Πώς να διαλογιστείτε όταν δεν μπορείτε να καθίσετε ακίνητοι - Ένας οδηγός για το πώς να... ακινητοποιήσετε το μυαλό σας

Πώς να διαλογιστείτε όταν δεν μπορείτε να καθίσετε ακίνητοι - Ένας οδηγός για το πώς να... ακινητοποιήσετε το μυαλό σας

Από τους μίνι διαλογισμούς, στους διαλογισμούς to go, η πρακτική αυτή παρέχει μεγάλη ευελιξία για όλους, ανεξάρτητα από το μέρος που βρισκόμαστε ή τη σωματική μας κατάσταση

MEDITATION_2_ME
Ο διαλογισμός είναι σίγουρα μια αναδυόμενη τάση, ειδικότερα τώρα που η ψυχική υγεία έχει έρθει στο επίκεντρο μετά τα χρόνια του κορωνοϊού και της αγάπης της Gen Z στο wellness. Ωστόσο, ο διαλογισμός αποτελεί απλώς μια δημοφιλής, επίκαιρη λέξη, αλλά ένα ισχυρό εργαλείο με μυριάδες οφέλη για την πνευματική, συναισθηματική και σωματική μας ευεξία. Ακόμα και για εκείνους που πρακτικά, δεν μπορούν να σταθούν ακίνητοι, να χαλαρώσουν και να ρίξουν τους παλμούς τους, τα οφέλη του διαλογισμού επεκτείνονται πολύ πέρα από τα μεμονωμένα συμπτώματα ή τις καταστάσεις που μπορεί να ανακουφίσει.
MEDITATION_3

Γιατί να επιλέξω συνειδητά τον διαλογισμό;

Ένα από τα πιο γνωστά οφέλη του διαλογισμού είναι ίσως η ικανότητά του να μειώνει το στρες. Η αιτία είναι ότι με την ενασχόληση μας με πρακτικές ενσυνειδητότητας, μαθαίνουμε να παρατηρούμε τις σκέψεις και τα συναισθήματά μας χωρίς να κρίνουμε, επιτρέποντάς μας να ανταποκρινόμαστε στους στρεσογόνους παράγοντες πιο ήρεμα και αποτελεσματικά. Για αυτό τον λόγο ο διαλογισμός έχει αποδειχθεί ότι είναι αποτελεσματικός στη διαχείριση των αγχωδών διαταραχών προωθώντας τη χαλάρωση και μειώνοντας τη συχνότητα και την ένταση των αγχωδών σκέψεων.

Κλείσιμο
Μέσω λοιπόν της τακτικής εξάσκησής του, τα άτομα μπορούν να αναπτύξουν μεγαλύτερη ανθεκτικότητα απέναντι σε καταστάσεις που προκαλούν άγχος. Επιπλέον, καλλιεργώντας την επίγνωση των σκέψεων και των συναισθημάτων μας, ο διαλογισμός μας δίνει τη δυνατότητα να ανταποκρινόμαστε σε δύσκολες καταστάσεις με μεγαλύτερη συναισθηματική νοημοσύνη. Αντί λοιπόν να αντιδρούμε παρορμητικά, μπορούμε να επιλέξουμε πώς θα αντιδράσουμε με τρόπο που να ευθυγραμμίζεται με τις αξίες και τους στόχους μας.

5-Minute Meditation You Can Do Anywhere

Σωματικά, ο διαλογισμός μπορεί να είναι εξίσου ωφέλιμος, ξεκινώντας με την υποστήριξη ενός καλύτερου προγράμματος ύπνου. Πολλοί άνθρωποι, για παράδειγμα, παλεύουν με διαταραχές του ύπνου που οφείλονται σε αγωνιώδεις σκέψεις και αυξημένα επίπεδα άγχους. Ο διαλογισμός μπορεί να προάγει τη χαλάρωση και να διευκολύνει τα αγωνιώδη μυαλά, διευκολύνοντας έτσι τον ύπνο και την απόλαυση ενός ξεκούραστου, αναζωογονητικού ύπνου. Επιπλέον, έρευνες έχουν δείξει ότι ο διαλογισμός μπορεί να αποτελέσει μια αποτελεσματική συμπληρωματική θεραπεία για τη διαχείριση χρόνιων παθήσεων πόνου. Μετατοπίζοντας την εστίασή μας μακριά από την αίσθηση του πόνου και προς μια κατάσταση χαλάρωσης, ο διαλογισμός μπορεί να μειώσει την αντίληψη του πόνου και να βελτιώσει τη συνολική ποιότητα ζωής.

Βρίσκοντας την ακινησία του μυαλού μας

Παρά τα πολλαπλά, γνωστά ή άγνωστα οφέλη του, για πολλούς, η ιδέα του να κάθονται ακίνητοι για παρατεταμένες περιόδους στον παραδοσιακό διαλογισμό φαντάζει τρομακτική, αν όχι αδύνατη. Ωστόσο, τα οφέλη της ενσυνειδητότητας και του διαλογισμού είναι καλά τεκμηριωμένα, προσφέροντας ανακούφιση από το στρες, το άγχος και το χάος της καθημερινής ζωής. Πώς μπορεί λοιπόν να κατορθώσει να διαλογιστεί, ακόμα και όταν δεν μπορεί να κάτσει ακίνητος;

Ξεκινάει από τους μικρο-διαλογισμούς. Οι μικρο-διαλογισμοί είναι σύντομες, σκόπιμες στιγμές ενσυνειδητότητας που εντάσσονται στην ροή της καθημερινής ζωής. Αντί λοιπόν να αφιερώνετε ειδικό χρόνο για διαλογισμό, αυτά τα «αποσπάσματα ενσυνειδητότητας» μπορούν να εξασκηθούν οποιαδήποτε στιγμή, οπουδήποτε. Μπορείτε να ενσωματώσετε τους μικρο-διαλογισμούς στην ημέρα σας με τους εξής τρόπους:
video placeholder


• Πάρτε μερικές βαθιές αναπνοές, εστιάζοντας την προσοχή σας στην αίσθηση του αέρα που εισέρχεται και εξέρχεται από το σώμα σας. Ακόμη και μέσα σε ένα φορτωμένο πρόγραμμα, μπορείτε να διαθέσετε μια στιγμή για να συνδεθείτε με την αναπνοή σας. Είτε περιμένετε το ασανσέρ είτε στέκεστε στην ουρά του παντοπωλείου, χρησιμοποιήστε αυτές τις αδρανείς στιγμές για να αγκυροβολήσετε τον εαυτό σας στο παρόν.

• Ενεργοποιήστε πλήρως τις αισθήσεις σας σε όποια εργασία και αν εκτελείτε. Είτε απολαμβάνετε τη γεύση και την υφή του φαγητού σας κατά τη διάρκεια ενός γεύματος, είτε αισθάνεστε τη ζεστασιά του ηλιακού φωτός στο δέρμα σας κατά τη διάρκεια ενός σύντομου περιπάτου στην ύπαιθρο, ο συντονισμός με τις αισθήσεις σας μπορεί να σας φέρει στην παρούσα στιγμή.

• Σαρώστε το σώμα σας: Κάντε μια γρήγορη απογραφή του σώματός σας από την κορυφή ως τα νύχια, παρατηρώντας τυχόν περιοχές έντασης ή δυσφορίας. Με εξάσκηση, μπορείτε να μάθετε να απελευθερώνετε τη σωματική ένταση επί τόπου, προάγοντας τη χαλάρωση και την ανακούφιση από το στρες.

• Πρακτική ευγνωμοσύνης: Κάντε μια παύση για μια στιγμή για να σκεφτείτε κάτι για το οποίο είστε ευγνώμονες, όσο μικρό κι αν είναι. Είτε πρόκειται για τη ζεστασιά ενός φλιτζανιού τσάι, είτε για το χαμόγελο ενός αγαπημένου προσώπου, η επίγνωση και ένδειξη της ευγνωμοσύνης μπορεί να αλλάξει την οπτική σας και να φέρει μια αίσθηση γαλήνης μέσα στο χάος.

Διαλογισμός on the go

Για όσους βρίσκονται διαρκώς σε κίνηση, η ιδέα του να καθίσετε ακίνητοι για διαλογισμό μπορεί να φαίνεται ανέφικτη. Ωστόσο, ο διαλογισμός εν κινήσει προσφέρει μια ευέλικτη εναλλακτική λύση που μπορεί να ασκηθεί οποτεδήποτε και οπουδήποτε. Ακολουθούν μερικές τεχνικές που μπορείτε να δοκιμάσετε:

Deep Healing Music Relax Mind Body: Cleanse Anxiety, Stress & Toxins, Magical Sleep Meditation

• Διαλογισμός με περπάτημα: Μετατρέψτε τον καθημερινό σας περίπατο σε έναν κινούμενο διαλογισμό, εστιάζοντας την προσοχή σας σε κάθε βήμα. Παρατηρήστε την αίσθηση της επαφής των ποδιών σας με το έδαφος, τον ρυθμό της αναπνοής σας και τα αξιοθέατα και τους ήχους γύρω σας. Ο διαλογισμός με περπάτημα μπορεί να είναι ιδιαίτερα ωφέλιμος για όσους παλεύουν με την ανησυχία, καθώς επιτρέπει την κίνηση, ενώ παράλληλα καλλιεργεί την ενσυνειδητότητα.

• Διαλογισμός για τις μετακινήσεις: Χρησιμοποιήστε την καθημερινή σας μετακίνηση ως ευκαιρία για να εξασκήσετε την ενσυνειδητότητα. Είτε οδηγείτε, είτε κάνετε ποδήλατο, είτε παίρνετε τα μέσα μαζικής μεταφοράς, εστιάστε στην παρούσα στιγμή. Παρατηρήστε τα αξιοθέατα και τους ήχους γύρω σας και πάρτε μερικές βαθιές αναπνοές για να στρέψετε την προσοχή σας στον εαυτό σας μέσα στο χάος της κυκλοφορίας.

• Mindful Tasking: Μετατρέψτε τις καθημερινές εργασίες σε ευκαιρίες για διαλογισμό, προσεγγίζοντάς τες με πλήρη επίγνωση. Είτε πλένετε πιάτα, είτε διπλώνετε ρούχα, είτε βουρτσίζετε τα δόντια σας, βυθιστείτε πλήρως στην εμπειρία. Δώστε προσοχή στις αισθήσεις, τις κινήσεις και τους ρυθμούς που εμπλέκονται σε κάθε εργασία, φέρνοντας μια αίσθηση ενσυνειδητότητας ακόμα και στις πιο συνηθισμένες δραστηριότητες.

Σε έναν κόσμο που δεν φαίνεται ποτέ να επιβραδύνει, η εύρεση στιγμών ηρεμίας και γαλήνης είναι απαραίτητη για τη διατήρηση της ψυχικής και συναισθηματικής μας ευεξίας. Ενώ οι παραδοσιακές πρακτικές διαλογισμού μπορεί να μην είναι πάντα εφικτές για όσους έχουν πολυάσχολο τρόπο ζωής ή ανήσυχο μυαλό, οι μικροδιαλογισμοί και ο διαλογισμός εν κινήσει προσφέρουν προσιτές εναλλακτικές που θα κάνουν το διαλογισμό τόσο απλό, όσο τα να πλένουμε τα δόντια μας το πρωί, ή να ελέγχουμε τις ειδοποιήσεις στο κινητό μας.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Δείτε Επίσης