Κεραμέως: Δεν καταργούμε το άσυλο, το ενισχύουμε

Κεραμέως: Δεν καταργούμε το άσυλο, το ενισχύουμε

Σήμερα, αν υπάρχει ένα μέρος στο οποίο δεν μπορεί κανείς να μιλάει ελεύθερα, γιατί φοβάται ότι κάποιος μπορεί να του επιτεθεί για αυτά που είπε, είναι το ελληνικό πανεπιστήμιο», τόνισε αρχικά η υπουργός Παιδείας

Κεραμέως: Δεν καταργούμε το άσυλο, το ενισχύουμε
«Όχι μόνο δεν πάμε σε κατάργηση του ασύλου, πάμε σε ενίσχυση. Θέλουμε να θωρακίσουμε την ελεύθερη διακίνηση ιδεών, την ακαδημαϊκή ελευθερία στην έρευνα και τη διδασκαλία. Σήμερα, αν υπάρχει ένα μέρος στο οποίο δεν μπορεί κανείς να μιλάει ελεύθερα, γιατί φοβάται ότι κάποιος μπορεί να του επιτεθεί για αυτά που είπε, είναι το ελληνικό πανεπιστήμιο», τόνισε σε συνέντευξή της η υπουργός Παιδείας.

Η κ. Κεραμέως μιλώντας στον Real fm διευκρίνισε ότι «θέλουμε να ενισχύσουμε , να αποκαταστήσουμε το άσυλο στην πραγματική του έννοια και να αναβαθμίσουμε την ποιότητα του ακαδημαϊκού περιβάλλοντος. Αυτό θα το κάνουμε περιορίζοντας αξιόποινες πράξεις που διαπράττονται είτε εντός είτε εκτός των πανεπιστημίων και οι δράστες έχουν καταφύγιο εντός των πανεπιστημίων. Θέλουμε να προστατεύσουμε την ακαδημαϊκή κοινότητα εν συνόλω, τους φοιτητές, τους καθηγητές, το προσωπικό προκειμένου να μπορεί ελεύθερα να εκφράζεται, να κάνει έρευνα. Δεν υπάρχει ελεύθερη διακίνηση ιδεών όσο δεν τιμωρούνται αξιόποινες πράξεις. Εξομοιώνουμε τον πανεπιστημιακό χώρο με τους κοινούς δημόσιους όσον αφορά την άσκηση των αρμοδιοτήτων που έχουν από το νόμο η αστυνομία και οι εισαγγελικές αρχές».

Για την ιδιωτικοποίηση των Πανεπιστημίων η Νίκη Κεραμέως σημείωσε: «Όσον αφορά στα ιδιωτικά πανεπιστήμια, χάσαμε μια μεγάλη ευκαιρία σαν χώρα. Την χάσαμε όταν στο πλαίσιο της προηγούμενης κυβέρνησης ξεκίνησε η πρώτη φάση της συνταγματικής αναθεώρησης. Η Νέα Δημοκρατία είχε κάνει μια πρόταση ώστε το άρθρο 16 που αφορά στην Παιδεία να είναι στα προς αναθεώρηση άρθρα, ώστε να δοθεί επιτέλους η δυνατότητα στην χώρα μας να λειτουργήσουν και Ιδιωτικά Πανεπιστήμια. Ή πρόταση μας αυτή, αν θυμάμαι καλά, συγκέντρωσε 93 από τις 300 ψήφους του κοινοβουλίου. Ούτε ένας δηλαδή στους τρεις βουλευτές δεν θεώρησε ότι χρήζει αναθεώρησης το άρθρο 16. Αυτό δυστυχώς σημαίνει ότι έχει μπλοκάρει η διαδικασία για αρκετά χρόνια».

Αναφερόμενη στις ρυθμίσεις για τους αιώνιους φοιτητές τόνισε: Πρέπει να περάσει ένα ξεκάθαρο μήνυμα πειθαρχίας. Δηλαδή δεν μπορεί κάποιος να μπαίνει στο Πανεπιστήμιο και να αποφοιτά μετά από 30 χρόνια. Αυτό δε γίνεται πουθενά αλλού στον κόσμο. Ο στόχος μας είναι η όποια παρέμβαση να ισχύει εφεξής. Τι σημαίνει αυτό; Για τους φοιτητές που θα μπουν στο Πανεπιστήμιο από όταν θα ισχύσει η διάταξη. Η διάταξη ακόμα δεν έχει περάσει από την ελληνική Βουλή. Όταν θα ψηφιστεί και εφεξής θα ισχύει, καταρχήν για τους νεοεισερχόμενους. Τώρα για αυτούς που είναι ήδη φοιτητές θα προβλέψουμε μεταβατικές διατάξεις. Δεν έχουμε κατασταλάξει. Αυτό θα γίνει μετά από ενδελεχή συζήτηση με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς. Η πρόθεσή μας είναι αυτό το μετρό να εφαρμοστεί πλήρως για τους νέους φοιτητές και από εκεί και πέρα να πάμε σε ένα μεταβατικό στάδιο για τους φοιτητές που είναι ήδη εγγεγραμμένοι.

Για τις πανελλήνιες εξετάσεις, η κ. Κεραμέως υπογράμμισε ότι «διαφωνήσαμε με το εισαγωγικό σύστημα που ψήφισε ο ΣΥΡΙΖΑ άρον- άρον λίγο πριν φύγει από την εξουσία. Το μόνο εύκολο για εμάς είναι να πούμε το καταργούμε και επανερχόμαστε στο παλιό αλλά δεν το κάνουμε γιατί τα παιδιά που μπαίνουν ήδη στην τρίτη Λυκείου έχουν ξεκινήσει την προετοιμασία τους και θεωρούμε ανεύθυνο να κάνουμε κάτι τέτοιο», τονίζοντας πως «στους βασικούς άξονες θα παραμείνει ως έχει. Ανακοινώνουμε τις επόμενες μέρες κάποιες αλλαγές κυρίως έναν εξορθολογισμό της διδακτέας ύλης και βελτίωσης των μεγάλων στρεβλώσεων του νυν εξεταστικού χωρίς να προκαλούμε αναστάτωση που θα επέφερε μία συνολική αλλαγή του συστήματος».
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Δείτε Επίσης