Ο ΣΥΡΙΖΑ βάζει τη συζήτηση για γκέι και τρανσέξουαλ στα σχολεία
Πειραιώς Σεραφείμ: «Προστατεύστε τα παιδιά από τη διαστροφή της προσωπικότητάς τους» - Η κοινότητα LGBTQ Colour Youth χαιρετίζει την αποστολή της εγκυκλίου - Πώς θα υλοποιηθεί η θεματική εβδομάδα
Εγκύκλιο για μαθησιακές δραστηριότητες στις οποίες περιλαμβάνονται «εργαστήρια, διαδραστικά παιχνίδια, θεατρικά δρώμενα, εικαστικές δραστηριότητες, προβολή ταινιών με σχετικό περιεχόμενο που πλαισιώνεται με συζήτηση ή άλλη δράση» καθώς και συζήτηση για τον σεξουαλικό προσανατολισμό και τα ανθρώπινα δικαιώματα, τα έμφυλα στερεότυπα και τις διακρίσεις με βάση το φύλο στην οικογένεια, στην εργασία και στην κοινωνία αλλά και την έμφυλη βία, απέστειλε στα γυμνάσια το υπουργείο Παιδείας.
Την έντονη αντίδραση και προβληματισμό των Μητροπολιτών Πειραιώς και Φλωρίνης, προκάλεσε η θεματική εβδομάδα που θα εφαρμοστεί στους μαθητές του Γυμνασίου, ηλικίας 13-15 ετών σχετικά με τις «Έμφυλες Ταυτότητες».
Ειδικότερα ο υπουργός Παιδείας
Κώστας Γαβρόγλου, με εγκύκλιο που απέστειλε προς όλους τους καθηγητές των Γυμνασίων, ζητά να διοργανωθούν σε κάθε σχολείο ενημερωτικές δράσεις και δραστηριότητες για τα εξής θέματα:
1. Σωματικές αλλαγές στην εφηβεία
Κλείσιμο
2. Βιολογικό και Κοινωνικό Φύλο
3. Αποδομώντας τα έμφυλα στερεότυπα
3. Ανθρώπινα δικαιώματα και δικαιώματα των γυναικών
4. Σωματικές αλλαγές στην εφηβεία
5. Φύλο
6. Σεξουαλικός Προσανατολισμός και Ανθρώπινα Δικαιώματα
7. Έμφυλα στερεότυπα και διακρίσεις με βάση το φύλο στην οικογένεια, στην εργασία και στην κοινωνία
8. Έμφυλη βία,
9. Ενδοοικογενειακή βία
10. Βία κατά των γυναικών
11. Ομοφοβία και
12. Τρανφοβία στην κοινωνία και στο σχολείο
Δεύτερη ενημερωτική δράση
Διατροφικές συνήθειες και επιλογές:
-Τρέφομαι ή διατρέφομαι
- Καταναλωτισμός και διαφήμιση
-Το οικολογικό αποτύπωμα της διατροφής
-Οικονομική κρίση και διατροφή
-Διατροφή και υγεία
-Διατροφο – εξαρτώμενες παθήσεις
-Διαταραχές διατροφής και εφηβεία
Τρίτη ενημερωτική δράση
«Πρόληψη εθισμού και εξαρτήσεων»
-Το σχολείο ως κοινότητα Κοινωνικά πρότυπα και εξαρτήσεις
-Εθισμός και εφηβική ηλικία
-Προστατευτικοί παράγοντες ενάντια στον εθισμό
-Οι συνέπειες του εθισμού
-Ο ρόλος της οικογένειας
-Το σχολείο ως κοινότητα
-Δομές ενημέρωσης υποστήριξης και συμβουλευτικής
Οι σχετικές δράσεις και εκδηλώσεις υλοποιούνται στο σύνολό τους στη διάρκεια του σχολικού ωρολογίου προγράμματος.
Σύμφωνα με την εγκύκλιο «οι εκπαιδευτικοί του σχολείου στο πλαίσιο του διδακτικού τους ωραρίου και του ωρολογίου προγράμματος κάθε τάξης οργανώνουν δραστηριότητες που απευθύνονται στους μαθητές και τις μαθήτριες του σχολείου, οι οποίες σχεδιάζονται και υλοποιούνται σύμφωνα με τα περιεχόμενα του Φακέλου Εκπαιδευτικού Υλικού που θα είναι στη διάθεση των σχολείων».
Στις μαθησιακές δραστηριότητες μπορεί να περιλαμβάνονται εργαστήρια, διαδραστικά παιχνίδια, θεατρικά δρώμενα, εικαστικές δραστηριότητες, προβολή ταινιών με σχετικό περιεχόμενο που πλαισιώνεται με συζήτηση ή άλλη δράση, σύντομα βιωματικά εργαστήρια (έως 6 διδακτικές ώρες) με στόχο την ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των μαθητών και μαθητριών του σχολείου, συζητήσεις στην ομάδα, σύντομα σχέδια εργασίας (project) κ.ά.
Επιπλέον, μπορούν να προσκληθούν εκπρόσωποι φορέων από σχετικό Κατάλογο που έχει συγκροτήσει το ΙΕΠ για τον σκοπό αυτό προκειμένου να ενημερώσουν τους μαθητές και τις μαθήτριες του σχολείου ή να υλοποιήσουν σχετικές βιωματικές δραστηριότητες κ.λ.π. Συγκεκριμένα υπάρχουν οι ακόλουθες δυνατότητες:
α. Για την εφαρμογή των παραπάνω ο Σύλλογος Διδασκόντων μπορεί να μεταβάλει στον βαθμό που χρειάζεται το ωρολόγιο πρόγραμμα της εβδομάδας, διατηρώντας όμως για κάθε εκπαιδευτικό τον συνολικό αριθμό διδακτικών ωρών που έχει στο εβδομαδιαίο πρόγραμμα. Κάποιες δράσεις μπορεί να είναι κοινές για περισσότερα από ένα τμήματα ή και τάξεις του σχολείου, κάποιες άλλες να αναπτύσσονται παράλληλα σε τμήματα ή τάξεις ή και να αφορούν αποκλειστικά ένα τμήμα του σχολείου. Η επιλογή των δραστηριοτήτων δεν είναι υποχρεωτικό να συνδεθεί με συγκεκριμένες ενότητες από τα μαθήματα που διδάσκονται σε κάθε τάξη.
β. Εναλλακτικά, η διδασκαλία των μαθημάτων του ωρολογίου προγράμματος μπορεί να διατηρηθεί με την προϋπόθεση να δημιουργηθούν οι κατάλληλες διασυνδέσεις και προεκτάσεις με το περιεχόμενο της Θεματικής Εβδομάδας, αξιοποιώντας οδηγίες και υλικό από τον Φάκελο Εκπαιδευτικού Υλικού, (όπως σχέδια μαθήματος, δραστηριότητες, σύντομα σχέδια εργασίας και βιωματικές δράσεις) που είτε θα αντικαταστήσουν τη διδασκαλία μιας ενότητας του μαθήματος είτε θα αποτελούν προέκταση αυτής.
Σε κάθε περίπτωση, ο Σύλλογος Διδασκόντων συζητά και αποφασίζει με ποιον τρόπο θα υλοποιηθεί η θεματική εβδομάδα λαμβάνοντας υπόψη τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά και τους διαθέσιμους πόρους της σχολικής μονάδας.
Παράλληλα, δύνανται να διοργανωθούν εντός του σχολείου και απογευματινές δράσεις ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης των γονέων με τη συμμετοχή του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων. Στις δράσεις αυτές συμμετέχουν και εκπαιδευτικοί σε εθελοντική βάση.
Επισημαίνεται ότι αφενός οι μαθητές/τριες υποχρεούνται να παρακολουθούν κανονικά τις δράσεις της εβδομάδας, αφετέρου ότι κατά την υλοποίηση δράσεων για τους μαθητές/-τριες από εκπροσώπους συνεργαζόμενων φορέων η παρουσία του/της διδάσκοντα/διδάσκουσας κάθε τμήματος είναι υποχρεωτική.
Η Colour Youth – Κοινότητα LGBTQ Νέων Αθήνας χαιρετίζει την έκδοση της εγκυκλίου
Η Colour Youth – Κοινότητα LGBTQ Νέων Αθήνας χαιρετίζει την έκδοση της εγκυκλίου για τις «έμφυλες ταυτότητες» και συγχαρεί το υπουργείο Παιδείας για την κίνησή του αυτή.
Παράλληλα η Colour Youth, ανακοινώνει ότι «με την υποστήριξη της GLSEN, του Πολύχρωμου Σχολείου και του Κέντρου Ερευνών για Θέματα Ισότητας (ΚΕΘΙ) σκοπεύει εντός του πρώτου εξαμήνου του 2017 να διεξάγει έρευνα για το σχολικό κλίμα στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση ώστε να αναδείξει ακόμα περισσότερο και με επιστημονικό τρόπο το ζήτημα συμπεριληπτικότητας στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση αλλά και του σχολικού εκφοβισμού».
Η Colour Youth – Κοινότητα LGBTQ Νέων Αθήνας καλεί το υπουργείο Παιδείας: «Να μην υποκύψει στις φωνές του συντηρητισμού, συναισθανόμενο τις ευθύνες του για μια συμπεριληπτική εκπαίδευση, και να μην αποσύρει την εγκύκλιο Φ20.1/220482/Δ2.
Να εκδώσει άμεσα εξειδικευμένη εγκύκλιο προς τις σχολικές μονάδες για διαχείριση ζητημάτων σεξουαλικού προσανατολισμού, ταυτότητας φύλου και χαρακτηριστικών φύλου όπως αυτή περιγράφεται σε επιστολή της οργάνωσης Πολύχρωμο Σχολείο που συνυπογράφεται από τις θεσμικές οργανώσεις προάσπισης των LGBTQI δικαιωμάτων και απεστάλη το Σεπτέμβριο του 2016 στο Υπουργείο Παιδείας και το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής.
Να εισαγάγει σχολικό μάθημα για την σεξουαλική αγωγή, τις διάφορες σεξουαλικότητες και την ταυτότητα φύλου, με ορθή και αμερόληπτη γλώσσα. Το εν λόγω μάθημα προτείνεται να διδαχθεί στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση και ανεξαρτήτως ειδικότητας, όλοι/ες οι υπεύθυνοι/ες εκπαιδευτικοί να έχουν λάβει την κατάλληλη εκπαίδευση».
Πειραιώς Σεραφείμ: «Προστατεύστε τα παιδιά από τη διαστροφή της προσωπικότητός τους»
Άμεση και σφοδρή ήταν η αντίδραση του Μητροπολίτη Πειραιώς κ. Σεραφείμ, ο οποίος έστειλε τη δική του εγκύκλιο για να αναγνωσθεί στους Ιερούς Ναούς τής Μητροπολιτικής του Περιφερείας την ερχόμενη Κυριακή. Με αυτήν, καλεί τους γονείς και κηδεμόνες των μαθητών Γυμνασίου να υποβάλουν δηλώσεις απαλλαγής των παιδιών τους από την θεματική εβδομάδα για την «αποδόμηση τών εμφύλων στερεοτύπων».