Με αφορμή τα 20 χρόνια λειτουργείας του Ξενώνα Προσωρινής Διαμονής, η Εταιρία Προστασίας Σπαστικών/ Πόρτα Ανοιχτή βράβευσε την bwin για την πολύπλευρη στήριξη της.
Η Γερμανία έχει τα καλύτερα υποβρύχια στον κόσμο, αλλά κανένα δεν είναι επιχειρησιακό
Η Γερμανία έχει τα καλύτερα υποβρύχια στον κόσμο, αλλά κανένα δεν είναι επιχειρησιακό
Είτε χρειάζονται συντήρηση, είτε έχουν άμεση ανάγκη από σημαντικές επισκευές
Η Γερμανία βρίσκεται ουσιαστικά χωρίς στόλο υποβρυχίων, αφού όλα της τα σκάφη είτε χρειάζονται συντήρηση, είτε έχουν άμεση ανάγκη από σημαντικές επισκευές.
Το γερμανικό ναυτικό είχε αναφέρει στο παρελθόν ότι τα υποβρύχιά του, τύπου 212A, εξοπλισμένα με κυψέλες καυσίμου υδρογόνου που τους επιτρέπουν να βρίσκονται σε κατάδυση για περισσότερες από δύο εβδομάδες προτού αναδυθούν, προσφέρουν σημαντικό πλεονέκτημα έναντι των περισσότερων υποβρυχίων με καύσιμα ντίζελ τα οποία μπορούν μείνουν σε κατάδυση μόνο μερικές ημέρες. Κάθε τέτοιο σκάφος κοστίζει στον γερμανικό προϋπολογισμό περίπου 400 εκατ. ευρώ. Ωστόσο Γερμανοί αξιωματικοί του Πολεμικού Ναυτικού παραδέχθηκαν πρόσφατα ότι και τα έξι αυτά υποβρύχια βρίσκονται εκτός δράσης.
Το Βερολίνο «έχασε» το τελευταίο από τα υποβρύχιά του τον Οκτώβριο, όταν το U-35 υπέστη σοβαρές ζημιές στο πηδάλιό του μετά από πρόσκρουση σε βράχια, κατά τη διάρκεια ελιγμού κατάδυσης στην νορβηγική θάλασσα και μεταφέρθηκε για επισκευές στο Κίελο. Όλος ο υπόλοιπος στόλος υποβρυχίων βρισκόταν ήδη εκτός δράσης. Δύο άλλα υποβρύχια τύπου 212A βρίσκονταν ήδη για επισκευές και δεν προβλέπεται να καταστούν επιχειρησιακά πριν από το δεύτερο εξάμηνο του 2018, ενώ ακόμα δύο επισκευάζονται χωρίς να προσδιορίζεται ο χρόνος που θα καταστούν επιχειρησιακά. Το έκτο υποβρύχιο αυτού του τύπου καθελκύστηκε τον περασμένο Οκτώβριο και δεν προβλέπεται να αναλάβει δράση πριν από τον Μάιο του 2018, όταν θα έχουν ολοκληρωθεί οι απαραίτητες δοκιμές.
Μιλώντας στο γερμανικό δίκτυο ARD, ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος της επιτροπής Άμυνας της ομοσπονδιακής Βουλής Χανς - Πέτερ Μπάρσελς, χαρακτήρισε την εξέλιξη «ως πραγματική καταστροφή για το Ναυτικό», υπογραμμίζοντας ότι είναι η πρώτη φορά στην γερμανική ιστορία που «κανένα υποβρύχιο δεν θα βρίσκεται σε ενεργό δράση».
Ο κ. Μπάρτελς αναφέρθηκε στις μεγάλες ελλείψεις σε ανταλλακτικά και χαρακτήρισε ως κύριο υπεύθυνο για αυτήν την εξέλιξη τις περικοπές στον αμυντικό προϋπολογισμό. Μετά το τέλος του Ψυχρού Πολέμου, η γερμανική κυβέρνηση αποφάσισε να μην αποθηκεύει ανταλλακτικά για τα υποβρύχια, λόγω του υψηλού κόστους και να τα παραγγέλνει κατά περίσταση. Σύμφωνα με τον κ. Μπάρτελς παρόλο που η παρούσα Ομοσπονδιακή κυβέρνηση αποφάσισε να αυξήσει τις αμυντικές δαπάνες, θα χρειαστούν χρόνια για να φανούν τα αποτελέσματα στην πράξη.
Εν τω μεταξύ, ακόμα και όταν τα υποβρύχια επισκευαστούν, το Πολεμικό Ναυτικό της χώρας δεν θα μπορεί να τα χρησιμοποιεί την ίδια περίοδο, καθώς, σύμφωνα με το γερμανικό δίκτυο ARD, το Πολεμικό Ναυτικό διαθέτει μόλις τρία εκπαιδευμένα πληρώματα υποβρυχίων, ενώ τα υπόλοιπα, ακόμα εκπαιδεύονται.
Το γερμανικό ναυτικό είχε αναφέρει στο παρελθόν ότι τα υποβρύχιά του, τύπου 212A, εξοπλισμένα με κυψέλες καυσίμου υδρογόνου που τους επιτρέπουν να βρίσκονται σε κατάδυση για περισσότερες από δύο εβδομάδες προτού αναδυθούν, προσφέρουν σημαντικό πλεονέκτημα έναντι των περισσότερων υποβρυχίων με καύσιμα ντίζελ τα οποία μπορούν μείνουν σε κατάδυση μόνο μερικές ημέρες. Κάθε τέτοιο σκάφος κοστίζει στον γερμανικό προϋπολογισμό περίπου 400 εκατ. ευρώ. Ωστόσο Γερμανοί αξιωματικοί του Πολεμικού Ναυτικού παραδέχθηκαν πρόσφατα ότι και τα έξι αυτά υποβρύχια βρίσκονται εκτός δράσης.
Το Βερολίνο «έχασε» το τελευταίο από τα υποβρύχιά του τον Οκτώβριο, όταν το U-35 υπέστη σοβαρές ζημιές στο πηδάλιό του μετά από πρόσκρουση σε βράχια, κατά τη διάρκεια ελιγμού κατάδυσης στην νορβηγική θάλασσα και μεταφέρθηκε για επισκευές στο Κίελο. Όλος ο υπόλοιπος στόλος υποβρυχίων βρισκόταν ήδη εκτός δράσης. Δύο άλλα υποβρύχια τύπου 212A βρίσκονταν ήδη για επισκευές και δεν προβλέπεται να καταστούν επιχειρησιακά πριν από το δεύτερο εξάμηνο του 2018, ενώ ακόμα δύο επισκευάζονται χωρίς να προσδιορίζεται ο χρόνος που θα καταστούν επιχειρησιακά. Το έκτο υποβρύχιο αυτού του τύπου καθελκύστηκε τον περασμένο Οκτώβριο και δεν προβλέπεται να αναλάβει δράση πριν από τον Μάιο του 2018, όταν θα έχουν ολοκληρωθεί οι απαραίτητες δοκιμές.
Μιλώντας στο γερμανικό δίκτυο ARD, ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος της επιτροπής Άμυνας της ομοσπονδιακής Βουλής Χανς - Πέτερ Μπάρσελς, χαρακτήρισε την εξέλιξη «ως πραγματική καταστροφή για το Ναυτικό», υπογραμμίζοντας ότι είναι η πρώτη φορά στην γερμανική ιστορία που «κανένα υποβρύχιο δεν θα βρίσκεται σε ενεργό δράση».
Ο κ. Μπάρτελς αναφέρθηκε στις μεγάλες ελλείψεις σε ανταλλακτικά και χαρακτήρισε ως κύριο υπεύθυνο για αυτήν την εξέλιξη τις περικοπές στον αμυντικό προϋπολογισμό. Μετά το τέλος του Ψυχρού Πολέμου, η γερμανική κυβέρνηση αποφάσισε να μην αποθηκεύει ανταλλακτικά για τα υποβρύχια, λόγω του υψηλού κόστους και να τα παραγγέλνει κατά περίσταση. Σύμφωνα με τον κ. Μπάρτελς παρόλο που η παρούσα Ομοσπονδιακή κυβέρνηση αποφάσισε να αυξήσει τις αμυντικές δαπάνες, θα χρειαστούν χρόνια για να φανούν τα αποτελέσματα στην πράξη.
Εν τω μεταξύ, ακόμα και όταν τα υποβρύχια επισκευαστούν, το Πολεμικό Ναυτικό της χώρας δεν θα μπορεί να τα χρησιμοποιεί την ίδια περίοδο, καθώς, σύμφωνα με το γερμανικό δίκτυο ARD, το Πολεμικό Ναυτικό διαθέτει μόλις τρία εκπαιδευμένα πληρώματα υποβρυχίων, ενώ τα υπόλοιπα, ακόμα εκπαιδεύονται.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα