Η Fraport απαντά στον Σπίρτζη: Καμία καθυστέρηση στην υλοποίηση των έργων

Η Fraport απαντά στον Σπίρτζη: Καμία καθυστέρηση στην υλοποίηση των έργων

Η εταιρεία διευκρινίζει ότι δεν προχώρησε σε μεγάλα έργα το καλοκαίρι, καθώς αυτό θα μείωνε τη χωρητικότητα και τη δυναμικότητα των αεροδρομίων, με αποτέλεσμα να προκληθεί μεγάλο πλήγμα στον τουρισμό

Απάντηση στη δήλωση του Χρήστου Σπίρτζη ότι η Fraport «δεν έχει δώσει καλά δείγματα γραφής»
έδωσε με ανακοίνωση της η εταιρεία.

Μεταξύ άλλων, η Fraport διευκρινίζει ότι δεν προχώρησε σε μεγάλα έργα το καλοκαίρι, καθώς αυτό θα μείωνε τη χωρητικότητα και τη δυναμικότητα των αεροδρομίων, με αποτέλεσμα να προκληθεί μεγάλο πλήγμα στον τουρισμό.

«Τόσο η κυβέρνηση, όσο και οι αρμόδιοι φορείς ήταν πλήρως ενημερωμένοι για το χρονοδιάγραμμα της υλοποίησης του επενδυτικού μας προγράμματος, του οποίου το ύψος θα αγγίξει τα 400 εκατομμύρια ευρώ -πέραν του 1,234 δισ. ευρώ που έχει ήδη καταβληθεί. Τα έργα αυτά αναμένεται να ξεκινήσουν βάσει του αρχικού προγραμματισμού το φθινόπωρο» επισημαίνει η εταιρεία.

Συγκεκριμένα, για το αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης αναφέρει: «Σχετικά με τις προγραμματισμένες από το 2006 εργασίες αναβάθμισης στο αεροδρόμιο «Μακεδονία» (διασταύρωση του Διαδρόμου 16/34 με τον Διάδρομο 10/28), η Fraport Greece κρίνοντας βάσιμη την ανησυχία των τοπικών φορέων και των αεροπορικών εταιρειών σχετικά με τις επιπτώσεις της υλοποίησης των συγκεκριμένων έργων κατά τη θερινή περίοδο, είχε στηρίξει, πριν από σχεδόν έναν χρόνο, το αίτημα τους για παράταση της έναρξής τους».

Η Fraport προέβη στην έκδοση της ανακοίνωσης, μετά τις «βολές» του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, ο οποίος τόνισε ότι η εταιρεία δεν έχει προχωρήσει στις επενδύσεις που όφειλε να προχωρήσει, ενώ υπάρχουν προβλήματα «ακόμη και με την καθαριότητα στις τουαλέτες, που είναι σε πολλά αεροδρόμια χειρότερη από αυτά που βλέπαμε και υπήρχαν στο παρελθόν».

Αναλυτικά η ανακοίνωση της Fraport

H Fraport Greece, αναγνωρίζοντας την ευθύνη της απέναντι στις τοπικές κοινωνίες αλλά και τον ρόλο των αεροδρομίων στις τοπικές οικονομίες, αποφάσισε να προχωρήσει σε πλήθος παρεμβάσεων  και εργασιών κατά την διάρκεια της καλοκαιρινής περιόδου, οι οποίες όμως δεν θα επηρέαζαν την ομαλή λειτουργία των αεροδρομίων και δεν θα περιόριζαν την επιβατική κίνηση. Συγκεκριμένα στα 14 αεροδρόμια από τις 11 Απριλίου και μέχρι σήμερα πραγματοποιήθηκαν  5.433 εργασίες απολύτως αναγκαίες για τη λειτουργία των αεροδρομίων -που φέτος διαχειρίστηκαν με επιτυχία περίπου 2.5 εκατ. επιβάτες περισσότερους σε σχέση με το 2016.

Σημειώνεται, ωστόσο, ότι αν τα μεγάλα έργα ανάπτυξης και εκσυγχρονισμού των υποδομών των αεροδρομίων ξεκινούσαν στο μέσο της καλοκαιρινής περιόδου, το πλήγμα για τον ελληνικό τουρισμό, για την εθνική και τοπική οικονομία, θα ήταν τεράστιο, καθώς η χωρητικότητα και η δυναμικότητα των αεροδρομίων θα μειωνόταν σημαντικά. Τόσο η κυβέρνηση, όσο και οι αρμόδιοι φορείς ήταν πλήρως ενημερωμένοι για το χρονοδιάγραμμά της υλοποίησης του επενδυτικού μας προγράμματος, του οποίου το ύψος θα αγγίξει τα 400 εκατομμύρια ευρώ - πέραν του 1,234 δις ευρώ που έχει ήδη καταβληθεί. Τα έργα αυτά αναμένεται να  ξεκινήσουν βάσει του αρχικού προγραμματισμού το φθινόπωρο.  Η συμβατική υποχρέωση της Fraport Greece προβλέπει ότι τα έργα αυτά θα πρέπει να έχουν ολοκληρωθεί εντός τεσσάρων ετών αλλά αυτό αναμένεται να συμβεί νωρίτερα. Δεν υπάρχει επομένως καμία καθυστέρηση στην υλοποίηση των έργων η στον προγραμματισμό της Fraport Greece.  Τα έργα όμως μπορούν μόνο να ξεκινήσουν αφού πρώτα εγκριθούν από το Υπουργείο και τα 14 Master Plans που έχει ήδη καταθέσει η Fraport Greece.

Σχετικά με τις προγραμματισμένες από το 2006 εργασίες αναβάθμισης στο αεροδρόμιο «Μακεδονία» (διασταύρωση του Διαδρόμου 16/34 με τον Διάδρομο 10/28), η Fraport Greece κρίνοντας βάσιμη την ανησυχία των τοπικών φορέων και των αεροπορικών εταιρειών σχετικά με τις επιπτώσεις της υλοποίησης των συγκεκριμένων έργων κατά τη θερινή περίοδο, είχε στηρίξει, πριν από σχεδόν έναν χρόνο, το αίτημα τους για παράταση της έναρξής τους.

Η διεξαγωγή εργασιών στο συγκεκριμένο σημείο συνεπάγεται ότι ο διάδρομος προσγείωσης – απογείωσης του Αεροδρομίου «Μακεδονία» 16/34 θα πρέπει να τεθεί εκτός λειτουργίας. Σημειώνεται επίσης ότι ο Διάδρομος 16/34 είναι ο μοναδικός διάδρομος εν λειτουργία στο αεροδρόμιο, αφού ο δεύτερος διάδρομος προσγείωσης – απογείωσης (10/28) παραμένει για πάνω από μια δεκαετία κλειστός λόγω εκτέλεσης έργων επέκτασης. 

Η Fraport Greece δεν είχε καμία αρμοδιότητα και κανένα δικαίωμα να πραγματοποιήσει αυτούς τους ελέγχους πριν από την ανάληψη της διαχείρισης και της λειτουργίας των 14  αεροδρομίων, ούτε είχε κάποιο λόγο να αμφισβητήσει την αναγκαιότητα και την ωφελιμότητα ενός έργου, του οποίου μάλιστα την ευθύνη έχει το κράτος. Μόλις ανέλαβε τη διαχείριση και τη λειτουργία των 14 περιφερειακών αεροδρομίων (11 Απριλίου 2017) προχώρησε άμεσα σε εκτεταμένους ελέγχους, οι οποίοι μεταξύ άλλων αφορούσαν και στην αντοχή του οδοστρώματος του τμήματος της διασταύρωσης των Διαδρόμων 16/34 - 10/28 στο Αεροδρόμιο «Μακεδονία». Οι σχετικοί έλεγχοι, διεξήχθησαν σύμφωνα με τα αυστηρότερα διεθνή πρότυπα και ολοκληρώθηκαν τον Ιούνιο του 2017. Τα αποτελέσματα και τα συμπεράσματα της έκθεσης των ελέγχων κοινοποιήθηκαν άμεσα στις αρμόδιες κρατικές υπηρεσίες (Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, ΥΠΑ). Σύμφωνα με αυτά:

·       η ακεραιότητα της σχετικής υποδομής είναι ικανή να εξυπηρετήσει την κίνηση του αεροδρομίου για πάνω από 20 χρόνια.

·       η κατάσταση του οδοστρώματος χαρακτηρίζεται συμπαγής και κρίνεται ότι δεν δημιουργεί κανένα κίνδυνο για την ομαλή λειτουργία του αεροδρομίου.

·       οι προγραμματισμένες εργασίες στη διασταύρωση δεν θα βελτιώσουν ουσιαστικά την απόδοση του οδοστρώματος

·       ανακύπτουν σοβαρά θέματα ασφάλειας εξαιτίας της μεγάλης διάρκειας που θα παραμείνει κλειστός ο μοναδικός εν λειτουργία διάδρομος του αεροδρομίου, θέμα για το οποίο πολλές αεροπορικές εταιρίες έχουν ήδη εκφράσει τον προβληματισμό τους και θα οδηγηθούν στην ματαίωση πτήσεων από και προς το αεροδρόμιο «Μακεδονία».

Το κλείσιμο του Διαδρόμου 16/34 και η ακόλουθη μείωση της χωρητικότητας και της δυναμικότητας του αεροδρομίου κατά 75%, για διάστημα τουλάχιστον τεσσάρων μηνών, θα επιφέρει τεράστιο πλήγμα στην τοπική οικονομία, προκαλώντας την απώλεια εκατοντάδων θέσεων εργασίας σε εταιρείες που δραστηριοποιούνται στο αεροδρόμιο, ενώ αναμένεται να προκαλέσει σοβαρά θέματα ασφάλειας στη λειτουργία του αεροδρομίου. Επιπλέον τυχόν καθυστέρηση ολοκλήρωσης των έργων μετά τον Απρίλιου 2018 θα επιφέρει καταστροφικές συνέπειες καθώς η απώλεια επιβατών κατά τη θερινή περίοδο θα ανέρχεται σε πολλά εκατομμύρια.

Η Fraport Greece δεν θέλησε ούτε θέλει να «υποδείξει» στην κυβέρνηση τις αποφάσεις που πρέπει να λάβει, ωστόσο, επιδιώκει και οφείλει να βρίσκεται σε διαρκή, ανοικτή επικοινωνία και να ενημερώνει τα αρμόδια υπουργεία και τους κρατικούς φορείς και την τοπική κοινωνία σχετικά με τα θέματα που αφορούν στα 14 Περιφερειακά Αεροδρόμια και να δίνει λύσεις όπου αυτές απαιτούνται.

ΣΧΟΛΙΑ (40)

Μα

Μα γιατί να σταματήσει τα έργα; Επειδή δεν έχει λεφτά; Αφού πήρε δάνειο από το Ελληνικό κράτος. Παραμύθια πουλάει ο ΣΥΡΙΖΑ.

Τι είπες ρε θηρίο?

Δεν έχεις καταλάβει τίποτα απολύτως και σχολιάζεις κιόλας. Την επόμενη φορά που θα σχολιάσεις, θα σε συμβούλευα να διαβάσεις το άρθρο πρώτα...

Skatiaris

Λαδωμα θελει το αγορι Οσο πιο ντορο κανει για τις αμφισβητησεις του τοσο θα τρεξουν να του βουλωσουν το στομα με λιπαρη ουσια...... Εργατοπατερα Σπιρτζη!!!!

Μυκονος

Στην Μυκονο παντως η Fraport δεν εχει πραξει τιποτα μεσα στο εξαμηνο, στο οποιο ηταν και η τουριστικη δεζον της Μυκονου. Μονο κατι κινητες μπλε ταινιες εβαλαν ταχα για να δημιουργουνται οι ουρες σωστα, οι οποιες γραφουν "Fraport", για να δειξουν την παρουσια τους. Και εβαλαν κατι ασχετα βλαχακια σεκιουριταδες της εταιρειας Brinks, τα οποια κυριως προσπαθουν να τσατισουν τους ταξιδιωτες με την ελλειψη τροπων τους. Οι κυριως τουαλετες στις αφιξεις ακομη κλειστες και εκτος λειτουργειας παραμενουν, τα μονιτορ πανω απο τους ιμαντες αποσκευων επισης. Στις αναχωρησεις το χαος στην προσβαση των θυρων αναχωρησεις εχει πολλαπλασιαστει. Και πολλα αλλα ακομη, τα οποια δεν υπαρχει χωρος να γραφτουν εδω. Η Fraport προφανως μονο για να εισπραξει ηρθε, οπως φαινεται, εργο μηδεν στην Μυκονο, εως τωρα. Φουμαρα, κανενα αντικρυσμα πραξεων.

Κώστας

Σπιρτζης = λαμόγιο παλιάς κοπής

Αποικιοκρατγς

Τα θελουμε ολα και τα θελουμε τζαμπα. Χωρις να πληρωνουμε φορους, φπα, κλπ. Με λιγα αντισταθμιστικα για το τοπικο ποπολο, οποτε και αν κρινουμε σκοπιμο.

Ετσι

Πες τα συντροφε, γιατι οι σύντροφοι του ΣΥΡΙΖΑ πανηγύριζαν οταν έδωσαν τα αεροδρόμια στην fraport και τσίμπησαν το 1 δις 300 εκατομυρια. Ναι βρε, αυτοι που έλεγαν ΟΧΙ στο ξεπούλημα της δημόσιας περιουσίας, αυτοι τα δώσανε τα αεροδρόμια. Αφου λοιπον πήραν τα λεφτα και μπαλωσαν όσες τρύπες μπορούσαν τωρα που δεν έχουν παλι δεκάρα τσακιστή μιας και ιθαγενείς δεεεεν έχουν αλλα, στέγνωσαν τελείως, έχουν αρχίσει τους εκβιασμούς μπάς και τσιμπήσει κανένας να τους δώσει κανένα έξτρα ξεροκόμματο. Αυτα συντροφε, καληνύχτα. Ψυχή,βαθιά.

Τσακώνονται τσακώνονται ....

.....αλλά θα τα ξαναβρούν. Ετσι συμβαινει σε όλες τις οικογένειες. Θα βάλουν λίγο το χερι στην τσέπη οι μεν, θα βάλουν λίγο το δάχτυλο στο μέλι οι δε κι ολα καλα.

kk

Βάλτε κι εσείς λίγο λαδάκι στην μηχανή... κλέφτης θα γίνει κι ο Σπίρτζης;

anna

stis 18 avgoustou vriskomoun sto el venizelos gia na taxidepso phga stin toualeta htan se athlia katastasi rotisa mia katharistria giati einai toso vromikes mou eipe oti exei poli kosmo kai den prolavenoun na tis katharisoun

panos

πρωτα από όλα η φραπορτ δεν ελεγχει το Ε Βενιζέλος, δες για αλλα αεροδρομια. Το ότι η φραπορτ θα κανει καλυτερη δουλεια από το κρατος? οσο σιγουρα οσο ότι η καφετερια της γειτονιας μου λειτουργει καλυτερα από ότι εάν την ειχε υπο ελεγχο ο Τριπρας!!

Otinanai

Το Ελ. Βενιζέλος δεν είναι περιφερειακό αεροδρόμιο και δεν έχει καμία σχέση με τη fraport

Σαλονικιός

To Eλ. Βενιζελος ειναι ιδιωτικό ή δημόσιο;

Mitsos

Μάλιστα... Η Παρασκευή 18 Αυγούστου είναι μία από τις 4 ημέρες του έτους 2017 με τη μεγαλύτερη κίνηση στα ελληνικά αεροδρόμια. Και εκείνη την ημέρα, κάποια στιγμή σου φάνηκε βρώμικος ο καμπινές στο Ε. Βενιζέλος επειδή οι καθαρίστριες δεν προλάβαιναν να τον απολυμάνουν και το κάνεις θέμα; Αν πάθαινες κάτι και πήγαινες σε οποιοδήποτε κρατικό νοσοκομείο εκείνη τη στιγμή, φαντάζεσαι τι θα αντίκρυζες; Η αν πήγαινες στις μία το μεσημέρι της συγκεκριμένης ημέρας σε οποιαδήποτε εφορία; Η στο δήμο σου; Άσε μας κουκλίτσα μου!

φανατίλα

Ρε μίτσο, τόσος ραγιαδισμός πια, θα σου πέσει βαρύς στο στομάχι!

Υπουργειο

Παρακαλεισθε οπως απλουστευσετε το παραπανω κειμενο γιατι ο υπουργος δεν καταλαβε γρι

Για να σας διευκολυνουμε

Θα το μεταφρασουμε απευθειας ατα σουαχίλι που αντιλαμβάνεστε

Έχει ΔΙΚΙΟ ο Σπρίντζης

Άθλιοι οι ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ, αλλά εδώ έχει δίκιο ο Σπρίντζης. Θα είναι ΣΚΑΝΔΑΛΟ να μην ολοκληρωθούν τα έργα στην επέκταση του αεροδιαδρόμου, επειδή απλά η Fraport δεν θέλει να έχει μειωμένα έσοδα 4-6 μηνών. Η μελέτη της ΕΥΔΕ έδειξε ότι τα έργα στην τομή του νέου αεροδιαδρόμου είναι απολύτως απαιραίτητα για να ολοκληρωθεί το έργο. Αλλιώς θα κινδυνεύσει ένα έργο κατά 99% ολοκληρωμένο, για το οποίο το ελληνικό κράτος πλήρωσε 200 εκατ. ευρώ και έκανε 11 χρόνια να ολοκληρωθεί. Στην αρχή η Fraport απειλούσε να μην προχωρήσει στην αγορά των αεροδρομίων επειδή τα έργα στο αεροδρόμιο Μακεδονία θα προακαλούσαν μειωμένα κέρδη κατά την καλοκαιρινή περίοδο. Οπότε αποφασίστηκε να διακοπούν οι εργασίες και να ξεκινήσουν πάλι τον Οκτώβριο. Τώρα που ήρθε η ώρα, η Fraport μας (ξανα) λέει ότι τα έργα τελικά δεν πρέπει να γίνουν ποτέ! Αν τελικά αποφασιστεί να μην ολοκηρωθούν τα έργα, θα έίναι το απόλυτο σκάνδαλο...

Μήτσος

Αυτό που μας λέει η Fraport αγαπητέ μου, είναι ότι η επέκταση του αεροδιαδρόμου 10/28 είναι ένα άχρηστο φαραωνικό έργο (για να προσγειώνονται και καλά Boeing 747 στη Θεσσαλονίκη), το οποίο από την αρχή δεν έπρεπε να γίνει. Άρα το κράτος πέταξε 200 ωραία εκκατομύρια. Ένας διάδρομος αποπρωσγείωσης είναι υπεραρκετός για ένα αεροδρόμιο με την κίνηση της Θεσσαλονίκης (ακόμη και την αναμενόμενη αυξητική τάση να υπολογίσει κανείς).

@Μήτσος

Δεν ξέρεις τι σου γίνεται, και απαντάς και με ύφος. Κλασσικός ξερόλας νεοέλληνας, γεννημένη μετριότητα που νομίζει ότι με το "υφάκι" θα κρύψει την ένδειά του. Μάθε λοιπόν άσχετε "αγαπητέ"ότι η επέκταση του αεροδιαδρόμου έχει ήδη σχεδόν ολοκληρωθεί και η Fraport σχεδιάζει να χρησιμοποιήσει τον νέο διαδρομο κανονικά. Αυτό που λέει η Fraport (δεν μπήκες καν στον κόπο να διαβάσεις το άρθρο...) είναι πως αυτό που δεν χρειάζεται είναι η ένωση του νέου αεροδιαδρόμου με τον παλιό με νέα θεμελίωση και επιδομή. Και ο λόγος που το λέει, είναι επειδή δεν θέλει να δεσμεύσει τμήμα του παλιού καθώς αυτός γις 4 έως 6 μήνες πρέπει να μείνει κλειστός. Τα σχόλιά σου για την αναγκαιότητα ή όχι του νέου αεροδιαδρόμου για την μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πλυθησμό 1,2 εκατ. που δεν διαθέτει αεροδρόμιο που να εξυπηρετεί υπερατλαντικές πτήσεις, τα αφήνω ασχολίαστα. Εντάσσονται και αυτά στην μετριότητα και την εμπάθειά σου...

...

Eicke, 1-μάθε πως η επέκταση του διαδρομου ειναι μέσα στη θάλασσα, και οχι απλα 2χλμ ασφαλτος - δεν ειναι τοσο απλοικα τα πραγματα. Χρειαζεται ουσιαστικα να δημιουργηθει νεο εδαφος μεσα στη θαλασσα, να στεγανοποιηθει, να σταθεροποιηθει, να ερθει σε απολυτη εναρμονιση με τον διαδρομο που προυπηρχε και τον οποιο επεκτεινουν. Και 2- οι διαδρομοι προσαπογειωσης, πρεπει να ειναι ελευθεροι απο καθε εμποδιο αρκετα πριν κ μετα την αρχη κ το τελος τους, δεν γινεται στην μια ακρη να κινουνται αεροπλανα και στην αλλη να εχει οδοστρωτηρες. Το κακο με την Θεσσαλονικη ειναι πως αντιθετα με την Αθηνα που εχει παραλληλους διαδρομους, αυτοι της Θεσσαλονικης τεμνονται σε Χ. Η φασαρια γινεται για το σημειο επαφης/τομης. Οποτε κανεις διαδρομος δεν χρησιμοποιειται κ η εναλλακτικη λυση η χρηση δηλαδη του παραλληλου τροχοδρομου απαιτει 75% μειωση της κινησης. Η Φραπορτ λεει πως δεν χρειαζονται τα εργα στο σημειο τομης. Ο Σπιρτζης λεει πως χρειαζονται. Βγαλε ακρη.

Eicke

Μαλιστα. Χρησιμες οι πληροφοριες σου και αν και εχω παει Θεσσαλονικη δεν θυμομουν τη λεπτομερεια της τομης των διαδρομων. Οντως εκει υπαρχει θεμα. Αλλα για το αλλο που λες για τη θαλασσα αν και ορθως ειναι αναγκαια οσα γραφεις, εμενα προσωπικα μου φαινεται αδιανοητο να κραταει μια δεκαετια. Σε τοσο διαστημα στη Κινα χτιζουν καινουργια πολη απο το μηδεν μεσα στο πουθενα και εμεις να προσπαθουμε να μεγαλωσουμε ενα διαδρομο. Κακομοιρια και ανικανοτητα.

Φόρτωση περισσότερων σχολίων
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης

giatroi

Πρόκειται για «φίλια πυρά», καθώς η σκληρή διαπίστωση για έλλειμμα διαλόγου γίνεται από συνδικαλιστές γιατρούς προσκείμενους στον ΣΥΡΙΖΑ που είχαν βρεθεί στην πρώτη γραμμή διαμαρτυρόμενοι για τις πολιτικές στην Υγεία κατά των προηγούμενων κυβερνήσεων