Μια διαφήμιση της Calvin Klein με τη συμμετοχή της Βρετανίδας μουσικού FKA twigs απαγορεύτηκε στο Ηνωμένο Βασίλειο από την Αρχή Διαφημιστικών Προτύπων (ASA) επειδή απεικονίζει την καλλιτέχνιδα ως «στερεοτυπικό σεξουαλικό αντικείμενο».
Η διαφήμιση απεικόνιζε την καλλιτέχνιδα με ένα τζιν πουκάμισο ντυμένο κατά το ήμισυ γύρω από το σώμα της, «αφήνοντας εκτεθειμένο το πλάι των γλουτών της και το μισό του ενός στήθους», σημείωσε η ASA στην ανακοίνωση της απόφασης στις 10 Ιανουαρίου. «Calvins ή τίποτα», ανέφερε το κείμενο στην κορυφή της αφίσας.
FKA twigs calls out "double standards" after her Calvin Klein advert is banned in the U.K. https://t.co/vVTXs4GKcu
Μετά την είδηση, η FKA twigs κατέφυγε στο Instagram για να απαντήσει δημόσια, καταγγέλοντας αυτό που θεωρεί ως «διπλά πρότυπα» στη βιομηχανία. «Δεν βλέπω το "στερεοτυπικό σεξουαλικό αντικείμενο" που με έχουν χαρακτηρίσει. Βλέπω μια όμορφη, δυνατή, έγχρωμη γυναίκα της οποίας το απίστευτο σώμα έχει ξεπεράσει περισσότερο πόνο από ό,τι μπορείτε να φανταστείτε», έγραψε στις 11 Ιανουαρίου, συνοδεύοντας μια φωτογραφία της διαφημιστικής καμπάνιας που έχει πλέον απαγορευτεί.
«Υπό το πρίσμα της επανεξέτασης άλλων εκστρατειών, παλαιότερων και τωρινών, αυτής της φύσης, δεν μπορώ παρά να αισθάνομαι ότι υπάρχουν κάποια διπλά πρότυπα εδώ» πρόσθεσε.
Η καλλιτέχνιδα συνέχισε λέγοντας ότι είναι «περήφανη» για τη σωματικότητά της, αναφέροντας τις Ζοζεφίν Μπέικερ, Έρθα Κιτ και Γκρέις Τζόουνς ως γυναίκες «που κατέρριψαν τα εμπόδια του πώς φαίνεται να είσαι ενδυναμωμένη και να αξιοποιείς έναν μοναδικό ενσαρκωμένο αισθησιασμό». Στη συνέχεια ευχαρίστησε την Calvin Klein και τους φωτογράφους της διαφημιστικής της καμπάνιας, Μερτ Άλας και Μάρκους Πίγκοτ, προτού καταλήξει ότι «δεν πρόκειται να αλλάξει η αφήγησή της».
Η FKA twigs έχει λάβει υποστήριξη από άλλες γυναίκες της βιομηχανίας του θεάματος.
Η ASA, η οποία ρυθμίζει τη διαφήμιση, έλαβε δύο καταγγελίες σχετικά με την αφίσα της FKA twigs και δύο ξεχωριστές διαφημίσεις της Calvin Klein με την Κένταλ Τζένερ. Οι καταγγέλλοντες ισχυρίστηκαν ότι οι εικόνες ήταν «προσβλητικές και ανεύθυνες, επειδή αντικειμενοποιούσαν τις γυναίκες» και ήταν «ακατάλληλες για προβολή σε μη στοχευμένο μέσο».
Απαντώντας στην έρευνα της ASA, η Calvin Klein δήλωσε ότι οι διαφημίσεις ήταν παρόμοιες με τις αφίσες που η εταιρεία τυπικά χρησιμοποιεί στο Ηνωμένο Βασίλειο εδώ και χρόνια, υποστηρίζοντας ότι δεν σεξουαλικοποιούσαν υπερβολικά τις γυναίκες που εμφανίζονται στις διαφημίσεις και ότι οι ίδιες οι γυναίκες ενέκριναν επίσης τις εικόνες εκ των προτέρων. Η μάρκα ρούχων παρείχε επίσης αποσπάσματα συνεντεύξεων και από τις δύο γυναίκες, οι οποίες, όπως είπαν, «ένιωσαν μια αίσθηση ενδυνάμωσης και αυτοπεποίθησης» από τη συμμετοχή τους στη διαφημιστική εκστρατεία.
Όμως η ASA δεν συμφώνησε. «Η διαφήμιση χρησιμοποίησε γυμνό και επικεντρώθηκε στα σωματικά χαρακτηριστικά της FKA twigs και όχι στα ρούχα, σε βαθμό που την παρουσίασε ως ένα στερεοτυπικό σεξουαλικό αντικείμενο», αναφέρεται σε δήλωση της ASA, προσθέτοντας ότι «η σύνθεση της εικόνας εστίαζε την προσοχή των θεατών στο σώμα του μοντέλου και όχι στα διαφημιζόμενα ρούχα».
FKA Twigs responds to the ASA following her Calvin Klein campaign being banned in the UK:
“i do not see the ‘stereotypical sexual object’ that they have labelled me. i see a beautiful strong woman of colour whose incredible body has overcome more pain than you can imagine.” pic.twitter.com/OqtShCTVLs
Η απόφαση σημαίνει ότι η διαφήμιση με τη συμμετοχή της FKA twigs δεν μπορεί να εμφανιστεί ξανά στην παρούσα μορφή της. Οι αφίσες με την Κένταλ Τζένερ, ωστόσο, κρίθηκε ότι δεν παραβιάζουν τα πρότυπα της ASA και μπορούν να συνεχίσουν να προβάλλονται ως έχουν.
Η απαγόρευση ανακοινώθηκε μόλις λίγες ημέρες αφότου η Calvin Klein κυκλοφόρησε μια viral καμπάνια για την Άνοιξη 2024 με τον ηθοποιό Τζέρεμι Άλεν Γουάιτ, ηθοποιό του «Bear».
Η ASA είπε στην Calvin Klein να «διασφαλίσει ότι οι μελλοντικές διαφημίσεις δεν θα αντικειμενοποιούν ανεύθυνα τις γυναίκες και θα στοχεύουν κατάλληλα».
Ανοιξιάτικες επιλογές ένδυσης και υπόδησης, για εμφανίσεις που συνδυάζουν τη χαλαρότητα του casual με το athleisure και που σου επιτρέπουν να αναβαθμίσεις το στυλ σου, χωρίς καμία προσπάθεια.
Με έμφαση στη συνεργασία, στη δύναμη που παίρνουμε ο ένας από τον άλλο και στην απόλυτη ισορροπία του ανθρώπου με τη φύση, το φυσικό μεταλλικό νερό Βίκος τιμά την Παγκόσμια Ημέρα Νερού και μας θυμίζει ότι είναι το μέλλον της ανθρωπότητας.
Πίσω από κάθε επιτυχημένη επιχείρηση (brand, οργανισμό) βρίσκονται άνθρωποι που όχι μόνον ενδιαφέρονται για τη δουλειά τους, αλλά και για τον πλανήτη, την κοινωνία, τον διπλανό τους και νιώθουν υπερηφάνεια που προσφέρουν εθελοντικά ένα κομμάτι του εαυτού τους. Αυτοί είναι οι efooders!