Με τη δύναμη της προσφυγιάς

dymani-prosfigias

Την ιστορία της Κλειώς Χατζηαλέξη -εργάτριας στην κλωστοϋφαντουργία Μουταλάσκη εξιστορεί η θεατρική παράσταση-ντοκουμέντο του Πολιτιστικού Ιδρύματος του Ομίλου Πειραιώς εστιάζοντας στην εργατική προσφυγιά της Ελευθερούπολης Αττικής

«Η Ανώνυμος Υφαντουργική Εταιρεία Μουταλάσκη ιδρύθηκε στις 22.9.1927 στη Νέα Ιωνία από τους Αλέξανδρο (πατέρα), Γεώργιο και Συμεών (υιοί) Σινιόσογλου και Ιακώβ Τσαλίκογλου (και οι δύο οικογένειες είχαν ήδη δραστηριοποιηθεί στην υφαντουργία: η οικογένεια Ι. Τσαλίκογλου από το 1923 με αργαλειούς που είχε φέρει μαζί της από τη Μικρά Ασία, οι Αφοί Σινιόσογλου από το 1926). Την περίοδο 1930-1950, καθιερώθηκε στην αγορά με το υψηλής ποιότητας κάμποτ που παρήγαγε και σύντομα αναδείχθηκε ως μία από τις σημαντικότερες κλωστοϋφαντουργικές μονάδες της Ελλάδας».
dymani-prosfigias-1


Σε μια μικρή έρευνα προς την αναζήτηση περισσότερων στοιχείων για την κλωστοϋφαντουργία Μουταλάσκη, βρήκα τα παραπάνω στοιχεία από το αρχείο του Πολιτιστικού Ιδρύματος του Ομίλου Πειραιώς.

Με βάση το αρχειακό υλικό του Ιστορικού του Αρχείου, το ΠΙΟΠ, παρουσιάζει μια ενδιαφέρουσα θεατρική παράσταση-ντοκουμέντο για την εργατική προσφυγιά της Ελευθερούπολης Αττικής σε παράλληλη πορεία με την κλωστοϋφαντουργία Μουταλάσκη.

Η ηθοποιός Νένα Μεντή πρωταγωνιστεί σε μια παράσταση, η οποία θα «φωτίσει τον αγώνα επιβίωσης μίας εργάτριας στη Μουταλάσκη, της Κλειώς Χατζηαλέξη, μίας από τις πολλές, πραγματικές και άγνωστες ηρωίδες του Μεσοπολέμου».
dymani-prosfigias-2


Στην ιστοσελίδα του ΠΙΟΠ διαβάζουμε μερικά από τα ιστορικά στοιχεία της παράστασης: «Γυναίκες της Μικράς Ασίας, που με βαθιά χαραγμένα τα σημάδια του βίαιου ξεριζωμού από την πατρίδα και το σπίτι, έζησαν με την ανέχεια και τη βαριά φτώχεια του Μεσοπολέμου, άντεξαν όρθιες την ωμότητα της γερμανικής κατοχής, δούλεψαν σκληρά και πάλεψαν για τη ζωή, την αξιοπρέπεια και την ελπίδα».

Η «Οδός 19, αριθμός 15 - Η προσφυγική Ελευθερούπολη και η περίπτωση Μουταλάσκη» θα παιχτεί για 4 ημέρες, -στις 28, 29, 30 Σεπτεμβρίου και τη 1 Οκτωβρίου- στον υπαίθριο χώρο του Ιστορικού Αρχείου του Ιδρύματος, στον Ταύρο, σε κείμενο-σκηνοθεσία της Παρασκευής Καλογεράκη.

ΣΧΟΛΙΑ

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης

fdgw

Ένα ζευγάρι φοιτητών από την Πάτρα κέρδισε τον φοιτητικό διαγωνισμό Mindspace Challenge 2019 παρουσιάζοντας μια επιχειρηματική ιδέα για βιολογικά ηδύποτα χωρίς ζάχαρη.

Κώστας Τσαούσης

mhdd_arthros

Δύο χρόνια μετά την πρώτη παρουσίασή της στο Εθνικό Θέατρο της Χάγης η «Μήδεια» του Ευρυπίδη, στη σπουδαία μετάφραση του Γιώργου Χειμωνά και μέσα από τη σκηνοθετική ματιά του Δημήτρη Γεωργαλά, παρουσιάζεται από τις 20 Ιουνίου και για έντεκα μόνο παραστάσεις στον ιδιαίτερο χώρο του εγκαταλελειμμένου ξενοδοχείου «Μπάγκειον» στην Ομόνοια.

Α-Φ Καβαλιεράτου

gcycew

Θα πιστεύατε ποτέ ότι μια ξανθιά μπύρα - μια αφιλτράριστη lager με φρουτώδη αρώματα, γεμάτο σώμα και ήπια πικρή επίγευση- ότι θα μπορούσε να συνοδεύσει μια παραδοσιακά ομελέτα με καρολάδες; Και όμως, η απάντηση είναι «Ναι».

flogero01

Η χειροποίητη ετικέτα με τις αριθμημένες φιάλες, ο συλλεκτικός χαρακτήρας (1517 φιάλες όλη η παραγωγή) και ο τρόπος διάθεσης του δίνει στο Φλογερό του 2015 μια ξεχωριστή θέση στο γευστικό χάρτη των οινόφιλων.

xaplostra_main01

Πόσο στοιχίζει μια ξαπλώστρα με τα συνοδευτικά της – από μια ομπρέλα για σκιά στον ήλιο αλλά και εμφιαλωμένο νερό, καφέδες, ελαφρά γεύματα και πετσέτες θαλάσσης; Εξαρτάται από την τοποθεσία, την ημέρα (καθημερινές ή Σαββατοκύριακα) και την περίοδο.

22
act4greece

Η μια καμπάνια αφορά την αναβίωση του κήπου- παιδικής χαράς της Ακροπόλεως και η δεύτερη καμπάνια αφορά την συντήρηση και αναβάθμιση των υποδομών του Ολύμπιον, ένα κτήριο της Θεσσαλονίκης συνδεδεμένο με το Φεστιβάλ Κινηματογράφου

xatzidakis

Η σχέση του Μάνου Χατζιδάκι με την Αθήνα φανερώνεται μέσα από τα τραγούδια του – από τον «Ιλισσό» της δεκαετίας του ΄50 μέχρι τα «Νυχτερινά Αγάλματα» της δεκαετίας του ΄80- και αποτελεί μια ζωντανή πηγή διαρκούς τροφοδοσίας της ευαισθησίας των νεότερων γενιών.