Κεραμέως: Στόχος μας η καθιέρωση βάσης εισαγωγής και η κατάργηση «αιώνιων» φοιτητών

keramews_ar

Επιστολή στους τομεάρχες Παιδείας για το νέο πλαίσιο λειτουργίας των ΑΕΙ

Καθιέρωση βάσης εισαγωγής στα ΑΕΙ, κατάργηση των «αιωνίων» φοιτητών, δημιουργία εσωτερικού Εράσμους και θέσπιση νέου κανονιστικού πλαισίου για την αξιολόγηση των Ιδρυμάτων, συγκαταλέγονται μεταξύ άλλων στους βασικούς στόχους του υπουργείου Παιδείας.

Νέα επιστολή έστειλε, συγκεκριμένα, η ηγεσία του υπουργειου Παιδειας, Nίκη Κεραμέως και ο υφυπουργός Παιδείας Βασίλης Διγαλάκης, στους τομεάρχες κομμάτων προσκαλώντας τους σε διάλογο και συναινετικές αποφάσεις.

Στην επιστολή γίνεται λόγος για: Καθιέρωση ελάχιστης βάσης εισαγωγής στα Ανώτατα Ιδρύματα και ο ρόλος των Ιδρυμάτων στον προσδιορισμό ανώτερης βάσης εισαγωγής και αριθμού εισακτέων, σύνδεση της αξιολόγησης με τμήμα της κρατικής χρηματοδότησης. καθιέρωση ενός εσωτερικού προγράμματος κινητικότητας για φοιτητές μεταξύ Ελληνικών Πανεπιστημίων, στα πρότυπα του Erasmus, ΣΔΙΤ για την κάλυωη αναγκών των Πανεπιστημίων, ανάπτυξη εκπαιδευτικών προγραμμάτων εξ’ αποστάσεως σε προπτυχιακό και μεταπτυχιακό επίπεδο, eνίσχυση του θεσμού της πρακτικής άσκησης φοιτητών σε δημόσιους και ιδιωτικούς φορείς, σε συναφή με τις σπουδές τους αντικείμενα και καθιέρωση ανώτατου χρονικού ορίου ολοκλήρωσης των προπτυχιακών σπουδών (πλην ορισμένων εξαιρέσεων) , νέο πλαίσιο αξιολόγησης .

«Πρόθεσή μας είναι τους επόμενους μήνες να τεθεί σε δημόσια διαβούλευση το νέο νομοθετικό πλαίσιο που θα διέπει τη λειτουργία της Ανώτατης Εκπαίδευσης, στόχος μας είναι αυτή να αποτελέσει κεντρικό πλαίσιο συζήτησης, κατά την εκκίνηση του μεταξύ μας διαλόγου», επισημαίνει το υπουργείο.

Στις προτάσεις του υπουργείου συμπεριλαμβάνονται τα παρακάτω:


 - Αποτελεσματικότεροι Θεσμοί Διοίκησης

- Επανακαθορισμός αρμοδιοτήτων για τα όργανα διοίκησης του Πανεπιστημίου (εύρος και εσωτερική κατανομή αρμοδιοτήτων, με στόχο την αποφυγή αλληλοεπικαλύψεων και αύξηση της αποτελεσματικότητας στη λήψη και εφαρμογή αποφάσεων).

- Θεσμικά αντίβαρα εντός του Πανεπιστημίου, απαραίτητα για τη μεταφορά αρμοδιοτήτων από το Υπουργείο στα Πανεπιστήμια και την ενίσχυση του αυτοδιοίκητου.

- Γενικός Γραμματέας στα Ανώτατα Ιδρύματα (ρόλος, αρμοδιότητες, τρόπος επιλογής).

- Οικονομική Διαχείριση & Προσέλκυση Επιπλέον Πόρων

- Κρατική Χρηματοδότηση

- Θέσπιση νέων κανόνων (αντικειμενικών κριτηρίων και δεικτών) για τον προσδιορισμό του ύψους της κρατικής χρηματοδότησης ανά Ίδρυμα. Σύνδεση της αξιολόγησης με τμήμα της κρατικής χρηματοδότησης.

- Πολυετείς προγραμματικές συμφωνίες του Υπουργείου Παιδείας με τα Ιδρύματα, προκειμένου να διευκολυνθεί ο στρατηγικός σχεδιασμός.

- Πρόσθετοι Πόροι
 
-Ίδρυση Ν.Π.Ι.Δ. για τη διαχείριση ίδιων πόρων από ερευνητικά προγράμματα, αξιοποίηση πνευματικής ιδιοκτησίας και περιουσίας Πανεπιστημίων.

- Επιχειρήσεις έντασης γνώσης (spin-off): Θέσπιση νέων κανόνων, διαδικασιών και κινήτρων για την αξιοποίηση της ερευνητικής δραστηριότητας των Ιδρυμάτων (ενδεικτικά, μέσω επιχειρηματικών επιταχυντών, θερμοκοιτίδων επιχειρήσεων, της υλοποίησης πατεντών και επιστημονικών ιδεών κ.αλ.).

- Αξιοποίηση σχημάτων ΣΔΙΤ για την κάλυψη αναγκών των Ιδρυμάτων.

- Αναμόρφωση κανονιστικού πλαισίου για τις δωρεές.

- Αξιολόγηση και Πιστοποίηση της Ποιότητας

- Αναβάθμιση και ενίσχυση της Ανεξάρτητης Αρχής Διασφάλισης και Πιστοποίησης της Ποιότητας στην Ανώτατη Εκπαίδευση.

- Θέσπιση νέου κανονιστικού πλαισίου για την αξιολόγηση των Ιδρυμάτων εν γένει, καθώς και για τη διαμόρφωση εφεξής του ακαδημαϊκού χάρτη της χώρας, ιδίως με τη θέσπιση αντικειμενικών διαδικασιών και κριτηρίων και την πρόβλεψη προηγούμενης σχετικής τεκμηρίωσης.

- Ενίσχυση του θεσμού της αξιολόγησης των προγραμμάτων σπουδών.

- Προγράμματα Σπουδών

- Διεύρυνση δυνατότητας δημιουργίας ξενόγλωσσων προπτυχιακών προγραμμάτων.

- Απελευθέρωση των Προγραμμάτων Μεταπτυχιακών Σπουδών.

- Ενίσχυση των θερινών/χειμερινών προγραμμάτων.

- Καθιέρωση ενός εσωτερικού προγράμματος κινητικότητας για φοιτητές μεταξύ Ελληνικών Πανεπιστημίων, στα πρότυπα του Erasmus.

- Ανάπτυξη εκπαιδευτικών προγραμμάτων εξ’ αποστάσεως σε προπτυχιακό και μεταπτυχιακό επίπεδο.

-Ενίσχυση του θεσμού της πρακτικής άσκησης φοιτητών σε δημόσιους και ιδιωτικούς φορείς, σε συναφή με τις σπουδές τους αντικείμενα.

- Καθιέρωση ανώτατου χρονικού ορίου ολοκλήρωσης των προπτυχιακών σπουδών (πλην ορισμένων εξαιρέσεων).

- Καθιέρωση ελάχιστης βάσης εισαγωγής στα Ανώτατα Ιδρύματα και ο ρόλος των Ιδρυμάτων στον προσδιορισμό ανώτερης βάσης εισαγωγής και αριθμού εισακτέων.

- Ενίσχυση του τεχνολογικού τομέα και προτεινόμενες δράσεις για την επίλυση προβλημάτων (διοικητικής φύσης ή άλλης) που δημιουργήθηκαν από την πρόσφατη ενοποίηση των πρώην Πανεπιστημίων και ΤΕΙ.

- Θεσμικό πλαίσιο για τη στέγαση και τη σίτιση φοιτητών.

ΣΧΟΛΙΑ (22)

Μπράβο

Μπράβο και να καταργηθούν και οι πολιτικές παρατάξεις στα Πανεπιστήμια. Δεν προσφέρουν απολύτως τίποτα ενώ κάνουν μεγάλο κακό.

Ντέπυ

Ξέρετε πόσες χιλιάδες φοιτητών δουλεύουν για να μπορέσουν να τελειώσουν τις σχολές τους,γιατί αδυνατούν οι οικογένειες τους να τους στηρίξουν οικονομικά;Από εκεί βρήκατε να ξεκινήσετε τις αλλαγές στην και παιδεία και την βάση του 10 να υποθέσω ,που έστειλε στο πυρ το εξώτερον της πολιτικής την Μαριέτα Γιαννακου;Μπράβο μετά από 10 χρόνια οικονομικής εξαθλίωσης ,τιμωρείται τα παιδιά μας ακόμη πιο πολύ και δίνεται προνόμια στους ξένους και στους αλλόθρησκους ,εύγε !

Βετος Ηλιας

Τους κοπριτες και τους ανεπροκοπους τιμωρουν οι οποιοι θελουν επι 10 χρονια να χαζευουν

@ Ντέπυ

Ο νόμος Διαμαντοπούλου που επίσης ήταν κατά των αιωνίων φοιτητών είχε ψηφιστεί από 255 βουλευτές. Πρωτοφανές στην κοινοβουλευτική ιστορία. Είναι σωστό, δίκαιο και πρέπει να επανέλθει. Οι αιώνιοι φοιτητές στοιχίζουν και είναι βαρίδι για το Πανεπιστήμιο. Η δημόσια παιδεία πληρώνεται από τους φόρους όλων μας και θέλουμε επιστήμονες που θα δώσουν πίσω στην κοινωνία που τους στηρίζει. Επιστήμονας - αιώνιος φοιτητής είναι έννοιες ασυμβίβαστες.

Υπαρχει

Υπάρχει στέλεχος αριστεράς ( άρα μελλοντικός συνδικαλιστης,διευθυνηςσε δημόσιο,έστω βουλευτης...) που δεν ήταν φοιτητοπατερες στο....18 εξάμηνο? Πως θα εκπαιδεύονται τα στελέχη μας αν τελειωνουν κανονικά την σχολή??? Πες μου πως????

Περικλής

1. Η αποτελεσματική διαχείριση υπέρ-τεταρτοετών φοιτητών/φοιτητριών είναι προβληματική γιατί τα προγράμματα σπουδών αλλάζουν (άλλα μαθήματα καταργούνται και άλλα προστίθενται) και, όταν εμφανίζεται κάποιος/κάποια ξαφνικά μετά από 7 πχ έτη είναι δύσκολο να βρεθεί τι χρωστάει, πως αντιστοιχίζονται αυτά που άλλαξαν, τι βιβλία δικαιούται κλπ 2. Σε μαθήματα με εγγεγραμμένους χιλιάδες φοιτητές είναι αδύνατον να προβλεθφούν χώροι για τις εξετάσεις (ποτέ δεν ξέρεις πόσοι/πόσες θα εμφανιστούν). Φωτοτυπείς 200 θέματα και εμφανίζονται δέκα άτομα ή το αντίστροφο. 3. Αν μπορείς να δίνεις άπειρες φορές ένα μάθημα γιατί να παιδεύεσαι? Διαβάζεις χαλαρά το ίδιο θέμα πάντα μέχρι να σου κάτσει. Αν η ύλη είναι 200 σελίδες και ζητούνται πχ δύο στα τρία θέματα, σου φτάνουν 134 σελίδες για το άριστα ή 67 σελίδες για να γράψεις τη βάση 5. Αν δίνεις τρεις φορές τον χρόνο εξετάσεις, φτάνουν 22 σελίδες για να πετύχεις ένα θέμα είτε Ιανουάριο, είτε Ιουνίου είτε Σεπτέμβριο για να περάσεις. - αυτό το φοβερό στρεσάρισμα βέβαια ισχύει ευτυχώς μόνο όταν και οι 200 σελίδες είναι SOS...

ΚΩΣΤΑΣ

ΜΑΚΡΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΝΔ ΜΕ ΚΕΡΑΜΕΩΣ ΥΠΟΥΡΓΟ ΖΗΤΩ Ο ΒΕΛΟΠΟΥΛΟΣ

Φοιτητής

Τι πειράζει και τι κοστίζει στο πανεπιστήμιο και στο κράτος ένας φοιτητής που δουλεύει η μένει μακριά κ προσπαθεί να τελειώσει τις σπουδές του με κόπο ;;

Πειράζει

και παραπειράζει ! Δωρεάν συγγράμματα , πάσο για συγκοινωνίες , φοιτ. εστίες , λέσχη , καταλαμβάνει θεση στα εργαστήρια , σεμινάρια και πολλες φορές το καθυστερεί επειδή ,,έτσι γουστάρει,,

@ Φοιτητής

Και στοιχίζει και δεν προσφέρει τίποτα στην επιστημονική κοινότητα. Ίσως δεν έχετε καταλάβει ότι μιλάμε για Πανεπιστήμια, όχι νηπιαγωγεία.

thanos

Επιτέλους μια πρωτοβουλία προς τη σωστή κατεύθυνση. Προχώρα πατριώτισσα απ' τις Σαράντα Εκκλησιές με σοβαρότητα για την εξυγίανση της εκπαίδευσης και της κοινωνίας. Τέρμα στην τεμπελιά και το χάιδεμα των αυτιών. Να προχωρήσουν οι άξιοι και οι εργατικοί για να γίνει η κοινωνία μας καλύτερη!

Panos

Χαχαχαχαααα πατριωτισσα απο Harvard να φανταστώ

Οι αιώνιοι

είναι το μεγαλύτερο πρόβλημα των ΑΕΙ . ,,δουλεύω , λέει , και το πάω σιγά-σιγά,, . Αν δουλεύεις κι έχεις εισόδημα , τότε να βάλουμε ΄διδακτρα , όπως σ όλα τα ΑΕΙ του κόσμου . Ήτοι τέλος η δωρεάν παιδεία ! Άλλος τρόπος : δίδακτρα να πληρώνουν , όσοι υπερβαίνουν τα προκαθορισμένα εξάμηνα φοίτησης

Δουλεύω και σπουδάζω

Και συμφωνώ απόλυτα με αυτό που λες!

Giannis

Λόγια του αερα! Καταργήσετε την είσοδο των αποφοίτων ΕΠΑΛ με ειδικό ποσοστό στα πανεπιστημια. Τα παιδια δεν εχουν επιπεδο γνώσεων για να παρακολουθήσουν πανεπιστημιακες σχολες. Αδικα ταλαιπωρούνται, χάνουν το χρονο τους και ρίχνουν το επιπεδο. Καταργήστε τα ΕΠΑΛ και μετατρέψτε τα σε καθαρα τεχνικές σχολες.

κατριν

απο το δικό μας επαλ στο οποίο γίνεται εξαιρετική δουλειά έχουν περάσει πολλοί μαθητές στο Πανεπιστήμιο κ τα καταφέρνουν εξαιρετικα

Άχρηστος Βρωμοσυνταξιούχος

Μπράβο ,εξαιρετικό νομοσχέδιο ειδικά για τους αιώνιους

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης

ΑΥΔΗ1

Το πρωί της Τετάρτης ήταν η σειρά της Πλατείας Αυδή στο Μεταξουργείο να δεχθεί τη συντονισμένη παρέμβαση των εργαζόμενων στην καθαριότητα, στο πράσινο, στην ηλεκτροφωτισμό και στις τεχνικές υπηρεσίες του Δήμου

pirgos_diakinisi

Οι αστυνομικοί του Τμήματος Δίωξης Ναρκωτικών Πύργου, ταυτοποίησαν συνολικά 190 πωλήσεις ναρκωτικών, που πραγματοποίησαν οι δράστες τους τελευταίους δύο μήνες - Στις €32.000 το όφελός τους γι' αυτό το διάστημα