Η αυτόνομη οδήγηση θα αργήσει

Η αυτόνομη οδήγηση θα αργήσει

Οι τεχνικές δυσκολίες της αυτόνομης οδήγησης είναι αρκετά πιο σύνθετες απ’όσο υπολογιζόταν πριν κάποια χρόνια και παρά τις συνεχείς τεχνολογικές εξελίξεις όλα δείχνουν η υιοθέτησή της βρίσκεται ακόμα πολύ μακριά 

mercedes_autonomous__3_
Παρά τις εξελίξεις στα προηγμένα συστήματα υποβοήθησης οδηγού (ADAS), η πραγματική αυτόνομη οδήγηση εξακολουθεί να αντιμετωπίζει σημαντικές προκλήσεις. Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων εργάζονται σταθερά προς την κατεύθυνση της αυτονομίας, αλλά ο δρόμος μπροστά είναι περίπλοκος και πολύπλευρος. Η Mercedes είναι ένας από τους πιο σημαντικούς παίκτες το πεδίο, με την πρόσφατη εισαγωγή μιας αυτοματοποιημένης λειτουργίας προσπέρασης στη νέα E-Class. Η λειτουργία, που ονομάζεται Αυτόματη Αλλαγή Λωρίδας (ALC), αποτελεί μέρος του συστήματος Active Distance Assist Distronic με Active Steering Assist. Το σύστημα αυτό επιτρέπει στο αυτοκίνητο να ξεκινά αυτόματα την αλλαγή λωρίδας όταν εντοπίζει πιο αργά οχήματα μπροστά του και κατάλληλη σήμανση λωρίδας. Το ALC λειτουργεί σε συγκεκριμένα εύρη ταχυτήτων και υπό συγκεκριμένες οδικές συνθήκες. Ο οδηγός πρέπει να έχει τα χέρια του στο τιμόνι κατά τη διάρκεια του ελιγμού, διασφαλίζοντας ότι διατηρεί τον έλεγχο ακόμα και όταν το αυτοκίνητο εκτελεί αλλαγές λωρίδας. Ωστόσο, το ALC χαρακτηρίζεται μόνο ως αυτονομία Επιπέδου 2, όπου ο οδηγός παραμένει υπεύθυνος παρά την αυτοματοποιημένη υποβοήθηση διεύθυνσης και πέδησης. Αυτό το επίπεδο αναφέρεται μερικές φορές ως Επίπεδο 2+.
Αυτό το επίπεδο αυτοματοποίησης, αν και αποτελεί ένα βήμα πέρα από την παραδοσιακή υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας (LKA), υπολείπεται των υψηλότερων επιπέδων αυτονομίας. Αυτά τα υψηλότερα επίπεδα, ιδίως το Επίπεδο 3, όπου το αυτοκίνητο μπορεί να διαχειριστεί ορισμένες συνθήκες χωρίς την παρέμβαση του οδηγού, παρουσιάζουν σημαντικές προκλήσεις. Η πρόοδος σε αυτόν τον τομέα ήταν πιο αργή από ό,τι αρχικά αναμενόταν. Οι διαφορές στις οδικές υποδομές, τα πρότυπα κυκλοφορίας και τους κανονισμούς στις διάφορες περιοχές απαιτούν ανάλογα προσαρμοσμένες λύσεις. Αυτό υπογραμμίζει τον περίπλοκο χαρακτήρα της επίτευξης μιας απρόσκοπτης μετάβασης από την ανθρώπινη οδήγηση στην πλήρη αυτονομία. Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι και άλλες εταιρείες, όπως η Tesla και η Jaguar Land Rover, έχουν επίσης διερευνήσει παρόμοιες λειτουργίες. Ενώ τα συστήματα ADAS προσφέρουν ευκολία και αυξημένη ασφάλεια, η επίτευξη της πλήρους αυτονομίας απαιτεί την υπέρβαση τεχνολογικών, ρυθμιστικών και κοινωνικών εμποδίων. Η εξέλιξη από τα σημερινά ADAS σε πλήρως αυτόνομα οχήματα είναι μια διαφοροποιημένη διαδικασία που συνεχίζει να εξελίσσεται με την πάροδο του χρόνου.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα

Δείτε Επίσης