946 συγκροτήθηκε και ο "Σύλλογος Λογοτεχνών της Μακεδονίας". Το 1946 θεμελιώθηκαν το Εθνικό Θέατρο, η Όπερα και ο Κινηματογράφος, ενώ άρχισε τη λειτουργία του ο ραδιοφωνικός σταθμός των Σκοπίων. Για να διαδοθεί η νέα γλώσσα έπρεπε να ιδρυθούν καινούρια σχολεία και να καταπολεμηθεί ο αναλφαβητισμός. Το 1944 το 64% του πληθυσμού των Σκοπίων ήταν αναλφάβητοι (300.000 άτομα, ηλικίας 10-50 ετών). Το σχολικό έτος 1944-45 υπήρχαν μόνο 11 γυμνάσια με 4.336 μαθητές. Η ανάπτυξη του εκπαιδευτικού συστήματος ήταν ραγδαία. Το σχολικό έτος 1958-59 υπήρχαν 964 δημοτικά σχολεία με 63.324 μαθητές και 1.600 δασκάλους και 199 γυμνάσια με 107.600 μαθητές και 3.920 καθηγητές. Στο Πανεπιστήμιο των Σκοπίων το 1949-50 φοιτούσαν 1.000 φοιτητές. Το 1996-97 ο αριθμός τους έφτανε τις 22.000. Άλλο ζήτημα που απασχόλησε τις αρχές ήταν η αλλαγή της κατάληξης των επωνύμων από -ev σε -ski. Επρόκειτο για μία εντολή προερχόμενη από το Βελιγράδι, η οποία δυσαρέστησε το Προεδρείο του ASNOM, το οποίο στις 23/01/1945 κατέστησε σαφές ότι η αλλαγή από -ev σε -ski δεν ήταν υποχρεωτική αλλά προαιρετική και όσοι ήθελαν μπορούσαν να διατηρήσουν την κατάληξη των επιθέτων τους σε -ov, -ev. Ως υποχρεωτική κρίθηκε η διατήρηση της κατάληξης αυτής στα πατρώνυμα. Κάπως έτσι μετά από αρκετές περιπέτειες δημιουργήθηκε η "γλώσσα" των Σκοπίων.

'Αλλος βασικός παράγοντας στη διαδικασία της εθνογένεσης ήταν η ίδρυση μιας ορθόδοξης σλαβομακεδονικής Εκκλησίας.

Στον Μεσοπόλεμο η "Vardarska Banovina" υπαγόταν εκκλησιαστικά στο Σερβικό Πατριαρχείο και οι Επίσκοποι ήταν Σέρβοι.

Μετά την ενσωμάτωση της περιοχής στην Βουλγαρία το 1941 οι Σέρβοι μητροπολίτες Ιωσήφ των Σκοπίων και Βικέντιος της Στρώμνιτσας μαζί με τον σερβικό κλήρο, απελάθηκαν στη Σερβία.

Οι "ζώνες" στις οποίες κυριαρχούσαν οι Βούλγαροι υπήχθησαν στη Βουλγαρική Εξαρχία. Το Προεδρείο του ASNOM επιδίωκε την ίδρυση μιας αυτοκέφαλης σλαβομακεδονικής Εκκλησίας, ανεξάρτητης από το Σερβικό Πατριαρχείο, επικαλούμενο την "Παράδοση της Αρχιεπισκοπής Αχρίδας". Έτσι συγκροτήθηκε μια "Επιτροπή Πρωτοβουλίας για την Οργάνωση Ορθόδοξης Εκκλησίας στη Μακεδονία". Στις 4 Μαρτίου 1945 η Επιτροπή συγκάλεσε μια κληρικολαϊκή συνέλευση, στην οποία συμμετείχαν 300 άτομα. Μετά από διάφορες εισηγήσεις που έγιναν συγκροτήθηκε μια ομάδα εργασίας, το οποίο υπέβαλε στη Συνέλευση για έγκριση. Το ψήφισμα προέβλεπε γενικά την ίδρυση μιας αυτοκέφαλης Εκκλησίας υπό την επωνυμία "Αρχιεπισκοπή Αχρίδας του Αγίου Κλήμη".

Οι συντάκτες του ψηφίσματος δεν είχαν γνώση των βασικών αρχών του εκκλησιαστικού δικαίου. Το αυτοκέφαλο χορηγείται από το Οικουμενικό Πατριαρχείο Κωνσταντινουπόλεως μετά από υποβολή αίτησης της ενδιαφερόμενης πλευράς και συμφωνίας με το Φανάρι και όχι ως αναγνώριση ενός τετελεσμένου γεγονότος. Αυτοκέφαλη Εκκλησία και ταυτόχρονα ένταξη σε ένα Πατριαρχείο σε ομοσπονδιακή βάση (αυτό είχε να κάνει με την ενδεχόμενη ίδρυση γιουγκοσλαβικού Πατριαρχείου) δεν είχε προηγούμενο στον ορθόδοξο κόσμο.

Η σερβική Εκκλησία, θεωρώντας τη γιουγκοσλαβική Μακεδονία ως Νότια Σερβία, δεν δέχτηκε το αυτοκέφαλο της Εκκλησίας των Σκοπίων και απέτρεψε αντιπροσωπεία της ρωσικής Εκκλησίας, η οποία τον Απρίλιο του 1945 βρέθηκε στο Βελιγράδι να επισκεφθεί τα Σκόπια, μετά από πρόσκληση του Cuckov.

Μετά την αντίδραση της Ιεράς Συνόδου της Σερβικής Εκκλησίας, η οποία με απόφαση της 22/12/1945 χαρακτήρισε ως αντικανονική και αυθαίρετη πράξη την ανακήρυξη μιας αυτοκέφαλης "μακεδονικής Εκκλησίας" η λύση αναζητήθηκε στη χορήγηση αυτονομίας από το Σερβικό Πατριαρχείο.

Συνέλευση κληρικών στη Ρέσνα στις 25 Ιανουαρίου 1946 έθεσε το ζήτημα της αυτόνομης Εκκλησίας με την άδεια του Πατριαρχείου Σερβίας. Στις 8 Μαΐου 1946 σε γενική συνέλευση του κλήρου της γιουγκοσλαβικής '' Μακεδονίας'' ζητήθηκε ουσιαστικά η ίδρυση μια αυτόνομης Εκκλησίας στο πλαίσιο μιας υπό σύσταση Ορθόδοξης Εκκλησίας της Γιουγκοσλαβίας. Η ίδρυση μιας τέτοιας Εκκλησίας θα υπονόμευε τον κυρίαρχο ρόλο του Πατριαρχείου Σερβίας, το οποίο δεν δέχθηκε τα αιτήματα των Σκοπιανών. Υπήρξε παρέμβαση και του ίδιου του Τίτο, που δεν ήθελε να επωφεληθούν οι Βούλγαροι από την εκκλησιαστική εκκρεμότητα. Μια λύση δόθηκε το 1958 όταν ο Σέρβος Πατριάρχης Γερμανός αναγνώρισε τελικά την εσωτερική αυτονομία της "μακεδονικής Εκκλησίας" και την εκλογή ντόπιων (μη Σέρβων) ως επισκόπων, αλλά υπογράμμισε ότι η νεότευκτη Εκκλησία θα παρέμενε στη δικαιοδοσία της Σερβικής Ορθόδοξης Εκκλησίας. Στις αρχές Οκτωβρίου 1958 ανακηρύχθηκε η Αρχιεπισκοπή Αχρίδας και ιδρύθηκε η "Μακεδονική Ορθόδοξη Εκκλησία" με ανώτατη κεφαλή της τον Πατριάρχη Σερβίας.

Ο πρώτος επίσκοπος της "Μακεδονικής Εκκλησίας" χειροτονήθηκε από τον Σέρβο Πατριάρχη. Το 1967 όμως, αυτή ανακήρυξε το αυτοκέφαλό της, με αποτέλεσμα η έκτακτη Σύνοδος της Ιεραρχίας της Σερβικής Εκκλησίας τον Σεπτέμβριο του ίδιου χρόνου να κηρύξει την ηγεσία της Σλαβομακεδονικής Εκκλησίας σχισματική. Το 2005 και μετά από διάλογο που δεν κατέληξε σε συμφωνία μεταξύ του Πατριαρχείου της Σερβίας και της σχισματικής Εκκλησίας, το Πατριαρχείο της Σερβίας προχώρησε στην επανίδρυση της Ορθόδοξης Αρχιεπισκοπής της Αχρίδας στη FYROM (πηγή: Βικιπαίδεια).

Τα πρόσφατα γεγονότα με τη σχισματική Εκκλησία των Σκοπίων, η οποία "επανέρχεται" στο Οικουμενικό Πατριαρχείο χωρίς όμως να είναι βέβαιο αν εγκαταλείπει τον όρο "Μακεδονική" δίνουν σαφώς μια νέα διάσταση στο θέμα. Θα αναμένουμε την "κατάληξη" του ζητήματος αυτού και θα επανέλθουμε.

Ο αλυτρωτισμός στα βιβλία των Σκοπίων

Το φθινόπωρο του 2017, η Εταιρεία Μακεδονικών Σπουδών έκανε μια εμπεριστατωμένη μελέτη για τα βιβλία των Σκοπίων και τις αλυτρωτικές αναφορές τους. Δημοσιεύονται αναλυτικά στο βιβλίο του Ν. Μέρτζου, "Το Μακεδονικό" (εκδ. 2018).

Σε όλα τα βιβλία των Σκοπίων, ως τις αρχές του 2018, υπάρχουν τα εξής στοιχεία:
i. Οι αρχαίοι Μακεδόνες δεν ήταν Έλληνες.
ii. Τον Μακεδονικό Αγώνα 1903-1908 διεξήγαγαν εναντίον των Ελλήνων οι Μακεδόνες και όχι οι Βούλγαροι κομιτατζήδες.
iii. Στην οθωμανική αυτοκρατορία υπήρξε μία (ανύπαρκτη στα οθωμανικά αρχεία) "Ενιαία Μακεδονία" την οποία στους Βαλκανικούς Πολέμους 1912-1913, κατέκτησαν και διαμέλισαν οι κατακτητές της Έλληνες, Βούλγαροι και Σέρβοι.
iv. Η "Βαρντάρσκα Μακεντόνια" απελευθερώθηκε από τον ζυγό των Σέρβων χάρη στους αγώνες των Μακεδόνων και το 1991 ανακηρύχθηκε η ανεξάρτητη "Δημοκρατία της Μακεδονίας" η οποία είναι το μοναδικό ελεύθερο τμήμα της Ενιαίας Μακεδονίας και έχει το καθήκον να μεριμνά για τους υπόδουλους Μακεδόνες των γειτονικών κρατών.
v. Το 52% της Ενιαίας Μακεδονίας είναι η Εγκέιτσκα (Αιγαιατική) Μακεντόνια την οποία το 1923 η Ελλάδα αποίκισε με Έλληνες πρόσφυγες της Ανατολής και νόθευσε την εθνική ομοιογένεια των Μακεδόνων.
vi. Οι Αιγαιάτες Μακεδόνες πολέμησαν για να απελευθερώσουν την Εγκέιτσκα Μακεντόνια το 1941 – 1944 (Κατοχή) και το 1944 – 1949 (ελληνικός εμφύλιος). Όταν ηττήθηκαν, κατέφυγαν στην ελεύθερη «Μητέρα Μακεδονία», που τους χορήγησε πολεμική σύνταξη για τη συμμετοχή τους στον εθνικοαπελευθερωτικό αγώνα ενάντια στους Έλληνες κατακτητές.
vii. Στην Εγκέιτσκα Μακεντόνια ζουν μέχρι σήμερα ακόμη άλλοι 250.000 «Αιγαιάτες Μακεδόνες», τους οποίους η Ελλάδα κακώς δεν αναγνωρίζει ως «μακεδονική μειονότητα» (καθώς υποχρεούνται να τους αναγνωρίσει). Και,
viii) , συμπληρώνουμε εμείς, οι Σκοπιανοί είναι αδιόρθωτοι, ανιστόρητοι, φαιδροί και επικίνδυνοι!

PartitionedMacedonia


Επίλογος

Όταν η χώρα μας βρισκόταν στη δίνη του εμφυλίου, στα βόρεια σύνορά της κάποιοι μεθοδικά, έφτιαχναν μια άλλη Μακεδονία, πλαστογραφώντας ιστορικά και άλλα στοιχεία.

Οι ευθύνες για τη σημερινή κατάσταση, βαραίνουν ΑΝΕΞΑΙΡΕΤΩΣ ΟΛΕΣ τις μεταπολεμικές κυβερνήσεις, οι οποίες στο πλαίσιο της καλής γειτονίας, της προσδοκίας για τη στήριξη από το Κίνημα των Αδεσμεύτων, του οποίου ο Τίτο ήταν ηγετική μορφή και του γνωστού ελληνικού οχαδερφισμού, άφησαν το θέμα να υπάρχει και να μεγαλώνει. Και κάποια στιγμή, βρεθήκαμε αντιμέτωποι με την αμείλικτη πραγματικότητα.

Ήδη, στα τέλη της δεκαετίας του ’50, όπως αναφέρει ο Νικόλαος Ανδριώτης:
«Die Volksrepublic Mazedonien (= η Λαϊκή Δημοκρατίας της Μακεδονίας), das Makedonische (= η Μακεδονική γλώσσα), γράφουν οι Γερμανοί. Il Makedonico, γράφουν οι Ιταλοί. The Republic of Macedonia, the Makedonian language, γράφουν οι Αμερικανοί. Le Slave macedonien, γράφει κάπως διακριτικότερα ο Γάλλος A. Vaillant. Το όνομα «Μακεδονία» αγκιστρώθηκε τόσο γερά από τη σλαβική αρπαγή, ώστε ούτε οι Έλληνες, είτε ως άτομα είτε ως αρχές, δεν μπόρεσαν, όταν κάνουν λόγο για το σλαβικό αυτό έθνος και για την γλώσσα του, να αγκιστρωθούν από την ορολογία αυτή και μιλούν και γράφουν για Σλαβομακεδόνες και σλαβομακεδονική γλώσσα».

Αυτό βέβαια, δεν σημαίνει ότι νομιμοποιείται οποιαδήποτε ελληνική κυβέρνηση να αναγνωρίσει τη FYROM με όνομα που θα περιέχει τη λέξη Μακεδονία ή τα παράγωγά της. Θα πρόκειται για μέγιστο και ασυγχώρητο έγκλημα…

b71051949b9990363eff69fb754fd4c9--freedom-fighters-macedonia


Πηγές: Σπυρίδων Σφέτας: «Η ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΤΗΣ ΣΛΑΒΟΜΑΚΕΔΟΝΙΚΗΣ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑΣ» ,εκδόσεις ΒΑΝΙΑΣ ,Θεσσαλονίκη 2003
Νικόλαος Ι. Μέρτζος, «ΤΟ ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟ», εκδόσεις ΜΙΛΗΤΟΣ 2018
Νικόλαος Π. Ανδριώτης, «Το ομόσπονδο Κράτος των Σκοπίων».

ΣΧΟΛΙΑ (49)

Φουρειρα

Εδώ που φτάσαμε το σλαβομακεδονια ειναι οκ

Νηρέας

Οι Έλληνες που ζούσαν στην περιοχή Τα χωριά τι έγιναν ?

Greg

Αντί να ανοιχτούμε στους γείτονές μας, όχι μόνο στους Σκοπιανούς, αυτό θα μπορούσαμε να το κάνουμε καλύτερα το 1991, καταφέρνουμε να δημιουργούμε εχθρούς γύρω μας με την μέχρι τώρα κοντόφθαλμη εθνικιστική πολιτική μας. Ο Μέγας Αλέξανδρος ήταν ανοιχτός και δεκτικός σε άλλες φυλές και έθνη και αυτό, μαζί με τ'άλλα τον έκαναν Μέγα. Αντί να τους αγκαλιάσουμε και εδώ δεν εννοώ τους εθνικιστές των Σκοπίων, που ήταν μειοψηφία, αλλά το σύνολο του πληθυσμού της χώρας, που όχι μόνο ήταν φιλικά διακείμενο προς τους Έλληνες αλλά θα επιθυμούσε με την κατάλληλη πολιτική ακόμη και να "ελληνικοποιηθεί" κατά κάποιο τρόπο, καταφέραμε να τους ωθήσουμε στην αγκαλιά του Γκρουέφσκι. Τελικά, οι πρόθυμοι πατριδοκάπηλοι "σοφοί καθοδηγητές" του έθνους μαζί με εκείνο το κομμάτι της αντιδραστικής ιεραρχίας της Εκκλησίας (βλέπε Άνθιμο κλπ) μας προτείνουν να συνεχίσουμε έτσι ώστε να αναγκάσουμε τους Σκοπιανούς σιγά σιγά να πάνε στην αγκαλιά άλλων, αυτή τη φορά ίσως των Τούρκων. Θα τα καταφέρουμε;

Εχεις δικιο

Ειναι και ορθοδοξοι τουλαχιστον οχι τιποτα αλαχκμπαρηδες πιστευω ο απλος λαος δεν νοιαζεται για αυτα και απλα θελει να ζησει ειρηνικα και κακως τα μεσα μαζικης ενημερωσης στρεφονται μονο σε ακροδεξιες πλευρες για να "πουλησουν"

χαρ - χαρ - χαρ

Αυτό το χαριτωμένο " είναι ορθόδοξοι, όχι αλαχμπαρηδες " το παραθέτεις για να πείσεις έλληνες ουρουκ χάι χριστιανούς εθνικιστές που κάνουν όλη τη φασαρία ή το γράφεις μηπως πείσεις κανέναν αδιάφορα πιθανότατα μη θρησκευόμενο αναγνωστη που δεν ενδιαφέρεται ιδιαίτερα για το θέμα , να δει με συμπαθεια τους σκοπιανούς ; Μαλλον όχι πετυχημένη προσπάθεια, ούτε παπά δεν μπορείς να πείσεις, αυτοι θα βλέπουν τους ΧΟ συναδέλφους τους μάλλον ανταγωνιστικά.

καλά όλα αυτά

σε θεωρητικό επιπεδο βέβαια και σε έναν αγγελικό κόσμο που όλοι έχουν τις καλύτερες προθέσεις, αλλά αυτός ο μ.αλέξανδρος το κύριο χαρακτηριστικό της προσωπικότητας του όπως αυτή παρουσιάζεται στις σχετικές πηγές που αναφέρονται στη δράση του ( κυρίως διαβάζοντας between the lines και με δεδομένο οτι όλοι ήταν παραπάνω από προθυμοι να κανουν την αγιογραφία του ) , δε νομίζω να ήταν η δεκτικότητα και το πόσο ανοιχτός ήταν αλλά μάλλον η μεγαλομανία, η επιπολαιότητα και η αχαριστία ( ίσως και ναρκισσισμός, εκδικητικότητα, αυτοπροβολή, τυχοδιωκτιμός και ωφελιμισμός ) ιδιαίτερα προς το τέλος της σύντομης και περιπετειώδους παρουσίας του στην ιστορία.

Μιχάλης Στούκας

Για την αποκατάσταση της αλήθειας,οι σωστοί αριθμοί της ανταλλαγής πληθυσμών,είναι αυτοί: Βάσει της παραπάνω Σύμβασης(του Νεϊγί),περί τους 50.000 Έλληνες περίπου μετανάστευσαν από Βουλγαρία στην Ελλάδα και 90.000 Βούλγαροι από Ελλάδα στη Βουλγαρία. Κατά δε τις επίσημες στατιστικές παρέμειναν στην Ελλάδα 41.017 σλαβόφωνοι που δεν επιθυμούσαν να μεταναστεύσουν. (Βικιπαίδεια,δυστυχώς δεν έχω χρόνο να γράψω κάτι περισσότερο τώρα).Μ.Σ.

Εξαιρετικό άρθρο

Η αλήθεια πρέπει να λέγεται. Μπράβο στον συγγραφεα

να πώς γίναμε κι εμείς

Νίκη Τζαβέλλα: Όσοι μιλούσαν σλαβικά, τους πάρε λάμβανε η χωροφυλακή κ μετά από ένα μπερτάχι, δεν ξανά μιλούσαν σλαβικά. Ετσι γίναμε ένα έθνος, μια γλώσσα, μια θρησκεία, κ αποφύγαμε τις περιπέτειες του μωσαϊκού των υπολοίπων Βαλκανίων. Καλώς ή κακώς, έτσι έγινε..

Μητσος

Ήσουν μπροστά όταν έγινε;

a2

Αυτό που δεν μας λέει το άρθρο και μας δείχνει ότι ο άνθρωπος που το γράφει δεν έχει ασχοληθεί ουσιαστικά όπως θα έκανε ένας ιστορικός αλλά απλά αναπαράγει προπαγάνδα είναι ότι του διαφεύγει το τι συνέβη το 22. Άντε λοιπόν να του πως εγώ να βοηθήσω. Όταν οι Μικρασιάτες πρόσφυγες κατέκλυσαν την Ελλάδα και κάτω από την πίεση των ντόπιων Ελλήνων της εποχής που τους φέρονταν όπως φερόμαστε εμείς τώρα στους Σύριους, το ελληνικό κράτος αποφάσισε να τους δώσει εκτάσεις και κατοικίες ώστε να ζήσουν ανθρώπινα και να μην έχουμε έξαρση εγκληματικότητας. Στην Μακεδονία λοιπόν εκδίωξε πολλούς Σλάβους που ζούσαν εκεί, κυρίως κομμουνιστές αλλά και εθνικιστές που δεν τους ήθελαν λόγω του ότι δημιουργούσαν προβλήματα και τους έστειλαν πακετάκι στα Σκόπια. Λέγεται ανταλλαγή πληθυσμών άντε βαριά "εθνοκάθαρση" Αν και ο όρος εθνοκάθαρση μπορεί να αναφέρεται και στην εξόντωση αν και μάλλον εκεί ταιριάζει ο όρος γενοκτονία. Εντάξει γενοκτονία δεν έγινε αλλά εθνοκάθαρση έγινε. Όποιος ενδιαφέρεται ας το ψάξει να δει κατά πόσο είναι έτσι τα πράγματα. Υπάρχει μια έρευνα Σουηδικού πανεπιστημίου, επίσης διάφορες πτυχιακές εργασίες αλλά κ μελέτες ιστορικών. Εύκολα να τα βρεις στο ίντερνετ και σοβαρές πηγές κυρίως (πανεπιστήμια, ιστορικοί και όχι Λιακόπουλοι και Άδώνιδες). Αυτοί λοιπόν οι Σλάβοι γύρισαν στα Σκόπια αφού το ελληνικό κράτος τους έκανε τη χάρη να τους αποδεσμεύσει από το περιττό βάρος της ακίνητης περιουσίας τους με το αζημίωτο (κλωτσηδών δηλαδή) και ακόμη και σήμερα τα εγγόνια τους έχουν απαιτήσεις για αποζημιώσεις από την Ελλάδα. Πάνω σε αυτή την ιστορία και ζητώντας την στήριξη κ ψήφο εμπιστοσύνης αυτών των ανθρώπων ο Τίτο δημιούργησε όλη αυτή την προπαγάνδα. Αυτά.... Ωραία λοιπόν αυτά που λέει ο Πλεύρης, ωραία αυτά που λέει κ ο Γκρουέφσκι αλλά υπάρχει κάπου και κάτι που λέγεται ιστορία και δεν είναι αυτή που γράφουν οι νικητές αλλά η αληθινή ιστορία που δεν την μαθαίνουμε στα σχολεία κ από τις εφημερίδες και τα κανάλια, αλλά μόνο όταν ξεστραβωνόμαστε να διαβάσουμε κάνα βιβλίο από μόνοι μας....

Η ΩΜΗ ΑΛΗΘΕΙΑ

Τους περισσοτερους τους εδιωξαν στη Βουλγαρια.Το ωραιο ειναι οτι αντι να το βουλωσουν και να βγαλουν το σκασμο, οργανωνουν συλαλλητηρια με χλαμυδοφορους, με εφιππους τυπους με στολη Παυλου Μελα και με ιαχες οτι πανε να τους κλεψουν τον ....Μεγαλεξανδρο.(Σημειωταιον, οτι οι ξενοι ιστορικοι δεν θεωρουν τους αρχαιους μακεδονες "ελληνες".Πολυ περισσοτερο, δεν τους θεωρουν greeks.Γιαυτο ολοι εχουν αναγνωρισει την ΠΓΔΜ σαν Μακεδονια και οταν πιανεις εξω αυτο το θεμα σε κοιτανε λες και εισαι εξωγηινος.Αλλα τα φασιστακια μας θα συνεχισουν μεχρι τελικης πτωσεως)

Είσαι εκτός τόπου και χρονου

Μόνο ένας αριστεροστροφος φασίστας θα έλεγε τέτοιες ασυναρτησίες όπως οι φιλίες σου

Alex

Αυτό δεν είναι ωμη αλήθεια, ωμο σανό αμάσητο είναι ή αλλιώς προπαγανδα.

Μιχάλης Στούκας

Καλησπέρα.Οι ανταλλαγές πληθυσμών που αναφέρετε εσείς και κάποιοι άλλοι,έγιναν από το 1922 ως το 1932,σε εφαρμογή της Συνθήκης του Νεϊγί(1919). Έφυγαν 50.000 Βούλγαροι από την Ελλάδα και άλλοι 40.000 παρέμειναν.Από τη Βουλγαρία,έφυγαν 90.000 Έλληνες,κάτι που σήμανε το τέλος του ελληνισμού της Βόρειας Θράκης.Μην προσπαθείτε να δημιουργήσετε εντυπώσεις ποντάροντας στην άγνοια των πολλών.Επίσης για το μαύρο-άσπρο και τα ψέματα(και όχι ψέμματα) που γράφετε αλλού,τα στοιχεία δεν τα έχω επινοήσει εγώ.Και ο κύριος Σφέτας χρησιμοποιεί αρχεία των Σκοπίων και ο κύριος Μέρτζος είναι βαθύτατος γνώστης του μακεδονικού.Εγώ απλά τα μεταφέρω εδώ.Να είστε καλά,ευχαριστώ όλες και όλους για την ανάγνωση των άρθρων μου.Μ.Σ.

οι ξενοι ιστορικοι δεν θεωρουν τους αρχαιους μακεδονες "ελληνες"

αυτό δεν είναι αληθές, οι περισσότεροι τους αντιμετοπίζουν τουλάχιστον ως " κοντινούς " με τους έλληνες, απλά στην ελλάδα μας μάθανε να το πιστεύουμε ως θέσφατο - το σωστό είναι να πεις πως στο εξωτερικό απλά δεν ασχολούνται ιδιαίτερα με το βλακώδες και ανούσιο " who is who "

@ωμη αληθεια

Δες την ταινια Μεγας Αλεξανδρος. Εκει αναφερεται ως Ελληνας. Σημειωτεον οτι η ταινια ειναι ξενης παραγωγης! Επιπλεον αυτα που γραφεις ειναι επινοηματα της δικης σου, αχαληνωτης φαντασιας! Τσακα τη βοτκα σου, τωρα, με μπολικο κουμουνιστικο σανο! Μπεεεεεε...

@a2

Ένα σωστό γράφεις, αλλά το υπόλοιπο σχόλιο σου είναι εμπαθές και καθόλου αντικειμενικο ! Το σωστό είναι οτί πράγματι στην περιοχή της ( ελληνικής ) μακεδονίας ( και της θράκης ) εγκαταστάθηκαν μικρασιάτες πρόσφυγες που ασφαλώς δεν είχαν καμια ιστορική σχέση με την περιοχή. Και θα προσθέσω οτί είναι γελοίο να βλεπει κανεις σημερα ρωσοπόντιους γκασμάδες στα συλλαλητηρια να παριστάνουν τους μακεδονομάχους. Από κει και πέρα καλό είναι να γνωρίζουμε τα εξής ==> 1. Μετά τον Α'ΠΠ συμφωνήθηκε ( οχι υποχρεωτική ) ανταλλαγή πληθυσμών μεταξύ Ελλάδας κ' Βουλγαρίας. Η Βουλγαρία ( και όχι η Σερβία ) θεωρηθηκε " μητέρα πατρίδα " των σλαβόφωνων που κατοικούσαν στην Ελλάδα. Όσοι σλαβόφωνοι δε θέλησαν να φύγουν, προφανώς άλλαξαν τη σλαβική κατάληξη των ονομάτων τους και σταμάτησαν να μιλάνε δημόσια τη γλώσσα τους. Για να μη κρυβόμαστε πίσω από το δάχτυλο μας, πριν 100 χρόνια στα βαλκάνια το ίδιο θα γινόταν οπουδήποτε 2. Το 1923 με την συνθήκη της Λωζάνης συμφωνήθηκε υποχρεωτική ανταλλαγή πληθυσμών μεταξύ Ελλάδας - Τουρκίας. Μεγάλος αριθμών μουσουλμάνων της Μακεδονίας ( εκατοντάδες χιλιάδες ) έφυγαν για Τουρκία. Στις περιοχές που άδειασαν ( όπως είναι λογικό ) εγκαταστάθηκαν αντίστοιχα εκατοντάδες χιλιάδες χριστιανοί πρόσφυγες. Δε χρειάστηκε να εκδιωχθούν όπως υποστηρίζεις σλαβόφωνοι και να εγκατασταθούν στα σκόπια ! Αποκλείεται να μην το γνωρίζεις αυτό. Δεν καταλαβαίνω πως μπορεί κανείς να υποστηρίζει κάτι τέτοιο που ούτε οι σκοπιανοί εξτρεμιστές έχουν σκεφτεί !!! Ενας αριθμός σλαβόφωνων της μακεδονίας εφυγε για σκόπια στο τέλος του εμφυλίου ( '48 - '49 ). Κανένα ελληνικό κράτος όμως δεν έδιωξε σλάβους κομμουνιστές όπως υποστηρίζεις το '22 . Δεν υπήρχαν και τόσοι πολλοί άλλωστε αυτή την περίοδο .. Αυτά είναι πολύ απλά και γενικά αποδεκτά πραματάκια που έρχονται σε αντίθεση με όσα υποστηρίζεις στο σχολιο σου. Ο αρθρογράφος δεν είναι τελείως αντικειμένικός, κάτι που είναι λογικό αφού προφανώς εκφράζει την ελληνική άποψη, ωστόσο είναι σίγουρα πιο κοντά στην πραγματικότητα ( και γενικά είναι ένα αξιόλογο άρθρο χωρίς υστερίες και τσιτάτα ) από όσα παραξενα γράφεις ...

Η ΩΜΗ ΑΛΗΘΕΙΑ

Εντάξει, ο a2 γράφει καποιες ανακρίβειες, αλλά αυτό το "ο αρθρογράφος υποστηρίζει την ελληνική θέση" τι σημαινει; Ότι η ελληνική θέση πρέπει να βασίζεται σε ψέμματα και να κάνει το άσπρο μαύρο;Στη Βουλγαρία έδιωξαν γύρο στις 300 χιλιάδες σλαβόφωνους και αυτό όπως είπε ο a2 κλωτσηδόν.

@Η ΩΜΗ ΑΛΗΘΕΙΑ 04/06/2018, 16:27

Σε τέτοια θέματα πάντοτε, ακόμη και οι πιο αντικειμενικές θέσεις είναι λίγο " χρωματισμένες " όταν προέρχονται από εμπλεκόμενη πλευρά. Γιαυτό και δεν πρέπει να μαθαίνουμε ελληνική ιστορία από έλληνες, τούρκικη από τούρκους κτλ. Σε ποια μετακίνηση 300k βουλγάρων αναφέρεσαι ? Μετά τους βαλκανικούς και τον πρωτο παγκόσμιο οι περισσότεροι έλληνες της βουλγαρίας έφυγαν για ελλάδα και οι σλαβόφωνοι της ελλάδας για βουλγαρία. Ήταν αναμενόμενο αλλά δεν προβλεπόταν αναγκαστική ανταλλαγή πληθυσμών όπως αργότερα μεταξύ ελλάδας - τουρκίας.

Η ΩΜΗ ΑΛΗΘΕΙΑ

Αναφερω επισημα βουλγαρικα αρχεια ενω ο Μιχαλης ο Στουκας αναφερει επισημα ελληνικα αρχεια.Ας πουμε οτι η αληθεια βρισκεται καπου αναμεσα. Ομως....υπαρχει και η αντικειμενικη πραγματικοτητα.Δηλαδη! Οι βουλγαροπροσφυγες στην Μακεδονια ειναι σταγονα στον ωκεανο.Προερχονται κυριως απο την Στενημαχο (Asenovgrad σημερα) και κατι μεμονομενοι απο τη Μαυρη Θαλασσα.Αντιθετα, οι "ελληνοπροσφυγες" να τους πουμε ετσι, περιλαμβανουν στην Βουλγαρια ΟΛΟ ΤΟΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΟ ΠΛΘΥΣΜΟ ΤΗΣ ΡΟΔΟΠΗΣ, ΤΗ ΜΙΣΗ ΦΙΛΙΠΟΥΠΟΛΗ (πολη μισου εκ.), ΤΟ ΕΝΑ ΤΡΙΤΟ ΤΗΣ ΒΑΡΝΑΣ (πολι μισου εκ.) ΚΑΙ ΤΟ ΕΝΑ ΠΕΜΠΤΟ ΤΗΣ ΣΟΦΙΑΣ (πολι δυο εκ.)Συμφωνα με τις βουλγαρικες απογραφες, οι απογονοι των "ελληνοπροσφυγων" ειναι γυρο στα 2 εκ.Εκτος αυτου! Τα βουλγαρικα αρχεια στοιχειοθετηθηκαν ΧΩΡΙΣ ΙΧΝΟΣ ΕΘΝΙΚΙΣΜΟΥ λογω των διεθνιστικων κομουνιστικων ιδεωδων που κυριαρχουσαν στη χωρα αυτη μεχρι το 1990.Επισημα οι βουλγαροι μοναρχοφασιστες θεωρηθηκαν υπολογοι οτι με τον μεγαλοιδεατισμο τους εγιναν αιτια απωλειας εδαφων και ξεριζωμου του βουλγαρικου πληθυσμου απο την ελ. Μακεδονια.Η ιδια γραμμη ακολουθηθηκε και μετα το 1990, λογω της "ευρωπαικης προοπτικης" της Βουλγαριας.Αντιθετα, ποιοι ειναι αυτοι που διαμορφωνουν την ελληνικη εκδοχη? "Επιστημονες" του μεσοπολεμου, του 50 και του 60.Προσωπικα εγω, οπως και παρα πολλοι αλλοι που σκεφτονται σαν εμενα (και δεν ειμαστε καθολου λιγοι, ισως η πλειοψηφια) θεωρω ολα οσα γραφτηκαν και ειπωθηκαν απο τους ελληνες μοναρχοφασιστες, Γκοτζαμανηδες, παρακρατικους, χουντοβασιλικους , πρωην γερμανοτσολιαδες και μετεπειτα πατριδοκαπηλους, φασιστοιερωμενους και με δυο λογια απο υπαλληλους ξενων δυναμεων στην Ελλαδα σαν a priori ψεμματα και παραχαραξη της ιστοριας.Ολοι αυτοι ειναι τοσο "επιστημονες", οσο και εκεινος ο αξιοθρηνητος "ελληνας' και "λογοτεχνης" που τριγυριζε ανα την υφηλιο, παρακαλωντας να μην δωθει το νομπελ λογοτεχνιας στον Καζαντζακη.Δυστυχως, καποιοι απο μας μειναμε στα μεταεμφυλιακα χρονια, οταν οι κυριοι εχθροι μας ηταν οι βουλγαροι, για να περασει στο ντουκου η σχεση μας με τη νατοικη "συμμαχο" Τουρκια. ΥΓ. Το σχολιο ειναι απαντηση και στην απαντηση του ευχαριστω για το διαλογο.

μαθηματικοί υπολογισμοί

κάτι δε βγαίνει με τα στοιχεία που παραθέτεις .. ο πληθυσμός της βουλγαριάς είναι σημερα περιπου 7000k, ( περιπου 9000k το 1990 πριν αρχισουν να φευγουν για καλυτερα ) . Υποστηριξες νωρίτερα οτι 300k εκδιώχθηκαν απο την ελλάδα σε μια χρονική περίοδο ( χονδρικα 1920 - 1930 ) που ο πληθυσμός της βουλγαριάς συμφωνα με τα επίσημα στοιχεία ήταν 5000 - 5500k . Γραφείς επίσης αν καταλαβα σωστά οτι σημερα στη βουλγαρια οι απογονοι όσων καταγονται απο περιοχες της ελλαδας που αναγκαστηκαν να εγκαταλειψουν είναι 2000k .. Εμένα τα μαθηματικα δε μου βγαινουν πάντως, κατι δεν παει καλά με τους αριθμους αυτούς.

@Η ΩΜΗ ΑΛΗΘΕΙΑ

Στην κόντρα ( ποιος έχει το " δίκιο " ) ελλάδας - σκοπίων το δυνατό επιχείρημα της ελληνικής πλευράς είναι η ιστορική θέση της μακεδονίας όταν εμφανίζεται αρχικά σαν βασιλείο τον 5ο αιώνα και περιλαμβάνει εδάφη που σημερα βρισκονται σχεδόν εξολοκλήρου εντός ελληνικών συνόρων και η σλαβική ταυτότητα της γλωσσας των σημερινών σκοπιανών που είναι γενικά παραδεκτό οτί προήλθε από βουλγαρική διάλεκτο. Το δυνατό επιχειρημα των σκοπιανών από την άλλη είναι η έντονη ( ίσως πλειοψηφική ) παρουσία του σλαβικού στοιχείου μέχρι το πρώτο τέταρτο του 20ου αιώνα στην ελληνική ( ιστορική ) μακεδονία και το δικαίωμα του αυτοπροσδιορισμού. Οπότε πες μου πως θεωρείς οτι είναι κατάλληλο να βγαίνει μπροστά η ελληνική θέση ? Χρησιμοποιώντας τα επιχειρηματα των σκοπιανών ?? Παράλογο ... Το λογικό είναι να εκφράζεται με τα " δυνατά χαρτιά " ώστε να αποδυναμωθεί η θέση τους μέχρι τελικά ( όπως τουλάχιστον πιστεύω χρόνια τωρα ) να συμφωνήσουν σε ένα πολύ κατάλληλο και δίκαιο για όλους " νεα μακεδονία " στη γλώσσα τους γραμμένο που να ισχυει για όλες τις χρησεις παύοντας παράλληλα οποιαδήποτε αναφορά στην ιστορική μακεδονία.

Η ΩΜΗ ΑΛΗΘΕΙΑ

Φιλε μου στην ουσια δεν διαφωνουμε.Αυτο που θεωρω λαθος ειναι μονο το να πονταρουμε, οχι στη νεα πραγματικοτητα, αλλα στην "κληρονομια" του Μεγαλεξανδρου, της Γοργονας κ.λ.π.Εχω ζησει εξω και πιστεψε με, ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΞΕΝΟΥΣ ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΕΙΝΑΙ ΑΚΑΤΑΛΑΒΙΣΤΙΚΑ.Φυσικα, εγω προσωπικα δεν θεωρω ουτε τους σλαβομακεδονες, ουτε τους βουλγαρους εχθρους.Οποιος σλαβομακεδονας εκδιωχθηκε παρανομα , γιατι να μην επιστρεψει η να αποζημιωθει?Οι βουλγαροι ειναι ευρωπαιοι πολιτες και αγοραζουν μαζικα στη Β. Ελλαδα.Δεν καταλαβαινω! Τι πρεπει να κανουμε? Να ετοιμαζομαστε για νεα λουτρα αιματος, οπως ονειρευονται τα φασιστοναζιδια? Οι ανθρωποι αδυνατουν να καταλαβουν, ΟΤΙ ΙΣΩΣ ΑΥΤΗ ΤΗ ΦΟΡΑ ΕΜΕΙΣ ΝΑ ΕΙΜΑΣΤΕ ΟΙ ΧΑΜΕΝΟΙ? Ελεος πια!

@Η ΩΜΗ ΑΛΗΘΕΙΑ

Όλα αυτά τα γραφικά είναι για εσωτερική κατανάλωση, για να κινητοποιούν την πλέμπα και να κρατάνε ψηλά το ηθικό του κάθε φουκαρά - δεν προορίζονται για να πείσουν κάποιον στο εξωτερικό. Το προβλημα είναι οτι με αυτα τα " λαμπρά " επιχειρήματα περί ιστορικής κληρονομιάς και δικαιωμάτων που ενθουσιάζουν τους αγραμματους και ανασφαλείς, τα παπαγαλίζουν μετά και στους ξένους και φυσικά τα αποτελέσματα είναι ακριβώς τα αντίθετα. Αυτό που αναφέρεις για τους σλαβομακεδόνες που εκδιώχθηκαν " παράνομα " δε το καταλαβαίνω. Υπήρχε εθελοντική ανταλλαγή πληθυσμών με την ενθάρρυνση ελλάδας και βουλγαρίας και πολλοί επέλεξαν αυτό το δρόμο. Κάποιοι άλλοι έφυγαν μετα τον εμφύλιο. Να σου πω εμενα ολοι αυτοί οι ηττημενοι πολεμικων συρραξεων που την κοπανε και μετα κλαψουριζουν cry babies ( πχ κυπριοι, αλβανοί τσαμηδες ) δεν τους έχω καμια συμπαθεια. Ενταξει όλοι γνωρίζουμε οτι σε τετοιες αναμπουμπούλες καθε κυβερνηση αρπάζει την ευκαρεία να ξεφορτωθεί τους ανεπιθυμητους. Εχουν γίνει και πολύ χειροτερα στην ευρωπη ( πχ γερμανοί της πρωσσίας μετα Β'ΠΠ ) , τωρα αμα αυτό είναι το μεγαλο προβλημα να γίνει σταυροφορία να επιστρέψουν καποιες χιλιάδες σκοπιανών στην μακεδονία και να πάρουν αποζημιώσεις τι στιγμή μαλιστα που η κυβερνηση τους δεν έχει ακομη συμφωνησει σε μια δίκαιη λυση, τι να πω δεν το βλεπω ουτε σαν προτεραιοτητα ουτε σαν αναγκαιοτητα αυτη τη στιγμη ..

Η ΩΜΗ ΑΛΗΘΕΙΑ

Αναφερομαι σε αυτους που εκδιωχθηκαν κατα την διαρκεια και μετα τον εμφυλιο.Αυτοι δυστυχως, εκδιωχθηκαν παρανομα. Οπως και οι τσαμηδες.Δεν ηταν ολοι οι τσαμηδες συνεργατες των ιταλων.Απλα τους εδιωξαν επειδη ηταν μουσουλμανοι.Αυτη ειναι η αληθεια ανεξαρτητα αν τους συμπαθουμε η οχι.Συμφωνα με τη λογικη "διωχνουμε τους ανεπιθυμητους", διωξανε και τους ελληνες κομουνιστες. Ποια η διαφορα? Οτι οι αλλοι μιλουσαν και αλλη γλωσσα?Υπαρχουν διεθνεις νομοι και κανονες και αν θελουμε να ειμαστε μελος της Ευρωπης και της Διεθνους κοινοτητας, πρεπει να τους δεχομαστε.Αν πρεπει να αποζημιωθουν και να επιστρεψουν, καλως να ερθουν. Αλιως το χρεωκοπημενο κρατος μας θα το ταραξουν στα προστιμα αν καταφυγουν στα διεθνη δικαστηρια.

@Η ωμή αληθεια...

Ας πληρώσουν πρωτα για τα εγκλήματα τους και μετα το συζηταμε...Να λες ολη την αληθεια και οχι την μιση,οπως επιτηδευμένα κανεις...Και τα χειροτερα τα έκαναν χερι-χερι με τους ναζι και οχι με τους Ιταλούς....Το να αναπαραγάγεις τον εθνικισμό των Σκοπιανών και των Αλβανών μαλλον εθνικι σε κανει,τιποτα λιγοτερο....

να βασίζεται σε ψέμματα

Δηλαδή ο broker κλείνει δουλείες παρουσιάζοντας τα μειονέκτήματα της κάθε πλευράς ;

stavroula skaltsi

για την ιστορια

τακι

Ξεχασατε ομως να αναφερεται, οτι το συγκεκριμενο κρατιδιο ειχε (και εχει..) την πληρη στηριξη του ανεκαθεν προδοτικου κκε, αναφερεται και στα πρακτικα της 3ης ολομελειας του ΄κομματος' το 1947... Για να θυμουνται οι παλαιοτεροι και για να μαθαινουν οι νεοι...

Η ΩΜΗ ΑΛΗΘΕΙΑ

Η σλαβομακεδονική είναι το δυτικό ιδίωμα της βουλγαρικής γλώσσας. Όμως. ....στα πλαίσια της φιλίας μας με τους σέρβους και της αντιπαλότητας μας με τους βουλγάρους, εμείς οι ίδιοι από το 1880 και μετά ΣΤΗΝ ΟΥΣΙΑ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΑΜΕ ΕΘΝΟΤΗΤΑ ΣΛΑΒΟΜΑΚΕΔΟΝΩΝ.Από κει και πέρα τα πράγματα μπλέξανε. Όλα θα ήταν καλά και ωραία αν η περιοχή έμενε στη Σερβία σαν Srpska Banovina. Όμως ήρθε ο Β παγκόσμιος, η σύσταση της Γιουγκοσλαβίας και όλα τα γνωστά;Οπότε τι κάνουμε αν έχουμε κουκούτσι μυαλό;Τους αναγνωρίζουμε με σύνθετο όνομα και βασίζουμε την άμυνα μας στις διαμορφωμένες μετά το Α παγκόσμιο συνθήκες (πρόσφυγες) και στις διεθνείς συμφωνίες. Η ενασχόληση με τα δικαιώματα από τους Μεγαλεξάνδρους και τις κληρονομιές τους ΘΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΕΙ ΑΛΛΟ ΕΝΑ ΜΟΙΡΑΙΟ ΛΑΘΟΣ που θα καταλάβουν τα παιδιά και τα εγγόνια μας. (Εδώ διαφωνώ ριζικά με τον αρθγράφο)

@ωμή

έχεις δίκιο συντρόφισσα. Όταν κάποιος πάει να σε κλέψει ο καλύτερος τρόπος να το τελειώνεις είναι να του τα δώσεις οικειοθελώς. Από βδομάδα θα κατέβω Αθήνα. Να έρθω Μαξίμου να κάνω πως σε βιάζω και να μου το δώσεις στο πιάτο για να αποφύγεις το βιασμό;

Η ΩΜΗ ΑΛΗΘΕΙΑ

Φασιστακος με IQ ουραγκοταγκου.

Δεν έχουμε αναγνωρίσει τίποτα από το 1880

Όλα αυτά που λες είναι ψέματα

Φόρτωση περισσότερων σχολίων
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης

panelladikes-eksetaseis-2012-7-600x334

Οι πανελλαδικές εξετάσεις- Το… ιστορικό θέμα της Έκθεσης στις «Γενικές Εξετάσεις» του 1985 – Οι αντιδράσεις και οι λόγοι της μεγάλης αποτυχίας των υποψηφίων – Υπάρχει πραγματικά λεξιπενία στη νέα γενιά;

3
kritikos_synauliwn_arthro

«_Το αίστημα της απαφτούνης του δοξαριού του, κατά πως ξεκρεμιέται στον αργαλειό που μπλέκει το υφάδι της μουσικότης του...

1
taxtsis

Τον βρήκε δολοφονημένο η αδερφή του στις 27 Αυγούστου 1988 – Αν και ο θάνατός του προήλθε από στραγγαλισμό, η αστυνομία δεν μπόρεσε να διαλευκάνει το έγκλημα – Ο συγγραφέας που έζησε μια ζωή με διακυμάνσεις και περιπέτειες

4