Γεννηματά: Η Κυβέρνηση πρέπει να σταματήσει τα παιχνίδια με την αγωνία των νέων

Γεννηματά: Η Κυβέρνηση πρέπει να σταματήσει τα παιχνίδια με την αγωνία των νέων

Παρέμβαση της προέδρου του ΠΑΣΟΚ και επικεφαλής της Δημοκρατικής Συμπαράταξης, μετά την συνάντηση της με τον υπουργό Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων Κ. Γαβρόγλου 

Γεννηματά: Η Κυβέρνηση πρέπει να σταματήσει τα παιχνίδια με την αγωνία των νέων
«Επεσήμανα σήμερα στον Υπουργό Παιδείας κ. Γαβρόγλου ότι η Κυβέρνηση πρέπει να σταματήσει τα παιχνίδια με την αγωνία των νέων και των οικογενειών τους» σημείωσε η κυρία Γεννηματά. 

«Δεν επιτρέπεται η διαδικασία εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση να αντιμετωπίζεται με επικοινωνιακούς όρους, πρόχειρα και με αλληλοαναιρούμενες εξαγγελίες» προσέθεσε. 

Παρουσιάζοντας τις θέσεις του ΠΑΣΟΚ είπε ότι «εμείς, πιστεύουμε σε ένα σχολείο με αυτόνομο μορφωτικό και παιδευτικό ρόλο, με ουσιαστικό εφόδιο το εθνικό απολυτήριο και σύστημα εξετάσεων που δεν εξαντλεί τους μαθητές και τις οικογένειές τους. 
Αυτό και θα επιδιώξουμε. Για τα παιδιά μας. Για το μέλλον της χώρας».

Οι θέσεις της Δημοκρατικής Συμπαράταξης για το νομοσχέδιο Γαβρόγλου: 
Κλείσιμο

1. Το Λύκειο  πρέπει να αναβαθμιστεί  και να πάψει να είναι  προθάλαμος εξεταστικού κέντρου για την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Στην πράξη παρά τις εξαγγελίες της κυβέρνησης  οι αλλαγές δεν είναι ουσιαστικές και οι μαθητές θα εξετάζονται με ένα παραπλήσιο του σημερινού εξεταστικού συστήματος δηλαδή με ένα σύστημα που έχει ως κεντρικό άξονα της Πανελλήνιες εξετάσεις οι οποίες μετονομάζονται σε «Κεντρικά Οργανωμένες Εξετάσεις». 
2. Στόχος όλων μας πρέπει να είναι ο περιορισμός της παραπαιδείας και η ανάδειξη του Λυκείου σε ένα σχολείο με αυτόνομο μορφωτικό και παιδευτικό ρόλο.
3. Οι αλλαγές θα πρέπει να  λαμβάνουν υπ’ όψιν όλο το φάσμα της σχολικής ζωής και συγκεκριμένα την βαθμίδα του Γυμνασίου. 
4. Oι διπλές εξετάσεις θα προσθέσουν επιπλέον άγχος στους μαθητές και στις οικογένειες τους.
5.  Η συμμετοχή του βαθμού απολυτηρίου στον συνολικό βαθμό εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση καθώς και  το ποσοστό συμμετοχής των υπολοίπων κριτηρίων θα πρέπει επανεξεταστεί.
6. Ο σχεδιασμός θα πρέπει να  πληρεί τα κριτήρια του Εθνικού Aπολυτηρίου, όπως αυτό περιγράφεται στις προτάσεις μας, ενός απολυτηρίου το οποίο θα αποτελεί σημαντικό κριτήριο για την εισαγωγή των μαθητών στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και θα διασφαλίζει τον  αυτόνομο ρόλο του Λυκείου. 
7. Είναι ανάγκη να διασφαλιστεί  το αδιάβλητο και η αξιοπιστία της αξιολόγησης των μαθητών κάτι που μπορεί να επιτευχθεί με την επιστημονικά τεκμηριωμένη εφαρμογή του θεσμού της τράπεζας θεμάτων σε συνδυασμό με τη  δραστική μείωσης της ύλης.
8. Η όποια συγχώνευση μαθημάτων θα πρέπει να γίνεται με γνώμονα τις διεθνείς επιστημονικές πρακτικές. 
9. Θα μπορούσαμε να συμφωνήσουμε σε μια πρόταση για εθνικό απολυτήριο όπου η Γ΄ Λυκείου θα είναι προπαρασκευαστικό έτος για την εισαγωγή στη Τριτοβάθμια εκπαίδευση, αρκεί να διασφαλίζεται η αναβάθμιση της Α΄ και Β΄ Λυκείου έτσι ώστε να οδηγεί σε ένα αξιόπιστο τίτλο σπουδών. 
10. Η απουσία ενός ολοκληρωμένου συστήματος Τεχνικής και Επαγγελματικής εκπαίδευσης  επιτείνει τα αδιέξοδα των μαθητών και των οικογενειών τους. Η προσπάθεια ενιαίας αντιμετώπισης ΓΕΛ και ΕΠΑΛ μπορεί να έχει δυσμενείς επιπτώσεις στα επαγγελματικά προσόντα των ΕΠΑΛ που αποτελούν κλειδί για την μείωση της πίεσης που ασκείται στο εξεταστικό.
11. Απαιτείται άμεσα η συγκρότηση ενός συστήματος Τεχνικής  κι Επαγγελματικής Εκπαίδευσης που να προσφέρει αξιόπιστες εναλλακτικές επιλογές  για όλους  τους μαθητές και να τους οδηγεί σε απόκτηση πιστοποιημένων επαγγελματικών προσόντων. 


Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Δείτε Επίσης