Ζήστε τη μαγεία των Χριστουγέννων στο νέο Flagship Store της Toys-Shop στην Αριστοτέλους
Κλείνει το τραμ από Νέο Κόσμο έως Σύνταγμα λόγω διάβρωσης του εδάφους
Κλείνει το τραμ από Νέο Κόσμο έως Σύνταγμα λόγω διάβρωσης του εδάφους
Έλλειψη συντήρησης των αντιπλημμυρικών έργων του Ιλισού επί 60 χρόνια γεννά ανησυχία για την ασφάλεια του έργου
Την αναστολή λειτουργίας του τμήματος της γραμμής του τραμ από το ύψος του Νέου Κόσμου (σταθμός Κασομούλη) έως το Σύνταγμα, διατάσσει το υπουργείο Υποδομών, μετά την διαπίστωση για σοβαρά προβλήματα διάβρωσης της υπόγειας κοίτης του Ιλισού που επιβεβαιώνει πρόσφατη αυτοψία κλιμακίου μηχανικών του υπουργείου Υποδομών.
«Το αντιπλημμυρικό έχει να καθαριστεί 60 χρόνια, έχει νεροφαγώματα που δεν μπορούν να εκτιμηθούν οι ζημιές στο έργο. Αντιμετωπίζουμε με υπευθυνότητα αυτό που έδειξαν οι αυτοψίες αντί να το κρύβουμε κάτω από το χαλί. Δεν θέλουμε να κλείσουμε τα μάτια αντί να κλείσουμε το τραμ για 5, 8 μήνες ή 1 χρόνο», δήλωσε ο υπουργός.
Ως προς την αναγκαιότητα να διακοπεί μόνο τμήμα του τραμ και όχι και κομμάτι των οδικών μεταφορών, ο κ. Σπίρτζης επισήμανε «ότι το τραμ έχει μεγάλο φορτίο και είναι μέσα σε κλειστό αγωγό, πρέπει να γυρίσουμε σελίδα στον τρόπο συντήρησης και εποπτείας του τομέα των Υποδομών».
Προτεραιότητα όπως αναφέρθηκε θα δοθεί στις μελέτες, στα σημεία που διέρχεται το οδικό δίκτυο και στην συνέχεια στο τραμ.
Οι στάσεις που θα επηρεαστούν από την αναστολή της λειτουργίας του τραμ, είναι Συγγρού Φιξ, Νέος Κόσμος, Ζάππειο και Σύνταγμα. Όπως αναφέρθηκε το κενό που θα προκληθεί άγνωστο για πόσο στις επιβατικές μεταφορές, θα καλυφθεί με την ανασύνταξη δρομολογίων με επίγεια μέσα μεταφοράς.
Όπως ανέφερε ο κ. Σπίρτζης, η ανάγκη για παύση τμήματος του τραμ είναι αναγκαία προκειμένου να διασφαλιστεί η ασφάλεια των πολιτών και να αποκατασταθεί η διάβρωση που μόνο οι μελέτες μπορούν να αποδείξουν την έκτασή της. Ήδη έχει γίνει αυτοψία σε ένα μεγάλο τμήμα του Ιλισού, από την σχολή χωροφυλακής στη Μεσογείων, το Χίλτον, το Σύναγμα έως την εκβολή του Ιλισού μετά την Καλλιθέα.
Αφορμή για την αιφνίδια απόφαση του υπουργείου ήταν η πρόσφατη πλημμύρα σε ιδιωτικό πάρκινγκ της Καλλιθέας, η οποία αποκάλυψε το μέγεθος του προβλήματος της κοίτης του ποταμού. Όπως ανακοίνωσε, ο υπουργός Υποδομών και η περιφερειάρχης Αττικής κ. Ρένα Δούρου, για να γίνει η θεραπεία του έργου, θα υπογραφεί προγραμματική σύμβαση μεταξύ της Περιφέρειας, της ΣΤΑΣΥ και της ΕΥΔΑΠ και το υπουργείο, το οποίο θα χρηματοδοτήσει το έργο της αποκατάστασης και θα αναλάβει το συντονισμό.
Το υπουργείο ανακοίνωσε παράλληλα ότι θα προχωρήσει στην δημιουργία εθνικού μητρώου Υποδομών, προκειμένου να προχωρήσουν τα κρίσιμα έργα της παρακολούθησης υποδομών όπως γέφυρες, κλειστοί αγωγοί και ρέματα που επί χρόνια στο πλαίσιο του στρεβλού μοντέλου ανάπτυξης δεν έχουν τύχη της απαραίτητης συντήρησης. «Θα καλύψουμε κενά και αδράνεια δεκαετιών. Στον Ιλισό είδαμε ένα ιδιωτικό πάρκινγκ αλλά κανείς δεν ήλεγξε τι υπάρχει από κάτω» ανέφερε ο κ. Σπίρτζης.
Όπως είπε το έργο ξεκίνησε το ’30. Τότε ο Ιλισός δεν είχε τις εκβολές του στο Φάληρο ήταν παραπόταμος του Κηφισού. Ένα μέρος του Ιλισού έγινε στα τέλη της δεκαετίας του ’80 στο όρια του δήμου Αθηναίων.
Στους Ολυμπιακούς αγώνες έπρεπε να ολοκληρωθεί το έργο του τραμ και έπρεπε να γίνει έλεγχος στο έργο καθώς περνούσε από τον Ιλισό. «Βρήκαμε σε κούτες τις μελέτες του μετρό και του τραμ και τις τεχνικές εκθέσεις ανεπαρκούς θεμελίωσης του τοίχου αντιστήριξης το 1998. Οι εκθέσεις αυτές θάφτηκαν στην αποθήκη του τραμ γιατί δεν υπήρχε σύστημα επιτήρησης».
Ο κ. Σπίρτζης τόνισε ότι από τις τεχνικές εκθέσεις του εργαστηρίου του ΕΜΠ, ελέγχθηκε μόνο η πλάκα επικάλυψης του τραμ και όχι τα τοιχία της στήριξης (δεν ήλεγξαν δηλαδή που στηρίζεται η πλάκα). «Όλα αυτά δεν έγιναν ούτε μετά τους Ολυμπιακούς αγώνες, μόλις έγινε το συμβάν στην Καλλιθέα κατέγραψε κλιμάκιο του υπουργείου τι πραγματικά συνέβη στον Ιλισό».
«Το αντιπλημμυρικό έχει να καθαριστεί 60 χρόνια, έχει νεροφαγώματα που δεν μπορούν να εκτιμηθούν οι ζημιές στο έργο. Αντιμετωπίζουμε με υπευθυνότητα αυτό που έδειξαν οι αυτοψίες αντί να το κρύβουμε κάτω από το χαλί. Δεν θέλουμε να κλείσουμε τα μάτια αντί να κλείσουμε το τραμ για 5, 8 μήνες ή 1 χρόνο», δήλωσε ο υπουργός.
Ως προς την αναγκαιότητα να διακοπεί μόνο τμήμα του τραμ και όχι και κομμάτι των οδικών μεταφορών, ο κ. Σπίρτζης επισήμανε «ότι το τραμ έχει μεγάλο φορτίο και είναι μέσα σε κλειστό αγωγό, πρέπει να γυρίσουμε σελίδα στον τρόπο συντήρησης και εποπτείας του τομέα των Υποδομών».
Προτεραιότητα όπως αναφέρθηκε θα δοθεί στις μελέτες, στα σημεία που διέρχεται το οδικό δίκτυο και στην συνέχεια στο τραμ.
Οι στάσεις που θα επηρεαστούν από την αναστολή της λειτουργίας του τραμ, είναι Συγγρού Φιξ, Νέος Κόσμος, Ζάππειο και Σύνταγμα. Όπως αναφέρθηκε το κενό που θα προκληθεί άγνωστο για πόσο στις επιβατικές μεταφορές, θα καλυφθεί με την ανασύνταξη δρομολογίων με επίγεια μέσα μεταφοράς.
Όπως ανέφερε ο κ. Σπίρτζης, η ανάγκη για παύση τμήματος του τραμ είναι αναγκαία προκειμένου να διασφαλιστεί η ασφάλεια των πολιτών και να αποκατασταθεί η διάβρωση που μόνο οι μελέτες μπορούν να αποδείξουν την έκτασή της. Ήδη έχει γίνει αυτοψία σε ένα μεγάλο τμήμα του Ιλισού, από την σχολή χωροφυλακής στη Μεσογείων, το Χίλτον, το Σύναγμα έως την εκβολή του Ιλισού μετά την Καλλιθέα.
Αφορμή για την αιφνίδια απόφαση του υπουργείου ήταν η πρόσφατη πλημμύρα σε ιδιωτικό πάρκινγκ της Καλλιθέας, η οποία αποκάλυψε το μέγεθος του προβλήματος της κοίτης του ποταμού. Όπως ανακοίνωσε, ο υπουργός Υποδομών και η περιφερειάρχης Αττικής κ. Ρένα Δούρου, για να γίνει η θεραπεία του έργου, θα υπογραφεί προγραμματική σύμβαση μεταξύ της Περιφέρειας, της ΣΤΑΣΥ και της ΕΥΔΑΠ και το υπουργείο, το οποίο θα χρηματοδοτήσει το έργο της αποκατάστασης και θα αναλάβει το συντονισμό.
Το υπουργείο ανακοίνωσε παράλληλα ότι θα προχωρήσει στην δημιουργία εθνικού μητρώου Υποδομών, προκειμένου να προχωρήσουν τα κρίσιμα έργα της παρακολούθησης υποδομών όπως γέφυρες, κλειστοί αγωγοί και ρέματα που επί χρόνια στο πλαίσιο του στρεβλού μοντέλου ανάπτυξης δεν έχουν τύχη της απαραίτητης συντήρησης. «Θα καλύψουμε κενά και αδράνεια δεκαετιών. Στον Ιλισό είδαμε ένα ιδιωτικό πάρκινγκ αλλά κανείς δεν ήλεγξε τι υπάρχει από κάτω» ανέφερε ο κ. Σπίρτζης.
Όπως είπε το έργο ξεκίνησε το ’30. Τότε ο Ιλισός δεν είχε τις εκβολές του στο Φάληρο ήταν παραπόταμος του Κηφισού. Ένα μέρος του Ιλισού έγινε στα τέλη της δεκαετίας του ’80 στο όρια του δήμου Αθηναίων.
Στους Ολυμπιακούς αγώνες έπρεπε να ολοκληρωθεί το έργο του τραμ και έπρεπε να γίνει έλεγχος στο έργο καθώς περνούσε από τον Ιλισό. «Βρήκαμε σε κούτες τις μελέτες του μετρό και του τραμ και τις τεχνικές εκθέσεις ανεπαρκούς θεμελίωσης του τοίχου αντιστήριξης το 1998. Οι εκθέσεις αυτές θάφτηκαν στην αποθήκη του τραμ γιατί δεν υπήρχε σύστημα επιτήρησης».
Ο κ. Σπίρτζης τόνισε ότι από τις τεχνικές εκθέσεις του εργαστηρίου του ΕΜΠ, ελέγχθηκε μόνο η πλάκα επικάλυψης του τραμ και όχι τα τοιχία της στήριξης (δεν ήλεγξαν δηλαδή που στηρίζεται η πλάκα). «Όλα αυτά δεν έγιναν ούτε μετά τους Ολυμπιακούς αγώνες, μόλις έγινε το συμβάν στην Καλλιθέα κατέγραψε κλιμάκιο του υπουργείου τι πραγματικά συνέβη στον Ιλισό».
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα