LIVE

Κορωνοϊός

danikas_dimitris

Δεν έχεις; Την πάτησες

Δημήτρης Δανίκας

Με αφορμή την εξαιρετική περίπτωση της Κωνσταντίνας Ρασβάνη. Της πρωταθλήτριας που μόλις αποφοίτησε από το πρώτο Γενικό Λύκειο Βόλου. Το λαμπερό κορίτσι πού ήδη είχε κερδίσει αργυρό και ασημένιο μετάλλιο στην Εθνική Μαθηματική Μαθητική Ολυμπιάδα. Αυτό το πλάσμα που κατάφερε να κατακτήσει υποτροφία από το ΜΙΤ   στον κλάδο Μαθηματικών και Πληροφορικής. Εχουμε και λέμε λοιπόν. Αν και δεν πιστεύω ότι θα βάλουμε μυαλό

Η περίπτωσή της δεν είναι μοναδική. Πλήθος ελληνόπουλων με αναπτυγμένο ΙQ είτε εγκαταλείπουν λόγω συνθηκών είτε το σύστημα δεν είναι υποστηρικτικό. Για παράδειγμα το εξής απλό. Τα σπουδαία, ξεχωριστά μυαλά, μικρών ηλικιών, θα έπρεπε να είχαν ανακαλυφθεί και στη συνέχεια να είχαν εκπαιδευτεί σε πρότυπα  σχολεία ειδικών συνθηκών. Αμ πως αλλιώς θα πάμε μπροστά; Όλα τα δάχτυλα δεν είναι ίδια. Στοιχειώδες. Όμως εδώ η εξίσωση, όπως και τα οριζόντια μέτρα, εκλαμβάνονται ως μέτρα δημοκρατικά. Καθόλου. Αντιθέτως. Δια της εξισώσεως όλοι προς τα κάτω. Κι αυτό στοιχειώδες


Το δεύτερο λοιπόν. Ποιο το μέλλον τέτοιων χαρισματικών παιδιών; Εν Ελλάδι φυσικά. Σκοτεινό. Αμφίβολο και καθόλου κολακευτικό. Χωρίς ερευνητικά κέντρα. Χωρίς  ανάλογες, με τις σπουδές τους, αμοιβές  και χωρίς προοπτικές. Το χαρισματικό Ελληνόπουλο πρέπει να καταβάλλει δεκαπλάσιες προσπάθειες. Πρέπει επίσης να διαθέτει δεκαπλάσια υπομονή και δεκαπλάσια ανθεκτικότητα. Από το αντίστοιχο χαρισματικό παιδί Δανίας, Σουηδίας, Γαλλίας και πάει λέγοντας. Στο τέλος από τις τόσες προσπάθειες και την τόση υπομονή, θα σκάσει και θα εγκαταλείψει. Ψέματα;


Το τρίτο λοιπόν. Και σύμφωνα με κάποιες επιστημονικές μετρήσεις. Ο βασικός λόγος που όλα αυτά τα ελληνόπουλα του Brain Drain  δεν επιθυμούν να επιστρέψουν είναι το πελατειακό σύστημα, η ευνοιοκρατία, ο «μπάρμπας στην Κορώνη», οι γνωριμίες, οι επετηρίδες και τα κονέ. Όλα αυτά καταλήγουν στην εντελώς άγνωστη λέξη των Νεοελλήνων, των πολιτικών, των καθηγητών και εν γένει όλων όσων έχουν δεμένο τον γαιδαρό τους που ονομάζεται «αξιοκρατία»


Τέσσερα λοιπόν. Οι μεν ταχαριστεροί ψαρεύουν στα θολά νερά των «εξισώσεων» και  βγάζουν φλύκταινες στο άκουσμα «αξιοκρατία». Προφανώς αρκετοί εξ αυτών αισθάνονται να απειλούνται. Και έτσι αισθάνονται  διότι οι ίδιοι καμία σχέση με «αξιοκρατία». Ψέματα; Οι δε άλλοι αν και το επαγγέλλονται στην πραγματικότητα ελάχιστα πράγματα κάνουν προς αυτή την κατεύθυνση


Πέντε λοιπόν. Ποια τα συστατικά ενός πρωταθλητή μαθήσεως και προκοπής; Φυσικά το διάβασμα. Φυσικά οι γνώσεις. Φυσικά η επεξεργασία για την κριτική του σκέψη. Και φυσικά στοχοπροσήλωση. Θέλεις παιδάκι μου να προκόψεις; Ε τότε πρέπει να στρώσεις τον πισινό σου και να διαβάσεις


Εξι λοιπόν. Ολοι το λένε. Ολοι το επαγγέλλονται. Ολοι σ αυτό αναφέρονται. Δηλαδή όλοι στα λόγια πιστεύουν ότι η καταπολέμηση παθογενειών και κακοδαιμονιών θα προκύψει μόνο από την ανάπτυξη, τον εκσυγχρονισμό και την ολόπλευρη υποστήριξη της Παιδείας . Ετσι δεν είναι. Και τότε εγώ, εντελώς αφελώς, ένα πράγμα ρωτώ:


Αφού η Φιλανδία από έσχατη έχει σκαρφαλώσει στην πρώτη θέση. Αφού το εκπαιδευτικό μοντέλο είναι το καλύτερο και το ελληνικό ένα από τα χειρότερα. Τότε γιατί εμείς δεν υιοθετούμε, με ορίζοντα μεγάλο χρονικό, αυτό το μοντέλο το τόσο εξαιρετικό; Γιατί;


Να πω γιατί; Επειδή δεν βολεύει, επειδή δεν θέλουμε να σπάσουμε αβγά και επειδή αν το υιοθετήσουμε θα είναι σαν να παραδεχόμαστε και τα λάθη μας και την ήττα μας. Οσο στον πάτο της Παιδείας, τόσο η Ελλάδα μεταξύ Ευρώπης και τριτοκοσμικής πορείας!
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

Ρoή Ειδήσεων

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα