F1: Σε φθίνουσα πορεία…

F1: Σε φθίνουσα πορεία…

Το συμβούλιο των επικεφαλής του σπορ αυτή τη βδομάδα πέρασε χωρίς καμία ουσιαστική απόφαση, καθώς τα πελατειακά μονοθέσια δεν μπορεί να θεωρηθούν καινοτομία!

F1: Σε φθίνουσα πορεία…
Η F1 βρίσκεται σε πολύ δύσκολη φάση καθώς μια σωστή απόφαση έχει βάλει το σπορ σε λάθος δρόμο και τίποτα δεν προοιωνίζει αντιστροφή της κατάστασης στο άμεσο μέλλον. Η τάση της εποχής είναι η προώθηση των υβριδικών συστημάτων, η ανάκτηση ενέργειας και ο περιορισμός του μέσου όρου εκπομπών ρύπων από την αυτοκινητοβιομηχανία έως το 2020 στα 95gr CO2. Προφανώς τέτοιοι στόχοι είναι ανέφικτοι με ατμοσφαιρικούς βενζινοκινητήρες. Σήμερα όλοι επενδύουν σε υπερτροφοδοτούμενα σύνολα και plug in hybrid. Θα ήταν λοιπόν αναχρονισμός για τη F1 η παράταση της χρήσης των απαρχαιωμένων V8 ατμοσφαιρικών κινητήρων 750PS με όριο περιστροφής στις 18.000rpm και κατανάλωση 70lt/100km.

Η απόφαση για την υιοθέτηση των νέων μονάδων ισχύος με τους υβριδικούς υπερτροφοδοτούμενους κινητήρες 1.6lt με κατανάλωση μειωμένη κατά 35% και συνδυαστική ισχύ πάνω από 850PS είχε σα στόχο την προσέλκυση κατασκευαστών. Όμως οι ιθύνοντες δεν έλαβαν υπόψη τους όσο θα έπρεπε το οικονομικό περιβάλλον μετά την παγκόσμια οικονομική κρίση. Η υιοθέτηση των νέων μονάδων ισχύος πενταπλασίασε τη δαπάνη των ομάδων σε σχέση με τους παλιούς κινητήρες ανεβάζοντας το κόστος από τα 5 εκατομμύρια ευρώ στα 25 εκατομμύρια ευρώ.

Κλείσιμο
Αυτό οδήγησε δυο ομάδες σε πτώχευση (Caterham, Marussia)
ενώ άλλες τρεις (Force India, Sauber, Lotus) αντιμετωπίζουν σοβαρότατα οικονομικά προβλήματα. Σα να μην έφτανε αυτό υπήρξε ένας κατασκευαστής (Mercedes) που έκανε πολύ καλύτερη δουλειά από τους υπόλοιπους στην απόδοση και λειτουργία της μονάδας ισχύος. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να κυριαρχούν τα μονοθέσια με μονάδα ισχύος Mercedes, στη νέα υβριδική εποχή της F1 έχουν γίνει 22 αγώνες, κέρδισε (18) η Mercedes, (3) η Renault και (1) η Ferrari. Λογικά όλες οι ομάδες θέλουν μονάδα ισχύος Mercedes φέτος τη χρησιμοποιούν τέσσερις (Mercedes, Lotus, Force India, Williams) ενώ μόνο δυο Ferrari (Ferrari, Sauber), δυο Renault (Red Bull, Toro Rosso) και μια Honda (McLaren).  Η Manor προσπαθεί ν’ αγωνιστεί…

Οι τεχνικοί της Mercedes έχουν στη διάθεσή τους διπλάσια δεδομένα
από τον ανταγωνισμό, αυτό ενισχύει την προσπάθειά τους να διατηρήσουν το πλεονέκτημα. Ελάτε στη θέση ενός θεατή που έχει πληρώσει εισιτήριο 500 ευρώ και περιμένει να δει αγώνα. Βλέπει λοιπόν τις Mercedes να περνούν γρήγορα, τις Ferrari ν’ ακολουθούν και μετά το χάος. Στην πίστα δεν υπάρχουν μάχες κάθε οδηγός προσπαθεί να τερματίσει για να πάρει βαθμούς και αρκετά μονοθέσια βρίσκονται σε safe mode για λόγους κόστους. Ο ήχος είναι αποκαρδιωτικός και το αποτέλεσμα εκ των προτέρων γνωστό ένα ασημί/κόκκινο βάθρο. Αντίστοιχα είναι εμφανής πολλές φορές η αμηχανία του τηλεσκηνοθέτη που δεν έχει τι να δείξει και επιμένει σε πλάνα on board ή ανούσια team radio.

Αξιολογώντας όλα αυτά η Red Bull απειλεί με αποχώρηση ενώ γκρίνιες έχουν αρχίσει και στη Honda που βλέπουν ότι το εγχείρημα με τη McLaren δεν προχωράει. Προσπαθώντας να μειώσουν το κόστος κατά 20% οι ιθύνοντες έβαλαν φέτος περιορισμό για τέσσερις μονάδες ισχύος/μονοθέσιο όμως αποδείχτηκε ανέφικτο οπότε υπαναχώρησαν. Οι μονάδες ισχύος είναι εξαιρετικά πολύπλοκες, δαπανηρές και πολύ δύσκολα μπορούμε να φανταστούμε ένα τρόπο να μειωθεί το προβάδισμα που έχει η Mercedes. Μέχρι να συμβεί αυτό η κατάσταση θα παραμείνει ίδια, παρά τα πυροτεχνήματα όπως αυτό της νίκης του Φέτελ στη Μαλαισία…


Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

BEST OF NETWORK

Δείτε Επίσης