Οσα αλλάζουν στα βιβλία Ιστορίας: Λιγότερο 1821, «μπαίνουν» τζιχάντ, συνδικαλισμός

sxoleio_main01

Αναλυτικά όλες οι προτεινόμενες αλλαγές στο μάθημα Ιστορίας από τη Γ' Δημοτικού έως το Λύκειο  - Τι «κόβεται» και τι μπαίνει στην ύλη

Σημαντικές αλλαγές στο μάθημα Ιστορίας από το Δημοτικό έως το Λύκειο προωθεί το υπουργείο Παιδείας. Οικογενειακή και τοπική ιστορία του μαθητή στη Δ’ Δημοτικού αντί για τα γεγονότα στην αρχαία Ελλάδα και σαρωτική αλλαγή στην Ιστορία της Α’ Λυκείου προς τη σύγχρονη Ιστορία που φθάνει μέχρι τον πόλεμο της Γιουγκοσλαβίας και την εισβολή στο Ιράκ, το τζιχάντ και το Ολοκαύτωμα, τον συνδικαλισμό και τα δικαιώματα των μειονοτήτων είναι κάποιες από τις αλλαγές που προτείνει το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής στο Σχέδιο Προγραμμάτων Σπουδών για το μάθημα της Ιστορίας από τη Γ’ Δημοτικού έως και την Α’ Λυκείου.

Στις ριζικές αλλαγές στην ιστορία που προτείνει το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής περιλαμβάνονται συνδυασμός της ελληνικής μυθολογίας με μύθους άλλων λαών ενώ δίνεται ιδιαίτερη έμφαση στο προσφυγικό στοιχείο.

Οι αλλαγές θα ξεκινήσουν από τη Γ’ Δημοτικού και θα αγγίξουν και την ύλη της Α’ Λυκείου, όπου οι μαθητές πλέον θα διδάσκονται γεγονότα της σύγχρονης πολιτικής Ιστορίας, όπως είναι ο πόλεμος της Γιουγκοσλαβίας και οι επιχειρήσεις για την ανατροπή του Σαντάμ Χουσεΐν. Μεταξύ των προτάσεων του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) είναι η διδασκαλία του Ψυχρού Πολέμου και η πτώση των κομμουνιστικών καθεστώτων, παραμερίζοντας κεφάλαια της σύγχρονης ελληνικής Ιστορίας, αλλά και της Μυθολογίας.

Προτείνεται επίσης ο περιορισμός της αναλυτικής παρουσίασης της Επανάστασης του 1821, παρότι θα εξακολουθήσουν να υπάρχουν κεφάλαια από τον 15ο αιώνα έως και τη σύγχρονη εποχή. Στην ενότητα, όμως, για την Ελληνική Επανάσταση η διδασκαλία στρέφεται σε βασικά κοινωνικά χαρακτηριστικά της ελληνικής κοινωνίας, όπως ο εκσυγχρονισμός και η εκβιομηχάνιση και λιγότερο στους πρωταγωνιστές της Απελευθέρωσης.

Οπως λέει στο protothema.gr ο πρόεδρος του ΙΕΠ Γεράσιμος Κουζέλης το πόρισμα βρίσκεται ήδη στα χέρια του υπουργού Παιδείας Κώστα Γαβρόγλου, ο οποίος την επόμενη εβδομάδα αναμένεται να το δώσει στη δημοσιότητα. Στόχος πάντως του υπουργείου είναι η Ιστορία να “ζωντανέψει” στα μάτια των μαθητών μέσω αναπαραστάσεων που θα οδηγούν τον μαθητή να σκέφτεται και να χρησιμοποιεί την κριτική σκέψη. Φιλοδοξία του υπουργείου είναι τα σχολικά βιβλία να φτάνουν ως τον 21ο αιώνα ενώ σύμφωνα με πληροφορίες το τελευταίο κεφάλαιο θα είναι η παγκοσμιοποίηση. Παράλληλα θα χρησιμοποιούνται Θεματικοί Φάκελλοι με πληροφορίες από τη χούντα των συνταγματαρχών έως τον εμφύλιο πόλεμο και το το Τείχος του Βερολίνου.

Οι θεματικοί φάκελοι θα επιτρέπουν τη μελέτη των ιστορικών ζητημάτων σε βάθος και από αυτούς θα επιλέγουν οι εκπαιδευτικοί τα θέματα διδασκαλίας. Μία ομάδα πανεπιστημιακών μεταξύ των οποίων ο Πολυμέρης Βόγλης και ο Γιώργος Κόκκινος ξεκίνησαν επί υπουργίας Νίκου Φίλη την αλλαγή του μαθήματος με στόχο μεταξύ άλλων την πάταξη της παπαγαλίας.

Σύμφωνα πάντως με πληροφορίες, βασικές θέσεις του πορίσματος αποτελούν:

Προτείνεται αύξηση κατά μία ώρα στη διδασκαλία Ιστορίας σε όλες τις τάξεις Γυμνασίου και Λυκείου (πλην της Γ’ Γυμνασίου), καθώς όπως αναφέρει το πόρισμα «οι δύο ώρες διδασκαλία δεν επαρκούν».

Τέλος στην επανάληψη ιστορικών κύκλων, ειδικότερα η αρχαία, μεσαιωνική και νεότερη εποχή, η οποία, όπως σημειώνεται, διδάσκεται τρεις φορές, μία στο Δημοτικό, μία στο Γυμνάσιο και μία στο Λύκειο.

Περιορισμός ιστορικών γεγονότων που αφορούν την πολιτική ιστορία που εστιάζει σε πολιτική, στρατιωτική και διπλωματική δράση των μεγάλων προσωπικοτήτων.

Ενίσχυση της κοινωνικής και οικονομικής ιστορίας, ιστορία της τέχνης.

Σύνδεση της διδασκαλίας με επίσκεψη σε μουσεία, ιστορικά μνημεία και αρχαιολογικούς χώρους.

Οι αλλαγές ανά βαθμίδα, σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες περιλαμβάνουν: Η μεγαλύτερη αλλαγή που παρατηρείται στις τέσσερις τάξεις της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης που διδάσκεται η Ιστορία παρατηρείται στη Δ’ τάξη.

Οι μαθητές έως και σήμερα διδάσκονται από την αρχαία ελληνική Ιστορία, άνοδο της Ρώμης, Γεωμετρική Εποχή, Περσικούς Πολέμους, τον Χρυσό Αιώνα του Περικλή, τον Μέγα Αλέξανδρο, όλα τα παραπάνω βάσει της πρότασης του ΙΕΠ απουσιάζουν πλήρως από αυτή την τάξη. Στη θέση τους μπαίνει η διδασκαλία της οικογενειακής, προφορικής, τοπικής ιστορίας που συνδέεται με το άμεσο οικογενειακό και κοινωνικό περιβάλλον των μαθητών. Οι μαθητές στην Ε’ τάξη, ξεκινούν από την προϊστορία και διδάσκονται μέχρι και την οθωμανική κατάκτηση.

Σύμφωνα με την πρόταση για την Α’ Λυκείου, στο τελευταίο κεφάλαιο προτείνεται η διδασκαλία για το τέλος του Ψυχρού Πολέμου, την κατάρρευση των κομμουνιστικών καθεστώτων, την παγκοσμιοποίηση, τη διεύρυνση της ΕΕ, την κυριαρχία του νεοφιλελευθερισμού και την εγκατάλειψη του κράτους πρόνοιας. Παράλληλα θα γίνονται αναφορές στις νέες συγκρούσεις, τον εμφύλιο της Γιουγκοσλαβίας, τον πόλεμο στον Κόλπο, τον θρησκευτικό ριζοσπαστισμό, ενώ η διδασκαλία θα αφορά και σε θέματα όπως ο ΟΗΕ και οι αλλαγές στην ενημέρωση.

Στην Γ΄δημοτικού προτείνεται η διδασκαλία των αρχαιοελληνικών µύθων µε αναφορές και συνδέσει µε µύθους άλλων λαών και η ερµηνευτική τους αποδέσµευση από τις πολιτικές,στρατιωτικές, ιδεολογικές και πολιτισµικές διαδικασίες των προϊστορικών κοινωνιών.

Προτεινόμενες αλλαγές για τους μαθητές Δημοτικού

Οι κυριότερες από τις αλλαγές που προτείνονται στο μάθημα της Ιστορίας είναι:
■ Για την Α’ Λυκείου: Σήμερα διδάσκεται η περίοδος του αρχαίου κόσμου, που καλύπτει τη χρονική περίοδο από τους προϊστορικούς πολιτισμούς της Ανατολής έως την εποχή του Ιουστινιανού. Τώρα προτείνεται η συνολικότερη αναμόρφωση της διδακτέας ύλης που θα καλύπτει πλέον την περίοδο από το 1880 ως σήμερα.

■ Για τη Γ’ Δημοτικού: Σήμερα διδάσκονται βασικά στοιχεία από την ελληνική µυθολογία (η δηµιουργία του κόσµου, η Τιτανοµαχία, οι θεοί και οι θεές του Ολύµπου, ο Προµηθέας, η Πανδώρα, ο Δευκαλίωνας και η Πύρρα, οι Αθλοι του Ηρακλή, ο Θησέας, η Αργοναυτική εκστρατεία και ο Τρωικός πόλεµος). Προτείνεται πλέον η διδασκαλία των αρχαιοελληνικών µύθων µε αναφορές και συνδέσεις µε µύθους άλλων λαών και η ερµηνευτική τους αποδέσµευση από τις πολιτικές, στρατιωτικές, ιδεολογικές και πολιτισµικές διαδικασίες των προϊστορικών κοινωνιών.

■ Για τη Δ’ Δημοτικού: Σήμερα διδάσκεται η Αρχαία Ελληνική Ιστορία από τη Γεωµετρική Εποχή ως την άνοδο της Ρώµης (η Αθηναϊκή Δηµοκρατία, η Αθήνα και η Σπάρτη, οι Περσικοί πόλεµοι, ο Πελοποννησιακός πόλεµος, ο Χρυσός Αιώνας του Περικλή, τα έργα στην Ακρόπολη, η άνοδος της Μακεδονίας, ο Μέγας Αλέξανδρος και η κατάκτηση της Ανατολής). Το ΙΕΠ προτείνει τη διδασκαλία της οικογενειακής, της προφορικής και της τοπικής Ιστορίας, όπως επίσης και των στοιχείων της θεµατικής Ιστορίας.

■ Για την Ε’ Δημοτικού: Σήμερα οι μαθητές διδάσκονται την άνοδο της Ρωµαϊκής Αυτοκρατορίας και τις σχέσεις των Ρωμαίων µε τους Ελληνες, τη µετάβαση από τη Ρωµαϊκή στη Βυζαντινή Αυτοκρατορία, την Κωνσταντινούπολη και την ιστορία του βυζαντινού κράτους και την Αλωση. Η καινούρια πρόταση είναι να διδαχθούν την ιστορική εξέλιξη από την Προϊστορία έως την οθωµανική κατάκτηση. Λόγω του µεγάλου χρονικού εύρους της περιόδου, όμως, το μάθημα θα εστιάζει στις σηµαντικές κοινωνικές και πολιτισµικές αλλαγές που συντελούνται στο πέρασµα των αιώνων και λιγότερο στην εξέταση συγκεκριµένων προσώπων ή γεγονότων.

■ Για τη ΣΤ’ Δημοτικού: Η σημερινή διδακτέα ύλη περιλαμβάνει τις εξελίξεις στην Ευρώπη κατά τους νεότερους χρόνους (Αναγέννηση, Ανακαλύψεις, Διαφωτισµός, οι Δάσκαλοι του Γένους, Επανάσταση του 1821). Πλέον προτείνεται η ιστορική εξέλιξη από τον 15ο αιώνα έως τη σύγχρονη εποχή, με έµφαση στις σηµαντικές τεχνολογικές, κοινωνικές και πολιτισµικές αλλαγές και λιγότερο στην εξέταση συγκεκριµένων προσώπων ή γεγονότων, µε την εξαίρεση της ίδρυσης του ελληνικού κράτους και των δύο Παγκοσµίων Πολέµων.

ΣΧΟΛΙΑ (135)

Ο Αντίλογος

Δεν εκπλήσσομαι... Αυτοί οι "αριστεροί" βγάζουν σπυράκια όταν παρουσιάζεται ο ρόλος της εκκλησίας στην απελευθέρωση της πατρίδας... Οι κυβερνώντες είναι άθεοι εθνομηδενιστές, συνακόλουθα, ΠΡΟΔΟΤΕΣ... ΑΙΣΧΟΣ!

yolo

Χαχαχα, έτσι μπορεί και να κάνουν καμιά ώρα μάθημα οι εκπαιδευτικοί, φλογεροί επαναστάτες του δημοσίου, μετά από 4 μήνες διακοπές συνδικαλιστικής περισυλλογής. Βλέπεις οι Γάλλοι που φυλούν την επανάστασή τους ως κόρην οφθαλμού είναι "φιλελέδες, πατριώτες και φασίστες" για τα αμόρφωτα ακατοίκητα που μας έλαχαν.

Κάνουν τα πάντα

Φεύγουν και προσπαθούν να κάνουν όσο μεγαλύτερο κακό μπορούν στον Ελληνικό λαό και στην χώρα. Χτυπάνε την ιστορία την θρησκεία την γλώσσα παραδίδουν εδάφη και κάνουν την Ελλάδα προτεκτοράτο της Μέρκελ και του ΝΑΤΟ. Δεν θα τους περάσει.

Μαθητης

Δευτερα αν φυσαει θα ανοιξουν τα σχολεια?

Επώνυμος

Ήμουν σίγουρος ότι κάθε αλλαγή στην παιδεία, ειδικά από αυτούς, στοχεύει στην μείωση της διδασκαλίας των ηρώων από την αρχαιότητα έως σήμερα. Για τις πράξεις τους, την αυταπάρνησή τους, την σκέψη τους γενικότερα. Όλα αυτά ΠΡΕΠΕΙ ΝΤΕ ΚΑΙ ΚΑΛΑ ΝΑ ΣΒΗΣΤΟΥΝ. Αναρωτιέστε γιατί; Γιατί οι "ήρωες" που από δω και μπρος θα "πλασάρονται" στα παιδιά, είναι ΜΟΝΟ αυτοί που θα παρουσιάζονται στις ταινίες, στα παιχνίδια και στον κάθε λογής σκουπιδοτενεκέ. ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ...

Ελπίζω ο Κυριάκος προσωπικά

Να φανεί αντάξιος των περιστάσεων. Να βάλει πρώτα την πατρίδα. Να μην υπολογίσει τίποτα και κανέναν για να οικοδομήσει, όπως έκανε ο ψευτράκος για να αποδομήσει. Και ας τον λένε υποτιμητικά Κούλη τα αριστερά φρικιά. Να μην υπολογίσει κανέναν. Για εμάς είναι η τελευταία ελπίδα. Στην κρίσιμη αυτή ώρα θα δοθεί μία μάχη, όπου έρχονται αντιμέτωπες δύο κοσμοθεωρίες. Ελπίζω να το καταλάβουν καλά όλοι οι δημοκράτες πατριώτες.

Θα απογοητευτείς

φίλε μου,ο Κυριάκος έχει δηλώσει ότι είναι θερμός υποστηρικτής της Ευρωπαικής προοπτικής της χώρας και μέχρι τώρα δεν τον έχω ακούσει να λέει κάτι για το μεταναστευτικό.

🤪

«Σήμερα διδάσκεται η Αρχαία Ελληνική Ιστορία από τη Γεωµετρική Εποχή ως την άνοδο της Ρώµης (η Αθηναϊκή Δηµοκρατία, η Αθήνα και η Σπάρτη, οι Περσικοί πόλεµοι, ο Πελοποννησιακός πόλεµος, ο Χρυσός Αιώνας του Περικλή, τα έργα στην Ακρόπολη, η άνοδος της Μακεδονίας, ο Μέγας Αλέξανδρος και η κατάκτηση της Ανατολής).» ΑΥΤΑ ΤΑ ΜΑΘΑΙΝΟΥΝ ΟΛΟΙ ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΣΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΕΝΕΣ ΧΩΡΕΣ του πλανήτη . Τώρα στο Ελλαδιστάν : «Το ΙΕΠ προτείνει τη διδασκαλία της οικογενειακής, της προφορικής και της τοπικής Ιστορίας, όπως επίσης και των στοιχείων της θεµατικής Ιστορίας.» Αντί για κλασική αρχαιότητα θα μαθαίνουν τα παιδιά σας πως πέρασε ο μπαμπάς του μικρού Μεχμέτ στη Λεσβο με φουσκωτό . Σε μια χώρα όπου έχουμε 3000 χρόνια ΓΡΑΠΤΗ ΙΣΤΟΡΙΑ οι μυριζαιοι θα παριστάνουν ότι βρίσκονται στο Τζιμπουτί και θα ψάχνουν ταχα μου «προφορικούς θρύλους και παραδόσεις» για να διδάξουν στα παιδιά επειδή έτσι έλεγε το αρλουμπολογημα κάποιου Αμερικάνου η Αυστραλού απλυτου που μετέφρασαν σε αυτή την παράγραφο😝 ! Θα περιδιαβαίνουν φοροντας παλαιστινιακές μαντίλες γύρω από το λαιμό μεταξύ των ιθαγενών και θα τους ρωτούν για τις ιστορίες που άκουσαν από τους παππούδες τους. Και εκείνοι, οι σεβάσμιοι γέροντες και οι μυστηριώδεις γραιες θα ανοίγουν το στόμα τους και θα διηγούνται απίστευτα και μαγικά που άκουσαν για εποχές με 13ο μισθό και μόνο δυο φυλα! 💩High and Gaze

Ελληνιδα Μανα

Το βιβλιο της τριτης δημοτικου "Λαδοματα και μιζες" καθως και το γνωστο της εκτης "αλλαχ αt bar" ειναι σε ελλειψη!! Απο που μπορουμε να τα προμηθευτουμε?

λολ

αρωμα προπαγανδας;

Κωμωδία

«Σήμερα οι μαθητές διδάσκονται την άνοδο της Ρωµαϊκής Αυτοκρατορίας και τις σχέσεις των Ρωμαίων µε τους Ελληνες, τη µετάβαση από τη Ρωµαϊκή στη Βυζαντινή Αυτοκρατορία, την Κωνσταντινούπολη και την ιστορία του βυζαντινού κράτους και την Αλωση.» Σε όποιον άνθρωπο περιγράψεις αυτο το πράγμα σε όλον τον πλανήτη ξέρει τι εννοείς και καταλαβαίνει τι λες . Τώρα τι θέλουν να διδάξουν οι Συριζαίοι : «Η καινούρια πρόταση είναι να διδαχθούν την ιστορική εξέλιξη από την Προϊστορία έως την οθωµανική κατάκτηση. Λόγω του µεγάλου χρονικού εύρους της περιόδου, όμως, το μάθημα θα εστιάζει στις σηµαντικές κοινωνικές και πολιτισµικές αλλαγές που συντελούνται στο πέρασµα των αιώνων και λιγότερο στην εξέταση συγκεκριµένων προσώπων ή γεγονότων.» 🤣 απο τους flinstones στον salt bae

Αυτούς ψηφίσατε

Κάποτε η Αριστερά μοίραζε κρυφά στα σχολεία φυλλάδια για το 1821 που τον χαρακτήριζε ταξικό και όχι εθνικοαπελευθερωτικό αγώνα. Το ότι οι Έλληνες περνούσαν μια χαρά υπό Τουρκική κατοχή. Τώρα σαν ολοκληρωτικό καθεστώς θα δηλητηριάσουν τα μυαλά των παιδιών μας στο όνομα ενός προδοτικού διεθνισμού. Ήδη ξεκίνησαν με την παράδοση της Μακεδονίας, με τον εποικισμό των νησιών με λαθρομετανάστες για την αλλοίωση του πληθυσμού και την παράδοση της Θράκης στους πράκτορες και τους ψευδομουφτήδες της Άγκυρας.

Φόρτωση περισσότερων σχολίων
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης

astynomia

Ενα Samsung Galaxy S7 παραλίγο να της στοιχίσει τη ζωή της - Το θύμα «γραπώθηκε» από την πόρτα λευκού βαν, ο οδηγός ανέπτυξε ταχύτητα και άρχισε να τη σέρνει στην άσφαλτο, με αποτέλεσμα η ίδια να τραυματιστεί