F1: Τι έδειξαν οι δοκιμές εξέλιξης στο Μπαχρέιν (upd)!

F1: Τι έδειξαν οι δοκιμές εξέλιξης στο Μπαχρέιν (upd)!

Κυριαρχία Mercedes όχι μόνο ως ομάδα αλλά και ως κατασκευαστή κινητήρα, αξιόλογη προσπάθεια από Ferrari, προβλημάτων συνέχεια για Renault.

F1: Τι έδειξαν οι δοκιμές εξέλιξης στο Μπαχρέιν (upd)!
Όπως δείχνουν αυτή τη στιγμή τα πράγματα στις δοκιμές εξέλιξης το μόνο βέβαιo είναι
πως το σερί 9 νικών του Σεμπάστιαν Φέτελ που ξεκίνησε πέρυσι το καλοκαίρι στο Βελγικό GP και συνεχίστηκε μέχρι το φινάλε του πρωταθλήματος στη Βραζιλία τέλη Νοεμβρίου θα διακοπεί στο Άλμπερτ Παρκ της Μελβούρνης στις 16 Μαρτίου. Οι πρωταθλητές αντιμετωπίζουν σωρεία προβλημάτων που ξεκινούν από τη μονάδα ισχύος της Renault και συνεχίζονται λόγω της οριακής διαμόρφωσης - packaging που έχει σχεδιάσει στην RB10, ο Άντριαν Νιούι. Φυσικά πρέπει να τονιστεί ότι αυτή η ακραία προσέγγιση του Βρετανού σχεδιαστή έφερε τα προηγούμενα χρόνια, νίκες και πρωταθλήματα. Επιπλέον στη F1 κανείς δεν ξεχώρισε όντας συντηρητικός. Όπως και να έχει η RB10 για 2ο 4ημερο δοκιμών έβαλε ελάχιστα χιλιόμετρα στην πίστα.

Μιλώντας σχετικά ο συντονιστής μηχανολογίας της ομάδα Άντι Ντάμερουμ εξήγησε :
«Το τελευταίο πρωινό όλα έδειχναν καλά, βρισκόμασταν πιο μπροστά από το πρόγραμμα αλλά εντοπίσαμε ένα πρόβλημα στον τομέα του software που μας κράτησε για ώρα στα pit. Το μεσημέρι βγήκαμε ξανά στην πίστα, κάναμε 10 γύρους αλλά προέκυψε ένα νέο, μηχανικό αυτή τη φορά πρόβλημα. Ο Ρικιάρντο επέστρεψε στα pit και εκεί ανακαλύψαμε επιπλέον ζημιά στο μονοθέσιο, που μετά από σχετικό έλεγχο αποδείχθηκε χειρότερη απ’ ότι περιμέναμε. Οι μηχανικοί μας δούλεψαν σκληρά αλλά δεν προλάβαμε να κάνουμε άλλους γύρους το απόγευμα. Ήταν μία δύσκολη εβδομάδα. Σημειώσαμε πρόοδο, ειδικά τη δεύτερη ημέρα των δοκιμών, αντιμετωπίσαμε όμως και νέα προβλήματα που μας καθυστέρησαν».
Κλείσιμο



Ο Φέτελ στις δηλώσεις του ήταν ιδιαίτερα συγκρατημένος...


Την ίδια στιγμή στο στρατόπεδο της Mercedes τα πράγματα πηγαίνουν
από το καλό στο καλύτερο. Είναι χαρακτηριστικό ότι και τις τέσσερις μέρες δοκιμών στην κορυφή των χρόνων βρίσκονταν μονοθέσιο με που χρησιμοποιούσε μονάδα ισχύος Mercedes. Την πρώτη μέρα ο Χούλκενμπεργκ με τη Force India, τη δεύτερη ο Μάγκνουσεν με τη McLaren και τις δυο τελευταίες οι Χάμιλτον και Ρόσμπεργκ με το εργοστασιακό μονοθέσιο της Mercedes. Ο χρόνος του Ρόσμπεργκ χτες ήταν στο ίδιο δευτερόλεπτο μ’ αυτόν που του έδωσε την pole πέρυσι.

Υπήρξαν αρκετές συζητήσεις γύρω από την ταχύτητα των φετινών μονοθεσίων, ως φυσική συνέπεια των χρόνων της Χερέθ που ήταν 8 δευτερόλεπτα πιο αργοί από τους αντίστοιχους περσινούς. Δείχνουν όμως οι ομάδες να βρίσκουν τα πατήματά τους και να επανέρχονται σιγά – σιγά σε επίπεδο F1.

Τα φετινά μονοθέσια έχουν μειωμένη αεροδυναμική απόδοση αλλά η ροπή του υπερτροφοδοτούμενου κινητήρα σε συνδυασμό με τη ροπή των ηλεκτροκινητήρων είναι πολύ μεγαλύτερη απ’ αυτή που διέθετε πέρυσι ο ατμοσφαιρικός V8. Οι πιλότοι πέρυσι εξαντλούσαν το όριο των στροφών (18.000rpm) ενώ φέτος δε το πλησιάζουν ως τώρα (15.000rpm).



Όπως στο πρώτο 4ήμερο στη Χερέθ έτσι και στο δεύτερο στο Μπαχρέιν ο Μάγκνουσεν έφερε τη McLaren στην κορυφή των χρόνων.


Μιλώντας σχετικά ο Χούλκενμπεργκ τόνισε:
«Προφανώς οι κινητήρες έχουν πολύ ισχύ και ροπή και βοηθούν να κινηθούμε πιο γρήγορα».

Ο Χάμιλτον επαύξησε:
«Νιώθεις ότι το μονοθέσιο είναι πιο αργό, είμαστε περίπου 2 sec στο γύρο πιο αργοί από πέρυσι και γενικά έχουν λιγότερη διαθέσιμη πρόσφυση. Αλλά είμαστε πολύ πιο γρήγοροι στην ευθεία, δεν ξέρω ακριβώς πόσο αλλά νιώθω ότι είμαστε τουλάχιστον 20km/h πιο γρήγοροι. Έτσι ανακτούμε μέρος του χαμένου χρόνου από τις στροφές. Μαντεύω ότι έχουμε πολύ περισσότερη δύναμη από πέρυσι».

Ο υπεύθυνος δραστηριοτήτων πίστας της Renault, Ρεμί Ταφίν συμπλήρωσε: «Κανείς δεν πλησιάζει το όριο των 15 χιλιάδων στροφών το λεπτό. Ο κάθε κατασκευαστής έχει το δικό του όριο αλλά αυτή τη στιγμή απέχουμε από τους κανονισμούς».



Ο Χάμιλτον παρατηρεί το Ρόσμπεργκ που βγαίνει με την W05 στην πίστα.

Τα προβλήματα συνεχίστηκαν για δεύτερο 4ημερο για τη Red Bull. Ο ταχύτερος χρόνος της RB10 ήταν 6.5sec πιο αργός από αυτόν του Ρόσμπεργκ και σίγουρα οι Ταύροι έχουν μεγάλη απόσταση να καλύψουν και θα χρειαστούν περισσότερες μέρες από τις τελευταίες τέσσερις που απομένουν στις χειμερινές δοκιμές εξέλιξης στο Μπαχρέιν.

Η Lotus που εμφανίστηκε για πρώτη φορά σε δοκιμές είχε επίσης σοβαρά προβλήματα όμως οι 59 γύροι του Μαλντονάντο την τελευταία μέρα άφησαν περιθώρια για αισιοδοξία στη συνέχεια.

O Παστόρ Μαλντονάντο οδήγησε για πρώτη φορά για λογαριασμό της Lotus. Η E22 για πρώτη φορά εμφανίστηκε στο Μπαχρέιν στην πίστα. 

Στη Ferrari βλέπουν την F14 T να κινείται αξιόπιστα αλλά αργά ενώ την ίδια στιγμή στη Sauber έβαλαν αρκετούς γύρους με τη μονάδα ισχύος της Ιταλικής ομάδας. Το αντίθετο συνέβη με τη Marussia που αντιμετώπισε σωρεία προβλήματων.

Αν σήμερα μας ζητούσε κάποιος μια εκτίμηση για το βάθρο στην Αυστραλία θα λέγαμε: Χάμιλτον, Μπάτον, Ράικονεν. Όμως τα πράγματα αλλάζουν με ταχύτητα F1, οπότε υπομονή ώστε να συνεκτιμήσουμε όσα θα δούμε στην τελευταία περίοδο δοκιμών που ξεκινά την ερχόμενη Πέμπτη 27/2 στο Μπαχρέιν.




Ο Φερνάντο Αλόνσο ήταν ο ταχύτερος πιλότος απ' όσους δε χρησιμοποιούν κινητήρα Mercedes.

Οι καλύτεροι χρόνοι κάθε οδηγού το 4ημερο

    Οδηγός               Ομάδα                     Χρόνος     Διαφορά

 1. Nico Rosberg         Mercedes                 1m33.283s

 2. Lewis Hamilton       Mercedes                 1m34.263s  +0.980s

 3. Kevin Magnussen      McLaren-Mercedes         1m34.910s  +1.627s

 4. Jenson Button        McLaren-Mercedes         1m34.957s  +1.674s

 5. Nico Hulkenberg      Force India-Mercedes     1m36.445s  +3.162s

 6. Fernando Alonso      Ferrari                  1m36.516s  +3.233s

 7. Kimi Raikkonen       Ferrari                  1m36.718s  +3.435s

 8. Felipe Massa         Williams-Mercedes        1m37.066s  +3.783s

 9. Esteban Gutierrez    Sauber-Ferrari           1m37.180s  +3.897s

10. Valtteri Bottas      Williams-Mercedes        1m37.328s  +4.045s

11. Sergio Perez         Force India-Mercedes     1m37.367s  +4.084s

12. Felipe Nasr          Williams-Mercedes        1m37.569s  +4.286s

13. Pastor Maldonado     Lotus-Renault            1m38.707s  +5.424s

14. Daniil Kvyat         Toro Rosso-Renault       1m38.974s  +5.691s

15. Daniel Ricciardo     Red Bull-Renault         1m39.837s  +6.554s

16. Kamui Kobayashi      Caterham-Renault         1m39.855s  +6.572s

17. Sebastian Vettel     Red Bull-Renault         1m40.224s  +6.941s

18. Adrian Sutil         Sauber-Ferrari           1m40.443s  +7.160s

19. Jean-Eric Vergne     Toro Rosso-Renault       1m40.472s  +7.189s

20. Romain Grosjean      Lotus-Renault            1m41.670s  +8.387s

21. Marcus Ericsson      Caterham-Renault         1m42.130s  +8.847s

22. Max Chilton          Marussia-Ferrari         1m42.511s  +9.228s

23. Robin Frijns         Caterham-Renault         1m42.534s  +9.251s

24. Jules Bianchi        Marussia-Ferrari         no time

 

Γύρους που συμπλήρωσε ο κάθε οδηγός τις 4 μέρες

 

    Οδηγός               Ομάδα                 Γύροι    Km                            

 1. Nico Rosberg         Mercedes               174    941

 2. Valtteri Bottas      Williams-Mercedes      171    925

 3. Jenson Button        McLaren-Mercedes       169    914

 4. Fernando Alonso      Ferrari                161    871

 5. Esteban Gutierrez    Sauber-Ferrari         151    817

 6. Lewis Hamilton       Mercedes               141    763

 7. Nico Hulkenberg      Force India-Mercedes   137    741

 8. Kevin Magnussen      McLaren-Mercedes       127    687

 9. Kimi Raikkonen       Ferrari                126    681

10. Marcus Ericsson      Caterham-Renault       102    552

11. Adrian Sutil         Sauber-Ferrari         89     481

12. Felipe Nasr          Williams-Mercedes      87     470

13. Pastor Maldonado     Lotus-Renault          85     460

14. Kamui Kobayashi      Caterham-Renault       83     449

15. Jean-Eric Vergne     Toro Rosso-Renault     77     416

16. Sergio Perez         Force India-Mercedes   76     411

17. Sebastian Vettel     Red Bull-Renault       73     395

18. Robin Frijns         Caterham-Renault       68     368

19. Felipe Massa         Williams-Mercedes      65     351

20. Daniil Kvyat         Toro Rosso-Renault     62     335

21. Daniel Ricciardo     Red Bull-Renault       43     232

22. Romain Grosjean      Lotus-Renault          26     140

23. Max Chilton          Marussia-Ferrari       21     113

24. Jules Bianchi        Marussia-Ferrari       8      43

 

Αποστάσεις ανά ομάδα

 

    Ομάδα                Γύροι    Km

 1. Williams             323      1748

 2. Mercedes             315      1704

 3. McLaren              296      1601

 4. Ferrari              287      1553

 5. Caterham             253      1369

 6. Sauber               240      1298

 7. Force India          213      1152

 8. Toro Rosso           139      752

 9. Red Bull             116      627

10. Lotus                111      600

11. Marussia             29       156

 

Χιλιόμετρα ανά κατασκευαστή κινητήρα

 

                         Γύροι     Km

 1. Mercedes             1147     6207

 2. Renault              619      3350

 3. Ferrari              556      3009




Ο Φελίπε Μάσα έβαλε πολλούς γύρους με την Williams FW36 που χρησιμοποιεί μονάδα ισχύος Mercedes.

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Δείτε Επίσης